ABŞ
Konqresmenlərinin tarixi
təftiş etmək
cəhdləri yolverilməzdir
Müsahibimiz YAP icra katibinin müavini, Milli Məclisin deputatı Mübariz Qurbanlıdır
- Mübariz müəllim,
ABŞ Konqresinin Xarici Əlaqələr Komitəsinin qondarma
“erməni soyqırımı” ilə bağlı qəbul
etdiyi qərarı işğalçıya dəstək, ikili
siyasətlə yanaşı tarixin
saxtalaşdırılmasıdır. Tarixə bu qədər
qeyri-ciddi münasibət ola bilərmi?
-ABŞ Konqresi
Nümayəndələr Palatasının Xarici Əlaqələr
Komitəsində qondarma “erməni soyqırımı” ilə
bağlı qəbul edilmiş qərarı tarixi həqiqətin
təhrif olunması və ədalət prinsiplərinin kobud
şəkildə pozulmasıdır. Birləşmiş
Ştatlar Konqresinin Xarici Əlaqələr Komitəsinin 252
nömrəli qərarı, tarixi həqiqətdən tam
uzaqdır. Bu qərar layihəsinin qəbulu Cənubi Qafqazda
sülh və sabitliyin bərqərar olmasına, həmçinin
xalqlar arasında daimi dostluq münasibətlərinin
qurulmasına ziyan vurur. Hamıya bəllidir ki, Birinci Dünya
müharibəsində Çar Rusiyasının
qoşunları o dövrdə Türkiyə ərazilərinə
daxil olmuşdu. Həmin vaxtlarda ermənilərin
yaşadığı ərazilərdə türk
qoşunlarına qarşı arxadan zərbələr
vurulurdu. Silahlı erməni dəstələri yolları
dağıdır, körpüləri uçurur, türk
qoşunlarının hərəkətinə mane olurdular. Belə
olan şəraitdə Türkiyə hərbi
komandanlığı ermənilərin bu ərazidən digər
əraziyə köçürülməsi haqqında qərar
qəbul etmişdi. Bu zaman ermənilərin
köçürülməsi də hərbi zərurətdən
irəli gəlirdi. Müharibə getdiyi dövrdə belə
hallar bütün ölkələrdə baş vermişdi. Hətta
sonrakı dövrlərdə İkinci Dünya müharibəsi
illərində də düşmənlə üz-üzə
dayanan dövlət öz təhlükəsizliyini təmin etmək,
öz ordusunu bu və ya digər təxribatlardan qorumaq
üçün göçürmələrə rəvac
vermişdir. Buna ABŞ-ı misal gətirmək olar. Birləşmiş
Ştatlar 1941-ci ildə Yaponiya ilə müharibəyə
başlayanda Yapon əsilli Amerika vətəndaşlarını
bir araya yığaraq, onları xüsusi rezervasiyada
saxlayıb. 300 minə qədər yapon uşaqlı,
qadınlı, qocalı Yuta ştatında bir rezervasiyada cəmləşdirilmişdi.
Birləşmiş Ştatlar hökuməti bunu belə izah
edirdi ki, Amerika Yaponiya ilə müharibə apardığına
görə yapon millətindən olan amerikalıların təxribat
törətmək təhlükəsi vardı. 1946-cı ilə
qədər həmin yaponlar rezervasiyada qalmış,
müharibədən sonra buraxılmışdılar.
O zaman da silahlı ermənilərin
zərərsizləşdirilməsi Türkiyənin zəruri
addımı idi. Amma 252 nömrəli qərarda əsaslandırılır
ki, bir milyon yarım erməni qırılmışdır. Bu
iddianın ortaya qoyulması, saxtakarlığın ən
yüksək həddidir. Çünki həmin dövrdə
Osmanlı İmperiyasında bu qədər erməni
yaşamırdı. Milyon yarım ermənini qətlə
yetirmək üçün isə türk
qoşunlarının bir hissəsini bu işə cəlb etmək
zərurəti yarana bilərdi, Osmanlı Ordusunun da o zaman buna
imkanı yox idi.
- Azərbaycan və
Türkiyə iki dost, qardaş ölkədir. Bir millət iki,
dövlət olan Türkiyə və Azərbaycanın birinə
qarşı atılan qərəzli addım, təbii ki, o
birinə yönələn addım kimi dəyərləndirilir.
Hansı addımlar atılacaq?
