Heydər
Əliyevin zəngin dövlətçilik irsi
əbədidir
Yeni Azərbaycan
Partiyasının yaradılması ictimai-siyasi
proseslərin obyektiv zərurətindən
doğdu
Ulu öndər
Heydər Əliyevin xalqımız və dövlətçiliyimiz
qarşısındakı misilsiz xidmətlərini anlamaq və
təsvir etmək üçün toxunulması zəruri olan
başlıca məsələlərdən biri də
ümumxalq partiyası olan Yeni Azərbaycan Partiyasının
yaradılmasıdır.
Müstəqillik
əldə etdikdən sonra xaotik və antoqonist siyasi proseslərin
fonunda ölkəmizin qarşısında duran başlıca
strateji vəzifələrdən biri də ictimai-siyasi
institutlaşma prosesinin həyata keçirilməsi idi. Bunun
başlıca istiqamətlərindən biri
də plüralist prinsiplər əsasında
müxtəlif orientasiyalara malik olan siyasi
partiyaların təsis edilməsi və onların fəaliyyət
mexanizmlərinin milli maraqlar
və dəyərlər əsasında təşkil edilməsi
idi. Amma 1991-1993-cü illərdə hakimiyyətdə olan qüvvələrin bu
məsələyə və vəzifəyə lazımi diqqət
göstərməməsi, onların totalitar
təfəkkürlə çıxış edərək
çoxpartiyalılığı qəbul edə bilməmələri
və siyasi palitrada təmsil
olunan bir çox subyektlərin partiyalaşma strategiyasına rasional
surətdə yanaşa bilməmələri
ictimai-siyasi institutlaşma
prosesinin kompleks və
sistematik surətdə baş
tutmasını mümkün etmədi.
Amma
bütün bunlara baxmayaraq, siyasi palitrada rasional təfəkkürə,
praqmatik fəaliyyət mexanizminə və zəngin idarəetmə
potensialına malik olan lider siyasətçinin olması siyasi
partiyalar nöqteyi-nəzərindən ictimai-siyasi
institutlaşma vəzifəsinin yerinə yetirilməsi işinə
mühüm töhfələr verdi. Yaranmış mürəkkəb
situasiyanın fonunda 1992-ci il
oktyabr ayının 16-da 91 nəfər
ziyalı Heydər Əliyevə müraciət etdi: “Dövlət
quruculuğundakı çoxillik təcrübənizə
əsaslanaraq Siz qısa müddətdə
Azərbaycanda geniş xalq
kütlələrini özündə birləşdirə biləcək
böyük, güclü,
nüfuzlu və işlək partiya yarada bilərsiniz. Öz adımızdan və on
minlərlə respublika vətəndaşı
adından Sizdən xahiş edirik ki, təşəkkül
tapan Yeni Azərbaycan
Partiyasına rəhbərlik etməyə razılıq verəsiniz.
Azərbaycan Sizin sözünüzü
və qəti qərarınızı gözləyir”.
Ümummilli
lider Heydər Əliyev ziyalılara göndərdiyi 24 oktyabr
1992-ci il tarixli cavab məktubunda Yeni Azərbaycan
Partiyasının yaradılmasına və ona rəhbərlik
etməyə razılıq verdi: “Güman edirəm ki, müstəqil
Azərbaycan dövlətinin gələcək həyatının
və fəaliyyətinin əsasını təşkil edən
demokratiya və siyasi plüralizm şəraitində Sizin
müraciətinizdə göstərilən Yeni Azərbaycan
Partiyasının yaradılması obyektiv zərurətdən
doğur. Belə partiya Azərbaycanın siyasi-ictimai həyatında
fəal iştirak edərək yeni, müstəqil Azərbaycan
dövlətinin möhkəmləndirilməsində və
inkişafında tarixi rol oynaya bilər”.
