Təhsil sahəsinin
inkişafı üçün yüksək səviyyəli tədbirlər
həyata keçirilməkdədir
Bakı Slavyan Universitetinin
prorektoru, Milli Məclisin üzvü Sahibə
Qafarovanın www.yap.org.az
saytına müsahibəsi
- Sahibə xanım, son dövrlər Azərbaycanda təhsilin
inkişafı istiqamətində çox ciddi islahatlar həyata
keçirilir. İstərdik, ilk olaraq, bu islahatların əhəmiyyətindən,
ölkəmizdə həyata keçirilən təhsil siyasətindən
danışaq...
- Bütün digər sahələrdə olduğu
kimi, təhsil sahəsində də bu gün əldə olunan
böyük nailiyyətlərin əsası Azərbaycan
xalqının ümummilli lideri Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulub. Əgər ulu öndərin ölkəmizə rəhbərlik
etdiyi dövrlərdə Onun təşəbbüsü və rəhbərliyi ilə təhsil müəssisələrinin
zəngin şəbəkəsi yaranmasaydı, onların
möhkəm maddi-texniki bazası qurulmasaydı, ölkədən
kənarda yüksəkixtisaslı mütəxəssislər,
xüsusən, milli hərbi kadrlar hazırlanmasaydı, elmi-tədqiqat
institutlarında fundamental elmin inkişafı təmin
olunmasaydı, Azərbaycan bu gün müasir sivilizasiyaya
cavab verən böyük elmi, milli təhsil sistemi və zəngin
mədəniyyəti olan ölkəyə çevrilə bilməzdi.
Sevindirici haldır ki, bu gün ulu öndərimizin siyasəti
uğurla davam etdirilir və Azərbaycanda təhsilin
inkişafı üçün çox əhatəli tədbirlər
görülür. Təbii ki, təhsilin inkişafı
bilavasitə güclü maddi-texniki təminatla
bağlıdır. Buna görə də Azərbaycan
hökuməti bu məsələyə xüsusi diqqət
yetirərək, son illər ərzində təhsil müəssisələrinin
maddi-texniki təminat məsələlərinin yüksək səviyyədə
həlli üçün əsaslı işlər
görüb. Bunun nəticəsidir ki, hazırda Azərbaycanda
4 min 500-dən artıq orta məktəb var. Onların
yarısı son 5-6 ildə tikilib. Dövlətin
hər il ayırdığı investisiya hesabına bir
çox köhnə məktəb binaları yeniləri ilə
əvəzlənib, şagird sıxlığı olan məktəblərdə
korpuslar tikilib, əhali sıxlığı müşahidə
edilən ərazilərdə isə ikinci məktəb
açılıb. Hər il dövlət büdcəsindən
təhsilin inkişafına milyardlarla vəsait ayrılır.
Bu gün dövlət büdcəsindən təhsilə
ayrılan vəsait hərbi sahədən sonra ikinci yerdədir.
Onu da qeyd etmək istərdim
ki, təhsillə bağlı dövlətin rəsmi dairələri
ilə yanaşı, bir sıra digər təşkilatların
da təşəbbüsü və dəstəyi ilə
mühüm işlər görülməkdədir. Xüsusən,
Heydər Əliyev Fondunun dəstəyi ilə görülən
işlər hər bir vətəndaşımızın təqdirini
qazanıb. Fondun “Yeniləşən Azərbaycana yeni məktəb”
layihəsi çərçivəsində yüzlərlə
yeni məktəb tikilib, həmçinin bir çox təhsil
ocaqları əsaslı bərpa və yenidənqurma işlərindən
sonra istifadəyə verilib. Mənim Milli Məclisə
seçildiyim Şəmkir rayonunda da bu sahədə ciddi
nailiyyətlər var. Rayonda fəaliyyət göstərən
təhsil müəssisələri yüksək savadlı
şagirdlərin hazırlanması işinə töhfə
verir. Mən xüsusilə “Baku Oxford School”un Şəmkirdə
fəaliyyət göstərən filialının
adını çəkmək istəyirəm. Həmin məktəbdə
bütün tədris ingiliscə aparılır.
