Məzahir
Əhmədoğlunun “Uembli arayışı” Yaxud həmkarlara
söz demək haqqı
Söhbət həmkarlarına söz demək
haqqından gedəndə isə məsələnin məntiqi
və fəlsəfi tərəflərinin diktəsindən irəli
gələn tələblərə biganəlik
çoxlarını arzuolunmaz vəziyyətlə üzləşdirir.
Uğursuz sonluqdan, pərtlikdən, qan qaralığından
sığortalanmağın, nadan görkəmində
qalmamağın xilası özünütənzimləmədədir.
Burada kimsəyə nadir halda “dur” deyildiyindən çarə
qalır hərənin öz insafına, qabiliyyətinə. Yəni
qələmin ağ kağız üzərində gəzdirilməsi
icazəsi “mənim həmkarlarıma söz deməyə nə
dərəcədə yaşım, təcrübəm, bilik,
bacarıq və səviyyəm haqq verir” suallarının
dolğun, ölçülüb-biçilmiş
cavablarından boylanmalıdır.
Deyə bilmərəm, “görünən kəndə
nə bələdçi” atalar sözünün neçə
yaşı var. Milli mətbuatımızla müqayisədə
zənnim azı min il qədimə aparır. İbrət dərsləri
bəs qədər. Nə olsun?! Görünür, cəmiyyətimiz
maariflənmə dövrünü bitirəndə, kamilləşməyə
qətiyyətlə qədəm qoyanda hərə öz yerini
yaxşı tanıyacaq. İndi jurnalistikamızda bunun fəsadları
daha ağır formada yaşanmaqdadır. Mətbu vasitələrimizin
sayının əndazəni aşan bolluğunda öyrənəndən
çox öyrədən var. Böyük əksəriyyət
jurnalistlərə yol göstərmək, dərs demək
iddiasındadır. Diqqət yetirsəniz görərsiniz
ki, adına “media”, “jurnalist”, “press” sözləri qoşulan, əslində
mətbuata aidiyyəti olmayan bir çox kütləvi
informasiya vasitələri mətbu reketçiliklərinin
ört-basdır edilməsi üçün bu sahədə
necə canfəşanlıq edirlər. Mətbuat
Şurasının “qara siyahı”sina baxmaq kifayətdir.
Mövcud durumun qınaq mövzularından birinə
çevrilməsini faciə adlandırmaq istəməzdim. Müsibətimiz
o vaxt dərinləşəcək ki, söz demək mənəvi
vəzifəsi olanlarımız prosesləri süstlüklə
izləyəcək, biganələr kimi ağızlarına su
alıb susacaqlar. Vəziyyət belədir: mövzu
mediamızda lazımınca olmasa da,
işıqlandırılır. Müəlliflərin tam əksəriyyəti
KİV-lərin rəhbərləri, yaxud jurnalistikanı tədris
edən mütəxəssislərdir. Boşluq mövcuddur.
Ümid dolu nəzərlərin nüfuz sahibi kimi tanınan
jurnalistlərimizə dikilməsi anlaşılandır. Zəngin təcrübə
ilə nəzəriyyənin vəhdəti sözə
inamı, söz sahibinə etimadı artırır. Belələri
Mətbuat Şurasına yalnız tədbirləri
işıqlandırmaq üçün gəlmirlər, məsələlərə
obyektiv, prinsipial yanaşmaları, dəyərli təkliflər
irəli sürmələri ilə ümumi işə fayda
verirlər. “Aspoliqraf” nəşriyyatında
yenicə çapdan çıxan “Uembli arayışı”
kitabının müəllifi də onların
sırasındadır. “Ədalət” qəzeti baş
redaktorunun müavini olmasına baxmayaraq, “ayın
yarısını əyalətdə keçirən, amma 30
yazısı dərc olunan” Məzahir Əhmədoğlunun
özü indi həmkarlarının xüsusi diqqət
mərkəzindədir. “Uembli arayışı”nın ilk səhifəsində
yazılıb: “Kitab Azərbaycan Mətbuat Şurasının
tövsiyəsi ilə hazırlanmış və nəşr
edilmişdir”. Minnət kimi qəbul olunmasın - Mətbuat
Şurası nadir halda belə vizalara imza atır. Burada 30 il əvvələ
hesablanan tanışlığımızın təsiri
cüzidir. Əslində bizlər faydalı və vaxtında ərsəyə
gələn ərməğanın müəllifinə minnətdar
olmalıyıq.
