Poeziya gülşənində
sözlə, sazla gəzən şair
Ömrünün
60-cı baharını yaşayan xalq şairi Zəlimxan
Yaqubun bu gülşəndə yetişdirdiyi güllər
gözəlliyi ilə seçilir
Xalq şairi Zəlimxan
Yaqub Borçalı mahalının Kəpənəkçi kəndində
dünyaya göz açsa da, onun Azərbaycan boyda yurdu, əlli
milyonluq sevəni var.
Füzuli sevgisindən,
Xətai mətanətindən, aşıq Ələsgər,
aşıq Alı ruhundan, xalqdan mənəvi dəstək,
ilham alan, qüdrətlənən Zəlimxan Yaqub
yaradıcılığı təkrarolunmaz, bənzərsizdir.
“Ömrum boyu pərəstiş
etdiyim insanlar müəllimlər, bir də
kitabxanaçılar olub” söyləyən şair
üçün kitabxana müqəddəs yerdir. Müəllimə
peyğəmbərə bərabər varlıq kimi hörmət
edən, kitabı Quran qədər müqəddəs tutan
şair bu hissi belə izah edir: “Qələm mənim
üçün Allahın danışan dilidir.”
Sənət və
şəxsiyyət zirvəsinə ucalan, “ocaq bizim, pir bizim,
qıfıl bizim, açar bizim, hikmət bizim, sirr bizim”,- deyən,
Azərbaycan tarixinin, mənəviyyatının zənginliyindən
xəbər verən şeirlərilə qəlbləri
oxşayan Zəlimxan Yaqub gözəlliyə həmişə
möhtac olduğunu poeziyanın dili ilə
açıqlayır. Bu gözəlliyin, məhəbbətin
ünvanı isə müxtəlifdir. Bəlkə
dünyanın cənnətməkan diyarı olan Azərbaycanı
özü üçün vətən seçən,
Şuşasızlıqdan, qürbət həsrətindən
bağrı qubar bağlayan, alışan, yanan, bənzərsiz
Xarı bülbüldür şairə ruh, ilham verən.
“Yaşın nə fərqi
var ki...” sözləri elə bil poeziya ümmanından güc
alan Zəlimxan yaradıcılığı üçün
nəzərdə tutulub. Çünki əqidəsinə
sadiq qalan bir vətəndaş kimi şeirləri ilə həmişə
yaradıcılığında önəm verdiyi həqiqətin,
ədalətin, vətənə xidmətdən yaranan ülvi
hisslərin təbliğatçısı kimi
çıxış edir. Ən
başlıcası isə başqalarından fərqli olaraq
etiraf etməyi bacarır. Tanrının bəxş etdiyi
ömür payının altıncı onilliyini arxada qoyan
şair yaradıcılığının intibah
dövrünü yaşasa da, hələ deyilməmiş nə
qədər sözü var.
Ötənlərə
bələdçilik edən Zəlimxan Yaqubun dediklərini
oxuculara da çatdırırıq.
- Zəlimxan müəllim,
söhbətimizə vurğunu olduğunuz sazı yaşadan
ustad aşıq Alının “Əllini aşırdın,
yüzə nə qaldı” misrası ilə körpü salmaq
istərdik. Siz əsrin
yarısını başa vurmaqla Tanrının qismətinizə
yazdığı ömür balansınızdan, yüzdən
(oxucular yüz yaş arzulayır) bir onluq da
qazanmısınız. Altmışın zirvəsindən
ötənlərə nəzər salaraq “Hayıf sənə
cavanlıq” söyləyən şairin “Qocalma, Zəlimxan,
qocalma hələ” sözlərinə münasibəti necədir?
- Ömrü verən,
yaratdığına bəxt-tale yazan Tanrıdır. Elə mən də cavabımı həmkar
sözünün qüdrətinə söykənərək
bildirmək istəyirəm. Osman Sarıvəllinin “ Hər kim
yüz il yaşamasa günah onun özündədir”
misrası hamı kimi mənim üçün də dəyərlidir.