- Konqres tərəfindən
qəbul olunmuş bu qərar dost və qardaş Türkiyənin
maraqlarına qarşı yönəlməklə
yanaşı, Azərbaycanın da maraqlarına qarşı
çevrilmiş bir sənəddir. Bu sənədin qəbulu
Türkiyə və Ermənistan arasında sərhədlərin
açılmasında Türkiyəyə təzyiq göstərmək
niyyətini özündə ehtiva edir və Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin tezliklə və ədalətli
həllinə qarşı çevrilmişdir. Çünki
Türkiyə tərəfindən Ermənistanla sərhədlərin
bağlanması məhz ermənilərin Azərbaycana
qarşı işğalçılıq siyasətinə
etirazın təzahürü idi. Türkiyə Azərbaycana
müttəfiq ölkə kimi işğalçıya təzyiq
göstərmək üçün bu addımı
atmışdır. BMT nizamnaməsinin prinsiplərinə
istinad edərək bu addımı digər dövlətlər
də ataraq Ermənistanla sərhədləri bağlayıb,
işğalçıya layiq olduğu yeri göstərməliydilər.
Ancaq bunu etmək əvəzinə Birləşmiş
Ştatlar Ermənistana yenidən bir nəfəs vermək, onu
dirçəltmək, ayaq üstə qaldırmaq
üçün Türkiyəyə təsir edir ki, sərhədləri
açsın. Sərhədlərin açılması əslində
Türkiyənin dolayısı ilə həmin
işğalçıya yenidən əl uzatması
olacaqdır. Və bu da Türkiyənin söykəndiyi
prinsiplərə ziddir. Türk hökuməti də dəfələrlə
bəyan etdi ki, sərhədləri o zaman açacaq ki,
Qarabağda irəliləyiş olacaq. Baxmayaraq ki, Sürixdə
Türkiyə protokolları imzaladı, bu protokolları
imzalamamışdan öncə Türkiyə hökuməti
bildirdi ki, bu protokolları bir şərtlə imzalayır ki,
işğal olunmuş Azərbaycan torpaqlarından erməni
silahlı qüvvələrinin çıxarılma prosesi
başlanılsın. Türkiyə addımı atdı,
göstərdi ki, o kompromisə getməyə hazırdır.
Amma bunun əvəzində erməni tərəfindən
hansısa bir addımların atıldığını
görmədik. Hətta erməni tərəfinin
danışıqlar prosesində daha kəskin mövqedən
çıxış etdiyini, daha çox iştaha ilə
danışdığını, yeni-yeni ərazilər
iddiası ilə çıxış etdiyini
görürük. Belə olan şəraitdə də
Türkiyə Sürix protokollarının təsdiq
olunması prosesini dayandırıb. Birləşmiş
Ştatlar da həm Türkiyəyə, həm də Azərbaycana
təzyiq etmək üçün yenidən qondarma “erməni
soyqırımı” məsələsini Konqresdə
qaldırıb. Qeyd edim ki, Birləşmiş Ştatlar hər
dəfə Türkiyəyə təzyiq göstərmək
istəyəndə bu qondarma “soyqırımı” məsələsini
gündəmə gətirir. Hələ 1975-ci ildə
Türkiyə Cümhuriyyəti Kiprdə yaşayan türk vətəndaşlarını
qorumaq üçün qətiyyətli addım nümayiş
etdirəndə, Konqresdə bu məsələ gündəmə
gətirilmişdi. Sonra 2007-ci ildə qondarma
“soyqırımı” məsələsi yenidən
qabardıldı. Bu gün yenidən təzyiq vasitəsi kimi
gündəmə gətirilib. Komitədə bir səs
artıqlığı ilə 22 əleyhinə, 23 lehinə
olmaqla qərarı keçiriblər. Hazırda Birləşmiş
Ştatların administrasiyasının nümayəndələri
dalbadal bəyanatlar verərək bildirirlər ki, onlar bu qərarın
Konqresin ümumi iclasına çıxarılmasına imkan
verməyəcəklər. Nəyə görə belə
addım atırlar? Çünki bugünkü Türkiyə
on il əvvəlki Türkiyə deyildir. Bu gün Türkiyə
iqtisadi inkişafına görə dünyanın 17-ci ölkəsidir.
Və böyük 20-lərin sırasındadır. Türkiyənin
NATO silahlı qüvvələri içərisində
çox güclü ordusu var. Eyni zamanda, Birləşmiş
Ştatların Türkiyədən
asılılığı Türkiyənin Birləşmiş
Ştatlardan asılılığı ilə müqayisədə
daha artıqdır. Türkiyənin və Azərbaycanın qətiyyətli
mövqeyi, Azərbaycan Prezidentinin Türkiyə Prezidentinə
telefon açaraq bu məsələdə Türkiyənin
yanında olmasını söyləməsi, o cümlədən
Azərbaycan Milli Məclisinin və Azərbaycanın
ictimai-siyasi təşkilatlarının açıq bəyanatları,
bunlar bir daha sübut edir ki, bütün türk dünyası
Türkiyənin yanındadır.
- ABŞ-ın ölkəmizə
qarşı ikili standartlardan qaynaqlanan münasibətinin
arxasında hansı məqsədlər durur? Xocalı
soyqırımı ABŞ-ın ali qanunvericilik orqanında nə
üçün gündəmə gətirilmir?
