Unitar Turan dövlətinə
doğru…
Və yaxud bu gün Turan
dövlətinin yaradılmasının qarşısında
hansı maneələr var?
Azərbaycanın,
eləcə də bütün türklərin, düşmənlər
üzərində sözün əsil mənasında tam qələbəsi
təkcə Azərbaycanın, eləcə də Turan ordusunun
hərb meydanındakı qələbəsi ilə, siyasi,
diplomatik, ideoloji və s. sahədəki birdəfəlik qələbələrlə
təmin edilə bilməz. Çünki,
düşmənlərimiz daim, durmadan bizim ən zəif
nöqtəmizi müəyyən edib zərbəni ona endirməyə
hazırdır. Onların hücuma
hazırlığının əsas üsullarından biri də
daim bizə şər, böhtanlar atmaqla başqalarını
bizə qarşı qaldırmaqdır. Düşmənlərlə
mübarizə ancaq bıçaq sümüyə dirənəndə
aparılan kompaniyalarla yox, daim və durmadan
aparılmalıdır. Bu sahələrdən
biri də informasiya müharibəsidir. Xalqın
ağıl, savad, şüur sahibləri, özünü
ziyalı hesab edənlər millətə, xalqa, dövlətə
düşmənlərimizin atdığı bütün
böhtanların yalan olduğunu açıqlayaraq həqiqəti
bütün dünya dillərində digər xalqlara
çatdırmalıdır. Əks halda nə
vaxtsa biz yenə də düşmənlərlə informasiya
müharibəsində 1990-cı illərdəki vəziyyətdə
qalmış olarıq. Necə deyərlər,
yorulmuş atları güllələyirlər. Durmaq, yerində saymaq məğlubiyyətin
başlanğıcı deməkdir.
Turan dövlətinin istər vahid, unitar dövlət
formasında, istərsə də federasiya və ya
konstitusiyalı federasiya formasında qurulmasından
asılı olmayaraq bu məsələnin əsas şərtlərindən
biri də din məsələsinin düzgün həll edilməsidir. Bu gün Türk
dünyasının ən böyük və güclü
dövləti olan Türkiyənin 83 milyon əhalisinin
çox hissəsi islam dininə, həm də
onun sünnü cəryanına etiqad edən insanlardan ibarətdir.
R.T.Ərdoğan hakimiyyətə gəldikdən sonra
Türkiyənin rəsmən dünyəvi dövlət olaraq
qalmasına baxmayaraq Ərdoğanın beynəlxalq miqyasda islam dininin müdafiəçisi kimi
çıxış etməsi Türkiyənin daxilində
islam dininə etiqad edənlərin sayını
çoxaltmaqla yanaşı, islamın mövqeyini də
möhkəmlətmişdir. Beynəlxalq meydanda
isə xristian ölkələrində islamın qlobal miqyasda
təşkilatlanaraq dirçəlməsindən narahat olaraq
Türkiyəyə olan münasibətləri gizli və
aşkar olaraq pisləşmişdir. Buna xristian ölkələrindən
daha çox Səudiyyə Ərəbistanı, İran, Birləşmiş
Ərəb Əmirlikləri kimi islam
dünyasının liderliyinə iddialı olan ölkələr
daha mənfi və sərt reaksiya vermişdir. Bundan
başqa da, Ərdoğanın Yerusəlimin bir vaxt Osmanlı
şəhəri və islamın mərkəzi olduğunu
söyləməklə özünün Türkiyə
üçün çox əhəmiyyətli olan tərəfdaşını
itirmişdir. Bu o deməkdir ki, beynəlxalq
münasibətlərində Türkiyənin ideoloji vasitə
kimi islama əsaslanması ona zərərdən başqa
heç nə gətirmir. Türkiyənin daxilində də
islam dini genişləndiyi miqyasda elmin,
texnikanın, müasir həyatın inkişafının əsas
elementi olan elmi dünyagörüşü və elmi
düşüncəni bir o qədər azaltmaqla cəmiyyətin
inkişafını ləngitmiş olur. Keçmiş
SSRİ ərazisində yaranan dövlətlərin, Azərbaycan,
Qazaxıstan, Türkmənistan, Özbəkistan,
Qırğızıstanın əhalisinin əsas hissəsi
ateist dünyagörüşünə malikdir. Yəni bu ölkələrin əhalisinin islama etiqad
edənlərlə ateistlərin nisbəti Türkiyə cəmiyyətində
islamçıların ateistlərə olan nisbətinə tərs
mütənasibdir. Bütövlükdə
isə bu türk dövlətlərində islamın
yüzillərlə barışmaz cərəyanları olan
sünnü və şiələrin, eləcə də bu
ölkələrdə yaşayan xristian və digər dinlərin
nümayəndələrinin də mövcud olduğunu nəzərə
aldıqda Turan dövlətinin hər hansı bir formada
qurulmasından asılı olmayaraq elə ilk gündən dini
əsaslarla ziddiyyətin mövcud olması labüddür.
