MÜSTƏQİLLİK
YOLUMUZUN BANİSİ
İnsan öz Vətəninə
müxtəlif yolla xidmət edir: əkinçi çörək
əkir, bənna daş üstə daş qoyur.
Bir də başqa cür
xidmət var: hər gün Vətən üçün
faydalı bir iş görmək. Belə xidmətin
adını demək çətindir, amma çəkisini
görmək asandır: ardıcıl, nəfəs dərmədən,
yorulmadan, dayanmadan öz ölkənə xidmət etmək
misilsiz nəticələr verir. Belə nəticələrdən
biri ölməz Heydər Əliyevin yaratdığı
müasir Azərbaycandır, xalqımızın müstəqil
dövləti, müasir cəmiyyətidir.
Bu
mənada Öndər böyük Azərbaycanlıdır,
çünki onu yurdumuzun digər vətənçiləri
ilə müqayisə etmək çətindir. İlk növbədə,
ona görə ki, Heydər Əliyevin xalqa və dövlətə
xidmətlərinin hansısa birini seçib, onu əsas saymaq
alınmır. Öndər
ömrünü xalqa vermişdi. Hər gün faydalı bir iş
görmək, məqsədə doğru bir addım atmaq onun
devizi idi. Danışmaq, müzakirəyə qoymaq,
lovğalanmaq, yaxşı niyyətlərdən bəhs
açmaq yox, bu yöndə hər gün iş görmək,
qızıldan qiymətli ömür günlərini bada verməmək
Heydər Əliyevin azərbaycançı taleyi idi.
Bu praqmatizm
sanki Azərbaycan xalqının çoxəsrlik
arzularını gerçəklətdi, bu xalqı dünya
tarixi səhnəsindəki məxsusi yerə
çıxardı. Bu, misilsiz bir tarixi hünər idi. Bu
hünərin sahibi yeri gəldikcə siyasətçi,
ideoloq, iqtisadçı, memar, maliyyəçi, mədəniyyət
və sənət mesenatı, yorulmaz təşkilatçı,
hərbçi əsgər, diplomat, gələcəkşünas,
hüquq nəzəriyyəçisi oldu.
O
biri tərəfdən, bu hünərin yiyəsi özü də ucaldı. Axı
insanları, xalqları iş-əməl ucaldır. Öndəri
də ucaltdı, onu böyük azərbaycanlılar
sırasına qaldırdı. İnsanların
böyüklüyü bir meyarla ölçülür:
onların gördüyü işlərin sanbalı, xalq və onun gələcəyi
üçün əhəmiyyəti ilə. Bu yöndə
inanıram ki, öndərin rəqibi yoxdur, onunla müqayisə
ediləsi şəxsiyyətimiz yoxdur. Onun Vətənə
xidmətlərinin məğzi isə Azərbaycan dövlətçiliyinin
tarixin ağır sınaqlarından uzaqlaşıb əminamanlıq
sahilinə yan almasını ifadə edir. Bu tarixi yerişin
sükançısı və qurucusu böyük Heydər Əliyev
idi, onun xilaskar iradəsi idi.
Tale ona
Azərbaycanın müstəqilliyini bərpa etmək, sonra isə
onu dönməz etmək vəzifəsi
ayırmışdı. Bu, ağlagəlməz dərəcədə
çətin missiya idi. XX əsrin ikinci yarısında
dünya böyük dövlətlər arasında
bölünmüşdü. Müstəqil dövlətlərin
yaranması şansı böyük deyildi. Amma Heydər Əliyev
yeniyetmə vaxtlarından xalqımızın dünya xəritəsindəki
yeri, buna çatmağın yolları barədə
düşünürdü.