Beləliklə,
1992-ci il noyabrın 21-də Naxçıvanda keçirilən
təsis konfransında Yeni Azərbaycan Partiyası təsis
edildi və ulu öndər Heydər Əliyev partiyanın Sədri
seçildi. YAP-ın yaranması, ümummilli lider Heydər
Əliyevin bu partiyaya
Sədr seçilməsi respublikanın o
zamankı gərgin, təhlükəli ictimai-siyasi
vəziyyətindən və getdikcə bu
vəziyyətin daha da
kəskinləşməsindən irəli gələn tarixi zərurət oldu. O zamankı hakimiyyət dairələrinin Yeni Azərbaycan Partiyasının
yaranmasına göstərdikləri maneələr,
ardıcıl təzyiqlər bu yola qədəm qoyan
insanları ali məqsədlərindən
döndərə bilmədi. Çünki
bütün uzaqgörən insanlar Heydər Əliyevin rəhbəri
olduğu bu qurumun xilaskar bir missiya üçün
yarandığını anlayır və Yeni
Azərbaycan Partiyasına dəstəklərini əsirgəmirdilər.
Həmin tarixi hadisələri dəyərləndirən
Heydər Əliyev deyirdi: “Yeni
Azərbaycan Partiyası Azərbaycanda gedən ictimai-siyasi
proseslərin içərisindən çıxan zərurətdir...
Yeni Azərbaycan
Partiyasının fərqi ondan ibarətdir
ki, bu partiya
onu yaratmaq, siyasi fəaliyyətlə məşğul olmaq istəyən adamların istəkləri
ilə, bir təşkilati mərkəz olmadan... ağır şəraitdə böyük təqiblər şəraitində
yaranmış bir partiyadır”.
Məhz ulu
öndər Heydər Əliyevin əsasını qoyduğu
rasional siyasətin Prezident İlham Əliyev tərəfindən
dövrün reallıqlarına, tələblərinə və
qanunauyğunluqlarına müvafiq surətdə uğurla davam
etdirilməsi sayəsində bu gün Yeni Azərbaycan
Partiyası Azərbaycan siyasi palitrasının ən
güclü təşkilatı qismində
çıxış etməkdədir. Bunun qanunauyğun nəticəsidir
ki, xalqın yüksək inamı, etimadı və dəstəyi
ilə 18 ildir ki, hakimiyyətdə olan Yeni Azərbaycan
Partiyası daşıdığı dəyərlərə
və səmərəli fəaliyyət mexanizminə görə
vətəndaşların siyasi iştirakçılıq və
sosiallaşma səviyyəsini artıran, siyasi subyektlərarası
inteqrasiya prosesinə xüsusi təkan və töhfə verən,
müsbət və sağlam ictimai rəyin
formalaşmasında mühüm rol oynayan aparıcı,
avanqard, elit sosial-siyasi təsisat səciyyəsi
daşıyır.
Ulu öndər
Heydər Əliyevin əsasını qoyduğu müstəqil
və çoxşaxəli enerji siyasəti milli
iqtisadiyyatımızın inkişafını şərtləndirdi
Ulu öndər
Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə həyata
keçirilən inkişaf və tərəqqi
strategiyasının mühüm istiqamətlərindən
birini də müstəqil enerji siyasəti təşkil edir.
Heç şübhəsiz, ümummilli liderin uzaqgörən
enerji siyasətinin fonunda milli sərvətimiz milli mənafeyə
yönləndirildi və bunun sayəsində ölkəmizin
sosial-iqtisadi inkişafı daha da sürətləndi, eyni
zamanda, Azərbaycan beynəlxalq münasibətlər sistemində
etibarlı strateji tərəfdaş imici qazandı və
bununla da dünya siyasətinin nüfuz və güc
iyerarxiyasında sürətli irəliləyişin əsasını
qoymuş oldu.
Ümummilli
liderin gərgin əməyi və qətiyyəti sayəsində
neft müqaviləsi üzrə müzakirələrə,
danışıqlara yenidən başlandı və nəhayət,
çətin danışıqlar prosesindən sonra Azərbaycanın
maraqlarına tamamilə cavab verən müqavilə şərtləri
hazırlandı. 1994-cü il
sentyabrın 20-də Bakıda “Gülüstan” sarayında
dünyanın 8 ölkəsindən 11 iri
neft şirkəti ilə “Əsrin
müqaviləsi” adlanan beynəlxalq saziş imzalandı. Bununla
da Azərbaycanın dünya
iqtisadi sisteminə inteqrasiyasının və
ölkənin enerji təhlükəsizliyinin
möhkəm təməli qoyuldu. Ulu öndər
həmin sazişin respublikamızın iqtisadi, siyasi, sosial, humanitar, ictimai həyatında böyük
dəyişikliklərə səbəb olacağını bildirirdi: “1994-cü ildən Azərbaycan
dövləti özünün yeni neft
strategiyasını həyata keçirir və
bu strategiyasının da
əsas mənası, əsas prinsipləri Azərbaycanın
zəngin təbii sərvətlərindən, o
cümlədən neft və qaz sərvətlərindən Azərbaycan
xalqının rifahı naminə daha da səmərəli istifadə etməkdən
ibarətdir”.
