Yol infrastrukturunun
inkişafı ölkənin
əsas prioritetlərindən
birinə çevrilib
Sürətli və dinamik inkişaf yolunda olan Azərbaycan hazırda regionun qüdrətli dövlətlərindən birinə çevrilib. Dünya birliyi tərəfindən yüksək reytinqlə qəbul edilən ölkəmizin siyasi, sosial-iqtisadi sahələrdə əldə etdiyi uğurların təməlində ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən əsası qoyulan xarici və daxili siyasət dayanır.
Qeyd etmək yerinə düşər ki,
düşünülmüş bu strategiyanın əsas mərhələsi ümummilli lider Heydər
Əliyevin ikinci dəfə hakimiyyətə
qayıdışından sonrakı dövrə təsadüf
edir. 1993-cü ilin 15 iyununda ulu öndər Heydər
Əliyevin xalqın təkidli tələbi ilə hakimiyyətə
qayıdışı digər
sahələrdə olduğu kimi nəqliyyat-yol sektorunun
fəaliyyətində də tənəzzülə son qoydu.
Ümummilli lider bu
sahənin ölkə iqtisadiyyatındakı rolunu
düzgün dəyərləndirərək
islahatların aparılmasını daim
diqqətədə saxlayırdı. Məhz ulu
öndərin uzaqgörən siyasəti və gərgin əməyi
nəticəsində sözügedən sektorun
inkişafı məqsədilə struktur
dəyişikliklər aparıldı. 5 avqust
1998-ci ildə Nəqliyyat Nazirliyi təsis
edildikdən sonra 23 iyun
2003-cü ildə nazirliyin tabeliyində
“Yolnəqliyyatservis” Departamenti
yaradıldı. Eyni zamanda
respublika və yerli əhəmiyyətli
avtomobil yolları Departamentin
balansına götürülərək, tabeliyinə verilən
Yol İstismar İdarələrinin
fəaliyyəti genişləndirildi. Beləliklə nəqliyyat
infrastrukturunun tərkib hissəsi olan yol təsərrüfatının
inkişaf yolundakı maneələr dəf
edildi.
“Yol
iqtisadiyyat, mədəniyyət, bir sözlə həyat deməkdir”. Ulu öndərin bu fikirlərini
eşidəndə onun yol
təsərrüfatının inkişafına nə qədər
böyük önəm verdiyini
bir daha gözəl
anlayırsan. Xatırlatmaq yerinə düşər
ki, Avropa Birliyinin TRASEKA marşrutu olan Qərb-Şərq nəqliyyat dəhlizinin
Azərbaycanın ərazisindən keçməsində ümummilli lider Heydər
Əliyevin gərgin fəaliyyətinin və qətiyyətinin
əvəzsiz rolu olub.
1998-ci ilin sentyabrında Heydər
Əliyevin təşəbbüsü ilə “Tarixi
İpək yolunun bərpasına
həsr olunmuş Beynəlxaq
Konfrans”ın məhz Bakıda keçirilməsi, 32 ölkənin
və 13 beynəlxalq təşkilatın səlahiyyətli
nümayəndələrinin iştirak etdiyi konfransda Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat dəhlizinin inkişaf etdirilməsi üzrə beynənxalq
nəqliyyat haqqında çox mühüm sənədin imzalanması
respublikamızın geostrateji və coğrafi əhəmiyyətini daha da artırdı.