Onun
yüksəlişi Naxçıvandan başladı. Onda bu qədim
şəhər balaca və bağlı sərhəd ərazisi
idi. O, böyük, çoxuşaqlı ailədə
böyüyürdü. İntizam və zəhmətkeşlik
bu ailənin əsas xüsusiyyətləri idi. Təhsilə
başlayan kimi bunlar balaca Heydərin uğurlarında əsas
rol oynadı. Onun gözəl xətti, misilsiz bir
yaddaşı vardı. Uşaqlıqda onu ən çox
maraqlandıran ədəbiyyat və tarix idi. Hüseyn Cavidi, Səməd
Vurğunu sevə- sevə oxuyur, hərdən gizlicə
şeir yazırdı. “Komsomol” poemasını əzbər
bilirdi. Məktəbdə dram dərnəyində iştirak
edirdi. Sinifdən sinfə keçdikcə tarix dərslərini
daha səylə öyrənirdi: qədim dövlətlər,
xalqlar, onların müharibələri, böyük
imperiyaların yaranması və süqutu. Tarixdə, sovet dərsliklərində
hər şey vardı, bircə Azərbaycanın tarixi və
yeri yox idi.
İllər
ötdükcə bu suallar böyüyürdü, ona
rahatlıq vermirdi. Nə üçün bu tarix dərslərində
və kitablarında Azərbaycan türkləri haqqında
heç nə yoxdur? Bizim tariximiz yoxdur? Bu sual onun bütün
taleyini dəyişdirdi. Bir dəfə ədəbiyyat müəlliminə
bu barədə sual verdi. Müəllimin rəngi
ağardı, sağa, sola baxdı. Söhbətlərini
eşidən yox idi. O əlini Heydərin çiyninə qoyub
dedi: Heydər, cavabı sən özün, təkcə özün tapıb
öyrənməlisən...
İllər
keçdikcə Heydər bu cavabın mənasını, həm
də müəllimin qorxusunu
daha dərindən başa düşürdü. Gözlənilməz
təsadüf onu dövlət təhlükəsizliyi
orqanlarında işə gətirib çıxardı. Bu
iş ülgüc tiyəsi üzərində gəzmək
kimi idi. Həyatının
çətin vaxtlarında bu sözlər onun qulağında
səslənirdi, ona qüvvət verirdi. “özün təkcə
tapıb öyrənməlisən...” Sovet quruluşu şəraitində
o təkliyin zəruriliyini anladı, amma buna həm də tale
qisməti kimi baxmağa başladı. Beləcə o, həyatın,
xalqın ən çətin
düyünləri barədə təkbaşına qərarlar
verməyə adət elədi.
Çalışdığı
təhlükəsizlik orqanlarında bütün rəhbər
vəzifələrdə qeyri millətlərdən olanlar
oturmuşdu. Yerli kadrlara yuxarıdan aşağı
baxırdılar. Torpağımız üstündə ağa
qüruru ilə yeriyirdilər. Xüsusilə ermənilər
bu orqanda at oynadır, azərbaycanlıların yüksəlişinin
qarşısını alır, irəli çəkəndə
isə ən zəif və iradəsiz adamları çəkirdilər.
Bütün dövlət orqanlarında, təsərrüfat
sahələrində də vəziyyət təxminən eyni
idi. Bakı partiya təşkilatının, prokurorluq və
milis orqanlarının bütün aparıcı vəzifələrində
ermənilər oturmuşdular. Hətta elm və
tarix problemləri müzakirə olunanda da Moskva ancaq onların
rəyi ilə hesablaşırdı. Bütün gəlirli
sahələrdə, hətta ictimai iaşədə də xalqın sərvətlərinə
nəzarət edilən noqtələrdə ermənilər
oturmuşdu. 1920-ci ilin
27 aprelindən sonra bu, yazılmamış qanun kimi davam edirdi. Əslində
isə yerli kadrlara Moskvada inam yox idi. Bununla
barışmaq isə çox ağır idi.
Bütün bu xalqa zidd vəziyyəti dəyişmək
üçün, ilk növbədə, siyasi hakimiyyət və nüfuz
qazanmaq lazım idi. 50-ci illərdən Heydər Əliyev öz siyasi yüksəliş
planlarını pillə-pillə həyata keçirməyə
başladı. Onun məxsus olduğu ailə üçün
bu heç də qeyri-real bir iş deyildi. Hələ 1952-ci
ildə onun böyük qardaşı Həsən Əliyev Azərbaycan KP MK katibi
seçilmişdi. Qayınatası Əziz Əliyev də
böyük dövlət vəzifələrində olmuşdu
və onun partiya və dövlət işləri barədə məsləhətləşməyə,
lazımi informasiyalara malik olmağa hər cür imkanları
var idi. Hələ bu illərdən o ətrafa diqqətlə
nəzər yetirir, xalqa bağlı, işbilən,
etibarlı kadrları seçib ehtiyatda saxlamağa
çalışırdı.
