Müstəqilliyimiz dönməz və əbədidir
5 İyun Azərbaycan dövlətçiliyinin Qurtuluş
günüdür
Azərbaycan
Respublikasının nəqliyyat naziri Ziya Məmmədovun
www.yap.org.az saytına müsahibəsi
- Ziya müəllim, bugünlərdə ölkəmizin hər yerində 15 İyun Milli Qurtuluş Günü qeyd olunur. Siz, Milli Qurtuluş Gününün Azərbaycan dövlətçiliyinin tarixində yeri və əhəmiyyəti haqqında nə deyə bilərsiniz?
-
Xalqımızın müstəqillik tarixində müstəsna
yeri olan 15 İyun Milli Qurtuluş Günü ilə
ölkəmizin həyatında yeni dövr başlanmış, dövlətçiliyimizin
möhkəmlənməsi, müstəqilliyimizin dönməz
və əbədi olması üçün
mühüm və səmərəli fəaliyyətin əsası qoyulmuşdur.
Xalqımızın tarixi
yaddaşına əbədi həkk olunmuş
qurtuluş bayramı ölkəmizin hər
yerində dahi lider,
ölməz şəxsiyyət Heydər Əliyevə dərin
hörmət və məhəbbətlə, Onun
xalqa göstərdiyi təmənnasız
və fədakar xidmətinə böyük
minnətdarlıq hissi ilə qeyd olunur.
Böyük bir imperiyanın
çökməsi səbəbindən XX əsrin sonlarına
doğru yenidən müstəqillik qazanmaq kimi tarixi
fürsəti əldə edən Azərbaycan qısa vaxtdan sonra onun
itirilməsi təhlükəsi ilə üzləşdi. Həmin dövrdə iqtidarda
olanların səbatsız, səriştəsiz və xəyanətkar
əməllərinin məntiqi nəticəsi olan
hakimiyyət böhranı 1993-cü ilin iyununda kulminasiya həddinə
çatmış, xaos və anarxiya ölkəni bürümüş,
vətəndaş müharibəsi dərəcəsinə
yüksəlmiş qarşıdurma nəinki dövlət
müstəqilliyimizi, hətta milli
varlığımızı belə birbaşa
hədəfə almışdı.
Öz mürəkkəbliyi və ziddiyyətləri ilə səciyyələnən
son on illiklərdə
dünyanın siyasi xəritəsində baş vermiş dəyişikliklər,
yeni müstəqil dövlətlərin
yaranması qüdrətli milli liderlərin
siyasi səhnəyə
çıxmasını zəruri etmişdi. Belə bir dövrdə
əsrlər boyu arzulanan
güclü Azərbaycan dövlətini qurmaq, xalqımızı problemlər məngənəsindən
xilas etmək kimi tarixi missiyanı yalnız Heydər Əliyev kimi şəxsiyyət yerinə yetirə bilərdi.
Sovetlər İttifaqı dağıldıqdan sonra müstəqilliyini yenicə əldə etmiş Azərbaycan 1993-cü ilə qədər
problemlər, ziddiyyətlər, daxili
çəkişmələr məkanına çevrilmişdi.
15 İyun-Milli Qurtuluş
Günü də məhz bu
məziyyəti və mahiyyəti etibarilə Azərbaycanın
digər dövlət bayramlarından fərqlənir,
böyük siyasi əhəmiyyət
kəsb edir. 1993-cü ilin
15 iyununda xalqın təkidi ilə yenidən
hakimiyyətə qayıdan Heydər Əliyev müdrik
siyasəti ilə Azərbaycan dövlətçiliyini məhv
olmaq təhlükəsindən xilas etdi. Bu səbəbdən də Milli
Qurtuluş Günü
Azərbaycan dövlətçiliyinin xilas
günüdür. Qurtuluş
günü Azərbaycanın xaosdan, anarxiyadan, hərc-mərclikdən,
özbaşınalıqdan, parçalanma
təhlükəsindən qurtulduğu,
sabitliyə, əmin-amanlığa, demokratiyaya
qovuşduğu gündür.
