Şirvan ədəbi-mədəni
mühitinin iki dahisinin obrazını ekranda canlandıran
istedad
Ramal Əhmədzadə: “Fəxr edirəm
ki, Seyid Əzim Şirvani və Aşıq Şakirin
obrazlarıni ifa etmişəm”
Bu yaxınlarda “Şirvan Aşıq Məktəbi”nin
görkəmli nümayəndələrindən biri olan ustad
Aşıq Şakir haqqında çəkilmiş “Bir
ömrün təntənəsi” bədii-sənədli filmini
seyr etdim. Aşıq
Şakirin erkən yaşlarını ifa edən gənc
marağımı cəlb etdi. O, sanki uzun illərdir səhnə
görmüş və kamera qarşısında çəkilməkdə
peşəkar aktyorlar qədər təbii və canlı
şəkildə rolunun öhdəsindən gələn biri
olaraq təsir bağışladı. “Nizami” kino mərkəzindən
ayrılandan sonra, ertəsi gün sənət dostum və
filmin ərsəyə gəlməsində böyük zəhməti
olan Ağayar Ağayevə bu gəncin barəsində yazı
hazırlamaq fikrimi dedim.
Kiçik bir xatırlatma: Ramal Əhmədzadə ABC
Kollecinin 7-ci sinfində oxuyur. Həmçinin IT
Step Akademiyasinin tələbəsidir. IT texnologiyalari ilə
maraqlanir . Rus, ingilis və
türk dillərində sərbəst danışır, alman
dilini öyrənir. İdmanın cüdo
növü ilə məşğul olur. Eyni
zamanda mütailə etmək və sənətlə məşğul
olmaq kimi üstün keyfiyyətlərə malikdir.
– Ramal, necə oldu ki, kino və incəsənət sahəsinə
bu qədər marağın yarandı?
– Mən ziyalı ailəsində anadan olmuşam. Ailəmizin,
xüsusilə də atamın çoxlu sayda ziyalı
dostları var. Atam texniki sahə üzrə mütəxəssis
olsa da, dostlarının arasında incəsənət
adamları var. Atamın yaxın dostları arasında
istedadlı aktyor və sənətkar Ağayar Ağayevin
xüsusi yeri var. Ağayar müəllimin sayəsində mən
ilk dəfə bədii ekrana ayaq açdım. Azərbaycan
ədəbiyyatının görkəmli nümayəndəsi
Seyid Əzim Şirvani haqqında 2017-ci ildə çəkilən
filmdə onun uşaqlıq çağını mənə
həvalə edəndə günlərlə özümə
gələ bilmədim. Hətta gecələr
rahat yata bilmirdim.
– Bunun səbəbi nə idi?
– Həyəcandan.
– Necə yəni?
– Mən adi bir məktəbli, Azərbaycan ədəbiyyatının
klassiki Seyid Əzim Şirvaninin obrazını necə
canlandıracağam, deyə özümə çoxlu suallar
verirdim. Sağ olsun, Ağayar müəllimi. O, olduqca səbr
və təmkinlə rolumu izah edir və sözləri necə
tələffüz etməyi mənə öyrədirdi. Axı, adi və ya ədəbi dildə
danışıq tərzindən savayı, həm də səhnə
danışığı qaydaları da var. İntonasiya ilə
sözləri düzgün deməyi saatlarla məşq
edirdim. Klassik ədəbiyyatımızda yer alan əruz janrında şeir demək mənim
üçün bir əzaba dönmüşdü. Film çəkilib qurtarandan sonra, özüm
özümə çox təəccüb etdim. Hətta
yol gedəndə, məktəbdə, məşqlərdə və
evdə Əzim rolunu necə oynadığım gözlərimin
önündən getmirdi .
– Deyəsən Aşıq Şakir haqqında çəkilən
film sənin üçün bir qədər rahat oldu?
– Bu dəfə ilk filmdə olduğu kimi, çəkiliş
boyu daxili həyəcanım mənimlə yan-yana idi.