- Burada ikili yanaşma
açıq şəkildə özünü göstərir
və bu, birinci hal deyil. Ən yaxın tarixdə1992-ci ilin 26
fevralında Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ bölgəsində
törədilən Xocalı soyqırımı əslində,
kimin insanlıq əleyhinə cinayət törətməyə
qadir olduğunu bütün dünyaya əyani şəkildə
nümayiş etdirdi. Amma ABŞ Konqresi Nümayəndələr
Palatası nədənsə bu qanlı cinayətə bu
günə qədər laqeyd münasibət göstərmiş
və beləliklə də bilavasitə təcavüzkara
havadarlıq etmişdir. ABŞ Konqresi Nümayəndələr
Palatasının Xarici Əlaqələr Komitəsinin məlum
qərarı ümumilikdə regionda baş verən proseslərə
mənfi təsir göstərir, öz qonşularının ərazi
bütövlüyünü tanımayan, etnik təmizləmə
siyasətini həyata keçirən Ermənistanın Qafqaz
regionunda sülhü və sabitliyi təhdid edən hərəkətlərinə
siyasi və mənəvi dəstək kimi qiymətləndirilir.
- Bu il Birləşmiş
Ştatların Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
həllində göstərdiyi səylər qaneedici
olacaqmı?
- Ölkə Prezidenti
İlham Əliyevin yeritdiyi siyasət ən məqbul,
balanslı və çevik siyasətdir. Eyni zamanda, dəyişən
və dəyişə bilməsi istisna olunmayan şəraitə
adekvat olaraq addımlar atmaq hüququnu da özündə
saxlayır. Prezident İlham Əliyev 20 ilə yaxındır
ki, Azərbaycan torpaqlarının işğal altında
olmasının və dünya birliyi tərəfindən Ermənistana
təzyiq göstərilməməsinin yol verilməz
olduğunu bildirib. Mövcud status-kvonun bizi qane etmədiyini və
onun ədalətli şəkildə dəyişdirilməli
olduğunu xüsusilə vurğulayıb: “Biz yaranmış
bu vəziyyətlə barışa bilmərik. Status-kvo bizi
qane etmir. Status-kvo dəyişməlidir və ədalətli dəyişməlidir.
Erməni işğalçı qüvvələri
bütün torpaqlarımızdan qeyd-şərtsiz
çıxarılmalıdır. Bu məsələ Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü çərçivəsində
öz həllini tapmalıdır və tapacaq.”
ATƏT-in Minsk qrupu bu
məsələ ilə məşğul olur və Birləşmiş
Ştatlar da ATƏT-in Minsk qrupunun həmsədr ölkəsidir.
Hazırda biz bu danışıqlar prosesində müsbət
irəliləyişlər görməkdəyik. Son günlərdə
ABŞ-ın, Rusiyanın və Fransanın
diplomatiyasının Qarabağ məsələsi ilə əlaqədar
çevikliyi göz önündədir. Təbii ki, burada Azərbaycanın
atdığı addımlar istənilən nəticə verir.
Erməni prezidentinin Fransaya dəvət olunması, Azərbaycanın
xarici işlər nazirinin ATƏT-in Minsk qrupu həmsədrləri
ilə görüşməsi kimi məsələlər belə
nəticəyə gəlməyə əsas verir ki, 2010-cu ildə
danışıqlar prosesində ciddi irəliləyişlər
olacaq. Azərbaycanın qətiyyətli mövqeyi və
status-kvonun dəyişməsi zərurətinin Prezident tərəfindən
açıq şəkildə ortaya qoyulması tərəfləri
bu problemlə əlaqədar intensiv diplomatiya yürütməyə
sövq etmişdir. İntensiv diplomatiyanın aparılması
nəticə etibarı ilə Ermənistana təzyiqlərin
ediləcəyini söyləməyə əsas verir. Qondarma
“erməni soyqırımı” məsələsinin Konqresdə
iflasa uğraması, artıq iflasa uğrama deyirəm ona
görə ki, həmin qərarın qəbul edilməsinə
baxmayaraq, ümumi iclasa çıxarılmasının
qarşısı alınmışdır. Digər tərəfdən
Türkiyənin və Azərbaycanın qətiyyətli
mövqeyi ATƏT-in Minsk qrupu həmsədrlərini intensiv
diplomatiya yolu seçməyə sövq etmişdir. Bu gün
Rusiya ilə Azərbaycan arasında çox böyük
müsbət əlaqələr var və Rusiyanın prezidenti
Dmitri Medvedevin də bu problemin həlli ilə əlaqədar
Ermənistanı təhdid edən fikirlər söyləməsi
belə nəticəyə gəlməyə əsas verir ki, bu
gün müəyyən tərəflər Ermənistanı ədalətli
mövqeyə sövq etmək üçün təzyiq edirlər.
Hesab edirik ki, əldə olunan həmin diplomatik uğurlar istənilən
nəticəni verəcək.
Şəmsiyyə
Əliqızı
İki
sahil.- 2010.- 12 mart.- S. 6.