“Əsrin
müqaviləsi”nin həyata keçirilməsinə
başlanan vaxtdan Azərbaycan iqtisadiyyatında
dönüş yarandı və böyük işlərə
başlandı. Birinci
növbədə 1995-ci ildə ilkin neft hasilatı layihəsi çərçivəsində
“Çıraq-1” özülü qərb
standartlarına uyğun olaraq
bərpa olundu və böyük
mailli quyuların qazılması məqsədilə
bu özülün üst modulu modernizə
edilərək yeni qazma
avadanlıqları ilə təchiz olundu.
1999-cu ilin dekabrında Azərbaycanın
ilk mənfəət nefti
ilə doldurulmuş tanker
dünya bazarlarına
çıxarıldı.
Ulu öndər
Heydər Əliyev neft strategiyasının əsas istiqamətlərindən
biri kimi, Azərbaycan neftinin dünya bazarlarına nəqlini
vacib hesab edirdi. Bu
sahədə Azərbaycanın mənafelərinin uzunmüddətli
şəkildə qorunması, genişmiqyaslı beynəlxalq iqtisadi əməkdaşlığın
inkişafı, regionda neft
hasilatının artması ilə əlaqədar neftin dünya
bazarlarına nəqlinin təmin edilməsi məqsədi ilə
strateji əhəmiyyətli Şərq-Qərb
marşrutunun yaradılması başlıca
məqsədlər idi. Məhz
bu məqsədlə “Azəri-Çıraq-Günəşli”
yataqlarından hasil olunan
yanacağın Avropaya nəqlini təmin
edə biləcək transkommunikasiya dəhlizinin
yaradılması olduqca vacib
sayılırdı. Ulu öndər Heydər
Əliyev dünyanın ən nüfuzlu siyasi liderləri, müxtəlif ölkələrin
dövlət və hökumət
başçıları, işgüzar
dairələrin nümayəndələri, neft
şirkətlərinin rəhbərləri ilə mütəmadi
danışıqlar apararaq Azərbaycan neftinin Türkiyə vasitəsilə Qərbə
ixracını nəzərdə tutan strateji marşrutun çəkilməsi
üçün dövlətlərarası
sazişin imzalanmasına
çalışırdı. Bunun üçün regionda ən
təhlükəsiz və uzunömürlü,
rentabelli marşrut olan Bakı-Tbilisi-Ceyhanın (BTC) çəkilməsi
təklif olunurdu. Həmin
dövrdə Bakı-Novorossiysk və Bakı-Supsa neft kəmərləri Azərbaycan neftinin dünya bazarlarına
çıxarılmasında rol oynasa da, BTC qədər
beynəlxalq miqyasa malik
və rentabelli ixrac dəhlizi
sayıla bilməzdi. İlkin dövrlərdə
BTC-nin reallaşmasını istəməyən
qüvvələr çox idi və onlar
neftin digər marşrutlarla
nəqlinə çalışırdı. Lakin
həmin qüvvələrin müxtəlif təxribatlarına
və təzyiqlərinə baxmayaraq, Heydər
Əliyevin əzmkarlığı və qətiyyəti nəticəsində
Bakı-Tbilisi-Ceyhanın çəkilməsinə dair sazişin
imzalanması mümkün oldu.
Türkiyə-Gürcüstan-Azərbaycan dövlətlərinin
birliyi, Amerika Birləşmiş
Ştatlarının dəstəyi nəticəsində, ən
əsası isə, ulu öndərin qəti
əzmkarlığı sayəsində bəzilərinin əfsanə
hesab etdiyi layihə
reallığa çevrildi.