Polad iradəsi, yorulmazlığı, qeyri
-adi müdrikliyi, dövlət siyasətindən və
professional işdən gözəl
baş çıxarması nəticəsində Heydər Əliyev Azərbaycanın dövlət təhlükəsizliyi
sistemindən böyük avtoritetə çevrildi. Hətta
Moskvada da onun rəyini diqqətlə dinləyir, peşəkar
kimi onunla məsləhətləşirdilər. Lakin Heydər
Əliyev öz nüfuzundan ilk növbədə bir məqsədlə
- xalqa sədaqətli, yetkin azərbaycanlı kadrları irəli
çəkmək üçün istifadə edirdi. Elə
bir vəziyyət gəlib çıxdı ki, ermənilər
onun nüfuzu qarşısında geri çəkildilər.
Xalqın böyük oğlu əvvəlcə təhlükəsizlik
orqanında ikinci, sonra isə birinci şəxs oldu.
Bu, xalqın qələbəsi idi. Bununla
öndərin siyasi yüksəlişinin bir mərhələsi
bitir, yenisi başlanır. Bu, Azərbaycanda real rəhbərlik
dövrüdür. Azərbaycanda xalq üçün hər
hansı iş görmək naminə, ilk növbədə,
dövlət təhlükəsizliyi orqanlarında
lazımi adamları vəzifələrdə
oturtmaq və bu orqanı
neytrallaşdırmaq lazım idi. O zamanlar bu orqanın
nüfuzu yüksək idi, Moskvadakı partiya rəhbərliyi
onun rəyinə böyük əhəmiyyət verirdi.
Bu, öndərin Moskva siyasətində də
nüfuza çevrilməsi demək idi. Sürətli yüksəliş
illərində Heydər Əliyevin
başlıca keyfiyyəti - onun parlaq dövlətçilik bacarığı özünü
qabarıq göstərdi. O, öz siyasi planlarını çılpaq əmrlər şəklində
yox, gündəlik və yorulmaz təşkilatçılıq
yolu ilə həyata keçirirdi. Ətrafdakı insanlar, cəmiyyət
bunu çox vaxt hadisələrin təbii axarı kimi qəbul
edirdilər. Əslində isə onun hər bir kadr dəyişikliyinin
uzaqgörən məqsədləri var idi. Həmişə
yeni bir Azərbaycan qurmaq planları ilə bağlı idi.
Bu planlar onun idarəçilik üslubuna
da təsir edirdi. Bu üslubun digər xüsusiyyəti onun uzaqgörənliyində, siyasi və
iradə ardıcıllığında özünü
göstərirdi. Uzaq və böyük planlar qurmaq milli
liderimizin siyasi rəhbərliyinin mühüm cizgisi idi. Amma kənardan
onun bu xüsusiyyəti də demək olar ki, sezilmirdi. Səbəb
isə o idi ki, öndərin
siyasi qərarları və gedişləri üç-beş
il sonraya yönəlirdi. Ona görə Heydər Əliyevin qəbul
etdiyi qərarların mənası ancaq beş, yeddi il keçdikdən
sonra sezilə bilərdi. Həm də hamı tərəfindən
yox, onun Azərbaycanda yeritdiyi milliləşdirmə siyasətini
duyanlar tərəfindən.
Rəhbərin strateji
ustalığını onun nitqləri və sözləri ilə
real siyasi qərarları arasındakı əkslikdə görmək
olardı. Çıxışlarında o, alovlu bir beynəlmiləlçi
kimi danışır və düşmənlərinin, erməni
daşnakların
istifadə edəcəyi arqumentləri onların əlindən
alırdı. Əməldə isə
bütün qərarlar Azərbaycan respublikasını
addım-addım bütün sahələrdə milliləşdirməyə
yönəlmişdi. Bu xətt əvvəlcə milli
ruhlu kadrların iş başına yerləşdirilməsində,
ikinci isə erməni
millətindən olan şəxslərin mühüm və
çox gəlirli iqtisadi postlardan
uzaqlaşdırılmasında öz əksini tapırdı.