Eybi yox, buna varmaq üçün barəsində
dost-tanışlarının yazdıqlarını da oxuyun. Məzahir
barədə o kəslər danışır ki, imzalarına
da, şəxsiyyətlərinə də media aləmində
hörmətlə yanaşırlar. Çünki sakit təbiətli,
xeyirxah xislətli bu insanın özü də yüksək
keyfiyyətlərin daşıyıcısıdır. Bəlkə
də bunu etmək iş yoldaşlarının borcudur, bir
növ əvəzqaytardıdır. Onda “525-ci qəzet”də
“Oralarda kim var” populyar guşəsinin aparıcısı,
sözün düzünü hamının gözünün
içinə dik deyən Tofiq Abdinin (“Məzahir Əhmədoğlu
- ?!... jurnalist”), “onun yalnız imzasını çoxdan
tanıyan, şəxsən üzünü belə görməyən”
tanınmış ədəbiyyatşünas alim Vaqif Yusiflinin
dolğun, prinsipial səciyyələndirmələrinə nə
deyə bilərik? Millət vəkili Aqil Abbas isə Mətbuat
Şurasının üzvü ola-ola az qalır Məzahiri
çevrəmizdən çıxara: “Məzahir deyir mən
jurnalistəm. Məzahirin
jurnalistikaya dəxli yoxdur. Jurnalist yazıları var, hamımız
kimi o da yazıb. Amma Məzahirin
özü, bütövlüyü onun
publisistikasındadır”.
Möhtərəm millət vəkili, gəlin insaflı
olaq. Biz isə deyirik Məzahirin birbaşa jurnalistikaya aidiyyəti
var. Məgər müxtəlif janrlı yüzlərlə
yazı müəllifini necə bu atmosferdən ayırmaq
olar?! Elə “Uembli arayışı” bunun birbaşa dəlil-sübutu
deyilmi? Razıyam, publisist imici qazanmaq hər jurnalistin hünəri
deyil. Yaxşı yazının motivləri bəzən
günlərlə, həftələrlə beyin süzgəcində
dolaşır. Hansı yaşantılar hesabına yaranma məziyyətləri
sizə də məlumdur. Məzahir mübaliğəsiz,
mübahisəsiz Azərbaycanın 10-15 yerində olan
köşə yazarından biri kimi qəbul edilir.
Sənət əhlini səciyyələndirmək
üçün ən etibarlı mənbə onun
yaratdıqlarıdır. Həmin nümunələr istər-istəməz
müəllifin xarakterinə bələdçilik edir.
İnanmıram ki, yaxşı adam, layiqli vətəndaş
olmadan, olduğun kimi görünmədən qələmin
sonadək səmimiyyətə, obyektivliyə sadiq qala. Məzahir
bu yolun etibarlı, dəyanətli yolçusudur.
Kitabda toplanan yazılar son 4 ilin yadigarlarıdır. Ən
irisinin həcmi dörd səhifədir. Jurnalistikanın da
ecazkarlığı yer məhdudluğu çərçivəsində
dolğun, düşündürücü fikir
çatdırma qabiliyyətindədir. “Mətbuat və cəmiyyət”
bölməsindəki 12 məqalənin hər biri Mətbuat
Şurası, yaxud qurumun fəaliyyət istiqamətlərindən
qaynaqlanan məsələlərə baxışla əlaqədardır.
Bölməyə “Publisistika”da toplanmış məqalələrə,
köşələrə nəzər salandan sonra
qayıdacağıq. Hələlik ilk növbədə bunu
vurğulamalıyam ki, Məzahirin yazılarında
bütün tələblər yerli-yerindədir: rəngarəng
mövzular, orijinal üslub, rəvan dil...
