“XƏZƏR ADALARI”:
Dünyanın ən hündür göydələni,
78 süni ada və “Formula-1”
yarışlarının keçirilməsi
üçün xüsusi məkan
Azərbaycanlı
iş adamları son vaxtlar heyrətamiz layihələrə
imza atırlar. Belə layihələrdən biri də
dünyada bənzəri olmayan “Xəzər adaları” (“Khazer
İslands”) yaşayış və biznes kompleksidir. “Avesta”
Konserninin prezidenti Hacı İbrahim Nehrəmlinin müəllifi
olduğu layihə üzrə dənizdə 78 süni ada
yaradılacaq. 1 milyon 500 min insanın yaşaması
üçün nəzərdə tutulan bu adalar 4 min hektar ərazini
əhatə edir və ümumilikdə 11 milyon kvadratmetrlik
yaşayış binasının tikintisi
planlaşdırılır. Şəhərin ərazisində
800 villa tikiləcək, 150 körpü, 150 kilometr qranit yol,
150 xəstəxana, 150 uşaq bağçası, 150 orta, 5
ali məktəb və digər sosial infrastrukturlar
yaradılacaq. “Xəzər adaları” bir sözlə, XXI əsrin
möcüzəsi sayıla bilər.
Dünya mediasında “çılğın layihə”
adlandırılan bu proyektlə daha yaxından tanış
olmaq üçün “Xəzər adaları”na getməyi qərara
aldıq. Sahil qəsəbəsi istiqamətində Bakıdan
23 kilometr cənub-qərbdə yerləşən ərazi ilk
baxışdan diqqəti bir o qədər cəlb etməsə
də, tikinti sahəsinə daxil olar-olmaz burada
qızğın iş getdiyinin şahidi olduq.
“Avesta” Konserninin prezidenti Hacı İbrahimlə
görüşüb layihə barədə məlumat verməsini
xahiş etdik. O, sahil zolağından 10 kilometr dənizin
içinə doğru uzanacaq şəhərin tikintisinə
indiyədək 2 milyard 150 milyon dollar sərmayə
yatırıldığını bildirərək dedi: “Layihə
dörd mərhələdə həyata keçiriləcək
və 2035-ci ilə qədər başa
çatdırılacaq. İlk mərhələyə 10
milyard dollar, sonrakı mərhələlərin hər birinə
isə 30 milyard dollar sərmayə qoyulacaq. 2020-2022-ci illərədək
davam etməsi nəzərdə tutulan birinci mərhələdə
tikilən binaların satışından əldə edilən
vəsait ikinci mərhələyə xərclənəcək.
İkinci mərhələ 2022-2028-ci illəri,
üçüncü mərhələ 2030-cu ilə qədər
olan dövrü əhatə edir”.
Tikinti işlərinə 2011-ci ilin martından
başlanılan layihə üzrə birinci mərhələdə
6 süni ada yaradılacaq. Bu adalar bir-birinə 21 körpü
ilə birləşdiriləcək. Hazırda
üçüncü körpü tikilir. Bu 6 adada 150 min insan
yaşayacaq. Layihənin təxminən 10 faizini əhatə edən
birinci mərhələdə tikilən ən hündür
bina 65 mərtəbədən ibarət olacaq.
Layihəyə əsasən “Xəzər adaları” 100
milyard dollara başa gələcək. Ola bilər ki, bu məbləğ
bazar qiymətlərindən asılı olaraq 100 milyard avroya
da çatsın. “Bir çoxları bunu eşidəndə
heyrətlənir. Ancaq bizə 100 milyard lazım deyil. İlkin
investisiya yatırımı 5 milyard dollardan çox olmayacaq.
Bunun müqabilində əldə olunan gəlirlər digər
ərazilərin inşasına sərf ediləcək. Yəni
işlər “sat və tik” prinsipi ilə gedəcək”, - deyə
iş adamı vurğulayır.
“Xəzər adaları”nın digər özəlliklərindən
biri burada dünyanın ən hündür binasının -
“Azərbaycan qülləsi”nin (Azerbaijan Tower)
inşasının nəzərdə tutulmasıdır.
Hacı İbrahim layihəyə bizim də
marağımızı hiss edərək deyir: “Bu göydələn
hazırda dünyada ən hündür bina sayılan Bürc
Xəlifə qülləsindən 222 metr, tikintisi
planlaşdırılan “Kingdom Tower”dən isə 50 metr
hündür olacaq. “Azərbaycan qülləsi”ni 6 bina əhatə
edəcək. 1050 metrlik bu qülləni “yeddi gözəl” də
adlandırırıq. Bu binalar 80, 120, 150 mərtəbə,
qüllə özü isə təxminən 200 mərtəbə
olacaq. Qüllənin inşasına 2020-ci ildə
başlamağı planlaşdırırıq. Onun tikintisi təxminən
7 il çəkəcək. Göydələnin dəyəri
3 milyard dollar hesablanıb və o, bundan qat-qat çox gəlir
gətirəcək”.
“Xəzər adaları” bir çox xarici investorların
da diqqətini cəlb edir. Səudiyyə Ərəbistanı,
İsrail, Yaponiya, Malayziya, İran və digər ölkələrin
səfirləri layihə ilə maraqlanıb, ölkələrinin
iş adamlarının sərmayə yatırmaq
imkanlarını nəzərdən keçiriblər. Bundan
başqa, Çexiyanın PSJ şirkəti ilə
danışıqlar yekunlaşmaq üzrədir. Şirkət
bu layihəyə 390 milyon avro ayıracaq. Türkiyənin
“TaşYapı” şirkəti isə burada 102 milyon dollar dəyərində
6 binanın inşasını həyata keçirəcək.