Son illər Azərbaycanın ictimai-siyasi həyatının müxtəlif
sferalarında əldə olunmuş uğur və nailiyyətlər birbaşa Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır. Məhz Onun respublika rəhbərliyinə
qayıdışından sonra Azərbaycanın
müxtəlif sahələrində tənəzzülü
dayandırmaq, inkişafı, eləcə də ölkə vəndaşlarının
təhlükəsizliyini təmin etmək mümkün
olub. Qurtuluşun sayəsində
Azərbaycan özünü bütün dünyada demokratik ölkə kimi
tanıdıb, dünya birliyində
özünəlayiq yer tutub.
- 1990-cı illərin əvvəlində Azərbaycanda son dərəcə ağır və böhranlı vəziyyət yaranmışdı. Həmin dövrü necə xatırlayırsınız?
- Dünya sivilizasiyasını, bəşər
xəzinəsini çoxsaylı elm və
sənət nümunələri, misilsiz mədəniyyət
abidələri, qüdrətli qələm dahiləri ilə
zənginləşdirən Azərbaycan xalqının
ağır faciəli məqamları, sarsıdıcı
böhranları məhz 90-cı illərin əvvəllərinə təsadüf
edirdi. Hər halda,
1993-cü ilin iyun
ayının əvvəllərində Azərbaycanda yaranan son dərəcə
ağır və böhranlı vəziyyət heç bir tarixi şəraitlə müqayisəyə gəlmir.
Həmin vaxt Azərbaycan xalqı min bir əzabla, əziyyətlə
qazandığı müstəqilliyini, dövlətçiliyini
itirmək təhlükəsi ilə üz-üzə
qalmışdı. Azərbaycan xalqı milli
süqut, iflas mərhələsinə
daxil olmuşdu. Daxili və xarici qüvvələrin təsiri altında baş qaldıran "Sadval",
"Talış-Muğan" separatizmi, bu qanlı separatizmə məkrlə dəstək
verənlərin xəyanətkar əməlləri Azərbaycanı
diz çökdürmüşdü.
Azərbaycan xalqı öz tarixinin ən faciəli
"ölüm-qalım mərhələsi"ni yaşayırdı.
Və bu dəhşətli tarixi şəraitdə bütün
ümidlər Naxçıvana, böyük
dövlət xadimi Heydər Əliyevə
idi. Xalqımız Azərbaycanın yeganə
xilas yolunu Heydər
Əliyevin yenidən siyasi hakimiyyətə
qayıdışında görür, təkidli,
çoxsaylı çağırışlarla onu gözləyirdi. Bu böyük
ümumxalq inamını, etibarını,
etimadını Heydər Əliyev Azərbaycan xalqına sədaqətli,
şərəfli xidməti ilə qazanmışdı.
Ümumiyyətlə, Azərbaycanın ictimai-siyasi
həyatının müxtəlif sahələrində əldə
olunmuş uğur və
nailiyyətlər birbaşa Heydər
Əliyevin adı ilə bağlıdır.
- Ulu öndər Heydər Əliyevin yenidən siyasi hakimiyyətə qayıdışı ilə Azərbaycan hansı uğurlara imza atdı?
- Ulu
öndər Heydər Əliyevin yenidən siyasi
hakimiyyətə qayıdışı tarixi
zərurət idi. Bu
qayıdışın daha bir nəticəsi xalqın özünəinam
hissinin bərpası idi.
Təsadüfi deyil ki,
Heydər Əliyev Naxçıvandan Bakıya dönən gün bütün Azərbaycan
sevinc içərisində idi. Ürəklərin kədərinə, həsrətinə,
ümidsizlik və iztiraba
son qoyulmuşdu. Xalq inandığı, etibar
etdiyi oğlunu və
rəhbərini gül-çiçəklə, qəlbinin ən
böyük sevinci ilə
qarşılayırdı.
