MÜASİR
AZƏRBAYCAN HEYDƏR ƏLİYEVİN ŞAH ƏSƏRİDİR
Heydər Əliyev XX
yüzilliyin son dərəcə mürəkkəb və
ziddiyyətli tarixi şəraitində xalqımızın
yetirdiyi dahi şəxsiyyətdir. O öz xalqının bağrından
qopub gələn BÖYÜK AZƏRBAYCANLI İDİ, öz
yurdunun, doğma torpağının misilsiz təəssübkeşi
idi. Heydər Əliyev öz xalqının dahi oğlu olmaqla
yanaşı, həm də dünyanın ən qüdrətli
tarixi simaları sırasına yüksəlmiş nadir şəxsiyyətdir.
Azərbaycan xalqının XX
yüzillikdəki tarixi Heydər Əliyevin şəxsiyyəti
ilə, onun 30 ildən artıq bir müddət ərzində
öz xalqının, doğma yurdunun gələcəyi naminə
həyata keçirdiyi böyük quruculuq işləri ilə
qırılmaz surətdə bağlıdır. Bütün
ruhu, varlığı ilə öz xalqına, doğma yurduna
bağlı olan bu böyük şəxsiyyət müxtəlif
sistemlərdə, bir-birinə zidd siyasi quruluşlarda fəaliyyət
göstərsə də, həmişə, ən çətin
tarixi dövrlərdə və təqiblər şəraitində
belə, doğma Azərbaycana xidmət etmişdir.
Azərbaycan Respublikasının möhtərəm
Prezidenti cənab İlham Əliyev ulu öndər Heydər Əliyevin
anadan olmasının 88-ci ildönümü və Heydər Əliyev
Fondunun fəaliyyətə başlamasının 7 illiyi
münasibətilə keçirilən mərasimdəki nitqində
bu dahi şəxsiyyətin titanik fəaliyyətindən bəhs
edərək demişdir:
“Heydər Əliyev bütün dövrlərdə
doğma xalqına sədaqətlə xidmət etmişdir.
Ümummilli lider ictimai-siyasi quruluşdan asılı olmayaraq
bütün dövrlərdə Azərbaycanın
inkişafına çox böyük töhfələr
vermişdir.
1969-cu ildə birinci dəfə Azərbaycan
rəhbərliyinə başlayan zaman Azərbaycan müttəfiq
sovet respublikaları arasında ən geridə qalanlar arasında
idi. Demək olar ki, iqtisadiyyat inkişaf etmirdi, kənd təsərrüfatının
inkişafı üçün lazımi tədbirlər
görülmürdü, sənaye istehsalı isə çox
aşağı səviyyədə idi. Məhz onun fəaliyyəti
nəticəsində 13 il ərzində Azərbaycan Sovet
İttifaqı miqyasında ən qabaqcıl yerlərə
çıxa bilmişdir. Əgər o vaxt iki respublika
özünü təmin edə bilirdisə, onlardan biri Azərbaycan
olmuşdur. Məhz o illərdə respublikanın sosial-iqtisadi
inkişafına böyük təkan verilmişdir. O illərdə
sənayenin güclü və möhkəm əsasları
qoyulmuşdur ki, bu gün də müstəqil Azərbaycanın
sənaye potensialına bunun böyük köməyi
vardır. O illərdə Azərbaycan Respublikasının
bütün sahələrdə inkişafında böyük
irəliləyiş əldə edilmişdir. Bir sözlə,
1970-ci illər Azərbaycan tarixində inkişaf və tərəqqi
illəri kimi qalmışdır. Təbii ki, Azərbaycan
müstəqil deyildi və bütün bu nailiyyətləri o
vaxt Sovet İttifaqında mövcud ideoloji çərçivələr
daxilində əldə etmək mümkün olmuşdur. O illərdə
əldə edilmiş potensial, əlbəttə ki, müstəqilliyin
bərpa edilməsindən sonra bizə kömək göstərmişdir.”
Sözsüz ki. Heydər Əliyev
dühasının bu lakonik cümlələrdə əks
olunmuş böyüklüyü bitib tükənməyən
bir ümman, baş vurduqca dibinə yetmək mümkün
olmayan bir dəryadır. Heydər Əliyev irsi hələ
uzun illər öyrəniləcək, onun yeni dəyərləri
üzə çıxarılacaq və bu dahi şəxsiyyətin
nuru bir mayak kimi həmişə yolumuza işıq
saçacaqdır.
