Canəli Əkbərov: Milli musiqilərimizi sintez etmək olmaz

 

... Çox tarixlər, çox günlər yaşanıb onun həyatında. Amma onlardan birini heç vaxt unutmayacaq. Həmin gün özünə qəsd etmək istəmişdi. Dünyalar qədər sevdiyi anası onu əbədi tərk edirdi. Bütün sevdiklərinə, bu dünyaya əlvida deyib köç edirdi. Bətnində hələ dünyaya gətirə bilmədiyi körpəsini özü ilə aparırdı. Bu körpə onun doqquzuncu bacısı, ya da qardaşı olacaqdı.

... Canəli Əkbərovun səsindəki, zənguləsindəki yanğı da anasını itirəndə yaşadığı o böyük kədərin izi, nişanəsidir bəlkə?!

Bu gün Azərbaycan muğam sənətinin ustadlarından biri, böyük xanəndə, xalq artisti, “Şərəfordenli Canəli Əkbərovun 70 yaşı tamam olur. Yubiley münasibətilə Lent.az ustad sənətkarın müsahibəsini təqdim edir.

- Canəli müəllim, deyirlər hər yaşın öz gözəlliyi var. Siz artıq ahıllıq dövrünü yaşayırsınız. Bu yaşın gözəlliyini, şirinliyini nədə görürsünüz?

- Özümü xoşbəxt sayıram ki, bu gün 70 yaşım tamam olur. Özünə, səhhətinə diqqət yetirən biri kimi deyirəm ki, özümü qoca yox, cavan hesab edirəm. Əsas yaş deyil. Əsas odur ki, insan qəlbən özünü gənc saysın. Məni bu günə qədər gətirib çıxaran, daxilən cavan saxlayan sənətə, xalqıma olan məhəbbətimdir.

Bu 70 ilin 50 ilini muğamlarımızın inkişafı, saflığının qorunub saxlanması, deformasiyaya uğramaması naminə xidmət etmişəm. Bacardığım qədər buna nail olmağa çalışmışam. Düz 50 ildir ki, muğam sahəsində çalışıram. Bu illər ərzində çoxlu tələbəm olub. Onların bəziləri xalq artistidir, Prezident təqaüdçüləridir. Rəhbərlik etdiyim Mədəniyyət İncəsənət Universitetinin muğam kafedrasında mənimlə işləyirlər. Məni cavan saxlayan məhz belə işlərdir.

- Bu gün dövlət tərəfindən muğama göstərilən diqqət göz qabağındadır. Bəs gənclərdə necə, bu sahəyə maraq, həvəs hansı səviyyədədir?

- Ölkə başçısının dəstəyi Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın başçılığı ilə həyata keçirilən layihələr, beynəlxalq muğam festivalları, simpoziumlar deməyə imkan verir ki, bu gün muğama böyük axın var. Amma o axının içindən biz büllur, saf səsləri axtarıb seçirik, onlarla muğam tədrisini başlayırıq. Sevinirəm ki, bu muğam ifaçılığında yeni ruh, yeni nəfəs var. Ümid edirəm ki, bizlərə baxıb öz sənətlərinə qarşı məsuliyyətlə yanaşar, qazandığımız uğurlara onlar da sahib olarlar.

- Bir məsələ var ki, bu sahəyə axın olur, amma o təhsil ocağını bitirən gənclərin hamısı muğam ustası olmur, bəzən hətta ayrı sənəti seçirlər.

- Doğrudur. Elə Asəf Zeynallıya daxil olan il mənimlə bərabər qədər tələbə vardı. Amma onların içindən yeganə Canəli Əkbərov qaldı. Ümumiyyətlə, gərək sənətinin fanatı olasan, pulun, maddi marağın yox. Sənət eşqinin oduna yansalar, gecə-gündüz mütaliə ilə məşğul olsalar, klassiklərimizin həyat yaradıcılığından, söz sərvətlərindən düzgün istifadə etsələr, sənətdə uğurları çox olar. Bu sənətdə duruş gətirmək məsələsi var. Yəni bunu da bacarmaq, sənətin çətinliklərinə sinə gərmək lazımdır.