Mən də yaşamaq məsələsində
“özümü günahkar” etmək istəmirəm. Belə
bir şair sözü də var: “Ey ilham pərisi, varsansa əgər,
bu axşam üstümə qanadını gər.” Şairin
ilham pərisi onun yanındadırsa, yazıb-yaratmaq
üçün əsas varsa, şair yaşayır.
Şükür olsun, ilham pərim məni heç vaxt tək
qoymur. Yazıram, yaradıram, Azərbaycanın cahana
sığmayan cah-cəlalından ilham alıram. Buna görə
də hələ ki “hayıf sənə cavanlıq” deməyə
tələsmirəm. Ömrün hər ilinə Allah bir məna
verib, naxış vurub. Bu gözəlliyi duyub, yaşamağa
dəyər.
- “Millətimi saz
anladar, saz anlar, saza baxsın tariximi yazanlar” söyləyən
Zəlimxan Yaqub el sənətinin qüdrətini çox
şeirlərində vəsf edib. Sazın,
sözün vəhdətindən qaynaqlanan şeirləriniz
dillər əzbəridir. Aşıqlar Birliyinin sədri kimi
sözə, yoxsa saza minnətdar olardınız?
- “Yandırsın
canımı çaldığın hava, Kərəmin
ağzından çıxan ah kimi.” Siz bu sözlərin fəlsəfəsinə, qüdrətinə
fikir verin. Sazdakı şirinlik, sözdəki hikmətin
insanda yaratdığı zənginliyə diqqət yetirin.
“Yanıq Kərəmi”, “Misri”, “Dilqəmi”, “Ruhani”, “
Sarıtel”... Hansı aşıq havasına qulaq assanız
orda mübarizlik, yenilməzlik, əbədiyyət
duyğuları hiss edərsiniz. Saz, söz, musiqi, poeziya hər
biri ayrı-ayrılıqda insana güc verən, müqəddəsləşdirən
varlıqlardır. Onları birlikdə qavramaq insanı
formalaşdırır, saflaşdırır,
xeyirxahlığa çağırır. Bunları öz zənginliyi
ilə, olduğu kimi kimlərəsə çatdırmaq məharət,
istedad tələb edir. Saz, söz həyat eşqi deməkdir,
insanlara məhəbbət, yaradana inam, Vətənə sədaqət
deməkdir. Dünyanın elə bir xalqı yoxdur ki, Azərbaycan
aşıqları kimi eyni məqamda dörd vəzifə yerinə
yetirsin: ifa etdiyi mahnının sözlərini, musiqisini
yazsın, sazda ifa etsin və musiqinin ritminə uyğun rəqs
etsin. Bunun üçün xüsusi məharət, bacarıq
tələb olunur. Ona görə də deyirlər ki,
sözü qüdrətləndirən saz, sazı sevdirən
sözdür. Zəlimxan Yaqub üçün bunların hər
ikisi Tanrının insanlara bəxş etdiyi əvəzolunmaz
nemətdir.
- Zəlimxan Yaqub oxucu
sarıdan ən varlı, siyasətçilərin dili ilə
deyilsə sosial bazası zəngin olan şairdir...
- Müqəddəs Məkkəni
ziyarət etmiş bir hacı kimi tez-tez Tanrıya üz
tutmağım da əbəs deyil. El
sevgisini qazanmağın özü Yaradan tərəfindən
verilmiş bir nemətdir. Tanrının sovqatıdır.
Allahın verdiyi neməti dəyərləndirmək isə
insanın özünüdərkindən, istedadından, təbiətə
vurğunluğundan, halalı haramdan ayırmağı bacarmaq
qabiliyyətindən asılıdır. Tanrı nəfsini, dil
halallığını qoruyanlardan heç nə əsirgəmir.
- Poeziyada ən
çox müraciət olunan mövzulardan biri də qürbət,
vətən həsrətidir. Sizin
şeirlərinizdə də bu duyğulara rast gəlinir.