14 iyul 1969-cu ildən sonra Azərbaycan
xalqının həyatında yeni səhifə -hər sahəli
inkişaf və tərəqqi səhifəsi
açıldı. Məhz həmin gün Heydər Əliyevin
Azərbaycana birinci rəhbərlik dövrünün
başlanğıcı kimi tarixə düşdü.
Ta qədim dövrlərdən Azərbaycana
bir çox qüdrətli şəxsiyyətlər rəhbərlik
etmiş və bu gün də tariximiz onları böyük
minnətdarlıqla xatırlayır. Lakin onların fəaliyyəti
lap yaxşı halda bir ölkə- Azərbaycan çərçivəsində
məhdudlaşmışdır (burda Şah İsmayıl
müəyyən istisnalıq təşkil edir. Marksın
dediyi kimi, o Fateh idi, 14 il ərzində 14 ölkə fəth
etmişdir. Buna görə də onun məmləkətinin sərhədləri
Azərbaycan və İrandan çox-çox kənara
çıxırdı). Heydər Əliyevin fəaliyyəti
isə SSRİ kimi nəhəng bir fövqəldövlətin
miqyasına çıxdı və o, bu supergücün rəhbərlərindən
biri oldu.
Ancaq Azərbaycanı dünya
miqyasında tanıdan ilk böyük Azərbaycanlı məhz
Heydər Əliyev olmuşdur. Onun Azərbaycana rəhbərlik
etdiyi ilk dövr- 13 il keçmiş SSRİ məkanındakı
tariximizin qızıl dövrü olmuşdur. 1969-cu ilə qədər
həmişə geridə qalan bir respublika kimi tanınan Azərbaycan
Heydər Əliyevin rəhbərliyi dövründə
SSRİ-də öndə gedən və hər il keçici
bayraqlarla mükafatlandırılan bir respublikaya çevrildi.
Bu illərdə Azərbaycanda
çoxşaxəli yeni istehsal sahələri
yaradıldı, elm, təhsil, mədəniyyət coşqun
inkişaf etdi, ölkədə intensiv inkişaf prioritet
istiqamət oldu. Bu böyük şəxsiyyətin misilsiz
uzaqgörənliyi nəticəsində ölkədə hərbi
sənaye yaradıldı, hərbi kadrların
hazırlanmasına start verildi, neft sənayesinə ikinci nəfəs
verildi. Neft sənayesinin inkişafından danışanda təkcə
onu qeyd etmək kifayətdir ki, əgər Heydər Əliyev
uzaqgörənlik və prinsipiallıq nümayiş etdirib
Bakı Dərin Özüllər zavodu kimi flaqman bir zavodun Azərbaycanda
inşasına nail olmasa idi, “Əsrin müqaviləsi”nin
reallaşması da bir neçə il geri düşərdi.
Bu, obyektiv reallıqdır və Heydər Əliyevin
böyüklüyünə bir daha dəlalət edir. Bu
böyük şəxsiyyətin titanik iş qabiliyyəti o
dövrdəki SSRİ rəhbərliyinin, xüsusən
L.İ.Brejnevin və Y.V.Andropovun diqqətindən
yayınmamışdı və onun Moskvaya rəhbər işə
aparılması yetmişinci illərin sonundan sonra həmişə
gündəmdə olmuşdur. L.İ.Brejnevin vəfatı buna
imkan verməsə də, Y.V.Andropov hakimiyyətə gəldiyi
illik günlərdə Heydər Əliyevin SSRİ Nazirlər
Soveti Sədrinin birinci müavini, Sovet İttifaqı Kommunist
Partiyası Mərkəzi Komitəsi Siyasi Bürosunun
üzvü olmasını reallaşdırdı.
Bu, Azərbaycan tarixində görünməmiş
bir irəliləyiş, vəzifə Olimpi idi. İlk dəfə
idi ki, azərbaycanlı SSRİ-nin hakimiyyət
iyerarxiyasında belə yüksək mövqe tuturdu.