1969-cu il müstəqil
Azərbaycan qurmaq yolunda mühüm mərhələ oldu. Heydər Əliyev artıq dövlət təhlükəsizliyi
orqanlarını milliləşdirmək vəzifəsini yerinə
yetirmişdi. İndi partiya rəhbərliyinə
keçmək olardı. Həmin ildə Azərbaycanın
rəhbərliyini yeniləşdirmək ideyası ortaya çıxanda Heydər
Əliyevin Moskvadakı tərəfdarları və dostları
onun namizədliyini irəli sürdülər. 1969-cu
ilin iyulunda öndər Azərbaycan KP MK-nın birinci katibi
seçildi. Beləliklə, xalqın
müdrik oğlu müstəqil Azərbaycan
Respublikasının yaradılması mərhələsinə
qədəm qoydu. O zamanlar ölkədəki inzibati,
iqtisadi və siyasi hakimiyyətin hamısı birinci katibin nəzarətində
olurdu.
Zaman ölkə qarşısında iki əsas
vəzifə qoyurdu: birinci Azərbaycanın
iqtisadiyyatını inkişaf etdirib müstəqil ölkə
kimi yaşaya biləcək bir səviyyəyə qaldırmaq
idi. Ona görə 1969-1982-ci illəri müstəqilliyin
iqtisadi əsaslarını yaratmaq mərhələsi
adlandırmaq olar. İkinci vəzifə isə Azərbaycan
sovet respublikasının bütün hüceyrələrində
yuva salmış erməni hökmranlığını hiss
olunmadan dağıtmaq. Bu mürəkkəb vəzifələri
Heydər Əliyev cəmi on üç il
ərzində həyata keçirdi.
Sürətli iqtisadi quruculuq
xalqımızın azadlığa və müstəqilliyə
nail olması yolunda köklü əhəmiyyət
daşıyırdı. Güclü iqtisadiyyatı olmayan xalq
və onun dövləti xarici düşmənlərin
müqavimətinə tab gətirə bilməzdi. Uzaqgörən
bir siyasətçi kimi öndər Azərbaycanın müstəqilliyinə
hansı beynəlxalq
qüvvələrin və dairələrin müqavimət
göstərəcəyini yaxşı bilirdi. Bu amillər
iyirmi üç ay yaşamış Demokratik Cümhuriyyətin taleyi timsalında çox yaxşı məlum
idi. 1918-1920-ci illərdə də ermənilər
xarici qüvvələrin və dövlətlərin aləti
kimi çıxış edərək gənc respublikada
talanlar törətmiş, sərhəd müharibəsini
alovlandırmağa nail olmuşdular.
70-ci illərdə gedən iqtisadi tərəqqinin,
onlarla yeni zavod və fabriklərin tikintisinin bir əhəmiyyəti
də Bakı
şəhərinin böyüməsi və onun əhalisinin tərkibində
Azərbaycanlıların tam əksəriyyət təşkil
edə bilməsi idi. Yeni tikilən sənaye
müəssisələrinə və zavodlara lazım olan
işçi qüvvəsi paytaxta kənd rayonlarından gəlir
və Bakının milli bir şəhərə çevrilməsi
prosesini həll edirdi. Bakının müəssisələrində
çalışan qeyri millətlərdən olan fəhlələr
böyük fəlakətlərin səbəbkarı
olmuşdular. Rəhbər bunu bilir və vəziyyəti
düzəldirdi.
Azərbaycan müstəqilliyə nail olmaq
üçün müəyyən hərbi potensiala malik
olmalıdır. Ona görə Moskvanın milli
hərbi kadrlara inamsızlıq siyasətinin əksinə
olaraq xalqımızın müdrik rəhbəri azərbaycanlıların
hərbi və zabit peşələrinə kütləvi
şəkildə getməsi üçün müxtəlif tədbirlər
görürdü. Cəmşid Naxçıvanski
adına Hərbi məktəbin yaradılması bunlardan biri idi. Bu məktəbdə
onuncu sinfi bitirən gənclər ölkənin hərbi ali təhsil ocaqlarına qəbul olunurdu. Heydər
Əliyev azərbaycanlı gənclər üçün bu məktəblərdə
hər il müəyyən miqdar konkurssuz
yerlər alırdı.