Hər hansı bir dinin təşkilati mövcudluğu cəmiyyət
üzvlərinin iradəsindən asılı olmayraq siyasi məzmun
alır və bu təşkilatları idarə edənlərin
şəxsi maraqlarının reallaşdırılması,
hakimiyyət uğrunda mübarizəsi və s.
üçün onların əlində güc elementinə,
zor vasitəsinə çevrilir. Məlumdur ki, cəmiyyətdə
mövcud olan ziddiyyətlərin mütləq əksəriyyəti
cəmiyyətin iqtisadi sistemindəki ziddiyyətlərdən
doğulub ictimai ziddiyyətlərdə əks olunan ziddiyyətlərdir.
Bu ziddiyyətlər arasında antoqonizm yaranaraq
toqquşduqda bu ziddiyyətləri öz xeyrinə həll etmək
üçün din, bu dini təşkilatların rəhbərlərinin
əlində zor vasitəsinə çevrilərək cəmiyyətin
sabitliyinin pozulması, toqquşmaların baş verməsinin əsas
vasitəsi olur. Hər hansı bir ölkə
daxilində dinin təşkilati mövcudluğu varsa, həmin
dinin başqa ölkələrdəki
daşıyıcılarının vasitəsilə bu ölkəyə
hər hansı bir dərəcədə ictimai-iqtisadi
müdaxiləsi imkanı mövcud olur. Hər
hansı bir dindən dövlətlərarası, millətlərarası,
dövlət daxilində milli nifaq salaraq dini şüarlar
altında silahlı, hərbi cinayətlər edilməsi
haqqında istənilən qədər istər tarixi, istərsə
də günümüzdə baş verən hadisə və
proseslərdən misal gətirmək mümkündür.
Dini şüarlar vasitəsilə pərdələnərək
insanlar, dövlətlər, millətlər arasında
hansı üsullarla düşmənçilik yaradılması
baxımından ßíäåêñ
saytında yayımlanmış bir xristian jurnalistin
yazısı çox maraqlıdır. “Yarımçıq
həqiqət ağ yalandan daha təhlükəlidir”, – deyib
türk aqilləri. Jurnalist bu yazısında onun əsas
məqsədinə çatması üçün çox
da əhəmiyyəti olmayan, böhtan atmaq istədiyi obyektin
aksiyoma olan müsbət işini qeyd etdikdən sonra biliyi,
savadı, yüksək olmayan, məlumatsız adamları
aldatmaq üçün sonrakı faktları saxta şəkildə
izah etməklə son məqsədini oxucuya necə
sırıdığını aydın görmək olar.
Bu xristian
jurnalisti ßíäåêñ
saytında yazır: “İstambulda daha bir muzey məscidə
çevrildi. Daha bir muzeyə çevrilmiş
monastır – Xora (Khora Monastiri) indi məscid elan edilib”.
Ümid edirəm dünyanın mədəni ictimaiyyətinə
bu itkinin özünün həcmi və arxitekturasının əhəmiyyətinə
görə nə demək olduğunu izah etməyə ehtiyac
yoxdur. Hə,
indi giriş pulsuzdur, onlar onu qorumağa söz veriblər… Lakin qoruyacaqlarmı? Böyük
sualdır, xüsusilə muzeyə bilet satışından gələn
vəsaitin bərpa və qorunma işinə sərf edildiyi nəzərə
alınsa, indi bu məqsədə pul ayıracaqlarmı?
Yəqin ki, yox. Bu son dərəcə
axmaq, şüursuz və tamamilə siyasi qərardır.
Bu budur. Oraya getməyə
bizim vaxtımız çatmadı. Görəsən
bir də oraya getməyə imkan nə vaxt olacaq? Oranın tamamilə xristian mozaikaları və
freskaları ilə örtülmüş yerləri nə edəcəklər?
Orada necə namaz qılacaqlar?
Suallar çox, cavablar azdır. Ərdoğana dərindən
inananlar üçün bu Osmanlı imperiyasının bərpa
edilməsinin ilk addımı idi, hansı ki, adəti üzrə
Konstantinopolu almaqdan başlayırdı. Bəs islam necə sülhpərvər və
dözümlü dindir? Bəs bu kilsənin məscidə
çevrilməsi adəti haradandır? Siz
bütün dünyanı böyük bir məscidə
çevirmək istəyirsinizmi? Təəssüf
ki, bizim mədəni irsimiz məhv edilir. Təəssüf
ki, necə ibadət edirsən et –
dolların dəyəri aşağı düşmyəcək.