Bu
gün qürur hissi ilə deyə bilərik ki,
ulu öndərin inkişaf
strategiyasını uğurlu şəkildə
davam etdirən Prezident
İlham Əliyev ölkə
başçısı seçildikdən sonra
bütün sahələrlə
yanaşı, nəqliyyat-yol kompleksində, eləcə də
yol təsərrüfatında sistemli və kompleks tədbirlərin
həyata
keçirilməsi dinamik xarakter
alıb. Ölkənin regionlarında, eləcə də paytaxt Bakıda vəziyyət kökündən
dəyişib, paralel olaraq
imzalanan sərəncamlar sözügedən
sahənin yeniləşdirilməsinə xidmət edib. Ölkə başçısının
22 fevral 2007-cı il tarixli sərəncamı bu
baxımdan mühüm əhəmiyyətə
malikdir. Ölkənin nəqliyyat-yol
kompleksində idarəetmənin təkmilləşdirilməsi
məqsədilə Azərbaycan Prezidentinin
22 fevral 2007-ci il tarixli sərancamına görə, Nəqliyyat
Nazirliyinin “Yolnəqliyyatservis” Departamenti Məhdud Məsuliyyətli Cəmiyyətinin
təşkilatı-hüquqi forması dəyişdirilərək Nəqliyyat Nazirliyinin tabeliyində
“Azəryolservis” ASC yaradıldı. Bununla
da Azərbaycanın yol
təsərrüfatında yeni mərhələ
başladı. Son illərin göstəricilərinə
nəzər saldıqda statistik rəqəmlər
10 ildə müsbət dəyişikliklər baş
verdiyini bir daha təsdiqləyir.
Təməli
ümummilli lider Heydər
Əliyev tərəfindən qoyulan dünya əhəmiyyətli İpək Yolu layihəsinin Azərbaycan ərazisi boyu Bakıdan Gürcüstan
ilə sərhədədək 513 kilometrlik
hissəsində həyata keçirilən işlər Nəqliyyat
Nazirliyi tərəfindən uğurla davam etdirilib. Ölkə başçısı İlham
Əliyevin rəhbərliyə başladığı vaxtdan etibarən sözügedən
magistralın texniki vəziyyətinin
öyrənilməsi və yenidənqurulması üçün tələb olunan
maliyyə mənbələri həll olunub,
eyni zamanda 2-ci texniki dərəcəli, 2 hərəkət
zolaqlı hissələrinin 1-ci texniki
dərəcəli yolun parametrlərinə
uyğunlaşdırılması işlərinin çox hissəsi yerinə yetirilib.
Bakıdan Gürcüstan ilə sərhədədək
tikintinin intensiv
aparıldığı magistralın artıq 312,5km-lik 2-ci texniki dərəcəli, 209 km-lik
1-ci texniki dərəcəli hissələri
yenidən qurularaq istifadəyə verilib. Hazırda Hacıqabul-Kürdəmir,
Kürdəmir-Ucar-Yevlax hissələrinin əlavə 2 hərəkət
zolağı tikilməklə 1-ci texniki dərəcəyə
çatdırılması işləri davam
etdirilir.
Bakı-Quba-Rusiya
Federasiyası ilə dövlət sərhədi avtomobil yolu Şimal-Cənub
nəqliyyat dəhlizinin bir hissəsi olmaqla ölkənin Şimal
hissəsində yerləşir. Hərəkətin
intensiv olduğu bu magistral Bakını Rusiya dövlət sərhədi ilə birləşdirir.
Ümumi uzunluğu
208km olan magistralın 6-16km hissəsi asfalt-beton, 16-134km hissəsi sement-beton
örtüklü olmaqla
yenidən qurulub, eyni zamanda Sumqayıt dairəvi, Gəndob-Quba hissələrinin,
11-ci və 16-cı kilometrlərində yol
qovşaqlarının, Masazır dairəsində yol ötürücüsünün
və Dəvəçi çayı üzərində uzunluğu 540 paqon metr olan körpünün
tikintisi işləri başa
çatdırılıb. Gəndob-Rusiya Federasiyası ilə
dövlət sərhədi hissəsinin (59,6km) 4 zolaqlı hərəkət
üçün asfalt-beton
örtüklü olmaqla
yeni trassa üzrə tikintisi işləri hazırda həyata keçirilir.
