Dəmir yolunun inkişafında yeni
mərhələ
«Azərbaycan Dəmir Yolları» Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin sədri Arif Əsgərovun www.yap.org.az saytına müsahibəsi
- Arif müəllim, Azərbaycan dinamik inkişaf baxımından dünyanın ən öndə gedən dövlətləri sırasındadır. Ölkəmizin ümumi inkişafı tendensiyası çərçivəsində tərəqqi edən sahələrdən biri də dəmir yolu sektorudur. Azərbaycanda bu sahənin inkişafının təməlini yaradan əsas amillər nədən ibarətdir?
-
Müstəqil Azərbaycanın indi
dünyanın inkişaf etmiş
dövlətləri ilə bir sırada
dayanması, beynəlxalq qurumlara tam hüquqlu üzv olması, haqq səsimizin
beynəlxalq kürsülərdən eşidilməsi, beynəlxalq
və regional layihələrdə aktiv iştirak etməsi Ümummilli lider Heydər
Əliyevin uzun illər apardığı düşünülmüş
siyasətin nəticəsidir. Bütün sahələrdə olduğu kimi, nəqliyyat sektorunda da irihəcmli layihələr
reallaşdırılır, beynəlxalq aləmə inteqrasiya sürətləndirilir. Ölkə
nəqliyyat sisteminin əsas qollarından olan Azərbaycan polad
magistralı indi özünün
sürətli inkişaf mərhələsindədir.
Bu nəhəng
işlər, şübhəsiz ki, böyük siyasi xadim, Ümummilli lider Heydər Əliyevin uğurlu
iqtisadi siyasəti, dəmir yoluna daim
qayğısı sayəsində mümkün
olmuşdur. Ölkəyə rəhbərlik
etdiyi bütün zamanlarda Onun rəhbərliyi
altında həyata keçirilən məqsədyönlü
iqtisadi islahatlar, uğurlu daxili və xarici siyasət, demokratikləşmə Azərbaycanın
sosial-iqtisadi inkişafının sürətlənməsini
reallaşdırdı.
Ulu öndər Heydər Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik
etdiyi həm birinci dövr, həm də ikinci
dövrü Azərbaycan dəmir yolunun texniki tərəqqi
və hərtərəfli inkişaf dövrü adlandırmaq olar.
1969-cu ildə ilk dəfə respublika rəhbərliyinə gələn Heydər
Əliyevin şəxsi səyləri
sayəsində bütün respublika iqtisadiyyatında olduğu
kimi, dəmir yolu nəqliyyatında
da əsaslı dəyişikliklərə
və köklü inkişafa
təkan verildi.
Təkcə bir faktı demək lazımdır ki, Azərbaycan dəmir yolunda
istifadəyə verilən mühüm
obyektlərin böyük əksəriyyəti
məhz Onun təşəbbüsü və
ciddi nəzarəti sayəsində istismara verilmişdir. Böyük öndərin qayğısı ilə
dəmir yolunda həyata vəsiqə alan yenilikləri sadalamaqla
qurtarmaq olmaz. Məhz bu illərdə istehsalatda
əsas fəaliyyətlə yanaşı, 14300 texniki yeniləşmə metodu
tətbiq edilmiş və bunlar
dəmir yolunun bütün
sahələrini əhatə etmişdir. O, istər, bilavasitə, respublikaya
rəhbərlik etdiyi 1969-1982-ci illər,
istərsə də keçmiş
SSRİ hökuməti rəhbərliyində fəaliyyətdə
olduğu 1983-87-ci illər ərzində,
ölkə dəmir yolunun müasir,
xaricdə istehsal olunan
texniki maşın-mexanizmlərlə və
avadanlıqlarla təchiz edilməsinə səy göstərmişdir.
O illərdə Azərbaycan polad
magistralının yüzlərlə ən yaxşı dəmiryolçusu
SSRİ-nin orden və
medalları ilə təltif olunmuşdur ki, bu da
Ümummilli lider tərəfindən
dəmir yoluna və dəmiryolçulara
göstərilən böyük
qayğı və diqqətin parlaq təzahürüdür.
Bütün sahələrdə olduğu kimi, dəmir yolunda da rəhbər vəzifələrdə
çalışan mütəxəssislərin böyük əksəriyyəti məhz böyük siyasi xadim Heydər Əliyevin qayğısı ilə
1970-1987-ci illərdə ölkədən xaricdə təhsil
almışlar. Bunlar sadəcə
qısa xronologiya deyil,
böyük bir sistemin inkişaf
strategiyasını müəyyən edən şərtlərdir.
