Xalq artisti Elza
İbrahimovanın anadan
olmasından 83 il ötür
Musiqi savadı
olmayan insanlar belə onun mahnılarını dinləməmiş,
sevməmiş, zümzümə
etməmiş deyillər. “Bilməzdim”,
“Gecələr bulaq başı”, “Ey Vətən”, “Qurban verərdim”, “Gəl barışaq”, “Mehribanım”,
“Yoxluğunu bilə-bilə”,
“Mən sənin yanına qışda gəlirdim”, “Sən yadıma düşəndə”
və digər bu kimi mahnıları
hansımız sevə-sevə
dinləmirik?! Bu mahnılar bizləri mənən yetişdirib, tərbiyələndirib. Dillər əzbəri
olan bu əsərlər
hər birimizə xalq mahnıları qədər doğmadır.
Həmişəyaşar mahnıları, həzin
melodiyaları ilə insanların qəlbində
əbədi məskən
salmaq, könüllərə,
ruhlara mənəvi qida vermək hər bəstəkara nəsib olan xoşbəxtlik deyil.
Yanvarın 10-da anadan olmasının
83-cü ildönümü qeyd edilən görkəmli bəstəkar,
Azərbaycanın və
Dağıstanın Xalq
artisti, Əməkdar incəsənət xadimi Elza İbrahimova bu xoşbəxtliyi qazanmış sənətkarlardandır. O, bənzərsiz
yaradıcılığı ilə ən yüksək zirvələri
fəth edərək musiqisevərlərin ürəyində
özünə əbədi
heykəl ucaldıb.
Unudulmaz bəstəkarın zəngin
yaradıcılığı əlli ildən artıq bir dövrü əhatə edir. Onun mahnıdan tutmuş operayadək musiqinin müxtəlif janrlarında bəstələdiyi
əsərlər arasında
fortepiano üçün prelüd
və variasiya silsilələri, “Fortepiano üçün
sonatina”, “Skripka və fortepiano üçün
skerso”, “İki skripka üçün birhissəli kvartet”, dörd hissədən ibarət “Fortepiano üçün
trio”, simfonik poema, oratoriya, vokal-instrumental kamera əsərləri, bir sıra tamaşalara
yazdığı musiqiləri
xüsusi yer tutur. Peşəkar musiqiçinin ürəyini
qoyduğu bütün
bu əsərlər dərin məzmunu və yüksək bədiiliyi ilə səciyyələnir.
“Afət” (Hüseyn Cavidin eyniadlı əsəri əsasında),
Qarabağ faciəsini
əks etdirən muğam üzərində
yazılmış “Yanan
laylalar” (librettonun müəllifi Ramiz Heydər) operaları, Azərbaycan neft sənayesinin 130 illiyinə
həsr olunmuş “Neftçilər himni” bəstəkarın zəngin
təxəyyülünü bir daha təsdiqləyir.
Bəstəkarın milli qəhrəmanlarımız Təbriz
Xəlilbəyliyə, Salatın
Əsgərovaya həsr
etdiyi rekviyemləri,
“20 Yanvar”, “Qarabağ”,
“Şəhid qardaş”,
“Səngərlər” əsərləri
dinləyicilərin yaralarına
bir məlhəmdir.
Elza İbrahimovanın istedadı
və orijinal yaradıcılıq üslubu
haqqında Tixon Xrennikov, Georgi Sviridov, Otar Taktakişvili, Cövdət
Hacıyev, Arif Məlikov, Murad Kajlayev, Qara Qarayev, Niyazi kimi dünya şöhrətli sənətkarlar
çox yüksək
fikirlər söyləyiblər.
Şübhəsiz ki, Elza İbrahimovanın
musiqi dünyasında
mahnı janrı xüsusi yer tutur. Onun ilk mahnısı olan “Yalan ha deyil” (sözləri Məmməd Rahimin) 1969-cu
ildə Şövkət
Ələkbərova tərəfindən
ifa edilib. Özü də bu, bəstəkarın
musiqi yazıldıqdan
sonra ona uyğun şeir seçdiyi yeganə əsəridir.
Musiqi mədəniyyətimizdə
geniş yayılmış
mahnı janrı Elza İbrahimova yaradıcılığında yeni keyfiyyətlər qazanıb. Müəllifin yaradıcılığına xas sərbəstlik, novatorluq kimi cəhətlər onun bəstələrində də
əksini tapıb.
Təsadüfi deyil ki, Azərbaycan estradasına tanqo ritmini gətirən
ilk bəstəkarlardan biri
Elza İbrahimova olub.
Onun mahnıları
ən ülvi hisslərin - vətənpərvərlik,
insanlara məhəbbət,
sevgi duyğularının
özünəməxsus ifadə
tərzi ilə seçilir. Bu əsərlərdə
Azərbaycan və Qərb musiqisinin uğurlu sintezi var. Bəstəkarın mahnıları
emosionallığı və
melodikliyi ilə dinləyicini düşünməyə
və sevməyə sövq edir. Onun hər bir əsəri
dinləyicini fərqli
duyğular aləminə
aparır. Bütün bu
keyfiyyətlər Elza
İbrahimovanın əsərlərinə
ölməzlik qazandırıb.
Təsadüfi deyil ki, Xalq şairi Bəxtiyar Vahabzadə vaxtilə Elza İbrahimovanın yaradıcılığını
“mahnı janrında lövhə ustası” kimi xarakterizə edib.
Elza İbrahimovanın
Vətən sevgisini, elə-obaya bağlılığı,
təbiətə vurğunluğu
tərənnüm edən
“Ey Vətən” mahnısı ölməz
sənətkarımız Rəşid
Behbudovun ifasında Azərbaycanı dünyada
tanıdıb və sevdirib.
Azərbaycan şairlərinin əsərlərinə
100-dən çox, həmçinin
rus və ləzgi dillərində yazılmış şeirlərə
onlarla mahnı bəstələmiş Elza
İbrahimovanın təkcə
bu janrda yazdığı əsərlər,
bəlkə də, on
bəstəkarın yaradıcılığı
qədərdir desək,
şübhəsiz, mübaliğəyə
yol vermiş olmarıq. Musiqi üçün seçdiyi şeirlərin
dolğun məzmunu isə bəstəkarın
yüksək bədii
zövqünü təsdiqləyir.
Elza İbrahimovanın
əbədiyaşar sənət
naminə çəkdiyi
zəhmət layiqincə
qiymətləndirilib, dövlətin
ən yüksək fəxri adlarına layiq görülüb. Vəfatından
sonra isə sənətkar “Dədə
Qorqud” Milli Fondunun və “Azərbaycan dünyası”
beynəlxalq jurnalının
ağsaqqallar şurasının
qərarı ilə “Mehriban ana” ordeninə
layiq görülüb.
Bu gün
istər yerli, istərsə də xarici televiziya və radio kanallarında müxtəlif musiqilər səsləndirilir,
hətta bəzən məzmun və janr “bolluğundan” insan çaşbaş qalır. Lakin
Elza İbrahimovanın musiqisi
səslənəndə insan sanki ayılır, əsl sənətin heç zaman ölməyəcəyi
qənaətinə gəlir. Tam əminliklə
deyə bilərik ki, müasir
musiqi mədəniyyətində bundan sonra hansı cərəyanlar
yaransa belə, Elza
İbrahimovanın əsərləri əbədi yaşayacaq, onun sehrli musiqisi hələ
neçə-neçə nəsilləri heyran
edəcək.
Hərbi And.- 2021.- 15 yanvar.- S.23.