Fərhad Bədəlbəyli:
“Tez-tez yuxuda
görürəm ki, Şuşadayam,
narın qar yağır, atam sağdır və mən
xoşbəxtəm”
“Bəzi
insanlar pulu görəndə titrəyirlər”
“Hər şey
yaxşıdır desəm həqiqətən uzaq
olar, amma
uğurlarımız da çoxdur.
Bolqarıstanda beynəlxalq müsabiqədə bizimkilər 1,
2 və 3-cü yerləri tutublar. Həm
pianoçularımız, həm də
skripkaçılarımız. Müəllimlərimiz Fidanla Xuraman dünya səhnələrində sözlərini
deyirlər, bəstəkar Arif Məlikovun
80 illiyini qeyd etdik. Burda, Üzeyir
bəyin ocağında uğurlarımız çoxdur”.
Bu fikirləri APA TV-də yayımlanan
“İlqar Rəsul və...” proqramının qonağı olan
Üzeyir Hacıbəyli adına Bakı Musiqi
Akademiyasının rektoru Fərhad
Bədəlbəyli deyib.
Fərhad Bədəlbəyli musiqi aləminə addım atdığı ilk illəri xatırlayıb: “50-ci illərdə
qəhrəmanlarımız Baxı dinləyib valeh
olan balaca oğlan uşağı idi. O uşaq sonradan böyüyüb böyük
musiqiçi olur. Bu gün təəssüflər
olsun ki, qəhrəmanlarımız
banditlər, əxlaqsız qızlar, serial
qəhrəmanlarıdır. Mən ən böyük
məktəbimi dahi Niyazinin
evində keçmişəm. Onun övladı yox idi və məni özünün
oğlu hesab edirdi. O evdə ikinci konservatoriyanı qurtarmışam. Allah rəhmət
eləsin Niyazi müəllimə, Həcər
xanıma. Hər konsertdən sonra süfrə
açılar, İran aşı
bişirilərdi o evdə. Rastropoviç,
Şestakoviç, Raykin...
Kimlər olmazdı o evdə. Biz də Poladla, Fidanla, Xuramanla balaca idik, onları dinləyərdik. Maestro deyirdi ki, get
mənim xətrimə bir saat
futbol oyna, sonra beş saat piano çalacaqsan.
O nə deyirdi, mənim üçün
qanun idi. Hərdən
düşüb futbol
da oynayardı mənimlə, birlikdə
çimərliyə gedirdik. Fəxrlə
əlindən tutub gedirdim,
elə bilirdim hamı ona
yox, mənə baxır. Birdən qoşuldu
balıqçılara, mən də dedim
axı, siz böyük
adamsınız, onlar kim,
siz kim? Dedi ki, sən sadə adamlarla dostluq elə, gələcək
həmkarlarınla yox. Çünki
həmkarlar səni satacaq, sadə adamlar isə yox. Yaralı idi, çünki intriqalar çox idi, səviyyəsizlər
Qara Qarayevin, onun, Fikrət Əmirovun arasına intriqalar salırdılar. O söz
hələ də qulaqlarımdadır, ona
görə də mənim çox
dostlarım sadə adamlardır”.
Fərhad Bədəlbəyli həyatda
satqınlıqla üzləşdiyini deyib:
“Motsart-Salyeri əhvalatı bu gün də var. Sənətdə yox, amma məni də
satıblar. Bəzi insanlar pulu görəndə titrəyirlər”.
“Bədəl bəy
Şuşalı maarifçi-pedaqoq və
Üzeyir bəyin dostu
idi. Qori
seminariyasını birlikdə oxumuşdular.
Bir maraqlı əhvalat da
olub, “Leyli və Məcnun”
operasını ikinci pərdəsində
Məcnunun səsi batıb, Üzeyir bəy
deyib ki, Bədəl bəy,
sən çıx oxu, müəllim
çıxıb oxuyub. Görünür,
musiqini bilib və bütün məşqlərdə olub. Sovet küçəsində
məktəbi vardı, orada da yığışıb teatrın işini görürdülər. Ən əsas
işi maarifçilik
olub. Məmmədəmin
Rəsulzadə bir məqaləsində
yazır ki, nə yaxşı ki, Bədəl bəyin bu
məktəbi var və burada
ədəbi-bədii gecələr keçiririk”.
Fərhad
Bədəlbəyli babası ilə bağlı maraqlı
faktları açıqlayıb: “20-ci ildə Bədəl bəylə
Nəriman Nərimanov nərd oynayırlarmış. Hər ikisi çox kədərli
imiş. Bədəl bəy deyib ki, yenə müstəmləkə olduq. Nərimanovun
ölümü də müəmma oldu, hər halda tariximizin böyük
şəxsiyyəti idi. 37-ci ildə iki əmim heç nədən
sürgün olundu. Davud əmimin yoldaşı Əmircanovlardan olduğu üçün.
Qadının əmisi xaricdə
yaşayırmış. Əmimi çağırıb deyiblər
ki, ya arvadını boşa, ya Sibirə gedəcəksən.
Əmim deyib necə yəni, kişi belə
halda necə hərəkət edər. 15 il Sibirdə yaşayıblar, xalq
düşməni kimi. Atam deyirdi sən Bədəlbəylisən,
əgər sənət kimi özünə
pianonu seçmisənsə, birinci olmalısan.