- Təbii ki, hər bir sahənin inkişafında
qanunların, hüquqi bazanın rolu inkarolunmazdır. Sizcə,
Azərbaycanda mövcud olan qanunvericilik bazası, təhsil sahəsini
əhatə edən qanunlar ölkə təhsilinin
inkişafı üçün yetərlidirmi? “Təhsil
haqqında” Qanunu və bu sahəyə aid olan digər
hüquqi sənədləri necə qiymətləndirirsiniz?
- İstənilən sahənin
inkişafında 3 əsas istiqamət mütləq nəzərə
alınmalıdır - maddi-texniki təminatın daha da
yaxşılaşdırılması, hüquqi bazanın təkmilləşdirilməsi
və güclü kadr bazasının
formalaşdırılması. Biz bayaq maddi-texniki təminat məsələləri
haqqında danışdıq. Qanun
yaradıcılığı işinə gəldikdə isə
qeyd etməliyəm ki, ölkəmizdə təhsilin
iqtisadiyyatın dinamik inkişafına cavab verməsi və
beynəlxalq standartlara uyğunlaşdırılmasına əsaslı
zəmin yaradan hüquqi bazanın
formalaşdırılması işində çox
böyük nailiyyətlər əldə olunub. Məlum
olduğu kimi, bütün qanunlar Azərbaycan
Respublikasının əsas Qanununa - Konstitusiyaya istinad edir. Konstitusiyamızda
isə təhsillə bağlı əsaslı, mütərəqqi
məsələlər öz təsbitini tapıb. Bu gün
ölkəmizdə onbirillik icbari təhsilə keçidlə
pulsuz ümumi orta təhsilə dövlət təminatı
verilib. Üçüncü çağırış Milli
Məclisin fəaliyyəti dövründə “Təhsil
haqqında” Qanunumuz qəbul olundu və mən deyərdim ki,
bu qanun müasir dövrün
çağırışlarına, Azərbaycan dövlətinin
müasir inkişafının tələblərinə tam
cavab verməklə təhsilimizin gələcəyi ilə
bağlı yüksək səviyyəli işlərin
görülməsinə imkan yaradır. Bu qanunda bütün
məsələlər o qədər dəqiqliklə təsbit
olunub ki, hətta gələcəkdə qarşılaşa
biləcəyimiz məsələlər də nəzərə
alınıb. Məsələn, bildiyimiz kimi, Azərbaycan bu
gün bir çox digər sahələrdə olduğu kimi, təhsil
sahəsində də mütərəqqi standartların
ölkəmizdə tətbiqi, Avropaya inteqrasiya məsələlərinə
mühüm əhəmiyyət verir. “Təhsil haqqında”
Qanun bu inteqrasiyaya, öz mütərəqqi ənənələrimizin
qorunması şərti ilə Avropa dəyərlərinə
transformasiyaya tam imkan yaradır.
- Qeyd etdiniz ki, yüksək bacarıqlı kadrların
hazırlanması işinə də dövlət xüsusi
diqqət yetirir. Bu mənada, hər il yüzlərlə Azərbaycan
gəncinin dünyanın məşhur təhsil ocaqlarında
təhsil almaları üçün müxtəlif ölkələrə
göndərilməsi hansı əhəmiyyətə malikdir?
- Bu gün Azərbaycanda
bütün sahələrin güclü inkişafını təmin
edən siyasətin əsası Azərbaycan xalqının
ümummilli lideri Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulub. Həmçinin təhsil sistemində də bu gün
müşahidə olunan inkişaf, irəliləyiş ulu
öndərimizin ölkəmizə rəhbərlik etdiyi illər
ərzində atılmış addımların məntiqi nəticələridir.