Tarix göstərdi ki,
Ümummilli liderin
zamanında atdığı hər bir
addım gələcəyə hesablanmış strategiyanın
reallaşmasını şərtləndirən əsas amillərdir.
- Ulu öndər Heydər Əliyevin müəyyənləşdirdiyi siyasətin bu gün davamı haqqında nə deyə bilərsiniz? Hazırda dövlət səviyyəsində dəmir yolu sektorunun inkişafına göstərilən diqqət və onun nəticələri haqqında fikirlərinizi bilmək istərdik...
- Ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən
təməli qoyulan və ölkə Prezidenti İlham Əliyev
tərəfindən uğurla davam etdirilən müasir dövrün iqtisadi
islahatları respublikamıza böyük uğurlar gətirmiş, ölkə
iqtisadiyyatının sürətli inkişafına səbəb
olmuşdur. Ümummilli liderin rəhbərliyi ilə yaradılmış nəqliyyat
infrastrukturunun inkişaf
etdirilməsi və modernləşdirilməsi prosesi
Prezident İlham
Əliyev tərəfindən daha intensiv şəkildə aparılır,
ölkəmiz «Bakı-Tbilisi-Qars» və «Şimal-Cənub» beynəlxalq
və regional nəqliyyat dəhlizlərinin
reallaşması prosesində aktiv iştirak edir.
“Azərbaycan Dəmir
Yolları”” QSC müxtəlif beynəlxlaq layihələrin fəal
iştirakçısı olmaqla,
onların həyata keçirilməsinə də ciddi yanaşır. Bu yöndə, XXI əsrin əsas
tikintilərindən olan və təkcə
üç xalqı və üç
ölkəni deyil, həmçinin onlarla xalq və ölkə
arasında körpü rolunu
oynayacaq Bakı-Tbilisi-Qars yeni
dəmir yolu bağlantısının
reallaşması istiqamətində işlər sürətlə
davam edir.
Hazırda ümumi uzunluğu
4,4 km olan və Gürcüstanla Türkiyə
Respublikasını birləşdirəcək tunelin
Türkiyə ərazisində olan hissəsinin
tikintisi başa
çatdırılmışdır. Gürcüstan
ərazisində tunelin uzunluğu
2070 metrdir. Tunelin Gürcüstan ərazisində olan hissəsinin tikintisi davam edir. Qeyd
edək ki, bu ilin sonunadək Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunda ilk qatarların xəttə
buraxılması gözlənilir, 2015-ci ildən isə dəmir
yolunun tam istismara verilməsi
planlaşdırılır.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev dəmir yolu
nəqliyyatında həyata keçirilən islahatlarla
və yenidənqurma işlərinə şəxsən nəzarət
edir, onlarla yerində
tanış olmaq imkanı da
tapır. 13 aprel 20014-cü ildə Nazirlər
Kabinetinin 2014-cü ilin
birinci rübünün
sosial-iqtisadi inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə həsr olunmuş iclasında Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev demişdir:
“Dəmir yolumuzun bərpası layihəsi
aparılır, yeni vaqonlar,
elektrovozlar alınmalıdır. Müvafiq göstərişlər verilibdir. Əlbəttə ki,
dəmir yolumuzun inkişafı ilə
bağlı Dövlət Proqramı icra edilir”.”
Dövlətimizin
başçısı daim yenidənqurma
işləri ilə maraqlanır, bir
sıra açılışlarda şəxsən iştirak edir. Belə ki, Prezident
İlham Əliyev 2011-ci il
noyabrın 24-də Bakı dəmir yolu
stansiyasında "Azərbaycan Dəmir Yolları" QSC-nin sifarişi ilə Slovakiyada əsaslı təmir edilərək paytaxta gətirilmiş sərnişin
vaqonları ilə, 2012-ci il dekabrın
15-də Füzuli rayonuna
səfəri çərçivəsində dəmir yolunun Horadiz
stansiyasında sərnişin
vağzalı binasının əsaslı təmirdən
sonrakı vəziyyəti ilə tanış olmuş,
2014-cü il mayın 1-də Ağdaş rayonuna səfəri
çərçivəsində Ləki dəmir yolu vağzalının yeni
binasının, 18 oktyabr 2014-cü ildə
Gəncə şəhərində “Stadler”
vaqon istehsalı zavodunun
təməlqoyma mərasimində iştirak
etmişdir.