2006-cı
il mayın 28-də Azərbaycan nefti Ceyhan limanına
çatdı və iyulun 4-də neftlə yüklənmiş
ilk tanker buradan yola salındı. İyulun
13-də Türkiyənin Ceyhan şəhərində
XXI əsrin ən böyük enerji layihəsi olan Heydər
Əliyev adına Bakı-Tbilisi-Ceyhan əsas ixrac
boru kəmərinin təntənəli
açılış mərasimi keçirildi.
BTC dünya dövlətləri
ilə Azərbaycan dövlətinin yeni
münasibətlərinin, dünya
xalqları ilə Azərbaycan xalqının əlaqələrinin
yenidən qurulmasına təkan verdi, Azərbaycanın
xarici siyasətinin güclənməsinə
və inkişaf etməsinə səbəb
oldu.
Ümummilli
lider Heydər Əliyevin əsasını qoyduğu neft
strategiyası, çəkilişinə nail olduğu
Bakı-Tbilisi-Ceyhan kəməri ölkəmizin müstəqilliyinin
möhkəmlənməsi, təhlükəsizliyinin
etibarlı təmin olunması, zəngin və qüdrətli
dövlətə çevrilməsi, eləcə də regionun
və dünyanın enerji təhlükəsizliyində əsas
yer tutan dövlət kimi nüfuzunun artmasına səbəb
olub. Azərbaycan hazırda çoxşaxəli enerji siyasəti
həyata keçirərək Avropanın enerji təhlükəsizliyinin
təmin edilməsində başlıca rol oynamaqdadır.
Beləliklə,
ulu öndər Heydər Əliyevin əsasını
qoyduğu müstəqil enerji siyasəti və gerçəkləşdirilən
nəhəng layihələr həm də milli
iqtisadiyyatımızın inkişafına fundamental töhfələr
bəxş etmiş oldu.
Ulu öndər Heydər
Əliyev müstəqil dövlətçiliyimizin banisidir
Ümummilli
lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi
ilə həyata keçirilən sistematik
strategiyanın fonunda milli
təhlükəsizliyə real və potensial təhdid yaradan
ünsürlərin neytrallaşdırılması, münasibətləri
sürüşkən müstəvidə cərəyan edən
qüvvələrarası antoqonist əlaqələrə son qoyularaq ümumi konsensusun əldə edilməsi, parlament və hökumət böhranı
şəklində təzahür edən və mürəkkəb
siyasi-hüquqi kataklizmlərlə
müşayiət edilən daxili siyasi böhranın aradan
qaldırılması və ümumilikdə ictimai-siyasi
sabitliyin təmin edilməsi artıq qeyri-formal milli dövlət
və modern cəmiyyət quruculuğu vəzifəsinin fonunda
növbəti strateji istiqamətlərin
müəyyən edilməsini diktə edirdi.
Bu istiqamətlər
sırasına siyasi sistemin
təməl atributları və struktur
elementlərinin dirçəldilməsi və təkmilləşdirilməsi,
ictimai-siyasi institutlaşma
prosesinin sürətləndirilməsi, inzibati səciyyə daşıyan struktur islahatlarının həyata
keçirilməsi, legitimləşdirmə
tendensiyasının sürətləndirilməsi fonunda siyasi plüralizmin təmin edilməsi və bütün bunların əsasında demokratik transformasiyanın milli
dəyərlərə və maraqlara müvafiq surətdə baş
tutması kimi fundamental
strateji vəzifələr aid
idi. Zəngin dövlətçilik
təcrübəsinə, rasional təfəkkürə
və praqmatik fəaliyyət mexanizminə
malik olan ümummilli lider Heydər
Əliyev tətbiq etdiyi strategiya
sayəsində mərhələli şəkildə bütün bu vəzifələrin
həllinə nail ola bildi.