Qısa bir vaxtda SSRİ müdafiə sənayesinin
Azərbaycanda on bir böyük zavodu tikildi.
Bu zavodlar bir tərəfdən hərbi sənaye
ocaqları kimi müstəqillik dövrü üçün
hava və su kimi vacib idi. O biri tərəfdən, bu
zavodlarda keçmiş sovetlərin ən müasir və
qabaqcıl texnologiyaları tətbiq olunurdu. Bu
zavodlar da Azərbaycanın hərbi kadr potensialının mənbələrindən
biri idi.
Ulu öndərin siyasəti nəticəsində
Azərbaycanın aqrar-sənaye kompleksi bir necə dəfə
artdı və Vətənin nəinki ərzaq müstəqilliyi
təmin olundu, üstəlik daxili məhsulun yarısından
da artıq çəkisi olan bir sahəyə çevrildi.
Kənd rayonlarında yüzlərlə zavod və
fabriklər tikildi. Kənddə əhalinin
əksəriyyəti dövlətdən əmək haqqı
almağa başladı. Maddi yüksəliş
Vətənimizdə həm də mənəvi yüksəlişə,
Azərbaycan milli şüurunun yeni bir səviyyəsinin
gerçəkləşməsinə səbəb oldu. Məhz bu şüur səviyyəsi 1988-1992-ci illərdə
Qarabağ torpaqları uğrunda xalq hərəkatının
mənəvi əsasını təşkil edirdi.
Biz müstəqil, azad dövlətdə
yaşayırıq, ona görə gənc nəsil ana dilimizin
bir vaxtlar yarıqadağalı bir status
daşıdığını təsəvvür edə bilməz.
Şəxsən mənim şagird və tələbə
olduğum 60-cı illərdə rəsmi
yığıncaqlarda ancaq rus dilində
danışılırdı. Bu gün bunu
təsəvvür etmək çətindir. Lakin bu gün sərbəst işlənən ana
dilimiz bir vaxtlar öz varlığını yaşatmaq
üçün mübarizələr aparırdı.
Bu mübarizələrin tarixində Heydər
Əliyevin xüsusi rolu var. O, ana dilimizin işlənmə
azadlığı uğrunda iki cəbhədə mübarizə
aparırdi. Birinci, o özü ana dilində
danışırdı. İkinci tərəfdən
isə qanunverici və rəsmi yollarla dilimizin statusunun
artırılmasına çalışırdı. Sovet vaxtı hakimiyyət kommunist partiyasında idi.
Bu partiyanın dili isə rus dili idi. Onun dəhlizlərində ana dilində sənəd
hazırlana bilməzdi. Rəsmi
yığıncaqların da dili rus dili idi.
Lakin respublikanın birinci şəxsi də
azad və müstəqil deyildi. Bütün vəzifəli şəxslər kimi o da
Moskvaya tabe idi, hər gün Moskvadakı nəzarətçilərlə
ünsiyyətdə olmalı idi. Belə
çətin şəraitdə Heydər Əliyev Azərbaycan
dilində nitqlər etməyə başladı. Əvvəllər bu nitqləri Azərbaycan
rayonlarındakı partiya məclislərində, təsərrüfat
yığıncaqlarında edirdi. Bunun üçün əsas
da vardı: yerlərdəki kadrlar və sadə adamlar rus
dilini pis bilirdi və ya heç bilmirdi.
Rəhbərin ana dilində ilk nitqləri
tarixi bir məna kəsb etdi. Onun 1969-cu ildə hakimiyyətə gəlişi ilə
başlanan milliləşmə prosesi mən deyərdim ki, bu
nitqlərin təsiri ilə başladı. Həm də ən mühümü odur ki, əyalətdə,
xalq kütləsinin içində başladı.
İnsanlar rəhbərin ana dilində etdiyi gözəl, ifadəli
çıxışlarında, onun dövlətçilik məntiqində,
Vətənimizi sürətlə qurub qüdrətli dövlətə
çevirmək çağırışlarında müstəqil dövlətimizin
doğma sədalarını eşitdilər.