Son illər ərzində ölkə nəqliyyat
sisteminin əsas sahələrindən biri olan dəmir yolunun perspektiv
inkişafı üçün ölkə
rəhbərliyi tərəfindən mühüm
qərarlar qəbul olunub, sərəncamlar
imzalanmışdır. Bununla da dəmir yolunun tarixində
yeni bir dönəm
başlamışdır. Dəmir yolu nəqliyyatı sisteminin
inkişafının beynəlxalq stansdartlar
səviyyəsinə çatdırılması məqsədilə
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev 20 iyul
2009-cu ildə «Azərbaycan Dəmir Yolları» QSC-nin
yaradılması haqqında» Sərəncam imzalaması, əslində,
yeni bir mərhələnin
başlanğıcı idi. 15 fevral 2010-cu ildə Nazirlər Kabineti
tərəfindən «Azərbaycan Dəmir Yolları» QSC-nin Nizamnaməsi və strukturu
təsdiq olundu və bu
sahənin inkişafı istiqamətində işlər
sürətləndi. Bununla da, gələcəkdə Azərbaycanın dəmir
yolunda islahatların aparılması və
restrukturizasiyası, habelə dəmir yolu
nəqliyyatında mövcud infrastrukturun və dəmir yolu
nəqliyyatı vasitələrinin müasirləşdirilməsi
istiqamətində yeni islahatlar
prosesinə start verildi.
- "Azərbaycan Respublikasında dəmir yolu nəqliyyat sisteminin 2010-2014-cü illərdə inkişafına dair Dövlət Proqramı»nın icrasının səviyyəsi necədir? Proqramın həyata keçirilməsi nəticəsində hansı yeniliklər əldə olunmuşdur?
- Görülən
işlərin məntiqi nəticəsi kimi,
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin 6 iyul
2010-cu ildə imzaladığı "Azərbaycan
Respublikasında dəmir yolu nəqliyyat sisteminin 2010-2014-cü illərdə
inkişafına dair Dövlət
Proqramı»nın təsdiq edilməsi haqqında Sərəncam
bu sahənin
inkişafını təmin edəcək ən mühüm sənəddir. Proqramda
Azərbaycan dəmir yolu nəqliyyatının
sürətli inkişafını təmin edən bütün məqamlar öz
əksini tapıb. Dövlət Proqramına uyğun olaraq, vaqon və lokomotiv
parkının yeniləşdirilməsi, yol,
elektrik təchizatı, işarəvermə
və rabitə və s. təsərrüfatların
əsaslı təmiri, Bakı - Böyük
Kəsik istiqamətində sabit cərəyandan
dəyişən cərəyana keçid,
texniki vasitələrin modernləşdirilməsi
və digər mühüm vəzifələrin
icrası istiqamətində mühüm
addımlar atılır. Dövlət
Proqramının əsas məqsədi Azərbaycanın tranzit potensialının artırılması,
dəmir yolu nəqliyyatında xidmətlərin
səviyyəsinin yüksəldilməsi, sərnişin və
yük daşımalarında nəqliyyat
xərclərinin azaldılması yolu ilə
nəqliyyat kompleksinin səmərəli
fəaliyyətini təmin etməkdir.
“Azərbaycan
Respublikasında dəmir yolu nəqliyyat sisteminin 2010-2014-cü illərdə
inkişafına dair Dövlət
Proqramı”” çərçivəsində dəmir yolu nəqliyyatının fəaliyyətinin hüquqi, iqtisadi və təşkilati
əsaslarını müəyyənləşdirən Azərbaycan
“Dəmir yolu nəqliyyatı haqqında” Qanun layihəsinə Ədliyyə Nazirliyinin rəy
və təklifləri nəzərə alınmaqla, “Azərbaycan
Dəmir Yolları” Qapalı Səhmdar Cəmiyyətində
yenidən baxılmış və Nəqliyyat Nazirliyinə təqdim
edilmişdir.
Qeyd edək ki, görülən
işlər çərçivəsində 5 vaqondan
ibarət olan ekspress”
qatarının vaqonları bağlanmış müqaviləyə
əsasən 2009-cu ilin fevralında əsaslı-bərpa
təmiri üçün Slovakiya
Respublikasının "Sazvrudki" zavoduna göndərilmiş, 2011-ci il oktyabr ayının 28-də
respublikamıza gətirilmişdir.
Bu vaqonların istismar
müddəti 28 il, yəni sürəti saatda 160 km olmaqla
2039-cu ilə qədər nəzərdə tutulmuşdur.