Onlar istəyirlər ki, hər yeri özlərinə
oxşatmaq, özləri kimi qəlbsiz, sadə, boş etmək
istəyirlər. Bu mümkün deyil. Onlar
bunları (freskaları) necə örtəcəklər?
Bunları pərdə ilə örtəcəklərmi?
Bəs tavanları necə örtəcəklər???
Bu mümkün deyil!!! Bu muzey mirvaridir… Mənim şüurumu
qoru, mənə səbr ver, Allah!!
Tarixi irsi hansısa dini qrupa aid etmək olmaz. Və ya heç kəs ona
sahib ola, sərəncam verə bilməz. O
(tarixi irs – müəllif) bəşəriyyətə
məxsusdur. Bir də ümid edirəm ki, Ərdoğan
sümürüb doymuş zəli kimi öz ailəsi ilə
birlikdə rədd olub gedəcək, onun yerinə gələn
adam daha ağıllı, loyal (laqeyd –
müəllif) və uzaqgörən olacaq. Necə
fikirləşirsiniz, ümid varmı?”
Mən bu
yazını bütövlüklə, dəqiq tərcüməsini
məqalədə ona görə verirəm ki, oxucular türk düşmənlərinin
Türkiyəyə onun dövlət başçısı
Ərdoğana qarşı şər və böhtan atmaq,
elementar, adi hadisələri, faktları necə
şişirdib, saxtalaşdırmaqla beynəlxalq ictimaiyyət
arasında dini qarşıdurma yaratdıqlarını əyani
olaraq görsünlər. Müəllif
başqalarını öz fikirlərinə inandırmaq
üçün əvvəlcə etiraf edir ki, hə giriş
pulsuzdur, tarixi abidəni qorumağa söz veriblər. Sonra isə onu qorumağa pul keçiriləcəyini,
qorunacağını sual altına qoyub, Xora
monastırının məscidə çevrilməsini axmaq,
şüursuz və SİYASİ qərar adlandırır.
Yazının birinci hissəsindəki söz
oyunlarının məqsədi, yəni bunun SİYASİ qərar
olduğunu “sübut” etməkdir. Jurnalistin,
görəsən, bir də oraya getməyə vaxt və imkan
olacaqmı sualına ancaq sualla cavab vermək olar. Yəni,
Türkiyə və Ərdoğan buraya girişi sərbəst və pulsuz edib.
Sizlərin oraya yenə gələ bilməniz
üçün vaxt və imkanı da Türkiyə və
Ərdoğan təmin etməlidirmi? Oranın
mozaika və freskaları bu binanın məscid kimi fəaliyyəti
üçün mozaika və freskaları nə yox etməyə,
nə də üstünü örtməyə ehtiyacı
yoxdur. Bunlar Allaha ibadət
üçün müsəlman rituallarının icra edilməsinə
heç bir halda mane olmur. Çünki
bütün dünyada olan məscidlərdəki
naxışlar şərq, müsəlman yox, şərq mədəniyyətinin
inciləri sayılan naxışlar, nadir arxitektura nümunələridir.
Xora monastırında olan mozaika və freskalar da xristian
yox, qərb mədəniyyəti və arxitekturasının
nadir incillərindəndir. Müsəlmanların
necə namaz qıldıqlarını bilmək
üçün isə öz ölkəsindəki məscidlərdən
birində və ya televiziya verilişlərində, internetdə
baxa bilər. Bunun üçün fəryad
etməyə ehtiyac yoxdur. Jurnalist, yazının ikinci
hissəsində nümayiş etdirdiyi saxta fəryadlarının
əsil mahiyyətini isə “bu Osmanlı imperiyasının bərpa
edilməsinin ilk addımı idi, hansı ki, adəti üzrə
Konstantinopolu almaqdan başlayırdı” – cümləsi ilə
ortaya qoyur. Yəni jurnalistin əsas qorxusu, məqsədi
heç də Xora monastırının məscid kimi istifadə
edilməsi deyil digər millətləri türk milli
intibahının yeni mərhələsinin başlanması,
türklərin vahid dövlət halında birləşib
yenilməz gücə çevriləcəyindən və
türk düşmənlərinin türkləri əsarətdə
saxlayaraq vəhşicəsinə zülm və istismara məruz
qoya bilməyəcəkləri üçün edilən xəbərdarlıqdır.
Sonra isə jurnalist islam necə sülhpərvər
və dözümlü dindir, siz dünyanı böyük
bir məscidə “çevirmək istəyirsinizmi?” – sualları ardınca “bizim mədəni irsimiz məhv
edilir” və ardınca “necə ibadət edirsən et –
dolların dəyəri dəyişməyəcək” deməsi
bunlara aydınlıq gətirməyi labüd edir.
Ardı var
Şapur QASİMİ
Hürriyyət.-
2020.- 11-14 dekabr.- S.13.