Sonralar öndər Bakıdakı məclislərdə
də ana dilində danışmaq üçün fürsətlər
tapdı. Yaradıcılıq ittifaqlarının,
xüsusilə Yazıçılar İttifaqının məclislərində
parlaq Azərbaycan türkcəsində
çıxışlar etməyə başladı. Onun rəsmi
partiya tədbirlərindəki çıxışları ana
dilimizin heç vaxt işlənməmiş siyasi üslubunu
yaratmışdı. Bunun özü də tarixi bir xidmət
idi.
Yad dildə danışan dövlət
milli ola bilməz. Ona görə rəhbərin
nitqləri onun
rəhbərlik etdiyi hakimiyyətə qarşı da
doğmalıq hissləri yaradırdı. Yüzlərlə
məmurlar, sadə insanlar anlayırdılar ki, Heydər Əliyevin
yorulmadan qurub yüksəltdiyi Azərbaycan iqtisadiyyatı
özümüzündür. Bunu dərk edən, rəhbərə
sidqlə inanan yüzlərlə məmurlar sonralar Azərbaycanın müstəqilliyini
müdafiə etdilər, bu müstəqilliyin memarının
yaxın köməkçiləri və silahdaşları
oldular.
1978-ci il
Konstitusiyası layihə kimi müzakirə edilən zaman orada
Azərbaycan dili dövlət dili kimi göstərilmirdi. Belə
vaxtda Heydər Əliyev öz iştirakı ilə Elmlər
Akademiyasında böyük alimlərin iştirakı ilə
Konstitusiya layihəsinin müzakirəsini təşkil etdi.
Onun verdiyi qeyri-rəsmi istiqamət nəticəsində
yığıncaq Azərbaycan dilinin Konstitusiyada dövlət
dili kimi göstərilməsi barədə təklif verdi. Milli
ziyalı təbəqəsinin timsalı olan təklifi Moskva
qulaqardına vura bilmədi.
Bu qeyddən
sonra ana dilini inkişaf etdirmək, bu dildə elmi və bədii
yaradıcılığı genişləndirmək, kino,
teatr quruculuğunda milli dilin tətbiqini gücləndirmək
daha asan oldu. Kino kimi mühüm sahədə Moskva Bakıdan
gələn ssenariləri belə rus dilində tələb
edirdi. Ona görə kinostudiya əcnəbi millətindən
olan qələm adamları ilə dolmuşdu. Bunu aradan qaldırmaq
üçün rəhbər ora ana dilinə, xalqa
bağlı olan kadrlar göndərdi. Məhz Heydər Əliyevin
vaxtında və onun bilavasitə himayəsi ilə xalqımızın tarixi qəhrəmanlıq
keçmişini əks edən filmlər kinomuzun əsas
mövzusu oldu. “Babək”, “Nəsimi”
kimi filmlər gəncliyin milli ruhda tərbiyəsində və
sonralar kütləvi surətdə müstəqillik hərəkatına
qoşulmasında böyük rol oynadı.
İnamla
demək olar ki, Heydər Əliyevin 1969-cu ildə hakimiyyətə
gəlməsi ədəbiyyat və incəsənətimizdə
milli cərəyanın yüksəlişinə səbəb
oldu. Bəxtiyar Vahabzadə, Xəlil Rza, Məmməd Araz,
İsa Hüseynov kimi milli zəminə
bağlı və istedadlı sənətkarları daim himayə
edirdi. Belə sənətkarlar isə ədəbiyyatın
milli varlığımız, azərbaycançı dəyərlərimizlə
bağlılığı mövzularını uğurla
işləyib inkişaf etdirirdilər.
Heydər
Əliyev irsinin ayrılmaz bir qanadı onun milli tariximizə və
tarix elmimizə qayğısı ilə bağlıdır.
Milli keçmişimizi gözəl bilən öndər dövlət üçün milli
tarixin və tarixçilik elminin fundamental əhəmiyyətini
gözəl bilirdi. Ona görə Nizami Gəncəvinin, Nəsiminin,
Səməd Vurğunun yubileylərinin dünya miqyasında
qeyd olunması üçün partiya qərarları
çıxardı. O zaman bu qərarlar inqilabi bir təzəlik
idi.Bunlar həqiqi azərbaycançılıq nümunəsi
idi.