- Qürbətdə də
vətən eşqi ilə yaşadığımız
üçün şeirlər belə duyğulu olur. Vətəndən uzaqda şairi yaşadan
qüvvənin adı elə Vətəndir. Azərbaycan mənim
üçün yazdıqca tükənməyən bir
mövzudur, hər damlası qiymətli olan ümmandır.
Müqəddəslər müqəddəsi, ilahi bir
varlıqdır. 50 milyonluq Azərbaycan yox, bütün
kainatdır. Həyat eşqidir, hikmətdir, sələflərimizin
qoruyub bizlərə ərmağan etdiyi qiymətli mənəviyyatdır.
Ulu dədələrimizin, ozanlarımızın, tarixi şəxsiyyətlərimizin
bizə miras , ərmağan qoyub getdiyi əmanətdir. Dahilərimizin
qoru dediyi, sev dediyi bir məmləkətdir. Vətəni sevmək
onun dağını, aranını, qumunu,
yağışını, selini, leysanını sevməkdir.
Məkkədə olduğum zamanda belə, Azərbaycan
üçün darıxmışam:
Həsrətin
sınağından dağlar yaratmışam,
Səfərə
çıxan bilər orda qalan köz nədir,
Ürəyi
yanan bilər sızıldayan iç nədir,
Adın
göylərə çıxsa yadlar üçün
heç nədir
Vətəndən
şöhrət olar, şöhrətdən vətən
olmaz.
“Ayrılıq
gələndə solur, saralır çəmən,
çöl ay Zəlimxan” deyən mənim üçün
xalqın mənəviyyatını saflığını
qorumaqla saxlamağın özü vətənə sevgi, xalqa
xidmətdir. Məmməd Arazın dillərdə dastan olan bir
sözü var. “ Vətən daşı olmayandan olmaz ölkə
vətəndaşı.” Vətənə vurğunluq
bütün şerlərimin ana xəttini, süjetini təşkil
edir.
- Qarabağ qubarı
vətən sevgisinin ayrılmaz tərəfi olduğu kimi,
şəhidlərimizin ruhlarının rahatlıq tapması
üçün torpaqlarımızın işğaldan azad
olunması, günahsız axıdılan qanlara bais
olanların lənətlənməsi Sizin poeziyanızda
ağrılı bir duyğu kimi yer alır. Tarixi şeirlərinizlə bu nisgili vəsf
etmisiniz. Xalqı düşdüyü bəlalardan xilas edən
liderin şərəfinə yazdığınız “Əbədiyyət
dastanı” “Peyğəmbər”iniz qədər möhtəşəmdir.
Bu barədə nə deyə bilərsiniz?
- Erməni əsarətində
qalan torpaqlarımızın azad olunacağı gün uzaqda
deyil. Amma təəssüf doğuracaq məsələ budur
ki, o torpaqların əksəriyyəti kimlərinsə öz
mənafelərini xalqın ümumi marağından
üstün tutması bahasına işğala məruz
qalıb .
Bu dərdi bizə zaman
verdi. Bəzən soruşurlar ki, şairlərin nədənsə
, kimdənsə küsüb, incidiyi anlar olur? Əlbəttə
olur, şair ona görə şairdir ki, onda hissetmə, duyma
qabiliyyəti başqalarından üstündür. Dediyim kimi
qara yellər üstümüzdən əsə bilər, əyri
əllər yolumuzu kəsə bilər, babaların ruhu bizdən
küsə bilər, tarix saxta yazılanda. Ancaq necə deyərlər,
hər gecənin bir gündüzü olduğu kimi, Azərbaycan
xalqını da belə səhərlərə qovuşduran
lider tapıldı. O dahi şəxsiyyət, xilaskar,
ümummilli lider Heydər Əliyev oldu. Ulu öndər
haqqında çox yazılıb, hələ neçə-neçə
kitablar yazılacaq. “ Əbədiyyət dastanı” ulu öndərə
həsr etdiyim tarixi bir əsərdir. Azərbaycan xalqı var
olduqca onun əməlləri işimizdə, hər birimizin həyatında
yaşayacaq. Prezident İlham Əliyevin gördüyü
tarixi xidmətlər ulu öndərin ideyalarının
davamı olmaqla, onun miras qoyduğu siyasi məktəbin
varlığından və əbədiliyindən xəbər
verir.
