“TEATR TAMAŞASIYLA TANINMAQ, SEVİLMƏK,
POPULYAR OLMAQ ÇOX
ÇƏTİNDİR”
Əkbər Əlizadə: “Tanınmaq
üçün gərək gərək seriallara, televiziya
tamaşalarına çəkiləsən…”
Müsahibimiz Azərbaycan Dövlət
Akademik Musiqili Teatrının aktyoru, Azad Azərbaycan
Televiziyasının aparıcısı, Respublikanın Əməkdar
artisti, Prezident mükafatçısı Əkbər
Əlizadədir. Onunla 45 illik yubileyi ərəfəsində
sənət və yaradıcılığı haqda söhbətləşdik.
- Əkbər müəllim,
ilk olaraq yeniliklərdən danışaq. Hazırda sənətinizdə nə kimi
yeniliklər var?
- Hal-hazırda “Bəxtiyar” televiziya filminin teatr
versiyasını səhnələşdiririk. Filmi teatr səhnəsinə
gətirmişik. Bilirsiniz ki, “Bəxtiyar”
filmi 1955-ci ildə çəkilib. İndi
də Cavid İmamverdiyevin quruluşunda “Bəxtiyar” bədii
filmini teatrda tamaşa kimi səhnələşdiririk. Mən “Yusif” obrazıyla iştirak edəcəm.
Bu obraz tamaşaçılara mənfi obraz kimi
qələmə verilib, amma mən “Yusif”i tamam başqa cür
oynayacam. Çünki Saşa Yusifə demir ki, səni
sevirəm, ya sevmirəm. O sözü Bəxtiyara da demir, yaxud
təkzib də etmir. Ona görə, baxmayaraq ki,
mən Bəxtiyarla dostam, Saşayla onun uşaqlıq dostuyuq,
sevgim uğurunda belə mücadilə aparıram. Yəni obrazıma belə bəraət
qazandırıram. Yenilik hələ budur.
- Sənətçilərin
çoxu vaxt azlığından gileylənirlər. Teatrda
tamaşalar, seriallar, üstəlik də ATV-də
"Gündən Günə" verilişini
aparırsınız. Bütün bunları bir
araya sığışdırmaq çətin deyil?
-
Bilirsiniz, necədir, düşünürəm ki, ilk növbədə
sənəti sevmək lazımdır. Əgər
sənəti sevirsənsə, bütün bu komponentlərin
öhdəsindən gələ bilirsənsə, istər
aktyorluq, istər aparıcılıq, istər studiyada
mahnıların yazılışı (Bilirsiniz, mən musiqiyə
bağlı olduğum üçün ara-sıra mahnılar
da ifa edirəm), istər serial çəkilişləri olsun,
vaxtı ayarlamağı bacarmalısan. Sadəcə
olaraq bir əldə iki qarpız tutmamalısan. Əgər vaxtı nizamlamağı bacarırsansa,
demək, çatdıra biləcəksən.
- Gərgin iş qrafiki ilə
çalışan Əkbər müəllim ailəyə də
yetərincə vaxt ayıra bilirmi?
- Mən
düşünə bilirəm ki, vaxt ayıra bilirəm. Bilirsiniz, nə üçün? Mənim nə köməkçim, nə
sürücüm, nə prodüsserim, nə də menecerim
yoxdur. Nə olursa olsun, axşam evə gec
gəlmiş olsam da səhər səkkizə işləmiş
oyanıram, uşaqları dərsə aparıram. Düzdür, həyat yoldaşım da əlimdən
tutur, biz bu sarıdan bir-birimizə kömək edirik. Amma uşaqları hazırlığa aparıram,
idmanla məşğul olurlar, idmana aparıram. Ailədə növbələşirik ki, çətinlik
yaranmasın. İstirahətimiz də
öz yerində. Vaxt ayırmağa
çalışıram ki, mənimlə bərabər
uşaqlar da istirahət etmiş olsunlar.
- Necə
düşünürsünüz, yaradıcılıq
baxımından bu gün bir aktyor olaraq sizi həmkarlarınızdan
hansı xüsusiyyətlər fərqləndirir?
-
Deyirsiniz, indi mən özümü tərifləyim(Gülür)?!
Düşünürəm ki, məni hər
şeydən də əlavə, aktyor olaraq fərqləndirən
tamaşaçıların, izləyicilərin dediyinə
görə səmimiliyimdir. Yəni
sözü hülqumumda saxlamıram, düz söz gəldisə,
onu deməliyəmsə, qarşı tərəf
düşünürsə ki, mən onu deməklə bəlkə
də kəskin göründüm, amma sözümü deyirəm.