Digər
strateji əhəmiyyətli arterial nəqliyyat dəhlizi olan
Ələt-Astara-İran İslam
Respublikası ilə dövlət sərhədi yolunun 41,6km-lik sahəsi, nəqliyyat sisteminin daha effektli işləməsinə imkan
verən Bakı-Şamaxı-Yevlax avtomobil
yolunun Muğanlıyadək, Hacıqabul-Bəhrəmtəpə-Mincivan-Ermənistan
Respublikası ilə dövlət
sərhədi avtomobil yolunun
Hacıqabul-Bulaqlı hissələri ölkə
başçısının iştirakı ilə istifadəyə
verilib.
Bundan əlavə Bakı-Quba Rusiya
Federasiyası ilə dövlət sərhədi,
Bakı-Ələt-Qazax-Gürcüstan sərhədi avtomobil yollarını əlaqələndirən
və tranzit daşımaları üçün müstəsna əhəmiyyət
kəsb edən H.Z.Tağıyev-Sahil avtomobil
yolunun 2 zolaqlı olmaqla
yenidən qurulması üzrə işlərin 80 faizi yerinə yetirilib. Uzunluğu 41,4 km olan yol respublikanın cənub və qərb istiqamətindən
gələn nəqliyyat vasitələrinin Bakı şəhərinə
daxil olmadan
Bakı-Rusiya Federasiyası dövlət sərhədi avtomobil yolunun 36-cı
kilometrinə çıxışını təmin etməklə
hər iki istiqamətdə məsafəni
100km-ə qədər qısaldacaq.
Təsadüfi
deyil ki, regionların sosial-iqtisadi inkişafına dair
dövlət proqramları təsdiq olunarkən qarşıya qoyulan başlıca vəzifələrdən biri yol təsərrüfatının
bərpası, yenidənqurulması və müasir
standartlara çatdırılması olub. Ölkə başçısı İlham Əliyev regionların sosial-iqtisadi
inkişafı
proqramının uğurla yerinə
yetirilməsində ilk növbədə müasir tələblərə cavab verən yolların mühüm
əhəmiyyət kəsb etdiyini belə
vurğulayıb: “Müasir infrastruktur və yol olmadan iqtisadi inkişaf mümkün deyil”. Bunun nəticəsidir ki, “Azərbaycan
Respublikası regionlarının 2004-2008 və 2009-2013-cü
illərdə sosial-iqtisadi
inkişafına dair Dövlət
Proqramı”nın icrası nəticəsində yol qurgularının, eləcə də
ölkənin bütün
regionlarını və yaşayış məntəqələrini
birləşdirən avtomobil
yollarının yenidən qurulması və tikintisi üzrə irimiqyaslı layihələr
həyata keçirilib.
Bu
çərçivədə həyata keçirilən bütün işlər ölkə Prezidentinin həmişə diqqət mərkəzində
olub. Ölkə Prezidenti
son illər dəfələrlə
bölgələrə səfər edib, respublika və yerli əhəmiyyətli
yolların yenidən qurulması, həttə ucqar
dağ kəndlərinə yeni yolların
çəkilməsi üçün konkret tapşırıqlar verib.
Yerinə yetirilən konkret
tədbirlərin fonunda Biləsuvar-İran
sərhədi, Lənkaran-Lerik, Masallı-Yardımlı, Gəncə-Daşkəsən-Xoşbulaq,
Quba-İspik-Xınalıq, Şamaxı-Pirqulu, Tovuz-Əlibəyli,
Şəmkir-Gədəbəy, İsmayıllı-Qəbələ,
Xaldan-Mingəçevir, Ağdaş-Ləki, Quba-Qəçrəş-Qımılqazma,
Qusar-Əniğ-Ləzə, Qazaxbəyli-Aşağı
Salahlı, Qəbələ-Ağdaş, Oğuz-Qəbələ,
Quba-Qusar, Şəki-Qax, Agstafa-Poylu-Gürcüstan
sərhədi, Yevlax-Xocalı-Laçın yolunun
Yevlaxdan Bərdəyədək olan hissəsinin və digər avtomobil
yollarının yenidən qurulması dövlət
proqramlarının uğurla həyata
keçirilməsinin məntiqi nəticəsidir.
