Azərbaycanın çoxtərəfli
diplomatik inkişaf siyasəti
Ölkəmizin beynəlxalq siyasətdə
ikitərəfli əlaqələrinin inkişaf etdirilməsi
Dövlətlərarası münasibətlərin
əsasını suveren dövlətlər arasındakı
münasibətlər təşkil edir. Heç də təsadüfi
deyil ki, dövlətimizin başçısı tərəfindən
Azərbaycanın dünya ölkələri ilə ikitərəfli
əlaqələrinin inkişaf etdirilməsi xarici siyasətimiz
qarşısında prioritet vəzifə kimi qoyulub. Azərbaycanın
2012-ci ildə 155 dövlətin dəstəyi ilə BMT Təhlükəsizlik
Şurasının qeyri-daimi üzvlüyünə
seçilməsi ölkəmizin dünya ölkələri ilə
uğurlu ikitərəfli əlaqələrə malik
olmasının göstəricisidir. İkitərəfli əlaqələrin
inkişaf etdirilməsində qonşu dövlətlərlə
hərtərəfli əməkdaşlıq prioritet istiqamətlərdən
biridir. Ermənistan istisna olmaqla, bu gün bütün
qonşu dövlətlərlə Azərbaycanın ikitərəfli
siyasi, iqtisadi, humanitar və digər əlaqələri
ardıcıl surətdə inkişaf edir. Qonşu dövlətlərlə
ikitərəfli əməkdaşlığımız regional
əməkdaşlıq mexanizmi olaraq üçtərəfli
formatlarda da davam etdirilir.
Mərkəzi Asiya, MDB ölkələri,
ərəb-İslam dünyası, Cənub-Şərqi Avropa
və Avropa İttifaqına üzv dövlətlər, Asiya
ölkələri, Şimali və Cənubi Amerika və Afrika
qitəsi ölkələri ilə əlaqələrimiz
qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq
prinsipləri əsasında inkişaf edir. Bu xüsusda, MDB və
İƏT-ə üzvlüyümüz, Avropa İttifaqı
ilə institusional əlaqələr, Ərəb Dövlətləri
Liqası, Afrika İttifaqı, Amerika Dövlətləri Təşkilatı
yanında müşahidəçi statusumuz, “Asiyanın
ürəyi - İstanbul prosesi”ndə fəal iştirakımız,
Şanxay Əməkdaşlıq Təşkilatının
Dialoq Tərəfdaşı statusumuz üzv dövlətlərlə
ikitərəfli əməkdaşlığımızın
inkişafı üçün əlverişli zəmin
yaradır.
Beynəlxalq inkişafa töhfə
vermək
İkitərəfli
əlaqələrin inkişaf etdirilməsi məqsədilə
diplomatik təmsilçiliyimizin coğrafiyası genişlənir.
Azərbaycanın Livanda, Əlcəzair və İraqda
diplomatik nümayəndəliyini qurması nəticəsində
hazırda dünya boyunca Azərbaycanın 80-dən artıq
diplomatik nümayəndəliyi mövcuddur. Çoxtərəfli
diplomatiyanın inkişaf etdirilməsi prosesində Azərbaycan
universal beynəlxalq təşkilat kimi BMT və onun
ixtisaslaşmış təsisatları ilə əməkdaşlığa,
BMT-nin ali orqanları olan Təhlükəsizlik Şurası və
Baş Assambleyanın dövrün islah edilməsi və
effektivliyinin artırılmasına xüsusi önəm verir.
Birləşmiş Millətlər Təşkilatı beynəlxalq
sülh və təhlükəsizliyin qorunub
saxlanılması, dövlətlər arasında dostluq
münasibətlərinin inkişaf etdirilməsi və beynəlxalq
əməkdaşlığa nail olunması kimi nəcib məqsədlər
naminə universal təşkilat kimi mühüm rol oynamaqdadır.
2012-2013-cü illərdə BMT Təhlükəsizlik
Şurasının qeyri-daimi üzvü kimi Azərbaycan beynəlxalq
sülh və təhlükəsizliyin möhkəmləndirilməsinə
öz mühüm töhfəsini verdi. Azərbaycanın təşəbbüsü
ilə ilk dəfə BMT Təhlükəsizlik Şurası və
İslam Əməkdaşlıq Təşkilatı
arasında birgə iclas keçirildi. Azərbaycan BMT Baş
Assambleyasında keçirilmiş səsvermədə
iştirak edən 184 üzv dövlətdən 176-nın səsini
qazanmaqla 2017-2019-cu illər üçün BMT-nin İqtisadi
və Sosial Şurasına üzv seçildi. ECOSOC davamlı
inkişafa dair peşəkar müzakirələr aparmaq
üçün mərkəzi platforma olmaqla, beynəlxalq
inkişafa töhfə vermək üçün əlavə
imkana sahib çıxıb.
