Dünya erməni terroruna niyə
göz yumur?
23 ildir
davam edən Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin həlli istiqamətində Azərbaycan
dövlətinin atdığı addımları geniş təhlil
etməyə ehtiyac yoxdur.
Gerçəklik budur ki, mövqeyinin dəyişməz
olduğunu ən yüksək tribunalardan bəyan edən rəsmi
Bakı sülh danışıqları səmərə vermədiyi
təqdirdə hərb variantının istisna
olmadığını bildirir və daim qarşı tərəfdən
konstruktiv mövqe nümayiş etdirməyi tələb edir.
Nazirlər
Kabinetinin 2011-ci ilin birinci yarısının sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına həsr olunmuş
iclasında dövlət başçısı İlham Əliyev
danışıqların son mərhələləri
haqqında reallıqları diqqətə çatdıraraq
bir daha bəyan etdi: “Biz danışıqları sadəcə
olaraq danışıqlar üçün aparmırıq. Yaxud da ki, imitasiya və görüntü yaratmaq
naminə aparmırıq. Burada Azərbaycan
ilə Ermənistan arasında fərq kifayət qədər
böyükdür. Ermənistan daim
çalışır ki, status-kvo dəyişməz olaraq
qalsın və guya ki, onlar danışıqlarda iştirak
edirlər və konstruktivlik nümayiş etdirirlər. Halbuki bütün dövrlərdə
çalışıblar ki, danışıqlar prosesini
pozsunlar.
Bu reallıq inkaredilməzdir ki, işğalçı
Ermənistanın danışıqları uzatmaq ənənəsinə
sadiqlik nümayiş etdirməsinin əsasında dünya
dövlətlərinin və təşkilatlarının
verdikləri dəstək dayanır. Ermənistan
bütün dövrlərdə bu və ya digər dövlətin
əlində vasitə rolunu oynayıb. Siyasətində
müstəqil olmayan bir dövlətin müstəqil mövqe
ortaya qoyması heç zaman inandırıcı görünə
bilməz. Münaqişə yaranandan
ötən dövr ərzində cərəyan edən hadisələr
də bunu təsdiqləyir.
1992-ci ildə problemin nizamlanmasında vasitəçilik
missiyasını yerinə yetirmək məqsədilə ATƏT-in
Minsk qrupu yaradıldı. Bizi o dövrdən ayıran 19 il zaman kəsiyində həmsədrlərin
bilavasitə fəaliyyəti ilə bağlı hansısa bir
uğurlu nəticədən danışmaq
mümkünsüzdür. Dövlət
başçısı İlham Əliyevin ATƏT-in Minsk qrupu
həmsədrlərinin fəaliyyəti ilə bağlı
sualı cavablandırarkən söylədiyi fikirləri
xatırlatmaq istərdik: “Nəticə olmadığı
halda, vasitəçilərin rolunu müsbət qiymətləndirmək,
təbii ki, düzgün olmazdı. Digər tərəfdən,
mən onların mümkün olan hər şeyi etmədiklərini
də deyə bilmərəm. Buna görə də, biz
ümid edirik ki, həmsədr ölkələr- onlar isə
dünyanın aparıcı ölkələri, BMT Təhlükəsizlik
Şurasının üç daimi üzvüdür- hər
halda, işğalçı ölkəni zəbt olunmuş əraziləri
azad etməyin zəruriliyinə inandırmaq üçün
özlərinin nüfuzundan və siyasi resurslarından daha
çox istifadə edəcəklər.” O da qeyd edilmişdir
ki, qarşıdurma vəziyyətində olan tərəflərin
ümidləri müxtəlif ola bilər,
lakin hər şey hüquqi formata uyğun olmalıdır.