Dövlət
başçısının Bakı şəhərində nəqliyyat
sisteminin təkmilləşdirilməsi
üzrə 2006-2007-ci və 2008-2013-cü illər üzrə
Tədbirlər Planının təsdiq edilməsi haqqında
sərəncamları qısa müddətdə paytaxtda irimiqyaslı layihələrin həyata
keçirilməsi ilə müşayiət olundu. Nəqliyyatın intensiv olduğu ərazilərdə
yol qovşaqlarının və piyada keçidlərinin tikintisi
nəhayət, öz nəticəsini verdi. 2006-cı ilin dekabr ayının 22-də Tbilisi
prospekti ilə Salamzadə küçəsinin
kəsişməsində, onun ardınca Ziya Bünyadov-Atatürk
prospektlərinin kəsişmısində inşa
olunan yolötürücüləri
ölkə başçısının iştirakı ilə
istifadəyə verildi.
Açılış mərasimində iştirak
edən ölkə başçısı
yolötürücülərinin müasir
standartlara cavab verdiyini vurğuladı.
Ötən müddət
ərzində paytaxt Bakı şəhərində
60-dan artıq yolötürücüsü,
tunelin istismara verilməsi
nəqliyyat sistemidə gərginliyi xeyli
yüngülləşdirməklə yanaşı,
paytaxtın simasına da möhtəşəmlik
gətirib. Milli memarlıq ənənələri
və müasir texnologiyalar
əsasınada inşa olunan
cəlbedici görkəmə malik bu qurğular Prezident İlham
Əliyevin nəqliyyat sahəsindəki məqsədyönlü
siyasətinin real nəticəsidir.
Nəzərə
alsaq ki, avtomobil yollarında piyadaların hərəkəti
yol qəzalarının yaranması ilə
yanaşı, nəqliyyat tıxaclarını yaradan
amillərdəndir, son illərə qədər
Bakı şəhəri və Abşeron
yarımadasında bu istiqamətdə vəziyyət,
sözün həqiqi mənasında ağır idi. Paytaxtın
müxtəlif yerlərində piyadaların təhlükəsiz
hərəkətini təmin edən keçidlərinin
olmaması, mövcud 10-a yaxın keçidin bərbad vəziyyətdə
olması ciddi narahatlıq doğururdu.
Bu
baxımdan dövlət başçısının Bakı
şəhərində nəqliyyat sisteminin
təkmilləşdirilməsi üzrə 2006-2007-ci və
2008-2013-cü illər üzrə Tədbirlər
Planının təsdiq edilməsi haqqında sərəncamlarının
icrası məqsədilə əsasən piyadaların və
nəqliyyatın sıx olduğu ərazilərdə yeraltı və yerüstü
piyada keçidlərinin tikintisinə
başlanıldı. Sərəncamın icrası istiqamətdə
atılan ilk addım 2006-cı ilin dekabr ayının 22-də
Səməd Vurğun küçəsi
ilə Nizami küçəsinin kəsişməsində,
eyni zamanda, Bülbül prospekti ilə
Füzuli küçəsinin kəsişməsində
inşa olunan piyada keçidlərinin
açılışı olub.
Ölkəmizdə həyata
keçirilən yenidənqurma və abadlıq işləri
Bakı şəhəri daxil olmaqla ətraf rayon və
qəsəbələrdən də yan
keçməyib. Bakı şəhərində
nəqliyyat sisteminin təkmilləşdirilməsi
üzrə tədbirlər planının, Bakı şəhəri
qəsəbələrinin sosial-iqtisadi
inkişafının sürətləndirilməsinə dair tədbirlər proqramının icrası
nəticəsində paytaxtın yol
infrastrukturundakı çətinliklər çoxdan
arxada qalıb. Həmin vaxtdan indiyədək bu
istiqamətdə infrastrukturun
yaxşılaşdırılması yönündə
görülən ardıcıl tədbirlər bu gün də davam etdirilməkdədir.