Şübhəsiz ki, bu, təsadüfi deyildi, Heydər Əliyev
şəxsiyyətinə, onun böyüklüyünə
verilən obyektiv qiymət idi.
Onun iki dəfə Sosialist Əməyi Qəhrəmani
kimi yüksək ada layiq görülməsi də onun
böyüklüyünün təzahürü idi. Heydər Əliyevin
böyük uğurları onun SSRİ rəhbərliyindəki
bədxahlarını çox narahat edirdi. Bu, xüsusilə
Y.V.Andropovun və K.U.Çernenkonun vəfatından sonra
özünü daha aydın surətdə göstərirdi.
Heydər Əliyev şəxsiyyətinə qısqanclıqla
yanaşan reneqat Qorbaçov 1985-ci ildə hakimiyyətə gələndən
sonra SSRİ rəhbərliyində elə şərait
yarandı ki, bütün təcrübəli, qabiliyyətli
işçilər küncə
sıxışdırıldı. Belə situasiyada öz
şəxsiyyətinə böyük qiymət verən Heydər
Əliyev kimi insan əlbəttə ki, işləməyi
özünə rəva bilməzdi. Buna görə də bu
böyük şəxsiyyət 1987-ci il oktyabr ayının
21-də tutduğu postlardan istefa verdi. Elə bu gündən də
məkrli ermənilərin Qarabağı Ermənistana birləşdirmək
xülyası gündəmə gəldi. Çünki Heydər
Əliyev Siyasi Büroda olanda onlar cürət edib belə
addıma rəvac verməzdilər. Beləliklə də,
Qarabağ savaşının təməli qoyuldu ki, bu
düyün indiyəcən açılmamış qalır.
Heydər Əliyev tutduğu vəzifələrdən
uzaqlaşdırılsa da, qəlbi həmişə Azərbaycanla
döyünürdü. Xalq da onu sevirdi, baxmayaraq ki, bəzi
dönüklər yenə də onun barəsində öz
şər-böhtan dolu məktubları ilə Moskvaya
müraciət edirdilər. Ancaq nə keçirdiyi
ağır xəstəlik (çox güman ki, bu xəstəliyə
onu bədxahları süni surətdə düçar
etmişdilər), nə də bu şər-böhtanlar,
oğlu İlham Əliyevə qarşı edilən
haqsızlıqlar onu sındıra bilmədi. O, öz ləyaqətini,
liderlik keyfiyyətlərini mərdliklə qoruyub saxladı,
bunu onun oğlu İlham Əliyevlə birlikdə
müdhiş 20 Yanvar hadisəsinin səhərisi gün -
yanvarın 21-də Azərbaycanın Moskvadakı daimi
nümayəndəliyinə gəlməsi və cahansümul
çıxışı, Azərbaycan xalqına
başsağlığı verməsi bir daha sübut edir. Bu
çıxışında o, 20 Yanvar hadisələrinə zərgər
dəqiqliyi ilə qiymət vermiş, qırğın törədənlərin
cəzalandırılmasını qətiyyətlə tələb
etmişdir. O, sonralar bu məsələyə hüquqi və
siyasi qiymət verilməsinə nail olmuş və qeyd edirdi
ki, “XX əsr tarixində totalitarizmin törətdiyi ən
qanlı terror aktlarından biri olan 20 Yanvar faciəsində Azərbaycan
xalqına qarşı işlədilmiş cinayət əslində
bəşəriyyətə, humanizmə, insanlığa
qarşı həyata keçirilmiş dəhşətli bir əməldir.”
Heydər Əliyevin siyasi fəaliyyətinin
mühüm dövrlərindən biri olan 1990-1993-cü illər
bilavasitə Naxçıvanla əlaqədardır. Taleyin
hökmü ilə muxtar respublika üçün çox
mürəkkəb bir dövrdə Naxçıvanda
yaşayıb fəaliyyət göstərməli olan Heydər
Əliyev bu torpaqda bütövlükdə Azərbaycan
üçün taleyüklü qərarlara imza atdı,
müstəqil dövlətçiliyin prioritet istiqamətlərini
müəyyənləşdirdi. Bu dövrdə Heydər Əliyevin
Azərbaycan xalqı qarşısında ən böyük
xidmətlərindən biri də Naxçıvan
torpağını erməni təcavüzündən xilas etməsi
oldu. Onun bölgənin və onun əhalisinin təhlükəsizliyinin
təmin edilməsi, hərbi müdafiə sahəsində
atdığı addımlar, rus qoşunlarının bölgədən
qansız-qadasız çıxarılması və bu zaman
bütün silah-sursatın Azərbaycanda qalması dünya hərbi-diplomatiya
sənətinin ən böyük hadisələrindən biri
hesab edilməlidir.