Münaqişənin həlli istiqamətində prezidentlər,
xarici işlər nazirləri, eyni zamanda ATƏT-in Minsk qrupu səviyyəsində
danışıqlar prosesi intensivliyi ilə diqqətdədir. Konkret nəticənin
olmaması müxtəlif fikirlərin yaranmasına səbəb
olmaya bilməz. Bir müddət öncə
Rusiya tərəfinin təşəbbüsü ilə Ermənistan
və Azərbaycan prezidentlərinin Kazanda
görüşü keçirildi. Rusiyanın
problemin həlli yönümündə səylərini
artırması müsbət hal kimi dəyərləndirilir.
Amma bir məqamı qeyd etməliyik ki, dünya
dövlətləri səylərini artırırsa,
münaqişənin sülh yolu ilə nizamlanmasının
vacibliyini önə çəkirlərsə,
işğalçı dövlətin 23 ildir qeyri-konstruktiv
mövqeyindən əl çəkməməsi təəccüb
doğurmaya bilməz. Görünür
işğalçı Ermənistan dünya dövlətlərinin
bu bəyanatlarının sadəcə söz olaraq deyildiyinə
əmindir. Daim dünyanın maddi və mənəvi
dəstəyini öz üzərində görmələri
ermənilərdə böyük arxayınlıq hissi
yaradır. Ermənistan prezidenti
S.Sarkisyanın mütəmadi olaraq sərsəm bəyanatlarla
çıxış etməsi də bu dövlətə olan
dəstəkdən, ən əsası bu günədək
işğalçı dövlətə hansısa bir təzyiqin
göstərilməməsindən irəli gəlir. Eyni
zamanda, bu reallıq da hər kəsə bəllidir ki,
bütün məsələlərdə olduğu kimi,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin nizamlanmasında
da müstəqil siyasət yürütməyən Ermənistan
hakimiyyəti özünün deyil, digər ölkənin
mövqeyindən çıxış edir. İşğalçı
dövlətə ciddi təzyiqlərin göstərilməsi
zamanı çoxdan çatsa da, hələ də tərəddüdlər
diqqətdən yayınmır. Belə olan
təqdirdə münaqişənin beynəlxalq birliyin dəstəyi
ilə sülh danışıqları əsasında
çözüləcəyinə böyük ümid bəsləmək
sual doğurur.
Bu gün daha çox münaqişənin həllində
vasitəçilik missiyasını yerinə yetirən ATƏT-in
Minsk qrupu həmsədrlərindən səylərini
artırmaq tələb edilir. Həmsədr dövlətlər
ayrı-ayrılıqda səsləndirdikləri bəyanatlarda
Azərbaycanın mövqeyini dəstəklədiklərini,
münaqişənin beynəlxalq hüququn norma
və prinsipləri çərçivəsində həllinə
tərəfdar olduqlarını bildirsələr də, konkret
məqam yetişəndə susmaqla problemin həllini uzatmaqda
Ermənistana dəstək olduqlarını büruzə verirlər.
Rəsmi Bakı bu prinsiplərin bütün
dövlətlərə eyni şəkildə tətbiq
olunmasının vacibliyini bildirir. Hər
bir ölkənin ərazi bütövlüyü, sərhədlərinin
toxunulmazlığı beynəlxalq hüququn sarsılmaz
prinsipidir. Ermənistan isə heç zaman
bu prinsiplərə əməl etməmiş, əsassız
torpaq iddiasına haqq qazandırmaq üçün ciddi səylər
göstərir. Dağlıq Qarabağ Azərbaycanın
əzəli torpağıdır. Bu,
tarixdir. Tarixi inkar etmək,
saxtalaşdırmaq qeyri-mümkündür. Lakin ermənilər zaman-zaman tarixi həqiqətləri
inkar etməklə özlərinə tarix yazıb, bu
yalanlarını gerçəklik kimi beynəlxalq ictimaiyyətə
çatdırmağa çalışsalar da, daim fakt
qarşısında acizliklərini ört-basdır edə bilməyiblər.