Ümumiyyətlə,
hazırda ölkədə mövcud vaqon parkının yenilənməsi məqsədilə
bir sıra tədbirlər həyata keçirilir. İstifadədə olan vaqonların təmiri işləri
aparılır və bu yaxınlarda
Ukraynanın Dnepropetrovsk Vaqon
Təmiri Zavodunda 60 sərnişin vaqonu, eyni zamanda
Rusiya
Federasiyasının Voronej şəhərinə
göndərilmiş 16 vaqon təmir olunaraq Azərbaycana gətirilmiş,
Bakı-Tbilisi, Bakı - Moskva,
Bakı-Xarkov, Bakı-Ağstafa-Qazax və Bakı-Balakən
istiqamətlərində xəttə
buraxılmışdır.
Dövlət
Proqramının icrası sürətlə təmin olunur. Bakı-Böyük Kəsik istiqamətində
355 km yol əsaslı
təmir olunmuş və 800 metrlik uzunölçülü
relslərlə (pletlərlə) əvəzlənmişdir.
Əsaslı təmir işləri davam edir.
Dövlət
Proqramının icrası ilə bağlı layihələrin
həyata keçirilməsində, Texniki İqtisadi Əsaslandırmaların və texniki sənədlərin işlənməsində,
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin “Azərbaycan
2020: Gələcəyə baxış” İnkişaf Konsepsiyası”nın
hazırlanması barədə Sərəncamının
icrası olaraq Dəmir yolunun
2020-ci ilədək İnkişaf
Konsepsiyasının hazırlanmasında “Əsaslı Tikinti və Texniki Nəzarət””
MMC tərəfindən bir sıra mühüm işlər həyata keçirilir.
Onu da qeyd edim ki, Dövlət Proqramında nəzərdə tutulan işlərin həyata keçməsi nəticəsində qatarların hərəkətnin təhlükəsizliyi təmin ediləcək və hərəkət sürətinin yüksəldilməsi təmin olunacaqdır.
- Arif müəllim, beynəlxalq maliyyə qurumları ilə müəyyən layihələrin həyata keçirilməsi üçün əməkdaşlıq edilir. Bu baxımdan, Azərbaycan Dəmir Yolu Ticarətinin və Nəqliyyatının Dəstəklənməsi Layihəsi haqqında nə deyə bilərsiniz?
- «Azərbaycan
Respublikasında dəmir yolu nəqliyyat sisteminin 2010-2014-cü illərdə
inkişafına dair Dövlət
Proqramı»nın icrası istiqamətində Maliyyə Nazirliyi və Dünya
Bankı qrupuna daxil olan Beynəlxalq Yenidənqurma və İnkişaf Bankı (BYİB) arasında Azərbaycan
Dəmir Yolu Ticarətinin və Nəqliyyatının
Dəstəklənməsi
Layihəsinin bir hissəsini maliyyələşdirmək
məqsədilə kredit sazişi
imzalanmışdır. Layihənin əsas məqsədi
Bakı-Böyük Kəsik dəhlizi boyu
Azərbaycanda dəmir yolu xidmətlərini
təkmilləşdirmək və «ADY» QSC-nin
rəqabət qabiliyyətini, maliyyə
dayanıqlığını, əməliyyat-iqtisadi effektivliyini və potensialını gücləndirməkdən
ibarətdir.
Layihə
çərçivəsində, Dövlət Proqramına uyğun olaraq dəmir yolunun Bakı - Böyük
Kəsik sahəsində elektrik təchizatı
sisteminin sabit cərəyandan
25 kv-luq dəyişən cərəyanlı
dartı sisteminə keçməsinin təmin edilməsi uzun müddətdir ki,
müzakirə olunurdu. Bu məqsədlə
2010-cu ilin may ayında
mətbuatda tender elanı
verilmişdir.
Enerji təchizatı
üzrə keçirilmiş
tender vasitəsilə podratçı
şirkət müəyyən
olunmuş və ATEF şirkətlər Qrupu (Podratçı) ilə Dəmir Yolları” QSC arasında 03.08.2012-ci il tarixli, AZRTTFP-DSİ-PQ-21CB nömrəli
müqavilə imzalanmışdır.
Bu müqavilənin icra qrafikinə əsasən, podratçı
şirkət enerji təchizatı ilə bağlı işlərə,
Dəmir Yolları”
QSC ilə razılaşdıraraq
start vermişdir. Eyni zamanda,
işarəvermə və
rabitə təsərrüfatlarının
yenidən qurulması
istiqamətində işlər
özünün yeni mərhələsinə qədəm
qoyub. Yeni lokomotivlərin və
müxtəlif təyinatlı
vaqonların alınması
da gündəmdədir.