Heydər Əliyevin
misilsiz fəaliyyəti nəticəsində Naxçıvan
MR taleyin ağır sınaqlarından üzüağ
çıxdı, erməni təcavüzündən xilas
oldu, siyasi sabitlik təmin olundu, sosial-iqtisadi problemlərin həlli,
milli dövlət quruculuğu, mədəniyyət, təhsilin
dirçəldilməsi istiqamətində uğurlu
addımlar atıldı.
1993-cü ildə Heydər Əliyevin
xalqın təkidli tələbi ilə hakimiyyətə gəlişi
Azərbaycan cəmiyyətində dövlətçilik
ideyalarının bərqərar olması fundamental mahiyyət
kəsb etməyə başladı. Eyni zamanda, 1994-cü ilin
oktyabr, 1995-ci ilin mart hadisələrində Heydər Əliyev
Azərbaycan dövlətçiliyini faciələrdən və
iflasdan xilas edə bildi.
XX və XXI əsrlərin
qovuşuğunda Azərbaycan Respublikasının müstəqil
inkişaf yoluna qədəm qoyması ölkəmizin gələcək
sosial-iqtisadi təkamülündə dönüş nöqtəsi
oldu və bu təkamül prosesində taleyüklü dəyişikliklərin
meydana gəlib genişlənməsi üçün zəmin
yaratdı. Lakin tarixi təcrübə göstərir ki, zəngin
təbii və iqtisadi sərvətlərə malik olan ölkələrdə
müstəqilliyin qorunub saxlanması bəzən onun əldə
edilməsindən daha çətin və mürəkkəbdir.
Düşmən təcavüzünə məruz qalan və təcrübəsiz
dövlət rəhbərləri tərəfindən idarə
olunan Azərbaycanda bu daha da çətin idi. Ölkəmiz
yalnız dövlət müstəqilliyini itirmək təhlükəsi
ilə deyil, eyni zamanda daxildən də parçalanmaq təhlükəsi
ilə qarşı-qarşıya qalmışdı.
Ölkəni bu ağır vəziyyətdən
ümummilli lider Heydər Əliyev çıxara bilərdi və
çıxardı da. Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Əliyevin qeyd etdiyi kimi: “Belə bir çətin
anda, çətin dövrdə xalqımızın
müdrikliyi bir daha özünü göstərdi. Xalqın təkidi
və tələbi ilə ümummilli liderimiz Heydər Əliyev
Azərbaycana qayıtdı, xalq onu Prezident seçdi və
ondan sonra ölkəmizin inkişaf dövrü
başlandı. Bütün xoşagəlməz meyillərə
son qoyuldu, sabitlik, ictimai asayiş bərqərar olundu,
qeyri-qanuni silahlı dəstələr tərksilah edildi. Bir
sözlə, Azərbaycan inkişaf yoluna qədəm qoydu”.
Dövlət idarəçiliyi sahəsində
zəngin təcrübəyə malik olan Heydər Əliyevin
müdrik daxili və xarici strateji kursu ölkəni
bürümüş dərin siyasi, iqtisadi, sosial və
psixoloji böhran və sarsıntılardan çıxararaq
müstəqilliyin əbədi yolu ilə inamla irəliləməsi
üçün möhkəm zəmin yaratdı. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev yaranmış
vəziyyəti belə qiymətləndirmişdir: “Azərbaycan
öz dövlət müstəqilliyini əldə etdikdən
sonra gedən proseslər, təəssüflər olsun ki,
ölkəmizi uçurum kənarına gətirmişdi.
Sosial-iqtisadi, siyasi, hərbi böhran hökm
sürürdü. Azərbaycan torpaqları Ermənistanın
işğalçı qüvvələri tərəfindən
zəbt olunurdu, ölkədə xaos, anarxiya, hərc-mərclik
mövcud idi, vətəndaş müharibəsi
başlamışdı. O illərdə baş verən
iqtisadi tənəzzül ölkəmizi çox çətin
vəziyyətə salmışdı”.