Heydər
Əliyevin siyasi hakimiyyətə
qayıdışı ilə Azərbaycanın bir sıra ciddi problemləri
həllini tapdı. Azərbaycan ən əvvəl vətəndaş
müharibəsi təhlükəsindən-daxili parçalanmadan, sonra isə
beynəlxalq aləmdən təcrid olunmaqdan
xilas oldu. Ötən
14 ildə respublikada baş
verənləri tək-tək
sadalamağa ehtiyac yoxdur. Böyük zəhmət,
gərgin fəaliyyət sayəsində başa
gələn daxili sabitlik,
ictimai-siyasi sakitlik, sosial inkişaf və nəhayət,
olduqca böyük iqtisadi tərəqqi... Məhz Ümummilli lider Heydər
Əliyevin xalqa, millətə hədsiz sevgisi və bu sevginin əməli nəticəsi olan yorulmaz fəaliyyəti
nəticəsində bu gün
respublikamız öz inkişaf
tempinə görə nəinki MDB ölkələrindən, hətta
dünyanın bir çox
iri və inkişaf etmiş dövlətlərindən
də öndədir. Əslində, bugünkü
uğur və nailiyyətlərimiz də
məhz dahi şəxsiyyətin adı ilə
bağlıdır. Çünki dövlətimizin
başçısı, möhtərəm Prezidentimiz
cənab İlham Əliyev də məhz Ulu öndərin layiqli
yetirməsi, Onun iqtisadi
və siyasi fəaliyyətinin davamçısıdır.
- Ziya müəllim, ölkəmizdə müasir nəqliyyat sisteminin formalaşdırılması, bütövlükdə nəqliyyat xidmətinə olan tələbatın keyfiyyətlə ödənilməsi və xidmət səviyyəsinin yüksəldilməsi məqsədilə nə kimi işlər görülür?
- Bu
gün Azərbaycanda sosial-iqtisadi
həyatın elə bir sahəsi yoxdur ki, orada
nəzərəçarpacaq irəliləyiş hiss olunmasın. Azərbaycan
iqtisadiyyatının çox mühüm bir sferası olan nəqliyyat-yol kompleksindəki inkişaf isə göz
qarşısındadır. Ölkə Prezidentinin
“Neft sektorundan sonra nəqliyyat ölkə üçün
ən mühüm sahədir və burada inkişaf perspektivləri
çox gözəldir, biz
bütün imkanlarımızdan istifadə
edərək nəqliyyat sektorunu daha sürətlə inkişaf
eydirəcəyik” sözləri məhz dövlətin bu sahəyə olan xüsusi diqqət və
qayğısının təzahürüdür. Eyni zamanda bu
diqqət biz nəqliyyatçıların
üzərinə böyük məsuliyyət
qoyur və bizi daha əzmlə çalışmağa səsləyir.
“Azərbaycan
Respublikasında sosial-iqtisadi
inkişafın sürətləndirilməsi tədbirləri
haqqında“ və Azərbaycan Respublikası
regionlarının sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramı haqqında” Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin fərmanları
ölkəmizin nəqliyyat-yol kompleksinin də
gələcək inkişaf istiqamətlərini
müəyyən edir. Bu fərmanların icrası ilə bağlı olaraq ölkəmizin vahid
nəqliyyat siyasətinin formalaşdırılması, nəqliyyat-yol
kompleksinə daxil olan
dövlət və özəl nəqliyyat qurumları
infrastrukturlarının yeniləşdirilməsi, həmçinin,
beynəlxalq təşkilatlar və maliyyə qurumları ilə
əməkdaşlıq, sosial problemlərin
həlli kimi məsələlər daim diqqət mərkəzində
saxlanılır.
Respublika Prezidenti cənab İlham Əliyevin Fərman və sərəncamları
ilə nəqliyyat-yol kompleksində aparılan islahatlar,
dəniz və hava limanlarının, yük terminallarının,
avtovağzalların tikintisi, infrastrukturun yeniləşdirilməsi, avtomobil yollarının yenidən qurulması,
körpülərin tikilməsi bu gün çox böyük sürətlə davam etdirilir.
Azərbaycan
Respublikasının sosial-iqtisadi həyatının
bütün sahələrinsə əldə
olunmuş nailiyyətlər nəqliyyat sektorunu da geniş
əhatə etmiş və 2013-cü il ərzində nəqliyyat-yol kompleksinin
fəaliyyətinin daha səmərəli
təşkili üçün zəruri tədbirlərin
həyata keçirilməsi davam etdirilmiş, Azərbaycan Respublika Prezidentinin müvafiq
Sərəncamları ilə təsdiq edilmiş
Dövlət Proqramları və qəbul olunmuş
Tədbirlər Planına uyğun olaraq nəqliyyat sektorunun
gələcək inkişafına yönəldilmiş tədbirlərin
yeninə yetirilməsi istiqamətində kompleksin
bütün sahələri üzrə məqsədyönlü
işlər aparılmışdır.