“Uembli arayışı” başdan-başa oxunmağa
layiqdir. Media ilə bağlı məsələyə dediyim
kimi qayidacağam. Mənə nostalji hissləri yaşadan “...
Və Yetmişincilər” yazısına münasibəti
qaydadan kənara çıxsam da bildirəcəm. Məzahir mənim
də içərisində olduğum lövhələri,
üz tutduğumuz ünvanları, tanış simaları
canlandırır: “ ümumən götürəndə şəhərdə
ən böyük hökmranlıq ədəbi mühitin əlində
idi... qısqanclıq da yox idi” təəssüratının
doğurduğu iftixarı yada salır. “İndi qütbləşən
ədəbi mühit sanki kolizeyi xatırladır. Burada tərəflərin
ən yaxşılarına da aman yoxdur” etirafı
günümüzün təəssüfləndirici
reallığı barədə düşünməyə
cağırır.
M.Əhmədoğlunun yaradıcılığı
mövzular palitrasıdır. İncə yumora, xəfif təbəssümə
meyillidir. Belə məqamların oxucu marağına səbəb
ola biləcəyi müəyyənləşdirildikdə
dostlarına da xəsislik etmir. Məzahir Göyçayda bir
yerdə boya-başa çatdığı uşaqlıq
dostları şair Ədalət Əsgəroğlunun, əsgərlik
həyatına xas, “Birincidən sonrakı yer” yazısında
isə iki nəfər arasında ikinci yer tutan pəhləvan
yaşıdının sirlərini faş edərkən əksəriyyətimiz
yenə nostalji duyğulara qovuşuruq.
Məzahir sağlığında insanlara qiymət verilməsini
istəyir. “Şahmar itkisi”ndə istedadlı aktyor,
ömrünü kirayədə başa vuran Ş.Hüseynov,
“Yarımçıq ev”də inşaatçı-mühəndis,
başqalarına binalar ucaldan, ata yurdunda nə vaxtsa
bünövrəsini qoyduğu evinin tikintisi
yarımçıq qalan Ağa Hüseynov kimi surətlər
təqdim edilir.
Şair, publisist və jurnalist M.Əhmədoğlunun
klassik mətbuatımızı dərindən öyrənməyə,
əxz etməyə, faydalanmağa meyli yazılarında da
özünü büruzə verir. Onun yaradıcılıq
nümunələrindən bunun ətri, qoxusu duyulur. “Əndazə”də
kəndlərə daraşan yırtıcılara münasibətdə
“canavarlar neyləsin” sualına cavab almaq istəyənlərin
diqqətini ikiayaqlıların vəhşiliklərinə
yönəldir.
Düşündürücü sətirlərdə
bütün tərəflərin götürəsi mesajlar
mövcuddur. Sadə vətəndaşın da, rəsminin də,
qeyri-rəsminin də. Ümumiyyətlə, Məzahir
publisistikasının üstün cəhəti orada “nə etməliyik”
sualına cavabların olmasındadır. O, köşəsi ilə
yerin altına - metroya enəndə sərnişin mədəniyyətinin
xəcalət gətirən tərəfləri ilə qatarda
da rastlaşır. “Milyarderlər yuxu görürmü”
yazısında Vətən hüdudlarından kənarda
yaşayan imkanlı məşhurların nə dərəcədə
vətəndaş olduqlarını onların göz
qamaşdıran sərvətləri ilə ölçməməyə
çağırır. Əgər beləsi doğulduğu
yurdda heç olmasa bir məktəb, xəstəxana və ya
digər xatirə qalacaq bir tikili ucaltmırsa,
imkanlarını sağa-sola sərf edirsə, nə
üçün barələrində ehtiramla
danışmalıyıq. Tam obyektiv fikirdir.