Çünki, müasir teatr və incənəsənət
sahəsində canlı korifeyləri kimi dəyərləndirilən
xalq artistləri Nurəddin Mehdixanlı, Nazpəri Dostəliyeva,
Əli Nur, eləcə də əməkdar artislər Elxan Quliyev,
Novruz Qartal, Rövşən Kərimduxt və digər sənət
xadimlərindən Ağayar Ağayev, Elnar Qarayev, Zilli Namazov,
Sima Şabanova, Mithət Aydın, Nərgiz Məmmədzadə,
Vasi Məmmədov, Amil Dadaşov və başqaları ilə
eyni filmdə rol oynamaq mənim üçün qürurverici
oldu.
– Bəs filmin rejissoru və digər yaradıcı heyətlə
çəkiliş zamanı çətinliyin olmadı ki?
– Quruluşçu rejissor Ruslan Paşa, quruluşçu
operator Fahir Səmədoğlu və digər sənət
adamları mənimlə olduqca həssas davranırdılar. Onların göstərdiyi nəvaziş, səbr və
təmkin mənə qol-qanad verirdi. Ona
görə də daxili sərbəstliyimin sayəsində
çəkilişlər zamanı heç də çətinliklər
çəkmədim. Xalq artistləri Nurəddin
Mehdixanlı, Nazpəri Dostəliyeva, Əli Nurun, eləcə
də Ağayar müəllimin mənimlə mehriban
davranışları, sənətlə bağlı zəngin
təcrübələrindən sanki tamamilə onların
qayğısı ilə əhatələnmişdim.
– Ailənizdə sənin filmə çəkilməyinə
necə yanaşdılar?
– Hamı qarşılıqlı anlayış göstərdi.
Çünki, onların tək istəyi
övladlarının əldə etdiyi uğurlardan qürur
duymaqdır. Bir də ki, bizim ailədə
övlad-valideyn münasibətləri daha çox dostluq şəraitinə
bağlıdır. Əslində valideyn
övladı ilə keçmişin qalığı kimi,
feodalizmdən irəli gələn qayda-qanunlarla münasibətdə
olanda orada heç bir zaman anlaşma olmur. Hər
şey daha çox saxtakarlıqla, qorxu və təlaşlar
içində əhatələnir. Amma, dostluq münasibətləri
olan yerdə bütün sirrini və dərdini ən yaxın
dost kimi paylaşmaq tərzi daha üstün xarakterik
xüsusiyyətləri ortaya qoyur. Anam və atam
mənə belə bir tərbiyə verib.
– Qayıdaq film məsələsinə. Yəqin bundan
sonra, yeni təkliflər ortaya çıxacaq
– Bu barədə əvvəlcədən heç nə
deyə bilmərəm. Hələlik başa
düşdüyüm bir şey var ki, ailəmizdə hamı
iki filmdə oynadığım rollarımdan razıdırlar.
Həm də ona görə ki, Azərbaycan ədəbiyyatının
və aşıq sənətinin korifeyləri olmuş bu iki
dahi şəxsiyyətin uşaqlıq illərinin
rollarını ifa etmək mənə qismət olub. Hər iki filmin çəkilişindən sonra və
elə indinin özündə belə, milli tarixi
keçmişimizə, klassik ədəbiyyatımıza,
xüsusilə Şirvan mədəni mühitinə məndə
olan maraq daha da artıbdır.
– Niyə məhz Şirvan ədəbi və mədəni
mühiti?