Ölkəmizdə müasir nəqliyyat sisteminin formalaşdırılması, daşımaların asanlaşdırılması, təhlükəsizliyin təmin edilməsi, bütövlükdə nəqliyyat xidmətinə olan tələbatın keyfiyyətlə, ödənilməsi və xidmət səviyyəsinin yüksəldilməsi məqsədilə nəqliyyat-yol kompleksində hazırda icra olunan layihələr bu dövrdə də sürətlə davam etdirilmişdir. Dəmir yollarının, respublika və yerli əhəmiyyətli avtomobil yollarının yenidən qurulması, infrastrukturun müasirləşdirilməsi yeni infrastruktur obyektlərinin yaradılması, Azərbaycan üzərindən keçən beynəlxalq nəqliyyat dəhlizlərinin inkişafı, Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu, Yeni Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı və digər iri miqyaslı layihələrin icrası, Bakı şəhərində nəqliyyat sisteminin təkmilləşdirilməsi, nəqliyyat parkının yeniləşdirilməsi və bu istiqamətdə həyata keçirilən digər tədbirlər nəqliyyat sektorunun inkişafının prioritet istiqamətləri olaraq daim diqqətdə saxlanılmışdır.
- Bütün bunlar statistik göstəricilərdə necə ifadə olunur?
- 2013-cü il ərzində boru nəqliyyatı
vasitəsilə daşınan yüklər istisna
olmaqla nəqliyyat-yol kompleksi
üzrə 160,0 milyon ton,
əvvəlki ilə nisbətən isə 4,3 faiz
çox yük
daşınmışdır. Sərnişin daşınma 6,7 faiz artaraq 1,5 milyard nəfər təşkil etmişdir. Yüklərin 23,2 milyon
tonun dəmir yolu, 11,8
milyon tonun su, 125,0 milyon tonun isə avtomobil nəqliyyatı
ilə daşınmışdır. Limanlarda
12,4 milyon ton yükləmə-boşaltma
əməliyyatları yerinə yetirilmiş,
beynəlxalq tranzit yüklərin həcmi
isə 10,5 milyon ton olmuşdur.
Sərnişinlərin
1512,6 milyon nəfərinin avtomobil,
2,4 milyon nəfərinin dəmir yolu, 1,7 milyon nəfərinin
isə hava nəqliyyatı vasitəsilə
daşınmışdır.
Avropa-Qafqaz-Asiya beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi
üzrə 2013-cü ilin 11 ayı ərzində
53,6 milyon ton yük daşınmışdır. Yüklərin
19,3 milyon tonu dəmir
yolu, 9,4 milyon tonu su, 24,9 milyon
tonu avtomobil nəqliyyatı
ilə daşınmışdır. Dəhliz vasitəsilə
daşınan tranzit yüklərin həcmi
13,4 milyon ton təşkil
etmişdir. Tranzit
yüklərin 6,0 milyon tonu
dəmir yolu, 7,4 milyon
tonu isə su nəqliyyatı
ilə daşınmışdır.
Ötən dövr ərzində bütün
növ nəqliyyat
infrastrukturlarının davamlı və səmərəli istismar işi üzrə bir sıra tədbirlər həyata keçirilmişdir.
Dəmir yolu nəqliyyatı vasitəsilə
daşınan yüklərin həcmi əvvəlki ilə nisbətən
1,5 faiz artaraq 23,2 milyon ton təşkil etmiş və 2,5 milyon nəfər
sərnişin daşınmışdır. Dəmir
yollarının inkişafına 166,3 milyon
manat investisiya yönəldilmiş,
25 ədəd elektrik və dizel lokomotivləri, 770 ədəd sərnişin
vaqonu, 3377 ədəd yük
vaqonu müxtəlif həcmli təmirdən
keçirilmiş, 588 konteyner
cari təmir 165 konteyner
isə əsaslı təmir edilərək istismara verilmişdir.
Su nəqliyyatı sahəsində yük daşımalarının həcmi əvvəlki
ilə nisbətən 5,7 faiz azalaraq 11,8 milyon ton təşkil etmiş,
daşınan sərnişinlərin sayı 14,3 min nəfər olmuşdur.