Heydər
Əliyevin mənəvi irsinin və milli tarix konsepsiyasının
mühüm bir istiqaməti Azərbaycan Sovet Sosialist
Respublikasının tarixinin
milli xəttini görməsi, ardıcıl surətdə
üzə çıxarması və təbliğ etməsi
idi. Hələ indiyə qədər bu konsepsiyanın əhəmiyyətini
dərk etməmək hallarına təsadüf olunur. Rəhbər çox haqlı olaraq sayırdı ki,
bütün səhv və əyintilərlə yanaşı,
70 illik Azərbaycan sovet hökuməti zamanında
xalqımız misilsiz tərəqqi yolu keçib və
başlıcası isə müstəqillik üçün
iqtisadi və dövləti əsasları yaradıb. Bu əsaslar
olmadan indiki müstəqil dövlətimiz mümkün
deyildı.
Heydər
Əliyev sovet Azərbaycanı tarixində Nəriman Nərimanovla
başlanan, Səməd Vurğun, Üzeyir Hacıbəyov,
Mirzə İbrahimov, Ziya Bünyadov, Bəxtiyar Vahabzadə
kimi sırf milli ruhlu və milli ovqatlı yazıçı və alimlərin
fəaliyyətini
qırılmaz bir milli xətt sayırdı. Təsadüfi
deyil ki, hakimiyyətə
gəldiyi vaxtdan ilk böyük yubiley kompaniyası N.Nərimanova
və Səməd Vurğuna həsr edildi. Onların fəaliyyəti
və irsi ədib üçün əziz və misilsiz dərəcədə
qiymətli idi. Rəhbər hələ o zaman mübahisələr
doğuran “26-lar” kimi milli ruhlu filmin çəkilişinə,
N.Nərimanovun gözəl obrazının yaradılmasına
nail oldu. Səməd Vurğun
yaradıcılığını isə öndər əzbər
bilirdi və bədii şəkildə ifa etməyi sevirdi. Rəhbər
sovet vaxtı yaranmış mədəniyyətimizə
böyük məhəbbətlə yanaşır və bunu
bizə aşılamağa çalışırdı.
Rəhbərin
xarici siyasət kursu və təcrübəsi bizi buna yönəldir. SSRi-nin dağılmasından sonra
dünyada mürəkkəb və çoxbaxımlı
proseslər gedir. Belə şəraitdə Azərbaycan
dünya siyasətində və regionumuzda Ermənistana nisbətən
daha çevik, daha uzaqgörən
siyasət aparmalıdır. Öndər məhz belə siyasət
nəticəsində milli dövlətimizi bütün qəsdlərdən
və intriqalardan qorudu. Həm də nəinki qorudu:
düşünülmüş xarici siyasət ölkəmizin regionda və
dünyada mövqeyini daha da möhkəmlətdi və sabitləşdirdi.
Heydər
Əliyev bioqrafiyasının əsas xətlərindən
birini onun erməni fitnəkarlığına qarşı
mübarizəsi təşkil edir. Ölkənin heç bir rəhbəri
Azərbaycanda erməni siyasətinə qarşı öndər qədər
ardıcıl və sərt mübarizə aparmayıb. Bu mübarizənin dərsləri
bu gün çox aktualdır.
Heydər
Əliyev ölkəyə rəhbərliyə gələndən
sonra qısa bir vaxtda Azərbaycan iqtisadiyyatında hakim olan erməni
hörümçək torunu dağıtdı. Vətənimizin
güc orqanlarında işləyən bütün ermənilər təchizat və ticarət sahəsində
işləyən
ermənilər tərəfindən maliyyələşirdi.
Öndərin bu mübarizəsinin dərsləri,
strategiyası bu gün bizim üçün çox qiymətlidir.
Erməni millətçiliyini üstələmək
üçün onlardan ağıllı, onlardan məlumatlı
və uzaqgörən olmalısan.
Heydər
Əliyev Naxçıvana qayıdanda heç bir vəzifəsi
yox idi. Amma o artıq
xalqımızın ümummilli lideri, həqiqi ağsaqqal idi.