Səmimilik - istər xoş, istər naxoş.
Əgər səhnədə mən özüməmsə
- Əkbərəmsə, nə “Jenifer Yılmaz”ı nə,
“Mister Bin”i təqlid eləmirəmsə, pisimlə-yaxşımla
əgər özüməmsə, öz keyfiyyətlərimdir,
öz cəhətlərimdir, düşünürəm ki,
tamaşaçı o halda aktyoru da, aparıcını da
çox asanlıqla qəbul edir, həzm edir. Həm onun oynadığı oyununu, rollarını,
həm də onun dediklərini. Amma bir qədər
də haşiyə çıxmış olsam, düzdür,
teatrda istedadsız insan çalışa bilməz, sadəcə,
kiminsə istedadı başqasının istedadından doza
baxımından artıqdır, düşünürəm ki,
istedadım da mənim karıma gəlir. Bəzi
aktyorların səsi var, plastikası yoxdur. Plastikası var, rəqs etmək qabiliyyəti yoxdur.
Rəqs etmək qabiliyyəti var, aktyorluq keyfiyyətləri
baxımından əziyyət çəkir... İndi
o qədər özünə “peşəkar sənətkar”,
“peşəkar aktyor” deyən var ki. Məsəl
üçün, “k”-ya “ç”, “g”-ya “c” deyir. Hətta dublyajda rastıma gəlir, ləhcəylə
danışırlar, ətim tökülür. Mənə maraqlıdır ki, görəsən,
onlar özlərini eşitmirlərmi? Əgər
özlərini eşitmiş olsaydılar, yəqin diksiya
üzərində çalışıb təkmilləşərdilər.
- Necə düşünürsünüz,
hansı obrazınız sizin "vizit
kartı"nızdır?
-
Balakişi. Bilirsiniz, teatr tamaşasıyla
tanınmaq, sevilmək, populyar olmaq çox çətindir.
Sən gərək seriallara, televiziya
tamaşalarına çəkiləsən. Teatr tamaşasıyla tanınmaq çox
müşküldür.
1997-ci ildə
Akademik Milli Dram Teatrında Səməd Vurğunun "Fərhad
və Şirin" tamaşasında Cənnət xanım Səlimovanın
quruluşunda Şiruyyə rolunda oynamışdım, Həsən
Məmmədov, Mikayıl Mirzə, Hicran Nəsirova, Məleykə
Əsədova və Rafiq Əzimovla. Əfsuslar
olsun ki, zamanında o tamaşanı lentə aldırmadım,
yazdırmadım. Amma xatirə olaraq məndə şəkilləri
var. 1994-cü ildən 2000-ci ilə qədər Xalq artisti Cənnət
Səlimovanın rəhbərlik etdiyi Bakı Kamera
Teatrında aktyor kimi Jan Botis Molyer "Skapenin kələkləri”
- Leondr, Cəlil Məmmədquluzadə "Məkkəyə
yol” - Zəvvar, Vilyam Şekspir "Otello” - Lodaviko, Mirzə Fətəli
Axundzadə "Xırs quldurbasan” - Mister Fok, Mirzə Fətəli
Axundzadə "Dərviş Məstəli şah” - Qulaməli,
Mirzə Fətəli Axundzadə "Lənkəran xanın
vəziri” - Ərizəçi kimi rollarda oynamışdım.
Amma "Bankir adaxlı" tamaşasında
Balakişi mənim vizit kartım oldu. Hacıbaba
müəllimlə, Ofelya Aslanla tərəfmüqabilliyimiz,
Naibə xanımın özü, Gülşən Qurbanova
anamı oynayırdılar tamaşada. O tamaşadan
danışanda xatirimdə çox gözəl, nostalji hisslər
yaşanır.
- “Bankir adaxlı”da
Balakişi obrazının “vizit kartınız” olduğunu qeyd
etdiniz. Bəs, sizi
tamaşaçılara çox sevdirən, tanıtdıran
hansı obrazınız oldu?
- Mənim
bəxtim onda gətirdi ki, Cənnət Səlimovanın
yaratdığı Kamera Teatrında uzun illər işlədim.
Afaq Bəşirqızının
özünün yaratdığı Bəşir Teatrında
çalışdım. “Parni iz Baku” Teatrında 8 il çalışdım. Akademik
Milli Dram Teatrında çalışdım. 28 ildir, artıq 29-cu ilə keçir ki, mən
Akademik Dövlət Musiqili Teatrında fasilə vermədən
çalışıram. İnsanlar var, 10 il bir yerdə işləyirlər, 8 il evdə
otururlar, qayıdandan sonra deyirlər ki, mən 18 ildir sənətdəyəm.