BMT
Baş Assambleyasından sonra 120 dövlətin iştirak etdiyi
Qoşulmama Hərəkatı ən böyük beynəlxalq
platformadır. 2011-ci ildə Azərbaycan Qoşulmama Hərəkatına
üzv oldu. Qoşulmama Hərəkatı yarandığı
tarixdən bəri beynəlxalq sülh və təhlükəsizliyin
gücləndirilməsində əsaslı rol oynayır.
Mövcud olduğu 50 ilə yaxın müddət ərzində
Hərəkata üzv dövlətlər ortaq prinsip və dəyərləri
qoruyub saxlayıb və qarşılıqlı əməkdaşlığa
gətirib çıxaran fəaliyyət üçün
ortaq zəmin yaratmaq bacarığı nümayiş etdirib.
Qoşulmama
Hərəkatına üzv ölkələrin dövlət və
hökumət başçılarının bu il sentyabrın
13-18-də Venesuelada keçirilmiş XVII Sammitinin yekun sənədində
2019-cu ildə XVIII Zirvə toplantısının Azərbaycanda
keçirilməsi barədə qərar qəbul olunub. 2019-cu
ildə Bakıda keçiriləcək XIX Sammit həm də
rəmzi xarakter daşıyacaq. Belə ki, Avropa qitəsi
1989-cu il Belqrad Sammitindən 30 il sonra Qoşulmama Hərəkatına
üzv ölkələrin dövlət və hökumət
başçılarının görüşünə yenidən
ev sahibliyi imkanı qazanacaq. 2019-2022-ci illər ərzində
Azərbaycan Qoşulmama Hərəkatına sədrlik edəcək.
Tamhüquqlu üzvlük və yeni
dividentlər
Azərbaycan
tamhüquqlu üzv olduğu regional beynəlxalq təşkilatlar
çərçivəsində də fəallıq
nümayiş etdirir və yeni əməkdaşlıq
formalarının müəyyən edilməsi
üçün təkliflərlə çıxış
edir. Bu xüsusda, ATƏT, Avropa Şurası, İƏT, MDB,
Türkdilli Dövlətlərin Əməkdaşlıq
Şurası, İqtisadi Əməkdaşlıq Təşkilatı,
GUAM, QDİƏT və başqaları qeyd oluna bilər. Azərbaycanın
xarici iqtisadi əlaqələrinin inkişaf etdirilməsi,
ölkənin iqtisadi potensialının xaricdə təşviq
olunması, qeyri-neft sektorunun şaxələndirilməsi,
ixracın təşviqi və genişləndirilməsi, xarici
sərmayələrin ölkəmizə cəlb edilməsi, tərəfdaş
ölkələrə Azərbaycan sərmayələrinin
yatırılmasının təşviqi, Azərbaycanın və
xarici ölkələrin dövlət və işgüzar dairələrinin
nümayəndələrinin səfərlərinin təşkili,
iqtisadi əməkdaşlıq üzrə Azərbaycanın
xarici dövlətlərlə birgə hökumətlərarası
komissiya və işçi qruplarının iclaslarının
keçirilməsi, ölkəmizdə istehsal olunan məhsul və
xidmətlərin yeni bazarlara çıxarılması, eyni
zamanda, xarici ölkələrdə tətbiq olunan müasir
texnologiyaların ölkəmizə cəlb edilməsi ikitərəfli
əməkdaşlıqda əsas istiqamətlərdir.
Bu istiqamətdə
Xarici İşlər Nazirliyi İqtisadiyyat Nazirliyi və digər
aidiyyəti dövlət qurumları ilə birlikdə
Hökumətlərarası Birgə Komissiyaların
iclaslarının keçirilməsi, biznes forumların təşkil
edilməsi üçün iş aparır. İkitərəfli
iqtisadi əlaqələrin inkişaf etdirilməsində turizm
sahəsində əməkdaşlıq da mühüm yer
tutur. Mədəniyyət Nazirliyi və ölkəmizin
diplomatik nümayəndəlikləri Azərbaycanın turizm
imkanlarının tanıdılması üçün turizm
baxımından cəlbedici ölkələrdə birgə
iş aparırlar. Regional və beynəlxalq tərəfdaşlar
ilə əməkdaşlıq çərçivəsində
Azərbaycanın təşəbbüskarı olduğu və
həyata keçirdiyi enerji və nəqliyyat layihələri
regional əməkdaşlığa töhfə verib.
Azərbaycan
fəal əkildə Şimal-Cənub və Şərq-Qərb
nəqliyyat dəhlizlərinin həyata keçirilməsində
iştirak edirik. Transxəzər beynəlxalq marşrutunun
yaradılması və tezliklə istifadəyə verilməsi,
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu layihəsinin tikintisi əhəmiyyətli
layihələr sırasındadır.