Yük dövriyyəsi 4698,2 milyon ton.km, sərnişin
dövriyyəsi isə 5,2 milyon sərnişin.km
təşkil etmişdir. Xəzər Dəniz
Gəmiçiliyinə məxsus gəmi parkının yeniləşdirilməsi
və donanmanın imkanlarının artırılması məqsədilə
müvafiq işlər
aparılmışdır.
Hava nəqliyyatı vasitəsilə
daşınan yüklərin həcmi əvvəlki ilə nisbətən
2 dəfə artaraq 121,7 min
tona bərabər olmuşdur.
Bu nəqliyyat növü
vasitəsilə sərnişin daşınmışı 6,2%
artaraq 1,7 milyon nəfərə
çatmışdır. Yük və sərnişin
dövriyyəsi müvafiq olaraq
44195 milyon ton.km və
2598,4 milyon sərnişin.km təşkil etmişdir.
Avtomobil nəqliyyatı vasitəsilə 125,0 milyon ton yük,
1512,6 milyon sərnişin
daşınmışdır ki, bu da əvvəlki ilə
nisbətən müvafiq olaraq
5,8 faiz və 6,7 faiz çox təşkil etmişdir.
Yük dövriyyəsi 14053,3 milyon ton.km, sərnişin
dövriyyəsi isə 21475,2 milyon sərnişin.km
təşkil etmiş və əvvəlki
ilə nisbətən müvafiq olaraq 5,6 faiz və 7,2 faiz artmışdır.
2013-cü il ərzində avtomobil
yollarının saxlanmasına ayrılmış 222,0 milyon manat vəsait də daxil olmaqla, ümumilikdə
avtomobil yollarının inkişafına
2,1 milyard manat vəsait
yönəldilmişdir. Bu dövrdə
584,7 km, o cümlədən
266,0 km respublika əhəmiyyətli,
318,7 km yerli əhəmiyyətli
yol təmir olunmuş,
avtomobil yollarında 39 ədəd körpü tikilmiş, 17
ədəd körpü təmir edilmişdir.
- Nəqliyyat infrastrukturunun yenidən qurulması, müasirləşdirilməsi ilə bağlı perspektiv planlar nədən ibarətdir?
- Bu istiqamətdə işlər sistemli şəkildə həyata keçirilir. 2015-ci ildə Bakı şəhərində
keçiriləcək I Avropa Yay Olimpiya Oyunları ilə
bağlı nəqliyyatın ahəngdar fəaliyyətinin,
daşımaların təhlükəsizliyinin təmin edilməsi
və digər təşkilati məsələlərin əlaqələndirilməsi istiqamətində təxirəsalınmaz
tədbirlərin həyata keçirilməsinin zəruriliyini
nəzərə alaraq, Nəqliyyat
Nazirliyində imzalanan əmrə əsasən
“Nəqliyyat-yol kompleksi üzrə Tədbirlər
Planı” təsdiq edilib. Tədbirlər
Planı avtomobil yolları, intellektual nəqliyyat sisteminin
fəaliyyəti də daxil olmaqla avtomobil nəqliyyatı
və dəmir yolu nəqliyyatı sahələrini
əhatə edir.
Ümumiyyətlə,
nəqliyyat-yol kompleksində həyata keçirilən yeniliklər,
görülən işlər çoxdur.
Respublikanın nəqliyyat-siyasətini formalaşdıran bir qurum olaraq
Nəqliyyat Nazirliyinin gördüyü
işləri tək-tək sadalamağa ehtiyac yoxdur. Görüləsi işlər, perspektiv
planlarsa daha çoxdur. İstənilən nəticəni əldə
etməyin yeganə yolu problemlərin aradan qaldırılmasına nail
olmaq və bütünlükdə Azərbaycanın
yol-nəqliyyat kompleksini beynəlxalq standartlara cavab verəcək
səviyyəyə çatdırmaqdır. Qarşımızda duran ən vacib məsələlərdən biri də sosial problemlərin
həll edilməsinə nail olmaqla yanaşı, ölkəmizin vahid nəqliyyat siyasətinin təkmilləşdirilməsi,
islahatların aparılması və beynəlxalq təşkilatlarla
əməkdaşlığın genişləndirilməsidir.
İki
sahil.- 2014.- 11 iyun.- S.6.