- Rəhbərlik etdiyiniz tədris ocağında təhsil alan tələbələrin cins şalvar geyinməsinə icazə vermədiyinizi deyirlər.

- İstər qız olsun, istərsə oğlan, ümumiyyətlə muğam ifaçılarının geyimləri milliliyə uyğun olmalıdır. Cins şalvar geyinən qız mənim qarşımdaRastmuğamını oxuyursa, ağzından lap dürr yağsa, bədii gücü zəif olar. Geyim muğamın ümumi fəlsəfəsinə uyğun olmalıdır. Millilik ifaçının geyimindən başlayır. Mədəniyyət milli ruhda köklənməlidir.

- ƏvvəllərLeyli Məcnun”u ifa etmək üçün uzun müddət hazırlıq prosesi gedirdi, hamıya bu partiyaları həvalə etmirdilər. İndi sanki bu proses bir az adiləşib...

- Hələ tələbə ikən məni Məcnunun atası roluna dəvət etdilər. 25 yaşlı cavan oğlana ata rolu həvalə ediləndə düşündüm ki, ata əzəmətini çatdıra bilmərəm. Mənim səsim, tembrim, görünüşüm Məcnuna çox uyğun idi. Ona görə mən o vaxt etiraz edib oynamadım. Sonrakı dəvətdə mənə İbn Salam rolunu verdilər. Mehdi Məmmədovun xahişini yerinə yetirib cəmi bir dəfə o rolda çıxış etdim. Mehdi Məmmədov dedi: “Canəli İbn Salamı elə Məcnun səviyyəsində oynadı”.

Ondan sonra bütün milli operaların baş qəhrəmanı oldum. Amma bir həqiqət var ki, bu gün kim oldu Leyli, ya da Məcnun rolunu həvalə edirlər. Ona görə ki, bu günLeyli Məcnun”un fəlsəfəsi laxlayıb. İfaçılar Füzulinin, Üzeyir bəyin fəlsəfi traktovkasını tamamlamır. Hərə öz bildiyini edir. Əsərin hər bir sözünü dərk etmək lazımdır. Məzmununu öz çalarlarında verməyi bacarmalıdırlar.

- Bizim xalq mahnılarımız, milli musiqilərimiz zaman-zaman ermənilər tərəfindən oğurlanıb...

- Ümid edirəm ki, bunun qarşısı alınacaq. Çünki dövlətimiz bu işin qarşısını almaq iqtidarındadır. Bir televiziya kanalları əsas təbliğat mərkəzidir. Kanallarımız milli musiqiyə hörmətlə yanaşacaq, ifaçılardan tələb edəcəklər ki, mahnıları doğru-düzgün oxusunlar. Elə oxusunlar ki, sabah erməni baş qaldırıb deməsin ki, bu mahnı mənimdir.

- Sözünüzdən belə çıxır ki, milli musiqimizdə baş verən sapmalar narahatçılıq doğurur.

- Bəli, sapmalar olur. Milli ruhda yazılan, xalq tərəfindən sevilən, əsrlərdən keçib bu günümüzə gəlib çıxan milli musiqilərimizi sintez etmək, başına oyun açmaq, hoqqa çıxarmaq olmaz. Bu elə onu aparıb erməniyə qismət edir. Çox vaxt elə o aranjemanlar musiqimizi ermənilərə nəsib etdi. Belə etmək olmaz. Milli musiqimizin saflığını qorumaq lazımdır. “Sənsiz”i, “Koroğluuvertürasını necə aranjeman etmək olar? Milli musiqimiz, xalq mahnılarımız orijinal saxlanmalıdır. Onları qoruyub qədrini bilməliyik.

 

 

İki sahil.- 2010.- 11 mart.- S. 16.