Məhz
sadalanan vəzifələrin yerinə yetirilməsi istiqamətində
hüquqi-normativ bazanın yaradılması strateji əsas
oldu. Beləliklə,
xalqımızın əbədiyaşar lideri
Heydər Əliyevin gərgin əməyi sayəsində
1995-ci il noyabr
ayının 12-də xalq referenduma
gedərək öz dövlətçiliyinin
əsas hüquqi istiqamətlərini
müəyyənləşdirəcək başlıca siyasi-hüquqi sənəd olan
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasını
qəbul etdi. Prinsip etibarilə bu tarixi müstəqil Azərbaycan
dövlətçiliyində ilk
konstitusiyanın qəbulu günü kimi qeyd etmək olar. Çünki bu zamanadək istər 1921, istər 1937, istərsə
də 1978-ci ildə qəbul edilmiş konstitusiyalar keçmiş
SSRİ konstitusiyalarının müəyyən maddələrlə
məhdudlaşdırılmış surəti olmaqla yanaşı, həm də tamamilə başqa bir ictimai-siyasi quruluşu əks
etdirirdi.
Milli həmrəylik
və bütövlük yarada biləcək ideologiya isə
yalnız 1993-cü ildəki siyasi dönümdən sonra
müəyyənləşdirildi. Azərbaycan
xalqının ümummilli lideri
Heydər Əliyevin müəllifi olduğu
azərbaycançılıq ideologiyası özündə
ümumbəşəri səciyyə daşıyan və milli dəyərlərə cavab
verən prinsipləri ehtiva etməklə milli həmrəyliyi təmin edən milli mənəvi mexanizm oldu. Azərbaycançılıq təkcə
bu dövlətin ərazisində yaşayan şəxsləri yox,
eyni zamanda, bütün dünyada məskunlaşan
azərbaycanlıları əhatə edərək dünya azərbaycanlılarının milli istinad mənbəyinə
çevrildi. Bundan sonra görülən davamlı tədbirlər
sayəsində xalqın, milli dövlətimizin
məfkurəsinə çevrilən azərbaycançılıq
ideologiyası mənəvi-ideoloji müstəvidə milli inkişafın praktik
modelinə çevrildi.
Amma bu məsələdə
toxunulması zəruri olan başlıca məqamlardan biri də
budur ki, ümumi yanaşma ulu öndər Heydər Əliyevin
azərbaycançılıq ideologiyasını, məhz Azərbaycanın
siyasi rəhbərliyinə gəldikdən sonra
başlatdığı yöndədir... Ancaq
biz hesab edirik ki, ulu
öndər Heydər Əliyev azərbaycançılıq
ideologiyasının əsaslarını, rüşeymlərini
hələ Sovet dövründə Azərbaycanın
Dövlət Təhlükəsizlik Komitəsinə rəhbərliyi
dövründə başlatmışdır. Biz bilirik ki,
Dövlət Təhlükəsizlik Komitəsi Sovet
dövrünün ideoloji
və siyasi əsaslarını
formalaşdıran, onu idarə edən və
yönləndirən əsas orqan idi. Və təəssüf ki,
Sovet Azərbaycanı dövründə ulu öndər Heydər Əliyevə qədər
Dövlət Təhlükəsizlik Komitəsinə rəhbərlik
edən azərbaycanlı olmamışdır. Azərbaycan
xalqının, Azərbaycan ziyalısının, Azərbaycan
dövlətçiliyinin, Azərbaycanın düşünən
beyinlərinin başına gələn faciələrin əsas
törədicisi və əsas ideyavericisi
də, məhz bu sistemdən doğurdu. Və biz bilirik ki, Sovet
quruculuğu prosesində, 1937-ci il repressiyasında, həmçinin ondan sonrakı dövrlərdə Azərbaycan
xalqının ziyalılarına qarşı törətdiyi
repressiyanın mərkəzi, məhz təhlükəsizlik
orqanları idi. Bu təhlükəsizlik
orqanları, sanki Azərbaycanın daxilində
antiazərbaycançı qüvvələrin mərkəzini,
konsentrasiyasını təşkil edirdi. Bu yanaşma ulu öndər Heydər Əliyev milli təhlükəsizlik orqanlarına rəhbərlik
edən günə qədər davam etdi. Onun rəhbərliyi dövründə isə
respublikanın təhlükəsizlik orqanlarından antiazərbaycançı
qüvvələr, Azərbaycanı sevməyən müxtəlif
xalqların nümayəndələri təmizlənməyə
başlandı. Və azərbaycançılıq
ideologiyasının rüşeymi də, milli özünüdərk prosesinin
rüşeymi də elə oradan cücərməyə
başladı. Bundan sonrakı mərhələdə
ulu öndər öz
fəaliyyətini siyasi sahəyə transfer etdikdən sonra, yəni,
1969-cu ildə Azərbaycan Kommunist
Partiyası Mərkəzi Komitəsinin birinci
katibi seçildikdən sonra
artıq bu rüşeym
daha bir münbit sferaya düşməklə siyasi
populyarlıq qazandı. Beləliklə, artıq 1978-ci ildə
ulu öndərin həyata keçirdiyi
fəaliyyət nəticəsində Azərbaycan dili Azərbaycan Sovet Sosialist Respublikasının dövlət dili kimi Azərbaycan
Konstitusiyasına düşdü. Hesab edirik ki,
bu, ulu öndərin
Azərbaycan xalqı qarşısındakı misilsiz xidmətlərindən biri
idi.