Daxili çəkişmələrə
son qoyulması, siyasi sabitliyin təmin olunması, atəşkəs
haqqında razılaşma əsasında erməni təcavüzünün
dayandırılması, “Əsrin müqaviləsi”nin
bağlanması, balanslaşdırılmış xarici siyasət
və qonşu dövlətlərlə münasibətlərin
normallaşdırılması bütün diqqəti ölkədə
çoxdan yığılıb qalmış və
yatmış vulkana bənzəyən daxili sosial-iqtisadi
problemlərin həll olunmasına yönəltməyə
imkan verdi.
Azərbaycan dövlətinin
qarşısında duran ali məqsədə nail olunması,
ilk növbədə iqtisadi sabitliyin də təmin
olunmasını tələb edirdi. Çünki
1992-1994-cü illərdə mövcud olmuş hiperinflyasiya
iqtisadiyyatın əsaslarını sarsıdır və əhalinin
maddi və sosial vəziyyətini getdikcə
ağırlaşdırırdı. Birmənalı şəkildə
aydın idi ki, həyata keçirilən iqtisadi siyasətin
müvəffəqiyyəti genişmiqyaslı sabitləşdirmə
tədbirləri ilə inflyasiyanın cilovlanmasından və
makroiqtisadi səviyyədə maliyyə sabitliyinin təmin
olunmasından asılıdır. Həyat bütün kəskinliyi
ilə iqtisadi islahatların da sürətləndirilməsini
tələb edirdi. Ona görə də ölkə
iqtisadiyyatında bazar prinsiplərinin bərqərar
olmasını təmin etmək üçün onun
liberallaşdırılması istiqamətində radikal
addımlar atıldı.
Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə
həyata keçirilən qətiyyətli iqtisadi islahatlar az
bir zamanda geniş beynəlxalq dəstək aldı. Beynəlxalq
Valyuta Fondu və Dünya Bankı Azərbaycanda iqtisadi
islahatlar haqqında xüsusi proqram hazırladılar və
ölkəmizə maliyyə yardımı göstərdilər.
Həmin təşkilatlarla sıx əməkdaşlıq
şəraitində hazırlanmış sabitləşdirmə
proqramına uyğun olaraq iqtisadiyyatın
liberallaşdırılmasına yönələn radikal
islahatlar həyata keçirildi. Sərt və çevik
pul-kredit, büdcə, vergi, gömrük siyasətinin
aparılması, qiymətlərin, xarici iqtisadi fəaliyyətin
və valyuta bazarının liberallaşdırılması və
xarici kapitalın cəlb olunması nəticəsində
tezliklə ölkədə makroiqtisadi səviyyədə
maliyyə sabitliyinin təmin edilməsinə nail olundu.
Beləliklə, ölkədə iqtisadi
tənəzzülün qarşısı nəinki
alındı, hətta 1996-cı ildə onun artımına
nail olmaq mümkün oldu. 1996-cı ildən 1,3% olan iqtisadi
artım 1997-ci ildə 5,8%-ə çatdırıldı. Real
sektordakı bu canlanma Cənubi-Şərqi Asiyada və
qonşu Rusiyada baş vermiş dərin maliyyə
böhranına baxmayaraq 1998-ci ildə daha da inkişaf etdi.
1998-ci ilin yekunları respublikanın sosial-iqtisadi
inkişafında müsbət meyillərin ildən-ilə
möhkəmləndiyi, bu prosesin dönməz xarakter
almasını göstərirdi. Az bir zamanda Azərbaycan
iqtisadi inkişafın artım sürətinə görə
postsovet respublikaları arasında qabaqcıl mövqe
tutmağa və lider olmağa başladı.