Mən 1 il belə fasilə verməmişəm.
Hələ əsgəri xidmətdə olanda da
hazırda Azərbaycanın Rusiyadakı fövqəladə və
səlahiyyətli səfiri, keçmiş mədəniyyət
nazirimiz Polad Bülbüloğlunun tapşırığı
ilə məni əsgəri xidmətdən gətirdilər
ki, “Bankir adaxlı” tamaşasını oynayım. Həm də bəxtim onda gətirdi ki, silsilə
rollar oynadım, həmin rollar tamaşaçıların
yaddaşında qalıb. Əli
Əmirlinin “İtkin ər” tamaşasında Afaq xanımla
Heydər Əliyev sarayında tərəf müqabili olduq.
Mən onun qardaşı Zəka rolunda
oynadım. Sonra “Space TV”-də silsilə
“Afaq gülür, güldürür” tamaşaları göstərildi.
Orda bir neçə buraxılışlarda
çıxışlar elədim. Sonra
Qayınana serialına çəkildim, Ümidi oynadım.
“Üç bacı” serialında Qəniməti
oynadım. Qənimət rolum da məni
tamaşaçılarıma çox sevdirdi. Serial “Space
TV”-də 2 il sərasər nümayiş
olundu.
- Siz eyni zamanda indi ATV-də
yayımlanan məşhur "Qız atası"
serialında Alik obrazını çox gözəl
yaratmısınız. Bu rola görə
tamaşaçıların sizə reaksiyası necə olur?
- "Qız atası" serialında Alik obrazı
tamaşaçılar tərəfindən çox
yaxşı qarşılandı, çox böyük ajiotaj
doğurdu. Bilirsiniz, niyə? Mən orda xəsis,
simic, bir balaca da hülqumsuz ailə başçısı
rolunu oynayıram. Bu keyfiyyətlərin
heç biri məndə yoxdur. Mən
düşünürəm ki, aktyor hansı rol oynayırsa, o
rol ona bəraət qazandırmalıdır. İndi mən Əkbər Əlizadə olaraq Alik
obrazına elə bəraət qazandırıram. Əgər Səbişa lazım oldu-olmadı
paltarları alıb şopinq edirsə, Alik necə əsəbləşməsin?!
Pulu ehtiyatla xərcləmək lazımdır,
büdcənin dəyərini, pulun qədrini, qiymətini bilmək
lazımdır. Pulu xərcləmək
asandır, amma qazanmaq çətin. Bir də
biz bir damın altında yaşayırıqsa, Səbişa
evdəki mebelləri dəyişmək istəyirsə, anam
bundan necə xəbər tutmaya bilər?! Anam
görməyəcək ki, evə təzə mebel gəlib?!
Deməliyəm də anama. O demirsə, mən
deməliyəm. Bu kimi məqamlar
tamaşaçılarda yaxşı fikrə gətirib
çıxarır. Axı, bunun
özü də bir komediyadır. Ciddiyyətin
içində komediya var. Əgər mən onu sırf ciddi
oynamış olsaydım, onda bəlkə də
tamaşaçıların fikri başqa səmtə dönərdi.
- Aktyorun öz sənətinin
bütün incəliklərinə sahib olması
üçün onun mütaliə etməsi zəruridir. Sizin
mütaliəyə vaxtınız qalırmı?
- Aktyorun
mütaliə etməkdən də əlavə, müşahidə
etmək qabiliyyəti gözəl olmalıdır. Əgər sən oxuyursansa, mütaliə edirsənsə,
oxuduqlarında fantaziyanı işlədə bilmirsənsə,
təxəyyülünü işə sala bilmirsənsə,
oxuduqlarını səhnədə canlandırmaq
üçün həyatda müşahidə aparıb kiminsə
hərəkəti, kiminsə danışıq manerası sənə
hopmursa, sən onu səhnədə təbliğ edə bilməyəcəksən.
Səhnədə olan aktyor isə mütləq
ağıllı olmalıdır, mütaliə etməlidir,
düşünməyi bacarmalıdır. Rejissor
kulisdən çıxdı gəldi, qrafindən suyu
süzdü, içdi, bunu necə etdi, aktyor bunları bilməlidir.
Çünki o məqamda, ondan əvvəl nəsə baş
verdi, həyəcanlandı, boğazı
qurudu, dili damağına yapışdı, su içmək məcburiyyət
qarşısında qaldı. Əgər aktyor
bunu dolğunlaşdırmırsa, mütaliəni nə qədər
etmiş olsa da çifayda.
(Ardı var)
Söhbətləşdi: Fuad
BİLƏSUVARLI
Hürriyyət.-
2022.- 17 may.- S.10.