Çinin
İpək Yolu İqtisadi Kəməri konsepsiyasının
tam reallığa çevrilməsi sözügedən dəmir
yolunu regionun ən vacib infrastrukturları sırasına
qoşacaq. Şimal-Cənub nəqliyyat dəhlizinin tərkib
hissəsi olan Qəzvin-Rəşt-Astara (İran)–Astara (Azərbaycan)
dəmir yolu layihəsinin erkən tamamlanması iqtisadi artıma
yeni stimul verəcək, layihəyə cəlb olunan ölkələr,
eləcə də bütün region üçün nəqliyyat
imkanlarını genişləndirəcək. Azərbaycan
irimiqyaslı enerji layihəsinin – “Cənub Qaz Dəhlizi” layihəsinin
təşəbbüskarıdır. Bu, enerji əməkdaşlığı
və enerji təhlükəsizliyi layihəsidir. Bu enerji və
nəqliyyat dəhlizləri yalnız enerji və yüklərin
daşınması demək deyil. Bu, hərtərəfli əməkdaşlıq
dəhlizləridir. “Cənub Qaz Dəhlizi” layihəsinin
üzvləri Azərbaycan, Gürcüstan, Türkiyə,
Bolqarıstan, Yunanıstan, Albaniya və İtaliyadır.
Sonrakı mərhələdə Balkan ölkələri də
bu layihəyə qoşulacaqlar. “Cənub Qaz Dəhlizi”nin vacib
komponentləri olan “Şahdəniz-2”, TANAP və TAP layihələrinin
icrası istiqamətində Azərbaycan tərəfdaşlarla
birlikdə davamlı siyasətini davam etdirir.
Xəzər dənizinin statusunun
müəyyən
edilməsi və beynəlxalq
münasibətlər
Danışıqlar
prosesi çərçivəsində Xəzər dənizinin
hüquqi statusu ilə bağlı Konvensiya layihəsinin
müddəalarının razılaşdırılması ilə
bağlı əhəmiyyətli işlər
görülüb. Qəbul olunmuş siyasi qərarlar və Xəzəryanı
dövlətlərin rəhbərlərinin sammitləri
çərçivəsində əldə olunmuş
razılaşmalar bütövlükdə Konvensiya layihəsinə
dair gələcək danışıqların effektivliyinə
kömək edir. Xəzər dənizi Xəzər regionu
ölkələrinin xalqlarının iqtisadi inkişafı və
rifahına, həmçinin dünya enerji təhlükəsizliyinin
təmin olunmasına yönələn bir çox beynəlxalq
və regional layihələrin mühüm tərkib hissəsidir.
Beynəlxalq
əməkdaşlığın möhkəmləndirilməsi,
enerji resurslarının əldə olunması və beynəlxalq
bazarlara nəqli ilə bağlı investisiya mühitinin
yaxşılaşdırılması, etibarlı və təhlükəsiz
əlaqələrin yaradılması, yüksək gəlirli
və ekoloji cəhətdən təmiz texnologiyanın cəlb
olunması ilə bağlı məsələlər Xəzəryanı
dövlətlərin vacib prioritetləri olaraq qalır.
Azərbaycan
tərəfi əmindir ki, Xəzər dənizinin hüquqi
statusu ilə bağlı bütün məsələlər
Xəzəryanı dövlətlərin suveren
hüquqlarına hörmət və qarşılıqlı
faydalı tərəfdaşlıq ruhunda, həmçinin tərəflər
arasında, xüsusən regional sabitlik, təhlükəsizlik
və Xəzər hövzəsində iqtisadi və elmi-tədqiqat
fəaliyyəti ilə bağlı məsələlərdə
inam və etibarın möhkəmləndirilməsi yolu ilə
həll olunmalıdır. Etimad tədbirlərinə, həmçinin
bütün Xəzəryanı dövlətlər
üçün bərabər təhlükəsizlik şəraitinin
təmin olunması da daxil olmalıdır.
Azərbaycan
tərəfi əmindir ki, Xəzər dənizində
sabitliyin möhkəmləndirilməsi bütün tərəflərin
maraqlarının nəzərə alınmasına, eləcə
də bir-birilərinin təhlükəsizliyinə zərər
vurmaması, Xəzəryanı dövlətlərin
suverenliyi, ərazi bütövlüyü və müstəqilliyinə
hörmət göstərilməsi və bir-birilərinin
daxili işlərinə qarışmamasına əsaslanmalıdır.
Xəzərin ətraf mühitinin bugünkü vəziyyəti
ilə bağlı Xəzəryanı dövlətlərin
ümumi narahatlıqlarını bölüşürük və
Xəzər dənizinin ekoloji problemlərinin və digər məsələlərin
həlli üçün əməkdaşlığın
genişləndirilməsində Azərbaycan tərəfi hər
zaman maraqlı tərəf kimi çıxış edibdir.
Hürriyyət.- 2019.- 17 may.- S.12.