Ümummilli liderimiz həmişə kadr
hazırlığı məsələlərinə
böyük diqqət yetirib. Təsadüfi deyil ki, O, Azərbaycan
KP MK-nın I katibi kimi ölkəmizə rəhbərlik etdiyi
1969-82-ci illərdə onlarla gənc SSRİ-nin məşhur
ali məktəblərində təhsil almaq hüququ
qazanıb. Üstəlik, 1969-cu ildən başlayaraq, xaricə
təhsil almağa göndərilən gənclərin sayı
ildən-ilə artıb. Nəticədə həmin il 47 nəfər
xaricdə təhsil almağa göndərilmişdisə,
artıq 1975-ci ildə bu rəqəm 14 dəfə artaraq 700 nəfərə
çatıb. Sonrakı illərdə hər il 1000-1400 nəfər
zəruri ixtisaslar üzrə xaricə təhsil almağa
göndərilib. Bu illərdə xaricdə təhsil alan
ixtisaslı kadrların sayı 15 mindən artıq olub. Bu
gün də dövlət həmin ənənəni davam
etdirir. Həm Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi ilə
müxtəlif ölkələrin eyni qurumu arasında
imzalanmış qarşılıqlı əməkdaşlıq
müqavilələrinə əsasən, həm də fərdi
qaydada öz istəyi ilə təhsil alan tələbələrimiz
var. Dövlət xətti ilə xaricdə təhsil almağa
göndərilən tələbələrin bir qisminə
Prezident təqaüdü verilir, bir qismini isə Dövlət
Neft Şirkəti himayəsinə götürüb. Dövlət
həmin tələbələr təhsilini başa vurub
ölkəmizə qayıtdıqdan sonra onların iş yerləri
ilə təmin olunmasını da həyata keçirir. Bilirsiniz
ki, Azərbaycan dövlətinin yüksək iqtisadi
inkişafı, müxtəlif sahələrin böyük
potensiala malik olması ölkəmizdə yeni sahələrin,
peşələrin də inkişafına zəmin
hazırlayıb. Təbii ki, həmin sahələrdə fəaliyyət
göstərə biləcək, dövlətin
inkişafına xidmət edəcək kadrların
hazırlanmasını zəruri edir. Bunu nəzərə
alaraq, Azərbaycan dövləti həmin sahələrdə fəaliyyət
göstərəcək kadrların hazırlanması
üçün həm onları xaricdə təhsil almağa
göndərir, həm də digər mühüm sahələr
üzrə kadr hazırlığı işinə xüsusi
diqqət ayırır. Mən istərdim, bu məsələni
başqa aspektdən də dəyərləndirək. Məlum
olduğu kimi, xaricdə təhsil alan tələbələrimiz
həm də diaspor nümayəndəsi kimi ölkəmizi təmsil
edir. Savadlı, bilikli, yüksək hazırlıqlı diaspor
üzvlərimiz isə Azərbaycan həqiqətlərinin
dünyaya çatdırılması, ölkəmizin təbliği
işində daha fəal iştirak edirlər.
- Sahibə xanım, məlum olduğu kimi, son zamanlar,
bir qrup qüvvələr ölkəmizdə müəyyən
təxribatlar törətməyə və ictimaiyyətdə
çaşqınlıq yaratmağa
çalışırlar. Onlar ölkəmizdə orta məktəb
şagirdlərinin dərsə hicabla gəlməsinə
qoyulan qadağanı həqiqətə uyğun olmayan tərzdə
izah edərək, bunu guya ölkəmizdə dini dəyərlərin
təqib olunması kimi izah etməyə
çalışırlar. Sizin bu iddialara münasibətiniz
necədir?