Ona görə Naxçıvan əhalisi onu vilayətin ali
sovetinə deputat, ali sovet isə sədr seçdi. Müdrik rəhbər
bütün səylərini
Naxçıvan torpaqlarının erməni
aqressiyasından qorumağa yönəltdi. Ölkədəki
hakimiyyətsizlik şəraitində hər şey baş verə
bilirdi, buna isə yol vermək olmazdı.
Azərbaycanın
müstəqilliyi ideyası
bütün mərhələlərdə olduğu kimi,
90-cı illərdə də rəhbərin siyasi fəaliyyətinin
əsas qayəsi idi. Məhz buna görə o, səriştəsiz
Xalq cəbhəsi hökuməti ilə əməkdaşlıq
edir, ölkədə siyasi böhranı dərinləşdirə
bilən bütün meyillərin
qarşısını almağa çalışırdı.
Lakin 1993-cü ilin ilk günlərində müstəqil Azərbaycan
respublikasının mövcudluğu təhlükə
qarşısında qaldı: sərhəddə müharibənin
qızğın çağında
cəbhəçilər ikiyə bölünüb
bir-birilərinə silah qaldırdılar. Gəncədə
qardaş qanı töküldü. Real vətəndaş
müharibəsinin yayılması təhlükəsi
yarandı.
Heydər
Əliyevin Azərbaycan Ali Sovetinin sədri seçilməsi vətəndaş
müharibəsindən çıxmağın əsas formulu
kimi qəbul edildi. İyun ayının on beşində bir ovuc səviyyəsiz cəbhəçinin
müqaviməti qırıldı və öndər səsçoxluğu
ilə Ali Sovetin sədri
seçildi. Rəhbərin doğma xalqı rahat nəfəs
aldı. İnsanlar xalqın sınaqlardan
çıxmış vətənpərvər oğluna,
müstəqillik ideyalarının əsas memarına
inanırdı.
Azərbaycanın
müstəqilliyinin dönməzliyi rəhbərin uzaqgörən
siyasətinin əsas hədəfi idi. Ona görə qısa
bir vaxtda müstəqil Azərbaycanın yeni konstitusiyası
hazırlandı və referendum
yolu ilə1995-ci ilin dekabrında
qəbul olundu. Bununla Azərbaycanın müstəqilləşməsi formal qanun baxımından da
bitmiş oldu. Heydər Əliyev Konstitusiyası Azərbaycanın
ərazi
bütövlüyünün toxunulmazlığı
prinsipini birmənalı şəkildə
təsbit etdi. Azərbaycan ərazi quruluşu dəyişilməz
olan unitar bir dövlətdir.
Heydər
Əliyevin strategiyası və siyasəti İlham Əliyev tərəfindən davam etdirilir. Rəhbərin
siyasi varisi onun milli tərəqqi və quruculuq xəttinə
sadiqdir. Ölkəmizdə misilsiz dəyişikliklər
baş verir, onun arxitektura görkəmi tamam təzələnir.
İnsanların rifahı, yeni iş yerlərinin
açılışı, yeni iqtisadi layihələrin
gerçəkləşdirilməsi ölkə rəhbərinin
daimi diqqət mərkəzindədir.
İlham Əliyev dünya maliyyə böhranının
ölkəmizə daha az ziyan vurması üçün gərək
olan bütün tədbirləri görür, sadə,
sıravi vətəndaşların bu böhrandan ziyan çəkməməsi
üçün hər şeyi
edir. Ölkəmiz regionda lider dövlətə çevrilib.
Müstəqil
Azərbaycan dünya siyasətinin reallığıdır.
Bayrağımız bayraqlar sırasında, Millətlər
Evi üzərində dalğalanır. Bu, böyük azərbaycanlı
Heydər Əliyevin doğma xalqına yarım əsrlik xidmətinin
ən yüksək bəhrəsidir. Xalqımızın ən
böyük qoruyucu və irəli
aparıcı dəyəridir. Bu gün isə Heydər Əliyev,
ilk növbədə, yaratdığı müstəqil
dövlətimizin timsalında yaşayır və
yaşayacaqdır.
Nurlana
ƏLİYEVA
İki
sahil.- 2013.- 19 aprel.- S.12-13.