Bütün bunları dərindən təhlil
edən Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab
İlham Əliyev demişdir: “Ümummilli lider Heydər Əliyevin
uzaqgörən siyasəti nəticəsində Azərbaycan
beynəlxalq təcriddən çıxdı. Bu gün Azərbaycan
beynəlxalq aləmdə çox görkəmli yer tutur, beynəlxalq
təşkilatların üzvüdür, onlarda fəal
iştirak edir. Bütün dövlətlər tərəfindən
tanınır. Azərbaycanın böyük hörməti
var. Artıq demək olar ki, regional məsələlərdə
Azərbaycanın sözü həlledici sözdür. Azərbaycanın
iştirakı olmadan bölgədə heç bir regional layihə
keçirilə bilməz. Beləliklə, Azərbaycan region
üçün mərkəzə çevrilibdir. Bizim
nüfuzumuz artır, gücümüz artır. Bu, bizə
imkan verəcək ki, qarşımızda duran bütün məsələləri
öz xeyrimizə həll edək. Bütün bunlar Heydər Əliyevin
xidmətləridir”.
Ölkəmizin iqtisadi inkişaf səviyyəsi
yaxın perspektivdə daha da yüksələcəkdir.
İqtisadi inkişaf sürəti baxımından Azərbaycan
Respublikası bir çox inkişaf parametrlərinə görə
inkişaf etmiş ölkələr arasında olan fərqi
azaltmaqdadır. Möhkəm iqtisadi təməl demokratik
proseslərə dinamizm qazandırmış, əhalinin
sosial-rifah halının daha da
yaxşılaşdırılması üçün
geniş perspektivlər açmışdır.
Beləliklə, iqtisadi inkişafın
tarixdə Azərbaycan modelinin formalaşması və
inkişafı nəticəsində uzunmüddətli
perspektivdə Azərbaycanın sosial-iqtisadi inkişaf trayektoriyası yüksək dərəcədə
perspektivlidir.
Azərbaycanın özünün
iqtisadi texnologiyası və iqtisadi metodologiyası var. Prezident
İlham Əliyev tərəfindən orta və xırda
sahibkarlıqlara olan diqqət, qayğı ona gətirib
çıxaracaq ki, bu il bizim iqtisadi artımımız daha da
yüksələcək.
Ölkə iqtisadiyyatının iqtisadi
artımını təmin etmək məqsədilə Azərbaycanda
bundan sonra makroiqtisadi sabitlik
qorunub saxlanacaq. Energetika, ekoloji və ərzaq təhlükəsizliyinin
gücləndirilməsi üzrə sistemli tədbirlər
görülür.
Azərbaycan iqtisadiyyatının
davamlı inkişafı və yüksəliş prosesinin
dövlətimizin daha da qüdrətlənməsi, əhalinin
sosial rifah halının
artması ilə müşayiət olunması son onilliyin əsas
nailiyyət göstəricisidir. Əvvəlki illərdə
qazanılan bu uğur tendensiyası 2012-ci ildə də
ardıcıl davam etmiş, ötən il makroiqtisadi sabitlik
qorunub saxlanılmış, iqtisadiyyatın diversifikasiyası,
qeyri-neft sektorunun və regionların inkişafı sürətlənmiş,
valyuta ehtiyatlarının səmərəli idarə edilməsi
və milli valyutanın sabitliyi təmin olunmuş,
sahibkarlığa dövlət dəstəyi gücləndirilmiş,
biznes mühiti daha da yaxşılaşmışdır.
Bütün bunlar əsası ümummilli liderimiz tərəfindən
qoyulmuş və hazırda Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
cənab İlham Əliyevin böyük inamla həyata
keçirdiyi uğurlu iqtisadi siyasətin məntiqi nəticəsidir.
Tərəqqi
hər bir sahədə - dövlətin beynəlxalq məkanda
nüfuzunun artmasında sadə vətəndaşların
sabaha inamının daha da möhkəmlənməsinədək
bütün istiqamətlərdə özünü aşkar
büruzə verir.
Milli intibah prosesinin faktoloji əsaslarını real göstəricilərdə,
rəqəmlərdə də aydın görmək olar. Belə ki, 2012-ci ildə ümumi daxili məhsulun
artımı 2.2 faiz, onun adambaşına düşən həcmi
5884.5 manat (7490.5 ABŞ dolları) təşkil etmiş,
ÜDM-nin artımı qeyri-neft sektoru hesabına təmin
olunmuşdur. Ötən il qeyri-neft sektoru üzrə artım
9.7 faiz olmuş və bu sahənin ÜDM-də payı artaraq
52.7 faizə çatmışdır. Orta
illik inflyasiya 1.1 faiz, ölkənin strateji valyuta ehtiyatları
46 milyard ABŞ dolları təşkil etmişdir. Ötən
il dövlət büdcəsinin gəlirləri 2011-ci illə
müqayisədə 10.1 faiz artaraq 17.3 milyard manat, xərcləri
isə 10.8 faiz artaraq 17.1 milyard manat təşkil etmiş və
dövlət büdcəsi profisitlə icra olunmuşdur.
