Azərbaycan
Silahlı Qüvvələrinin döyüş qabiliyyəti
ildən-ilə artır
Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasının 9-cu maddəsi
respublikamızın təhlükəsizliyi və müdafiəsini
təmin edən Azərbaycan Respublikası Silahlı Qüvvələrə
həsr olunmuşdur. 11-ci maddə ölkə ərazisinin
vahidliyi, toxunulmazlığı və bölünməzliyini,
2-ci maddə Azərbaycan xalqının suverenliyini, 5-ci maddə
xalqımızın vahidliyini, Konstitusiyanın II fəsli isə
bütövlükdə Azərbaycan dövlətinin
mövcudluğunun siyasi, hüquqi, sosial-iqtisadi əsaslarını
müəyyən edir.
Bütün bu ali dəyərlərin qorunması Milli
Ordunun inkişafının və gücləndirilməsinin zərurətini
bir daha təsdiq etdiyi şübhəsizdir. Nəhayət,
ümumilikdə Azərbaycan dövlətinin ali məqsəd
kimi qarşısına qoyduğu və Konstitusiyanın 12-ci
maddəsində bəyan etdiyi insan və vətəndaş
hüquq və azadlıqlarının təmin edilməsi vəzifəsinin
həyata keçirilməsi, vətəndaşların ləyaqətli
həyat səviyyəsinin təmin edilməsi kimi daxili siyasətin
başlıca istiqamətləri də güclü ordu,
effektiv xarici siyasət və siyasi resurslar olmadan mümkün
deyil. Qeyd edək ki, hələ Birinci Dünya müharibəsində
böyük dövlətlərin dünyanı
bölüşdürmək uğrunda mübarizəsinin həlledici
mərhələyə daxil olduğu və ölkənin
başı üzərini yeni işğal təhlükəsinin
aldığı çox mürəkkəb bir daxili və
beynəlxalq tarixi şəraitdə fəaliyyət göstərən
Azərbaycan parlamenti öz fəaliyyətinin mühüm hissəsini
dövlət müstəqilliyinin qorunub saxlanmasına və
Ordu quruculuğu məsələlərinə yönəltmişdi.
Qeyd olunmalıdır ki, bu sahədə qəbul etdiyi qanun və
qərarların müzakirəsində parlament üzvləri,
bir qayda olaraq, həmrəylik və yekdillik nümayiş
etdirirdilər. Xüsusilə, Azərbaycan Milli Ordusunun
yaradılması haqqında xüsusi fərmanın verilməsi
(26 iyun 1918-ci il), Müvəqqəti hökumətin tərkibində
Xosrov bəy Sultanovun rəhbərliyi ilə hərbi nazirliyin
fəaliyyət göstərməsi milli dövlətçiliyin
əsaslarının yaradılması baxımından
mühüm nailiyyət idi. Sovet dövründə isə məqsədli
şəkildə azərbaycanlıların bir çox hərbi
peşələrdən kənarda qoyulduğu zamanda Azərbaycan
SSRİ-nin kosmik uçuşlara hazırlıq mərkəzində
azərbaycanlı gənclərin olmamasından narahatlıq
keçirən Azərbaycan rəhbəri gənclərin ali təyyarəçilik
məktəblərinə göndərilməsini şəxsi
nəzarətinə götürmüşdü. Eyni zamanda,
ulu öndər Heydər Əliyevin şəxsi təşəbbüsü
ilə Bakıda C.Naxçıvanski adına hərbi məktəbin
yaradılması da xalqımızın mühüm tarixi
nailiyyətlərindən biri idi. 1991-ci ildə dövlət
müstəqilliyinin bərpasından sonra həllivacib olan məsələlərdən
biri davam etməkdə olan Ermənistan-Azərbaycan müharibəsinin
gedişinə ciddi təsir göstərə biləcək qəti
hərbi addımların atılması idi. Bunsuz ölkənin
ərazi bütövlüyünü qorumaq, daxili ictimai-siyasi
sabitliyə nail olmaq mümkün deyildi. Milli Ordunun
döyüş qabiliyyətinin artırılması və
genişmiqyaslı müdafiə tədbirlərinin həyata
keçirilməsi, döyüşçülərdə
yaranan ruh yüksəkliyi sayəsində düşmənə
qarşı bir neçə uğurlu hərbi əməliyyat
aparıldı. Belə şəraitdə beynəlxalq qüvvələrin
təsiri altında münaqişə tərəfləri atəşi
dayandırmaq barədə razılığa gəldilər.