Ona
görə qızım da dedi
ki, birinci olmaq çətindir və keçdi
biznesə. Mən indi də Üzeyir bəyin ruhu ilə
danışıram, məsləhət alıram. Üzeyir bəy olmasaydı, bizdə musiqi sənəti, incəsənət bu qədər yüksək səviyyədə
olmazdı, Dubaydakı kimi olardı.
Bizə musiqini Üzeyir
bəy verdi, məktəb onun,
kitablar onundur. Fikrət
Əmirov, Əfrasiyab, Niyazi -
hamısı onun yetirmələridir. Los-Ancelesdə “Arşın mal alan”ı səhnəyə qoyduq,
Üzeyir bəyin adı ilə
oynandı, mahnılar Azərbaycan dilində ifa
olundu. Zal amerikanlarla dolu
idi, Cənubi Azərbaycandan olanlar və farslar da çox idi.
38-ci ildə həmin yerdə Üzeyir bəyin
adını da çəkmədən həmin
əsəri plagiat oynamışdılar.
Ürəyimdə onun ruhuna
dedim ki, ustad, indi bu
zal sənin qarşında baş
əyir. “Arşın mal alan” yeganə əsərdir
ki, Çindən Amerikaya
qədər bütün səhnələrdə
qoyulub. Hələ günahkar
bizik ki, çox yaya bilmirik. Məsələn, “Yeddi gözəl”i də qoymalıyıq dünya səhnələrində. Musiqi, elə Üzeyir bəy özü
bütün tanklardan güclüdür, çünki
hələ ki, tank
istifadə edə bilmirik, Üzeyir
bəyin “silahı” isə bütün dünyada işlədilə biləcəyimiz
“silah”dır”.
Fərhad Bədəlbəyli daha bir maraqlı faktı
açıqlayıb: “Musiqili
Komediya Teatrını atam
Şəmsi açıb, ilk dəfə
də Niyazi “Arşın mal
alan”ı orkestrovka etmişdi.
Üzeyir bəy bunu eşidib əsəbiləşmişdi ki, mənim əsərlərim
övladlarımdır, heç
qardaşım oğluna da
onlara toxunmağa icazə
vermirəm. Sonra musiqini
dinləyəndə xoşuna gəlmişdi. Libretto da gözəldir, ariyalar da, hər şey gözəldir
bu əsərdə. 100 il
sonra da yaşayacaq. Atamdan soruşdum ki, niyə Üzeyir bəy
açdığı konservatoriyada rektor olmadı? Burada erməni
də rektor olub, amma Üzeyir bəy yox? Dedi, Əfrasiyab
danışırdı ki, həmin vaxtlar Üzeyir bəy hər
gün onu həbs edəcəklərini
gözləyirdi, çünki doğma qardaşı Ceyhun bəy
xaricdə siyasi fəaliyyətlə məşğul olurdu.
Bolşeviklər ona etibar
etməyiblər. 38-ci ildən sonra Stalin “Koroğlu”
operasını bəyəndi və özü
Üzeyir bəyin partiyaya
namizədliyini təklif etdi. Yalnız bundan sonra Üzeyir
bəyi rektor təyin etdilər. Yenə
incimədi, işlədi, çalışdı.
Konservatoriyanın üstündən adını
götürdülər, mən lövhənin
götürülməsinə icazə vermədim, prezidentdən
adın bərpası barədə xahiş
elədim. Sağ olsun,
bərpa elədi.
Səid Rüstəmov
çox yeyən olub.
Gəlib bir dəfə Üzeyir
bəyin yanına. Yemək gəlib süfrəyə, Səid
deyib ki, mən indicə
bir qazan yemək yeyib gəlmişəm. Üzeyir
bəy deyib yox, mən
sənsiz yeməyəcəyəm. Bir qab aş gəlib hərəsinə.
Üzeyir bəy başını
qaldırıb ki, Səidin qabı boşdur, ikincini də gətirdib,
üçüncünü də, özü hələ bir
qabı yeyib bitirmədən. Axırda deyib, Səid, nə yaxşı ki, yeyib gəlmişdin”.
BMA rektoru işğal olunan
torpaqlarımızdan da danışıb:
“Şuşanın yoxluğu Üzeyir bəyin, Bülbülün,
Əfrasiyabın, Rəşidin, bizim
hamımızın yoxluğudur. Şuşa bizim bütöv tariximizdir. Biz uşaq vaxtı Ermənistandakı torpaqlardan söhbət düşəndə deyirdik niyə Zəngəzur, Göyçə
deyirsiniz, oralar Ermənistandır
axı. Atam deyirdi ki, onlar hamısı bizim torpaqlardır, bunu bilin. Bizim idi,
tarix başqa qərar
verdi. Mən qorxuram bu tarix gələcəkdə
Şuşa ilə də təkrarlana.
Xaricdə musiqiçilərə mütləq Şuşadan
danışıram, çalışıram azərbaycanlı
üçün Şuşanın nə olduğunu başa
salım. Şuşaya
Vaqifin məqbərəsinin
açılışına getmişdik. Külək yox,
narın-narın qar yağır
Şuşanı həmişə yuxumda
belə qarlı görürəm. Görürəm ki, qar yağır, atam sağdır və mən xoşbəxtəm.
Bütün titullarımı Şuşada bir məktəb
açmağa dəyişərdim. İşimi davam etdirməyi də gözəl
musiqiçilərimizə tapşırardım. Özüm isə Niyazini,
atamı, anamı görmək üçün
o dünyaya tələsərdim.
Hamıya da deyərdim ki,
çalışın, yaxşılıq edin”.
İki
sahil.- 2013.- 16 noyabr.- S.21.