Son
illər ölkəmizdə davamlı inkişaf, iri regional və
beynəlxalq layihələrin həyata keçirilməsi,
müxtəlif infrastruktur layihələrinin icrası Azərbaycan
iqtisadiyyatına investisiya qoyuluşu üçün əlverişli
şərait yaratmış, ölkəmizi investorlar
üçün daha cəlbedici etmişdir. 2012-ci ildə 13.3
milyard dollar daxili və 8.8 milyard dollar xarici olmaqla ölkə
iqtisadiyyatına 22.1 milyard ABŞ dollar həcmində
investisiya yatırılmışdır. Ümumiyyətlə,
müstəqillik illərində ölkə iqtisadiyyatına
140 milyard ABŞ dollarından çox investisiya qoyulmuşdur.
Azərbaycan iqtisadiyyatının sürətli inkişafı
ölkənin maliyyə ehtiyatlarının artmasına səbəb
olmuş, bu isə öz növbəsində, xarici ölkələrə
sərmayə qoyuluşu üçün əlverişli
şərait yaratmışdır. Təsadüfi deyildir ki,
artıq Azərbaycan sərmayədar ölkə kimi
tanınır.
Qazanılmış
sosial-iqtisadi nailiyyətlər nüfuzlu beynəlxalq reytinq
agentliklərinin hesabatlarında da öz əksini
tapmış, “Doing Business, 2013” hesabatında Azərbaycanın
mövqeyi yaxşılaşmışdır. Dünya
İqtisadi Forumunun hesabatında Azərbaycan dünyanın 50 ən
rəqabətqabiliyyətli iqtisadiyyatları qrupuna daxil
olmuş və son 4 ildə olduğu kimi, MDB ölkələri
arasında birinci mövqeyini saxlamışdır. Hesabatda əks
etdirilmiş bəzi göstəricilər üzrə isə
xüsusi ilə yaxşı nəticələr əldə
edilmişdir. Belə ki, “əmək bazarının səmərəliliyi
“ göstəricisi üzrə ölkəmiz dünya
sıralanmasında 26-cı, “makroiqtisadi sabitlik” göstəricisi
üzrə isə 18-ci olmuşdur.
Azərbaycanın
gündən-günə artan beynəlxalq nüfuzunun təzahürüdür
ki, 2012-ci ildə ölkəmizdə bir sıra beynəlxalq tədbirlər
keçirilmişdir. Ötən il Azərbaycan Bakı Beynəlxalq
Humanitar Forumu, Beynəlxalq İnternet İdarəçilik
Forumu kimi tədbirlərə, beynəlxalq səviyyəli
idman yarışlarına
uğurla ev sahibliyi etmişdir. Paytaxt Bakıda “Eurovision -2012”
kimi mötəbər musiqi yarışmasının
böyük uğurla və yüksək təşkilatçılıqla
keçirilməsi ilə Azərbaycan siyasi sabitliyini, iqtisadi
qüdrətini dünyaya bir daha nümayiş etdirmişdir.
2015-ci
ildə birinci Avropa Olimpiya Oyunlarının Azərbaycanda
keçirilməsi barədə Avropa Olimpiya Komitəsinin qərarı
ölkəmizdəki siyasi -iqtisadi sabitliyin, beynəlxalq imicin
yüksək səviyyədə olmasının, eləcə
də Azərbaycanın
mühüm beynəlxalq tədbirlərin,
yarışların keçirilməsində böyük təcrübəyə
malik olmasının nəticəsidir.
Qeyd etmək zəruridir
ki, bütün bu əldə olunmuş nailiyyətlər ulu öndərin əsasını
qoyduğu və möhtərəm Prezidentimiz cənab
İlham Əliyevin böyük yaradıcılıq və
novatorluqla davam etdirdiyi uğurlu strateji xarici və daxili siyasət
kursunun məntiqi nəticəsidir.