Bu barədə saziş 1994-cü ilin mayında
imzalandı və münaqişənin dinc vasitələrlə
aradan qaldırılması prioritet istiqamət sayıldı. Ötən
illərdə bu istiqamətdə göstərilən səylər
konkret nəticə verməsə də, atəşkəs
rejimi Azərbaycanın müstəqil dövlət kimi
yaşamasını və sonrakı inkişafını şərtləndirən
amillərdən biri olmuşdur. Görkəmli dövlət
xadimi Heydər Əliyevin sayəsində ölkəmizdə
milli hərbi kadrların yetişdirilməsi üçün
müasir tələblərə cavab verən hərbi təhsil
sisteminin inkişafı və təkmilləşdirilməsi
istiqamətində əhəmiyyətli tədbirlər həyata
keçirilməyə başlandı. Belə ki, daxili siyasi
sabitsizlik və mürəkkəb beynəlxalq siyasi şəraitdə
cəbhədə atəşkəsə nail olunması
dövlət quruculuğunun bütün sahələrində
olduğu kimi, Silahlı Qüvvələrdə də əsaslı
islahatların aparılmasına imkan yaratdı. Həyata
keçirilən quruculuq işləri, struktur dəyişiklikləri,
döyüş əməliyyatlarının vahid rəhbərlik
altında planlaşdırılması, hissələrin hərb
elminin tələblərinə uyğun idarə edilməsi,
kadrların saflaşdırılması, qoşun hissələrinin
təxribatçı və siyasi ünsürlərdən təmizlənməsi
Azərbaycan Ordusunu keyfiyyətcə yeniləşdirdi. Bununla
yanaşı, orduda tələb olunan silah, hərbi texnika,
döyüş sursatı, arxa xidmət əmlakı və
digər maddi vasitələrin istehsal olunması
üçün sifarişlərin Azərbaycan
Respublikasının sənaye müəssisələrində
yerləşdirilməsi ölkə iqtisadiyyatının
inkişafına da təkan verdi. Hərbi təhsil sisteminin
inkişaf etdirilməsi məqsədilə Prezident tərəfindən
1999-cu il fevralın 20-də Hərbi Akademiyanın
yaradılması haqqında fərman imzalanmışdır.
1994-cü ildən etibarən Milli Ordunun güclənməsi,
onun maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi,
Avropa standartlarına uyğun yenidən qurulması istiqamətində
Şimali Atlantika Alyansı ilə əməkdaşlığa
başlanmışdır. Azərbaycanın Sülhməramlı
Qüvvələri NATO-nun tərkibində bir sıra
münaqişə zonalarında təhlükəsizliyi
qorumaqla bərabər, rəsmi Bakı təşkilatın
konfrans və sammitlərində ən yüksək səviyyədə
təmsil olunmaqda davam edir. Eyni zamanda, Azərbaycan Silahlı
Qüvvələrinin zabitləri, həmçinin Türkiyə,
Ukrayna, Rusiya, Pakistan, Çin, Almaniya, Böyük Britaniya,
İtaliya, Rumıniyanın hərbi akademiyalarında dinləmə
kurslarında təhsil almağa başlamışdır. Beynəlxalq
aləmdə sülh, əməkdaşlıq
çağırışlarının olduğu bir dövrdə
dünyada baş verən proseslər və siyasi reallıqlar
dövlətlərarası münasibətlərdə və
milli maraqların təmin olunmasında tam başqa
qaydaların hökmranlıq etdiyini göstərir. Bu cür
mürəkkəb beynəlxalq reallıqlar
qarşısında özünün ali qanununda-
Konstitusiyasında və yürütdüyü praktik siyasətində
aşkar nümayiş etdirdiyi sülhpərvər məramı
ilə yanaşı bu gün Azərbaycan Respublikasının
və Azərbaycan xalqının güclü müdafiə
qabiliyyətinə, hərbi potensiala böyük ehtiyacı
vardır.