Eyni zamanda,
həmin dövrdə artıq azərbaycançılıq
ideyası bir ideya şəklindən, yəni bir fərdin, bir
siyasətçinin, bir öndərin ideyasından ideologiyaya
çevrilməyə başladı. Təsadüfi
deyil ki, bu ideologiyaya çevrilmə
prosesi də, məhz ideya
müəllifi tərəfindən həyata keçirildi. Bundan sonrakı mərhələdə azərbaycançılıq
ideologiyasının xalq tərəfindən
mənimsənilməsi, dərk olunması prosesi
başladı.
Beləliklə,
xalqın tələbi ilə ikinci dəfə hakimiyyətə
gələn ulu öndər Heydər Əliyev müstəqillik
dövründə azərbaycançılıq
ideologiyasından milli həmrəyliyi və
bütövlüyü təmin edən mexanizm qismində
istifadə etdi. Azərbaycançılıq
real tarixi
keçmişimizlə, milli mentalitetimizlə
və mövcud dəyərlərlə
sıx bağlı olduğundan qısa zaman kəsiyində cəmiyyət tərəfindən
qəbul olundu. Digər tərəfdən,
bu ideologiya siyasi mənsubiyyətindən və dini əqidəsindən asılı olmayaraq, bütün etnik qrupların, milli
azlıqların hüquqlarını paritet
əsasda təsbit etdiyindən milli həmrəylik
mənbəyinə çevrildi. Başqa
sözlə, ictimai şüurun
spesifik səviyyəsi kimi
müstəqil Azərbaycan dövlətinin ideya
əsasına çevrilən və dünya
azərbaycanlılarını birləşdirən milli məfkurəyə çevrilən azərbaycançılıq
ideologiyası ölkədəki bütün
konfessiya və etnosların həmrəylik
və qarşılıqlı anlaşma
mühitində yaşamasını təmin edən mənəvi
mexanizm səciyyəsi daşıdı.
Azərbaycançılıq
ideologiyasına mənəvi sərvət kimi yanaşan
ümummilli lider Heydər Əliyev deyirdi: “Müstəqil Azərbaycan
dövlətinin əsas ideyası azərbaycançılıqdır.
Hər
bir azərbaycanlı öz
milli mənsubiyyətinə görə qürur hissi keçirməlidir
və biz azərbaycançılığı
- Azərbaycan dilini, mədəniyyətini,
milli mənəvi dəyərlərini, adət-ənənələrini
yaşatmalıyıq... Azərbaycanlılar harada
yaşamalarından asılı olmayaraq, daim öz milli,
mənəvi dəyərlərinə, milli
köklərinə sadiq
olmalıdırlar. Bizim hamımızı
birləşdirən, həmrəy edən azərbaycançılıq
ideyasıdır, azərbaycançılıqdır. Azərbaycan
dövləti müstəqilliyini əldə edəndən sonra azərbaycançılıq
aparıcı ideya kimi
həm Azərbaycanda, həm də bütün
dünyada yaşayan
azərbaycanlılar üçün əsas
ideya olub. Azərbaycançılıq öz
milli mənsubiyyətini, milli
mənəvi dəyərlərini qoruyub saxlamaq, eyni zamanda, onların ümumbəşəri dəyərlərlə
sintezindən, inteqrasiyasından bəhrələnmək və
hər bir insanın inkişafının
təmin olunması deməkdir”.
İki sahil.-
2011.- 10 dekabr.- S. 16.