Mən də
bəxtinə Azərbaycanda yaşamaq kimi xoşbəxtlik
düşən bir vətəndaş kimi deyirəm:
Yağışımla,
toxumumla torpaqdayam, qumdayam,
Əkindəyəm,
biçindəyəm, şumdayam
Şair olan neylər
evi, eşiyi,
Başı üstə
Tanrı çəkər keşiyi.
- Zəlimxan müəllim,
şairin söz sərhədi olurmu?
- Yox, əsl şairin
söz sərhədi ola bilməz. Bu sərhəd başlananda
şairin qələmi qırılır, yaradıcılıq
yolu sona çatır, ilham pərisi sönür.
- Şeirlərinizdə
milli-mənəvi dəyərlərə xüsusi diqqət
yetirirsiniz. Gənc yazarlara da sözünüz mütləq
olmalıdır.
- “Azərbaycan
böyük, şair xalqdır” deyimi gəlişigözəl
sözlər deyil. Bu millətin adət-ənənəsində
bir abır, ismət, əxlaq, fəlsəfə var. Bu incəliyi
saxlamaq üçün çalışmalıyıq. Cəmi
300 il təvəllüdü olanların 3500 il yaşı olan
Azərbaycandan öyrənməsi üçün nə qədər
istəsəniz mənəvi dəyər, zənginlik var.
Başqalarından öyrənmək müasirlik, yenilik əlaməti
olsa da, burada incə məqamlara diqqət yetirmək,
mentalitetimizə uyğun olanları seçmək
lazımdır. Akademik Ramiz Mehdiyevin bununla əlaqədar
yazdıqları ilə tam şərikəm. O, xalqın
ürəyindən xəbər verən məqamlara
aydınlıq gətirir.
O ki qaldı cavan
yazarlara. Onları ruhlandırmaq, həvəsləndirmək
lazımdır. Adətən deyirlər ki, gənclik
cığallıqdır, qocalıq müdriklik.
Ağsaqqalların böyüklüyü bu
cığallığı qəbul etməkdirsə, gəncliyin
borcu müdriklərə hörmətlə yanaşmaqdır.
Onları görüşlərə dəvət edin. Vallah, Zəlimxan
Yaqub kimi deyirəm. Bu milləti musiqi və poeziyanın ruhu ilə
xilas etmək olar. Bütün dövrlərdə xalq şairlərin
dili ilə, sözün qüdrəti ilə qaranlıqdan
aydınlığa çıxa bilib.
Nəsimi alnında
qanlı bir qürur
Baxır kainata öz dan
yerindən
Ondördüncü əsr
yıxılır, durur,
Tutur o dahinin ətəklərindən.
Yenə də elə
olacaq. Prezident İlham Əliyevin apardığı siyasət
hər birimiz üçün örnək olmaqla, bu yolda onun
ardıcılları kimi birləşmək, həmrəy
olmalıyıq.
Qəlbində yaz varsa,
qışı gözləmə,
Qışın
ortasında gül açmaq olar.
Bu gün hər bir azərbaycanlı
ruhunu bir məqam üstündə kökləyir: Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü bərpa olunsun, Qarabağ
qubarlı nisgilimiz ürəklərdən silinsin.
İnanıram ki, bu da olacaq.
Biz də xalq şairi Zəlimxan
Yaquba cansağlığı arzulayırıq. Deyirik ki, ulu
ozan, qopuzunuzla, sazlı-sözlü çələnginizlə
hər vaxt, hər bir elin, obanın sevimlisi kimi əzizsiniz!
Xuraman
İsmayılqızı
İki
sahil.- 2010.- 22 yanvar.- S. 12.