Bu zərurət Azərbaycan dövləti və
xalqı qarşısında duran bir sıra tarixi vəzifələrlə
şərtlənir ki, bunlar da bir neçə istiqamətdə
izah edilə bilər: birincisi, heç kimə sirr deyil ki,
müasir geopolitik düzəndə güclü müdafiə
qabiliyyətli, Milli Ordu dövlətin müstəqil xarici
siyasətinin təminatçısı, dəstəkverici
qüvvəsidir. İkincisi,
Milli Ordunun qüdrətlənməsi xalqın
özünün siyasi-hüquqi ləyaqət hissidir. Digər
tərəfdən, Milli Ordu özlüyündə təkcə
hərbi qüdrət, siyasi məna, strateji güc kəsb
etmir, onu hər cür daxili və xarici təhlükədən
müdafiə edə biləcək məhz milli qüvvənin
mövcudluğu hər bir millət və xalq üçün
böyük mənəvi qüvvə kəsb edir.
Dördüncüsü, Milli Ordu, milli suveren dövlətin
müstəqil siyasətinin dayağı, milli siyasət
ordunun danışan dilidir. Hərçənd alman geosiyasətçisi
Klauzevits daha da irəli gedərək dövlət və cəmiyyətin
hərb sahəsinin rolunu beynəlxalq münasibətlərin
qurulmasında həlledici faktor səviyyəsinə yüksəltmişdir.
Beşincisi, qüdrətli Milli Ordu millətin öz məqsədlərini
həyata keçirmək hüququnun aliliyini təmin edir.
Ölkənin milli və dövlətçilik
maraqlarının təmin olunmasına uğurla xidmət edən
hərbi güc effektiv xarici diplomatik siyasətlə birgə
addımlayır. Bununla yanaşı, bu gün milli təhlükəsizliyin
hər üç səviyyəsində- vətəndaş, cəmiyyət
və dövlət səviyyələrində effektiv təminatı
üçün güclü ordunun vacibliyi danılmazdır.
Belə ki, dövlətin müdafiə sahəsindəki vacib
fəaliyyət istiqamətlərindən biri də milli təhlükəsizliyin
qorunmasıdır. Milli təhlükəsizlik
bütövlükdə cəmiyyətin həyat mənafeyinin,
yaşayış tərzinin müstəqilliyinin, ərazi
bütövlüyünün qorunmasıdır. Dövlətin
əhalisi onun əsas sərvəti hesab olunduğundan hər
şeydən öncə cəmiyyətin və
ayrılıqda hər bir insanın təhlükəsiz və
ləyaqətli yaşamasını təmin etmək prioritet vəzifədir.
Dünyanın, regionun siyasi dəyişikliyi prosesində milli
mənafeyin qorunması birbaşa olaraq müstəqilliyin,
suverenliyin qorunması deməkdir. Növbəti məsələ
milli ideya faktorudur. Milli ideyanın güclü olması həm
cəmiyyətdə, həm də hərb sahəsində vacib
amildir. Belə ki, ordunun gücü 3 hazırlıq səviyyəsi
ilə müəyyən olunur: döyüş
hazırlığı, mənəvi-psixoloji hazırlıq və
fiziki hazırlıq. Bu baxımdan hərbi ruh yüksəkliyi,
sağlam milli vətənpərvərlik və milli ruh bu
gün Azərbaycanın mövcud olduğu və inkişaf
etdiyi reallıqlarda Milli Ordumuza hava-su kimi gərəkdir. Nəhayət,
belə bir cəhət mütləq nəzərə
alınmalıdır ki, bu gün müvafiq sahənin
inkişafında vacib olan meyar heç də təkcə
müdafiə sahəsinə ayrılan vəsait, o cümlədən
ordunun ən yeni maddi-texniki təchizatı səviyyəsi
deyil, eyni dərəcədə önəmli olan və hərb
işinin effektivliyində heç də az rol oynamayan
ordudakı hərbi-milli ruh, döyüşkənlik əzmidir.
