2022-ci ilin son konserti
Ötən 2022-ci ili yekunlaşdıran konsertlərdən
biri soyuq və şiddətli Bakı küləyinin əsdiyi 29 dekabr tarixində Beynəlxalq Muğam Mərkəzində
baş tutdu. “Cadenza” orkestri “Kiçik dəniz küçəsi”
adlı layihəsi ilə dinləyicilərin
qarşısına çıxaraq
çağdaş bəstəkarlarımızın
əsərlərini təqdim
etdi: Ayaz Qəmbərli – “İlğım”,
“Kiçik dəniz küçəsi”, Səid
Qəni - “Kaleidoscope” silsiləsindən
Adagio, “Proyeksiyalar”, Tahir
İbişov - “Halqa”,
“Şəkil dəftərindən
təsvirlər”, Türkər
Qasımzadə “Zikr”,
“G.Richter`in üç
foto-rəsmi üçün
musiqi”.
Konserti ənənəvi olaraq musiqişünas Şəfaqət
Məmmədova açıq
elan etdi və səslənəcək
hər əsər və bəstəkar barədə uzun məlumat verdi.
Bu xüsusda daha
bir önəmli nüans dinləyicilərin
ixtiyarına verilmiş
məlumat kitabçaları
idi. Burada hər bir bəstəkar və əsəri haqqında qısa məlumat təqdim olunmuş, daha önəmlisi isə, bəstəkarların
hər biri öz əsərlərini
sözlə təsvir
edərək sanki dinləyicini konsertə hazırlamış oldu.
İlk olaraq pianoçu Zakir Əsədovun ifasında Ayaz Qəmbərlinin “İlğım”
pyesi və simli kvartetin ifasında eyni müəllifin “Kiçik
dəniz küçəsi”
əsərləri ifa
olundu. A.Qəmbərli
“İlğım” haqqında
yazısında qeyd edir: “İsti yay günlərində məskən saldığım
Bilgəh qəsəbəsinə
üz tutan yolun sonuna söykəmiş
bulanıq üfüqdə
sezilən, ona yaxınlaşdıqca isə
gözdən itən və yenidən uzaqlıqda peyda olan ilğım əsərin ideyasını
formalaşdıran ən
başlıca nüans
kimi çıxış
etmişdi”.
Səid
Qəninin “Kaleidoscope” solo piano silsiləsindən Adagio pyesi
pianoçu Fəqan Həsənliyə həsr
edilmiş və elə onun tərəfindən
konsertdə ifa olundu. Bəstəkarın oda orkestri üçün yazdığı
“Proyeksiyalar” əsəri
diqqətimi çəkən
nömrələrdən oldu.
Orxan Həşimovun məharətlə
dirijorluq etdiyi əsərin orkestr tərkibində yaylılar,
royal, nəfəslilər, vibrafon
və zərb alətləri ilə yanaşı kağızlar
da iştirak edirdi (ifa prosesində
kağızlar cırılır,
bükülür, beləliklə
musiqidən kənar səs effektləri yaranır). Musiqidən ziyadə performansın,
yəni göstərinin
vacib rol oynadığını düşündüyüm
bu tərz əsərlərdə bəzi
ifaçıların artistizm
və cəsarətdən
məhrumiyyətləri, bu
səbəbdən dolayı
özgüvənsizlikləri yolverilməzdir deyə düşünürəm.
Tahir İbişovun
“Halqa” əsəri pianoçu Zakir Əsədova həsr edilmiş və elə pianoçunun özü tərəfindən
ifa edildi. Bəstəkarın daha bir əsəri
– ilk dəfə ifa olunan “Şəkil dəftərindən l təsvir”
orkestr və solist İslama Abdullayeva tərəfindən
təqdim olundu. Əsər şair Səlim Babullaoğlunun Türkiyəli
fotoqraf İlyas Göçmənin foto albomundakı şəkillərdən
ilhamlanaraq yazdığı
şeirlərdən birinin
sözlərinə bəstələnmişdir.
Sərbəst vəzndə (hətta
nəsrdə) yazılmış
“Təsvirə ithaf” adlı şeirlə səsin (musiqinin) sözügedən əsərdə
bir-birinə uyğunlaşmamasının
göstəricisi sözlərin
aydın eşidilməməsi
oldu deyə düşünürəm. Təbii ki, burada ifaçının
dilimizi nə cür tələffüz etməsi də önəmlidir. Əsər
boyu fonda
şeir və musiqinin ilham mənbəyi olmuş İlyas Göçmənin
fotosu dinləyicilərə
təqdim olundu.
Türkər Qasımzadənin pianoçu
Humay Qasımzadəyə
ithaf etdiyi və pianoçunun özü tərəfindən
ifa edilən “Zikr” əsərini süni intellektlə insanın dueti adlandırmaq istərdim. Pianoçunun
barmaqları altından
süzülən musiqi
frazalarının elə
səhnədəcə səs
qeydi alınıb canlı ifa ilə fonoqramın səslənməsini
bəstəkar “zikr etmək”, “xatırlamaq” kimi təsvir edir.
“G.Richter`in üç
foto-rəsmi üçün
musiqi”sini bəstəkar
“məşhur alman rəssamı ilə daxili dialoqu” adlandırır. Əsər pianoçu Humay
Qasımzadə və
violin ifaçısı Qleb
Xoxlov tərəfindən
ifa olundu. Solist Q.Xoxlovu konsertin ulduzu adlandırmaq istərdim. Əsərin estetikasını dərindən anlamış,
onu yüksək maraq və artistizmlə
dinləyicilərə sunmuş
ifaçı həm də bəstəkar işinə olan sayğısını bizlərə
nümayiş etdirdi.
Modern adlandırdığımız günümüzün musiqisində
bəstəkarların (həm
ölkəmizdə, həm
də dünyada) daima axtarışda olduqları, ədəbiyyat
və incəsənət
nümunələrindən ilham aldıqları, çox zaman musiqiyə rəssamlıq
təfəkkürü ilə
yanaşdıqları, bəzən
əsəri dinləyicilərə
həm də sözlə ifadə edərək çatdırmağa
ehtiyac duyduqlarını
hiss edir, bu xüsusda musiqiyə təəssürat və mücərrədlik anlayışlarından
irəli gələrək
yanaşdıqlarını düşünürəm. Məhz buna
görədir ki, bəhsini etdiyim konsertdəki bir çox əsərlərdə
performans cəhətləri
vardı (bu anlayışı Qərb
klassik musiqisinə ilk
dəfə John Cage gətirmişdir).
Bunun təsirli və inandırıcı olmasında
isə ifaçıların
rolu çox önəmlidir.
Təşəkkürlər, “Cadenza”! Növbəti
ilin konsertlərində
görüşənədək!
Leyla Həmid Əhməd
Xan
Hürriyyət.- 2023.- 10
yanvar.-S.14.