Müstəqilliyini
bərpa etmiş Azərbaycanın da iqtisadiyyatında ənənəvi
neft sektoru prioritet yer tutur. 1994-cü il sentyabrın 20-də
Bakıdakı “Gülüstan” sarayında öz müstəsna
əhəmiyyətinə görə “Əsrin müqaviləsi”
adını almış müqavilə bağlandı. Dənizin dərinliyində
yerləşən “Azəri”,
“Çıraq”, “Günəşli” yataqlarının işlənilməsi
və məhsulun pay bölgüsü haqqında 400 səhifəlik
bu müqavilə 4 dildə tərtib edilmişdir. “Əsrin
müqaviləsi”ndə 8 ölkədən (Azərbaycan,
ABŞ, Böyük Britaniya, Rusiya, Türkiyə, Norveç,
Yaponiya, Səudiyyə Ərəbistanı) 13 şirkət
(Amoko, bp, MakDermott, Yunokal, ARDNŞ, LUKoyl, Statoyl, Ekson,
Türkiyə petrolları, Penzoyl, İtoçu, Remko, Delta)
iştirak edirdi. Bu müqavilə sonradan 19 ölkəni təmsil
edən 41 neft şirkəti ilə daha 26 sazişin
imzalanmasına yol açdı.
Dahi
şəxsiyyət olan Heydər Əliyev Azərbaycan dövlətçiliyinin
hüquqi bazasının təməlini qoymuşdur. Onun rəhbərliyi
və bilavasitə müəllifliyilə hazırlanmış
müstəqil Azərbaycanın 1995-ci ildə qəbul
olunmuş Konstitusiyası Azərbaycanda dövlət quruculuğunun
əsasını qoydu. Azərbaycan demokratik, hüquqi,
dünyəvi dövlət kimi dünya dövlətləri
sırasında layiqli yerini tutdu.
Həyat
kredosu “Mən fəxr edirəm
ki, azərbaycanlıyam” olan ulu öndər ölkədə
elə bir sahə olmamışdır ki, onun inkişafı, tərəqqisi
üçün qayğı göstərməsin. “Azərbaycan mənim ürəyimdir,
Azərbaycan mənim vətənimdir, Azərbaycan mənim həyatımdır. Həyatım
boyu vətənimə, ölkəmə, xalqıma xidmət
etmişəm. Mən bəxtəvərəm
ki, xalqıma etdiyim xidmətlərim qiymətləndirilibdir”
deyən Heydər Əliyevin bizə qoyduğu tükənməz
irs bu gün əzmlə qorunur və gələcək nəsillərə
çatdırılmaq üçün yaradıcılıqla
inkişaf etdirilir. Onun əziz və unudulmaz xatirəsi hər
bir azərbaycanlının qəlbində əbədi olaraq
yaşayır. Heydər Əliyevin
böyüklüyü, nəhəng siyasətçi
olması bütün dünyada etiraf olunur və bu ölməz
şəxsiyyətin zəngin irsinə biz həmişə
müraciət edəcək, ondan öyrənəcəyik.
Heydər Əliyev ideyaları öz aktuallığını
heç vaxt itirməyəcək və əbədiyaşardır.
Heydər
Əliyev XX əsrin ikinci yarısı və XXI əsrin əvvəllərində
ölkəyə rəhbərliyi dövründə öz
xalqına, millətinə əvəzsiz xidmətlər
göstərmişdir. Bu dahi insan allahın Azərbaycana bəxş etdiyi ən böyük sərvətdir,
allahın seçilmiş bəndəsidir. Belə fenomen
şəxsiyyətlər bəlkə də hər əsrdə
bir dəfə dünyaya gəlir və tarixdə silinməyən
iz qoyurlar. Böyük şairimiz Səməd Vurğun belə
titanik şəxsiyyətlər haqqında obrazlı şəkildə
çox gözəl demişdir ki:
Böyük təbiətlər
yaranır az-az,
Hər yerdə, hər zaman inci
tapılmaz.
Rüfət
QULİYEV,
Milli Məclisin
deputatı
İki
sahil.- 2013.- 13 aprel.- S.10; 14.