Başqa sözlə, dövlətin geniş islahatları ilə
yanaşı Silahlı Qüvvələrə cəmiyyət
tərəfindən də müvafiq diqqət və münasibət
olmalıdır.
Beləliklə, bu gün Azərbaycanın xarici siyasəti
yeni geostrateji reallıqlar fonunda çox inamlı və
perspektivli görünür. Qarşımızda
böyük hədəflər dayanır və yalnız
böyük xalqlar böyük hədəflər müəyyən
etməyə və onlara nail olmağa qadirdir. Prezident İlham
Əliyevin hələ seçkiqabağı proqramında
ölkənin ərazi bütövlüyünün tezliklə
bərpa edilməsi kimi ümdə məqsədin həyata
keçirilməsi üçün müəyyən etdiyi
dövlət siyasətinin əsas istiqamətləri Azərbaycanın
ərazi bütövlüyünün təmin olunmasına
yönəlmiş diplomatik səylərin daha da gücləndirilməsi,
Silahlı Qüvvələrin daha çevik idarə edilməsi
və texniki təchizatının modernləşdirilməsi
sahəsində görülən işlərin davam etdirilməsi,
hərbi sənayenin yaradılması, Azərbaycan Ordusunun
gücü və döyüş qabiliyyətinin
ardıcıl olaraq artırılması, mənəvi-psixoloji
durumunun daha da yaxşılaşdırılması, nəhayət,
əhalinin, xüsusilə də gənclərin vətənpərvərlik
tərbiyəsinin gücləndirilməsidir. Təsadüfi
deyil ki, ölkənin iqtidar partiyası olan Yeni Azərbaycan
Partiyası özünün fəaliyyət proqramında
mühüm istiqamətlər kimi məhz Azərbaycan
xalqının və dövlətinin milli maraqları baxımından
əldə edilən əsas sərvət olan müstəqil
dövlətçiliyin, milli təhlükəsizliyin
qorunması, həmçinin ordunun gücləndirilməsi,
ölkənin müdafiə potensialının inkişafı
müəyyən edilmişdir. Hazırda Azərbaycan Ordusu
nizami ordu, qanunçuluq, vahid, mərkəzləşmiş rəhbərlik,
qarışıq komplektləşdirmə, kadr təşkili,
yüksək hərbi intizam, daimi döyüş və səfərbərlik
hazırlığı, hərbi qulluqçuların sosial,
hüquqi müdafiəsinin təminatı prinsipləri əsasında
fəaliyyət göstərir və inkişaf edir. Bu gün
Azərbaycan Ordusunun qarşısında çox böyük
tarixi və taleyüklü vəzifə dayanır. Siyasi səriştəsizliyin
qurbanı olmuş torpaqların işğaldan azad edilməsi
və xalqın, cəmiyyətin özünə
inamının və milli ləyaqətinin özünə
qaytarılması kimi ali mənəvi vəzifənin öhdəsindən
gəlinəcəyinə böyük ümidlər bəslənir.
Bunu Ali Baş Komandan da öz çıxışında qətiyyətlə
təsdiq etmişdir: “Azərbaycan Milli Ordusunun
döyüş hazırlığı bu gün yüksək
səviyyədədir və ordumuz qarşıda duran
bütün vəzifələri həll etməyə qadirdir.”
İki sahil.- 2010.- 26 iyun.- S. 10.