- Azərbaycan hər
zaman müxtəlif dinlərin, xalqların nümayəndələrinin
mehriban yaşadığı məkan olub və bu gün Azərbaycan
dini azadlıqların təmin olunduğu və qanunla təsbit
edildiyi tolerant ölkədir. Elə buna görə də,
ölkəmizdə heç vaxt dini qarşıdurma, dini
ayrı-seçkilik yaşanmayıb. Buna səbəb təbii
ki, dövlətin bu sahədə həyata keçirdiyi siyasətin
və dövlət-cəmiyyət münasibətlərinin
demokratik dəyərlər əsasında hazırlanan qanunlara
söykənməsidir. Konstitusiyamızın 18-ci maddəsində
də göstərildiyi kimi, Azərbaycan Respublikasında din
dövlətdən ayrıdır və bütün dini
etiqadlar qanun qarşısında bərabərdir. Eyni zamanda,
insan ləyaqətini alçaldan və ya insanpərvərlik
prinsiplərinə zidd olan dinlərin, eləcə də dini cərəyanların
yayılması və təbliği Konstitusiyamızla
qadağan olunub. Konstitusiyamızın 48-ci maddəsində də
göstərilir ki, hər bir kəs istədiyi dinə
sitayiş etməkdə azaddır, lakin dini etiqad və ya əqidə
hüquq pozuntusuna bəraət qazandırmır. Yəni,
bütün bunlar onları göstərir ki, Respublikamızda
qanunvericiliklə təsbit olunan vicdan azadlığı
prinsipləri imkan verir ki, ölkə vətəndaşları
istədikləri dinə etiqad etsinlər və dövlət
buna zəmanət verir. Eyni zamanda, yuxarıda da qeyd etdiyimiz
kimi, dövlət vətəndaşlarımızın təhsil
hüququnu da təmin edib və onların yüksək səviyyədə
təhsil alması üçün zəruri olan bütün
addımları atıb. Həmçinin Konstitusiyamızın
18-ci maddəsinin III bəndində də göstərilir ki,
Respublikada dövlət təhsil sistemi dünyəvi xarakter
daşıyır. Azərbaycan Respublikasının “Təhsil
haqqında” Qanununda da dünyəvilik təhsil sahəsində
dövlət siyasətinin əsas prinsipləri arasında yer
almaqdadır. “Təhsil haqqında” Qanun Azərbaycanda dini
dünyagörüşündən asılı olmayaraq
bütün vətəndaşların bərabər şəraitdə
təhsil almaq hüququnu müəyyən edir.
Konkret hicab məsələsinə
gəldikdə isə qeyd etmək lazımdır ki, burada
söhbət ölkəmizdə hicaba qarşı qadağa
kimi anlanılmamalıdır. Bugünkü ictimai müzakirələr
orta məktəbdə vahid geyimin tətbiqi ilə əlaqədardır.
Təhsil Nazirliyi tərəfindən 2007-ci ilin avqust ayında
bütün məktəblərdə məktəbli
formasına keçilməsilə əlaqədar verilən əmrdə
də göstərilir ki, məktəbli formasında kənar
atributlar, eləcə də dini elementlər olmamalıdır.
Orta məktəblərdə geyim formasının təhsil
müəssisəsinin daxili nizamnaməsi ilə təsbit
olunması məsələsi isə “Təhsil haqqında”
Qanunun 14-cü maddəsində öz əksini tapıb. Digər
tərəfdən, ölkəmizdə bir çox dinlərə
etiqad edən insanlar var. Təsəvvür edək ki, hər kəs
öz dininin tələblərinə uyğun geyimlə məktəbə
gəlsə, görün necə olar? Bu gün biz XXI əsrdə
yaşayırıq və dünyaya yalnız elmi nailiyyətlərimizlə,
yüksək intellektimizlə çıxmalıyıq. Ona
görə də, təkcə hökumət və ya təhsil
işçiləri deyil, bu gün elm və texnologiyalar əsri
kimi qəbul edilən üçüncü minillikdə cəmiyyətin
hər bir fəal üzvü, xüsusilə
ziyalılarımız hələ müstəqil
düşüncəyə malik olmayan və qərar qəbul etməyə
hazır olmayan qızlarımızın ilk növbədə
mükəmməl bilik əldə etməsi üçün
çalışmalıdır.
İki sahil.- 2010.- 24 dekabr.- S.18.