Dünya
Bankının layihəsi
çərçivəsində dəyişən cərəyanla
işləyən 50 ədəd
yeni yük lokomotivlərinin alınması
üzrə işlər
müvafiq prosedurlara uyğun olaraq davam etdirilir.
Dəmir yollarının
təmiri və saxlanması üçün
Avstriyadan alınmış
yeni GSM 09-32, RM-80 və
USP-2000 markalı yol təmiri maşınlarının
fəaliyyəti və
onların saxlanması
üçün Biləcəridəki
Motorlu rels nəqliyyatı, maşın
və mexanizmlərin təmiri emalatxanasında anqar tikilib istifadəyə
verilmişdir.
- Dəmir yolu nəqliyyatı işçilərinin
sosial müdafiəsi istiqamətində hansı
tədbirlər həyata
keçirilir?
- Azərbaycanın nəqliyyat sisteminin əsas tərkib hissələrindən
sayılan dəmir yolu nəqliyyatında həyata keçirilən
yeniləşmə və
islahatların aparılmasında
Azərbaycan Dəmiryolçularının
Müstəqil Həmkarlar
İttifaqı Respublika
Komitəsinin rolu əvəzsizdir. Dəmiryolçuların
hüquqlarının qorunmasında,
onların sosial qayğılarının həllində,
sağlam iş və istirahət şəraitinin yaradılmasında
və əməyin mühafizəsinin təşkilində
MHİRK fədakarlıq göstərir.
“Azərbaycan Dəmir Yolları”” QSC ilə DMHİRK arasında
imzalanmış 2014-2016-cı illər üçün Yolun sosial inkişafı
üzrə sahə “Saziş”i də bu məqsədə xidmət edir. Bu “Saziş”in yerinə
yetirilməsi həm Cəmiyyət rəhbərliyi,
həm də MHİRK
tərəfindən ciddi
nəzarətdə saxlanılır.
Dəmiryolçuların fədakar əməklərinə
yüksək qiymət
vermək məqsədilə
1997-ci ildən başlayaraq
Müstəqil HİRK-nın
Rəyasət Heyəti
“Firidun Ağayev” adına mükafat təsis etmiş, “Əla yol işçisi-ilin
ən yaxşı mütəxəssisi”, “İlin
ən yaxşı müəssisəsi” fəxri
adların verilməsi
haqqında qərar qəbul etmişdir. Azərbaycan dəmiryolçularının sosial
problemlərinin həlli
və maddi rifahlarının yaxşılaşdırılması
Nəqliyyat Nazirliyinin,
“ADY” QSC-nin rəhbərliyi
və MHİRK-ın daim diqqət mərkəzindədir. Nəqliyyat naziri
Ziya Məmmədovun şəxsi təşəbbüsü
ilə Nabranın Seyidbəyli kəndində
“Lokomotiv” İstirahət
Mərkəzi tikilib dəmiryolçuların istifadəsinə
verilib. Son illər bu sahədə
aparılan genişmiqyaslı
islahatlar son nəticədə
dəmir yolunun fəaliyyətinin beynəlxalq
tələblərə tam uyğunlaşdırılmasına,
gəlirlərin artırılmasına,
əməkçilərin sosial
vəziyyətinin daha
da yaxşılaşdırılmasına
hesablanmışdır. Dəmiryolçuların məhsuldar və
şərəfli əməyinin
nəticəsi və Dövlət Proqramına müvafiq qaydada yeniləşmə prosesi polad magistralımızın
parlaq gələcəyindən
xəbər verir.
Mən
bir daha qeyd etmək istəyirəm ki, dəmiryolçular əldə
olunan nailiyyətləri
bundan sonra daha da artıracaq,
dövlətin və hökumətin irəli sürdüyü vəzifələrin
uğurla yerinə yetirilməsi üçün
bütün potensial imkanlardan səmərəli
istifadə edəcək,
onlara göstərilən
etimadı əməli
işlərlə doğruldacaqlar. "Azərbaycan Respublikasında
dəmir yolu nəqliyyat sisteminin
2010-2014-cü illərdə inkişafına dair Dövlət Proqramı”” dəmir yolunun inkişafı üçün
geniş imkanlar açır. Ulu öndər
Heydər Əliyevin müəyyən etdiyi və möhtərəm Prezidentimiz İlham Əliyevin uğurla davam etdirdiyi inkişaf strategiyası nəticəsində «Azərbaycan
Dəmir Yolları»
QSC dünyanın inkişaf
etmiş ölkələrinin
dəmir yolları arasında özünün
layiqli yerini tutacaqdır.
İki sahil.- 2014.- 20 dekabr.- S.20.