Mən təsadüfən kitabda media mövzusundan kənar
məsələlərin təhlilini vermədim. Bir daha təsdiqləyirəm,
hər kəsin yaratdıqları, xidmətləri onun
seçdiyi sahəyə nə dərəcədə mənsubluğunu
təsdiqləyən pasportudur. Söylədiklərimiz
kitabın birinci bölməsinə nə dərəcədə
varid olmağımıza əsaslar verməkdədir. “Peşəkarlığın
imperiyası” sərlövhəli yazısında dediyi kimi,
müasir Azərbaycan mətbuatı əslində postsovet məkanında
bəlkə də təkcə Rusiyadan geri qalır. Peşəkarlığın
ümumi kvalifikasiyası bir sıra qəzetlərin və
jurnalistlərin timsalında dünya səviyyəsindədir.
Belə şəraitdə “dördüncü hakimiyyət”
ifadəsinin az qala unudulduğunu, ölkədə nə qədər
desən biabirçı qəzetlər
buraxıldığını həyəcanla dilə gətirən
müəllif “peşəkarların birləşib görəcəyi
işi bu gün Mətbuat Şurasının, demək olar ki,
köməksiz-dəstəksiz həyata keçirdiyini”
yazır. MŞ-nin fəaliyyətinə bəzən populyar
bir qəzetin məşhur yazarının da kölgə
salmağa çalışdığını vurğulayan
jurnalist yersiz iradların gərginlik yaratmağa xidmət
etdiyini bildirir. Məzahirin qənaətincə, məhdud
reaksiya və münasibətlər geniş mənada həmrəylik
yarada bilməz. Onun şəxsi nümunəsi aktivliyə əyani
çağırışdır. Məzahirin bu mənada Mətbuat
Şurasının başlıca missiyası ilə
yanaşı başqalarına ikinci, üçüncü dərəcəli
kimi görünən fəaliyyət istiqamətlərindəki
uğurları sevinc gətirir.
Məzahir kimi jurnalistikaya qəlbən bağlı
olanların mətbu reketçiliyə qarşı mübarizədə
fəal mövqe tutmaları təqdirəlayiq olmaqla bərabər
həm də məntiqlidir. Söhbət mətbuatımızın
külüng vuranlarının illər ərzində
qazandıqları imicin zərbə altında qalması təhlükəsindən
gedir. “Məscidin qapısı” sərlövhəli yazıda
müəllif hətta qəzəbini cilovlaya bilmir. “Peşə
oğruları”nda belələrinin iç üzünü
açır. Məzahir yumorundan da qalmır. Göyçay
Humanitar Kollecinin direktoru ilə 7 nəfər vəsiqəliyə
“İmla qonaqlığı” verir. Məqsəd əyalətdə
media-ictimaiyyət əlaqələrinin inkişafda olduğunu
göstərməkdir. “Pressa-Press” yazısı da gündəlik
müşahidələrin məhsuludur. Material yadıma 5 il əvvəl
yol polisindən olan bir telefon zəngini saldı. Üzərində
“Pressa” (“Press” də yox) yazılmış maşın alver
üçün aparılan ayaqqabılarla dolu imiş... Məzahir
onları - sərnişin, arvad-uşaq, qarpız-yemiş...
daşıyan, yol polisinin üzərinə
şığımağa hazır olan bu tip adamları “pressa”
ölkəsinin vətəndaşları” adlandırır.
“Doğrudanmı kim istəyirsə, jurnalist ola bilər,
kim istəyirsə qəzet-jurnal aça bilər” sualı
yerlərdə Məzahirə də verilir. Sadəlövhcəsinə
də olur, ironik şəkildə də. Birincilərə
cavabı altı bənddə cəmləşir. İlk
növbədə jurnalistika fakültəsini bitirməyin,
ixtisasa mükəmməl yiyələnməyin vacibliyini qeyd
edən həmkarımız istedadlara da qısqanclıqla
yanaşmır. Çünki “Qəzet məsələsi”ndə
dediyi kimi “qısqanclıq və köntöy həsəd
jurnalistikada axmaq bir işdir”. Bu məntiqi “Sadəcə...” sərlövhəli
yazısında davam etdirərək haqlı olaraq göstərir
ki, jurnalistika fakültəsində təhsil almadan da jurnalist
olmaq mümkündür. Nadir hallarda bilikli və istedadlı
adamlar buna nail olur, hətta jurnalist ixtisasına yiyələnmiş
bəzi mətbuat işçilərini də
yaradıcılıqları ilə üstələyirlər.