Hazırda
Nəqliyyat Nazirliyi “Azəryolservis” ASC tərəfindən
Bakı şəhərində xidmət göstərilən yollar, prospekt və
küçələrin ümumi uzunluğu 1525km-dir. 2008-2013-cü illər ərzində
Bakı şəhərində yeni tikilən,
yenidənqurulan və təmir olunan
yolların uzunluğu 703,3km olub. Zabrat-Balaxanı-Mehdiabad-Xırdalan-Binqədi, Zıg
dairəsi-Hava Limanı, Böyükşor
dairəsi-Hava Limanı, Azadlıq meydanı-Zığ dairəsi,
Bakı dairəvi-1, Baki-Ələt yolunun
2-6km, şəhər şossesinin Sabunçu qovşağından Zabrat dairəsinədək olan
hissələri, Zabrat-Maştaga-Buzovna,
Zıg dairəsi-Heydər Əliyev Hava
Limanı avtomobil yolundan
Qala qəsəbəsinə gedən
və digər yollar, prospekt
və küşələrdə aparılan tikinti
və yenidənqurma işləri kəskin nəqliyyat
tıxaclarını aradan qaldıraraq
avtomobillərin maneəsiz və təhlükəısiz hərəkətinə
şərait yaradıb.
Birinci Avropa Oyunlarının Bakıda
keçirilməsi ilə əlaqədar nəzərdə tutulan işlər artıq çoxdan
müəyyən olunub. Şəhərin
nəqliyyat sisteminin təkmilləşdirilməsi
ilə yanaşı, yarış günlərində maneəsiz
və fasiləsiz hərəkəti təmin etmək üçün Nəqliyyat Nazirliyi
tərəfindən nəqliyyat-yol
kompleksi üzrə tədbirlər
planı təsdiq edilib. Tədbirlər
Planına uyğun olaraq
mövcud avtomobil
yollarının təmiri, yeni avtomobil yollarının, yol
qovşaqlarının, piyada keçidlərinin
tikintisi üzrə yol
təsərrüfatı işçilərini konkret
vəzifələr gözləyir. Nəzərdə tutulan işlərin vaxtında yüksək
keyfiyyətlə yerinə yetirilməsi üçün
artıq bütün imkanlar
səfərbər edilib.
Bir sözlə, bütün
bunlar onu göstərir
ki, zəngin potensiala malik olan Azərbaycanda yol infrastrukturunun
inkişafı ölkənin əsas prioritetlərindən
birinə çevrilib. Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyevin uğurlu daxili
siyasəti sayəsində qazanılan uğurların
sırasında bu sahənin
inkişafı önəmli yer tutur. Azərbaycanda ən müasir nəqliyyat-yol infrastrukturu
yaradılacaq deyən Prezident İlham Əliyev son 10 il ərzində 180 dəfəyə yaxın avtomobil yollarının, yol
qurğularının açılış mərasimlərində
iştirak edib, habelə
işlərin gedişi ilə
tanış olaraq öz
dəyərli tapşırıq və tövsiyələrini
verib. Bu diqqətin
nümunəsi olaraq yol
təsərrüfatı işçiləri bundan
sonra da böyük nailiyyətlərin əldə
olunması üçün daha əzmlə çalışacaqlar.
Cavid Qurbanov,
Azərbaycan Respublikası Nəqliyyat
Nazirliyi
“Azəryolservis” Açıq
Səhmdar Cəmiyyətinin
sədri,
Milli Məclisin deputatı
İki
sahil.- 2014.- 25 fevral.- S.15.