– Əslim- köküm Şamaxıdandır. Fikrimizcə hər bir insan ilk öncə
mənsub olduğu bölgənin, daha sonra isə
bütövlükdə vətənimiz Azərbaycanın
tarixi, ədəbi və mədəni mühitinin dəyərlərini
öyrənməyə borcludur. Aşıq Şakirlə
bağlı filmin Ağsuda çəkilişləri zamanı yerli əhalidən,
xüsusilə aşıqlardan, zurna, balaban və qaval
ifaçısı olan sənətkarlardan
onun haqqında çox şeylər öyrəndim. Onların söylədikləri faktlar və hadisələrin
heç biri nə kitablarda, nə də internet resurslarında
yoxdur. Aşıq Şakirin dahiliyi ilə
bağlı elə filmin çəkilişləri zamanı
daha çox bilgi əldə etdim. Ona
görə də çəkiliş zamanı Aşıq
Şakirin erkən dövrünü oynamaq çətin
olmadı. Çəkiliş meydanına hər dəfə
gələndə psixoloji baxımdan özümü tam rahat
hiss edirdim. Aşıq Şakirlə bağlı yerli sakinlərin
söhbətləri zamanı Aşıq Bilal və digər
dahi ustadlarımızla ilgili zəngin məlumatlar əldə
etdim.
– Aşıq Şakirin yaradıcılığında
yer alan qoşma, gəraylı, ustadnamə,
dodaqdəyməz, təcnis, gözəlləmə və
başqa janrlar haqqında məlumatlar əldə edə
bildinmi?
– (gülür…) O qədər də yox. Aşıq Şakirin şəxsən özünün
bəstələdiyi və bu günün özündə belə,
hamı tərəfindən sevilə-sevilə dinlənilən
“Kəndimiz”, “Maral”, “Telli sazım”, “Nə bağ bildi , nə
də bağban”, “Şirvan şikəstəsi”, “Döymə
Kərəm”, “Bakı”, “Bala nərgiz”, “Qırx il”,
“Etibarlı dost”, “Kərəmi”, “Şirvan şikəstəsi”,
“Gəraylı”, “Sarı torpaq”, “Müxəmməs”, “Təcnis”,
“Dilqəmi” və başqa havaları çox dinlədim. Hər mahnısında sanki, insan ruhu yaşayır.
Bir də xalqımızın milli musiqisinin ənənələri
ilə uzlaşan melodiyalara valeh oldum.
– Seyid Əzim Şirvani və Aşıq Şakirin erkən
çağlarını canlandırdığın, bir-birindən
fərqli obrazların qalerayasında bu gün özünü
necə hiss edirsən? Heç yadına düşürmü
Şirvan ədəbi-mədəni mühitinin bu iki dahi sənətkarının
obrazlarını necə yaratdın?
– Tez-tez yadıma düşür. Ailəmizdə,
qohumlar, dostlar, eləcə də məktəb yoldaşlarım bu filmlərdən sonra, mənə
qarşı daha ciddi münasibət göstərirlər. Bu, həm də böyük məsuliyyət deməkdir.
– Yəqin orta təhsili bitirəndən sonra, incəsənət
sahəsinə üz tutacaqsan?
– Bu barədə fikirləşməmişəm. İndiki halda dərslərimi daha dərindən mənimsəməyi
üstün tuturam. Əzbərçilik
deyil, elmi baxımdan bütün fənnləri dərindən
öyrənmək istəyirəm. Çünki,
indiki dönəmdə universallıq istənilən elmin əsasları
deməkdir. Həvəsim texniki elmlərədir.
Memar olmaq istəyirəm. Bu,
həm də seçdiyim peşəni gələcəkdə
mənimsəməkdə çətinlikərin aradan
qaldırılması üçün vacib şərtlərdən
biridir.
P. S. Beləliklə, Ramal Əhmədzadə ilə
söhbətimizi bitirib ayrılıram. Ölkəmizdə
onun kimi çoxlu istedadlar var. Onların üzə
çıxması üçün mühit yaradılıb.
Bizlər istedadlı gənclərimizə daim dəstək
olmalıyıq. Çünki Azərbaycanın
əsl gələcəyi və inkişafı
istedadlarımızın taleyinə bağlıdır.
Ramal Əhmədzadə
Müsahibəni apardı: Ənvər Yusifoğlu, sənətşünas
Hüriyyət.- 2020.- 7-8 may. S.11