Həmçinin qardaş ölkənin Nurol şirkəti də
layihədə iştirak etmək niyyətindədir.
Layihəyə tikinti və süni adalar yaratmaq
texnologiyası üzrə peşəkar həllər sahəsində
dünyada aparıcı mövqe tutan brend şirkətlər
cəlb olunub. İri layihələri ilə tanınan Birləşmiş
Ərəb Əmirliyi, İngiltərə, Hollandiya və digər
ölkələrin mütəxəssisləri öz təcrübələrini
və yeni ideyalarını burada nümayiş etdirirlər.
Qeyri-adi memarlıq kompleksi adına iddialı olan bu layihə
çərçivəsində yaradılacaq süni adalarda
binaların təbii fəlakətə
dayanıqlığı da diqqətdən kənarda qala bilməz.
Bu barədə sualımızı cavablandıran iş
adamı deyir ki, tikintini həyata keçirən mütəxəssislər
təhlükəsizlik məsələlərinə ciddi nəzarət
edirlər. Burada ən son texnoloji avadanlıq və materiallardan
istifadə olunur. Binalar 9 ballıq zəlzələyə
hesablanıb. Ümumiyyətlə, burada binalar küləklərin
sərbəst hərəkəti nəzərə alınmaqla,
şahmat sırası ilə inşa olunacaq.
Hər ada mərkəzləşdirilmiş enerji və
su təchizatına malik olacaq. Şəhərin enerji təchizatı
nanotexnoloji qurğular vasitəsilə həyata keçiriləcək.
Burada adi yağış suları belə dənizə
axıdılmayacaq, təmizlənərək dövriyyəyə
buraxılacaq. Bütün evlər mərkəzləşdirilmiş
havalandırma sisteminə qoşulacaq.
“Xəzər adaları”, öz növbəsində,
turizmin inkişafına da böyük təkan verəcək.
Konsernin rəhbəri qeyd edir ki, şəhər tam hazır
olduqdan sonra hər il buraya 15-20 milyon turist cəlb etmək
mümkündür. Bu isə təxmini hesablamalara görə
20 milyard dollar gəlir deməkdir.
Layihədə beynəlxalq idman tədbirlərinin
keçirilməsi də nəzərə alınıb.
“Formula-1 yarışları üçün 70 hektar ərazisi
olan ayrıca adanın salınması nəzərdə
tutulur. Bundan başqa, “Xəzər adaları”nda cıdır,
qolf, tennis meydançaları yaradılacaq,
üzgüçülük, qayıq yarışları təşkil
olunacaq.
Gələn il Bakıda keçiriləcək birinci
Avropa Oyunları ərəfəsində bu şəhərdə
200 nəfərlik otelin, 15 restoranın, eləcə də ikimərtəbəli
örtülü stadionun inşasının
yekunlaşdırılması planlaşdırılır.
Söhbət əsnasında adada salınan yollar diqqətimizi
çəkir. “Xəzər adaları”nda nəqliyyat məsələləri
necə həllini tapacaq? Hacı İbrahim bildirir ki, bura
ekoloji təmiz şəhər olacaq. Əsasən tramvaylardan,
eləcə də avtomobillərdən, su nəqliyyatından,
velosipedlərdən və avtokarlardan istifadə ediləcək.
Hər adada 14 zolaqlı və bir-biri ilə kəsişməyən
3 əsas yol salınacaq. Yollar elə qurulacaq ki,
işıqfora ehtiyac qalmayacaq. Şəhərin altında ikimərtəbəli
qarajlar tikiləcək. Sakinlər avtomobillərini bu qarajlarda
saxlayıb evlərinə yeraltı keçidlərlə gedə
biləcəklər. Hər 250 metrdən bir piyada keçidi
inşa ediləcək.
Daha bir diqqət çəkən məqam ondan ibarətdir
ki, adalardan Bakı bulvarına gəmilərlə gedib-gəlmək
də mümkün olacaq. Layihədə 150 kilometr uzunluqda
bulvarın salınması nəzərdə tutulub. Onun 4
kilometri artıq hazırdır. Bulvarboyu tramvay yolu çəkiləcək.
Söhbətimiz başa çatır. Bizi
maraqlandıran bütün suallara cavab alırıq. Sonra “Xəzər
adaları”nın maketinə baxırıq. Burada əks olunan
göydələnlər, qranit yollar, körpülər, idman
meydançaları, stadionlar, şəhəri dörd bir tərəfdən
əhatəyə alan bulvar nağıllar aləmini
xatırladır. İş adamı düşündüklərimizi
sanki gözümüzdən oxuyur. “Məqsədim doğrudan
da nağıllar şəhəri yaratmaqdır. İşə
elə bu məqsədlə başlamışam. “Xəzər
adaları” dünyada bənzəri olmayan bir layihədir. Bizə
inam verən Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə
Azərbaycanın qazandığı böyük nailiyyətlərdir.
Ölkəmizi qarşıdakı illərdə daha
böyük inkişaf gözləyir. Biz də bu tərəqqiyə
öz töhfəmizi vermək istəyirik” - deyən Hacı
İbrahim, çoxlarına xəyal kimi görünən
layihəni gerçəkləşdirməkdə qərarlıdır.
Ceyhun
Rüstəmov
İki
sahil.- 2014.- 14 noyabr.- S.20.