Azərbaycan dövləti 2005-ci ildə işğal
olunmuş ərazilərdə süni məskunlaşma
faktını dəqiqləşdirmək üçün
BMT-dən xüsusi Faktaraşdırıcı Missiyanın
yaradılmasını tələb etdi. Rəsmi
Bakının bu addımını ATƏT-in vasitəçiliyindən
imtina kimi dəyərləndirən həmsədr dövlətlər
bu missiyanın qurum tərəfindən
yaradılmasının zəruriliyini bildirdilər. ATƏT-in Faktaraşdırıcı Missiyası
yaradıldı və süni məskunlaşma faktını dəqiqləşdirmək
üçün həmin ərazilərdə oldu. Fakt təsdiqləndi. Maraqlı məqam
budur ki, həmsədr dövlətlər bu siyasətin
hansı dövlət tərəfindən həyata
keçirildiyinin gizli saxlanılması təklifi ilə
çıxış etdilər. Bildirdilər
ki, konkret adın çəkilməsi hansısa tərəfin
müdafiəsi kimi qəbul oluna bilər.
İşğalçını adı ilə
çağırmaq tərəfkeşlik kimi dəyərləndirilirsə,
onda Ermənistanın silahlandırılması, müxtəlif
adlar altında yardımlar edilməsi, dövlətin
mövqeyini əks etdirən ensiklopediyalarında Dağlıq
Qarabağı Ermənistanın ərazisi kimi göstərmələri
necə qəbul edilməlidir?
Ötən ilin oktyabrında ATƏT-in Qiymətləndirmə
Missiyası növbəti dəfə işğal olunmuş Azərbaycan
ərazilərində oldu. Xeyli vaxt keçməsinə
baxmayaraq, hələ də hesabat hazırlanıb tərəflərə
təqdim olunmamışdır. Bu, ikili
yanaşma deyilmi?
1994-cü ilin mayın 12-də Ermənistanla Azərbaycan
arasında atəşkəs sazişinin imzalanmasına
baxmayaraq, mütəmadi olaraq təmas xəttində atəşkəs
rejiminin pozulmasına da dünya dövlətlərinin laqeyd
münasibət göstərmələri diqqətdən
yayınmır. Minsk qrupu həmsədrləri bununla
bağlı bəyanatlarında “narahatlıqlarını” ifadə
etsələr də, işğalçı dövlətin
problemin sülh yolu ilə nizamlanması haqqında
götürdüyü öhdəliklərə məhəl
qoymadığını dilə gətirməmələri
ikili yanaşmanın mövcudluğunu təsdiqləyir.
Ümumi sözlərlə missiyalarını bitmiş hesab edən
həmsədrlər 19 illik fəaliyyətləri
dövründə bu reallığı qəbul etmək istəmirlər
ki, işğalçı dövlətə hansısa bir təzyiq
göstərilmədən, onu beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərinə əməl etməyə
məcbur etmədən hansısa müsbət nəticədən
danışmaq qeyri-mümkündür. Bu kimi dəstəyin
nəticəsidir ki, Ermənistan prezidenti Serj Sarkisyan 9
yaşlı Fariz Bədəlovun erməni hərbçiləri
tərəfindən öldürülməsini inkar etdi. “Erməni ordusu uşağa əl qaldırmır”
söyləyən S.Sarkisyan XX əsrin ən dəhşətli
faciəsi olan Xocalı soyqırımının əsas
iştirakçılarından olduğunu unutsa da, bu tarixi
faktdır. Soyqırımı zamanı
yüzlərlə günahsız uşağı qətlə
yetirən, onlara ağır işgəncələr verən
erməni hərbçiləri deyildimi?
Bu günlərdə ermənilərin növbəti vəhşiliyinin
şahidi olduq.
Tovuz rayonunun Ermənistanla həmsərhəd Əlibəyli kəndində
partlayıcı qurğunun işə düşməsi nəticəsində
1998-ci il təvəllüdlü Aygün
Şahmalıyeva həlak olmuş və anası Elnarə
Şahmalıyeva isə ağır yaralanmışdır. Partlayıcı qurğu
quraşdırılmış “itəbənzər” uşaq
oyuncağı Ermənistan tərəfindən Əlibəyli
kəndinə daxil olan Tovuz çayına buraxılıb.