Müəllif sonra gəlir əsas mətləbin üzərinə:
“Kim istəsə jurnalist ola bilməz, ancaq bu adı
daşıyar. Çünki indi yaza bilməyib mətbuatda
çalışmağın ən münbit
dövrüdür. Hətta heç nə yazmasan da belə, sənə
jurnalist adını təsdiqləyən vəsiqə verən
tapılar... baytardan tutmuş, kartof, alma satan da, hətta
nağara çalan da qəzet və jurnal aça bilər.
Qanun buna icazə verir... Bu səbəbdən mətbuatımızın
anası ağlar qalıb. Peşəkar jurnalistikanın
bütün istiqamətləri üzrə inkişafa nail
olmaqdan ötrü müxtəlif tədbirlər, səviyyəli
diskussiyalar keçirməkdənsə, reketçilik və
dilənçiliyə qarşı metodları təkmilləşdirmək
məcburiyyətində qalmışıq”. Jurnalist sonda nəticəyə
gəlir: “Hər iki halda adamın üzündə gərək
abır-həya olsun”.
Onun “Retuş” adlı yazısı yaşanan fəsadların
ironik təcəssümüdür. Sovet dönəmində
fotoşəkillər klışeyə
köçürülməzdən əvvəl adətən
rəssam tərəfindən retuş olunardı. Bununla eybəcər
görüntülərin qarşısı alınardı.
Müəllif oxucunun “hansı qəzeti açırsan,
mütləq birində eybəcər yazı da
çıxır” gileyinin müqabilində bunların
çarəsini tapmağa çağıraraq deyir: “Daha məqaləni
də retuşlamazlar ki...”
Zənnimcə, kitabın tərtibi zamanı
“Retuş”un, eləcə də “Serialı xilas etməli”nin,
“Fiqlyar”ın, “Əndazə”nin və “Peşəkarlıq
imperiyası”nın yerinin birinci bölmədə olması da
daha münasib idi.
Kitab “Qəzet məsələsi” məqaləsi ilə
başlayır. Mən isə rəyə bu yazıya
münasibətlə yekun vurmaq istərdim. Müəllif
üzdə olan qəzetlərə əksər dövlət
idarələrində və özəl sektorda rast gəldiyini
bildirir: “Bu qəzetlər daha çox iki istiqamətdə
oxunur: məlumat və zövq almaq istəyilə. Belədə
məhrəm oxucu səninlə açıq söhbətdən
çəkinmir”. O, “paytaxtda, yoxsa əyalətdə daha
çox qəzet oxunur” sualına cavabda
üstünlüyü ikincilərə verir.
“Çeşid-çeşid mətbuat nümunələri ilə
yüklənən Bakı köşklərində 7-8 qəzeti
çıxmaq şərtilə qalanları topa-topa
yığılıb maklaturaya çevrilir”, - deyir.
M.Əhmədoğlunun qənaətlərini
çoxlarının müşahidələri təsdiqləyə
bilər. Əyalətdə həqiqətən mətbuatın
özünə, sözünə ehkam kimi baxılması ənənəsi
qalmaqdadır. Alınan bir qəzetin 10-15 əldə gəzdiyini
görmüşəm. Məzahir əyalət oxucusunun səviyyəsinə,
tələbatına bələddir. Ona yuxarıdan
aşağı baxmamağı təlqin edir. Təvazökar
olmağa çağırır. Buna isə
yaradıcılığı və şəxsiyyəti əsas
verir.
Əflatun
Amaşov,
Azərbaycan
Mətbuat
Şurasının
sədri
İki sahil.- 2011.- 21 iyun.- S. 14.