Həmin ərazidə oynayan Elsevər Cəfərov
və Aygün Şahmalıyeva oyuncağı taparaq evə gətiriblər.
Oyuncağın evdə partlaması
Aygünün ölümü ilə nəticələnib.
Bu hadisəyə dünyanın laqeyd münasibəti təəccüb
doğurmaya bilməz. Buna terrordan başqa hansısa bir adı
vermək mümkündürmü ki, dünya dövlətləri,
beynəlxalq təşkilatlar susaraq, ermənilərə dəstək
vermək üçün bəhanə axtarırlar? Ermənistan terrora dəstək verən, bu siyasətə
sadiqliyini hər addımda təsdiqləyən ölkədir.
Lakin bu dövlətə qarşı hansısa
bir təzyiqin göstərilməməsi daha böyük
iddialarla yaşamağına, törətdiyi cinayət əməllərinə
görə məsuliyyətdən yayınmasına,
yalanlarını həqiqət kimi sırımağa
çalışmasına yol açır. Rəsmi Bakı ən yüksək tribunalardan
Dağlıq Qarabağın nəzarətsiz zonaya
çevrildiyini bəyan edib. Bu ərazilərdə
narkotik maddələrin yetişdirildiyi, əldə olunan vəsaitin
isə terror təşkilatlarının fəaliyyətinə
yönəldildiyini faktlar əsasında diqqətə
çatdırıb. Azərbaycan dövlətinin
Faktaraşdırıcı Missiyanın yaradılması tələbi
ilə çıxış etməsinin əsas səbəblərindən
biri də məhz bu faktın öyrənilməsi idi. ATƏT-in Faktaraşdırıcı Missiyası
2005-ci ildən bu günədək iki dəfə işğal
olunmuş ərazilərdə olsa da, rastlaşdıqları
faktları hesabatlarında qeyd etdiklərini düşünmək,
sadəlövhlük olar. İşğalçı
dövlət hələ də adı ilə
çağırılmırsa, münaqişənin həlli
ilə bağlı beynəlxalq birlikdən ədalətli
mövqe, konkret addım gözləmək
mümkünsüzdür.
Müşavirədə dövlət
başçısı İlham Əliyev Ermənistanın Azərbaycanla
hansısa bir sahədə rəqabət aparmaq imkanında
olmadığını da əsaslı şəkildə diqqətə
çatdırdı. Azərbaycanın maliyyə imkanları,
siyasi çəkisi artır, regionda və dünyada mövqeləri
möhkəmlənir, ordumuz güclənir, demoqrafik göstəricilər
yüksəlir. Ötən ay keçirilən
hərbi parad Azərbaycan dövlətinin, ordusunun qüdrətini
bir daha nümayiş etdirdi. Bu gün Azərbaycanın
dövlət büdcəsinin 20 milyard dollardan artıq
olması iqtisadiyyatımızın dinamik və davamlı
inkişafının təsdiqidir. Bunun nəticəsi
olaraq digər sahələrin inkişafına yönəldilən
vəsait də artmaqdadır. Hərbi büdcəmiz 3,3 milyard dollara bərabərdir. Bu,
yoxsulluq içində yaşayan Ermənistanın dövlət
büdcəsindən 50 faiz çoxdur. İşğalçı
dövlətin iqtisadi vəziyyətinin
ağırlığının nəticəsidir ki, ölkəni
kütləvi tərketmələr intensiv xarakter alıb.
Statistikaya əsasən son altı ayda 70 min erməni
ölkəni birdəfəlik tərk edib. Xarici
yardımlardan asılılıq daha da artıb. Bu isə işğalçı ölkənin məhvi
deməkdir.
İki sahil.- 2011.- 2 avqust.- S. 13.