Prezident İlham
Əliyevin cəbhə
bölgəsində
təhlükəsizlik tədbirləri ilə baglı Sərəncamı
siyasi və hərbi baxımdan böyük əhəmiyyət
kəsb edir
Milli
Məclisin Hüquq siyasəti və dövlət quruculuğu
komitəsinin
sədri
Əli Hüseynlinin www.yap.org.az saytına müsahibəsi
-
Əli müəllim, Azərbaycan Prezidenti cənab İlham
Əliyev bir neçə gün öncə «Azərbaycan
Respublikası Silahlı Qüvvələrinin Ermənistan
Respublikası Silahlı Qüvvələri ilə təmas xəttində
bəzi təhlükəsizlik tədbirləri haqqında» Sərəncam
imzalayıb. Bu sərəncamın əhəmiyyəti ilə
bağlı fikirlərinizi bilmək istərdik...
- Azərbaycan Prezidenti cənab İlham
Əliyevin «Azərbaycan Respublikası Silahlı Qüvvələrinin
Ermənistan Respublikası Silahlı Qüvvələri ilə
təmas xəttində bəzi təhlükəsizlik tədbirləri
haqqında» imzaladığı Sərəncam siyasi və hərbi
baxımdan böyük əhəmiyyət kəsb edir. Bu sərəncam həm yerli,
həm də beynəlxalq ictimaiyyət üçün
ciddi mesajlar verir. Sənədin siyasi əhəmiyyəti
ondan ibarətdir ki, Qarabağ məsələsində Azərbaycanın
mövqeyi qətiyyətli və birmənalıdır.
Ermənistan-Azərbaycan münaqişəsinin həlli ilə
bağlı sülh
danışıqlarının getməsinə baxmayaraq,
cəbhədəki son gərginlik problemin çox ciddi olduğunu bir daha göstərdi.
Proseslər onu deməyə əsas verir ki,
danışıqlar öz bəhrəsini
verməsə, ölkəmizin ərazi bütövlüyü
təmin olunmasa, Azərbaycan beynəlxalq hüquqa söykənərək hərbi yolla torpaqlarını işğaldan
azad edəcək. Hamı
anlamalıdır ki, mövcud
status-kvo davam edə
bilməz. Azərbaycan iqtisadi
imkanlarından hərbi gücünü və
təhlükəsizliyini gücləndirmək məqsədilə
istifadə etməkdədir. Bu, indiki situasiyada
işğalçı tərəf üçün
ciddi mesajdır. Bütün
beynəlxalq ictimaiyyət bunu bilməlidir.
Dövlət
başçısının sərəncamının hərbi
baxımdan əhəmiyyətinə gəlincə, qeyd edim ki,
sənəddə mühüm məsələlər
nəzərdə tutulur. Əhalinin cəbhə
bölgəsində sayıqlığını artırmaq üçün könüllülərdən
ibarət patrul dəstələrinin
formalaşdırılması çox əhəmiyyətlidir.
Çünki bəzi hallarda
erməni hərbi birləşmələri dinc
əhalini hədəfə alır. Bunun nəticəsində
öz təsərrüfatında
çalışan insanlar, hətta uşaqlar da həlak olurlar. Bu hallar
bütövlükdə Azərbaycan ictimaiyyətini narahat edir. Fikrimcə, sərəncamın
bu hissəsi həmin problemlərin
qarşısını almağa yönələcək.
Çünki əhalinin özü
artıq müdafiə prosesində könüllü
iştirak edəcək. Eyni
zamanda, bu vəziyyət
müharibə şəraitində olan
ölkənin əhalisinin bu şəraitə
daha yaxşı
hazırlığını gücləndirəcək. Ona görə də, patrul
dəstələrinin yaradılması vacib
məsələdir.
1994-cü ildə qəbul
olunmuş «Hərbi vəziyyət
haqqında» qanunun yeni
redaksiyada işlənməsinin nəzərdə
tutulması da günün
tələbidir. Qanunun qəbul
olunmasından 20 il keçib.
Nəzərə almalıyıq ki,
həmin illərdə cəbhədə aktiv
hərbi əməliyyatların getməsi ilə
yanaşı, ölkədə ictimai-siyasi
sabitlik də tam bərqərar
edilməmişdi. Ötən 20 il ərzində
Azərbaycanın müdafiə imkanları artıb,
iqtisadiyyatımız güclənib, geopolitik
durum çox dəyişib.
Ona görə də, «Hərbi vəziyyət
haqqında» qanunun yenilənməsi çox vacibdir. Ümumiyyətlə,
biz 1990-cı illərin əvvəlində
qəbul olunmuş bir
çox qanunlara yenidən
baxmalıyıq. Dövlət başçısının sərəncamında
qanunvericiliyə dair verilən tövsiyələr
də aktualdır.
Cəbhə bölgəsi ilə əlaqədar kütləvi informasiya vasitələrində yayılan informasiyalar da həssas məsələdir. Bununla əlaqədar ölkə Prezidentinin sərəncamında mühüm məqamlar əksini tapır. Hələ bir müddət öncə Azərbaycan Prezidenti Administrasiyasının rəhbəri, akademik Ramiz Mehdiyevin yanında dövlət qurumlarının mətbuat xidmətinin rəhbərləri və KİV təmsilçiləri ilə keçirilən toplantıda kütləvi informasiya vasitələrində, sosial şəbəkələrdə cəbhə bölgəsi ilə bağlı qanunların imkan verdiyi çərçivədə məlumatların yayılması tövsiyə edilmişdi. Çünki bir sıra məlumatlar düşmən tərəfindən istifadə oluna bilər. Buna görə də, KİV-lərin, ümumilikdə vətəndaşların «Dövlət sirri haqqında» qanunun tələblərinə riayət etməsi ilə bağlı sərəncamdakı müddəa böyük əhəmiyyət kəsb edir. Hesab edirəm ki, bu sərəncamda, eləcə də verilən tövsiyələrdə irəli sürülən məsələlərin yerinə yetirilməsi təkcə dövlət orqanları üçün deyil, bütün əhali üçün vacibdir. Biz millət vəkillərinin üzərinə düşən vəzifə isə bu sərəncamdan irəli gələn məsələlərdə, xüsusilə təbliğat işlərində öndə olmaqdan ibarətdir. Biz, xüsusilə cəbhə bölgəsinə yaxın olan dairələrdən seçilmiş deputatlar dövlət başçısının bu sərəncamının ən fəal təbliğatçılarına çevrilməliyik.
- Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ münaqişənin həlli, Ermənisanın işğalçı siyasətinə son qoyulması istiqamətində beynəlxalq ictimaiyyətdən qəti addımlar atmasını tələb etdiyi bir vaxtda Avropa Parlamenti ölkəmizdə insan hüquqlarının vəziyyətinə dair qərəzli qətnamə qəbul edib. Sizcə, bu sənədin kökündə nə dayanır?
- Azərbaycanın həssas
region olan Cənubi Qafqazda sülh və sabitliyin bərqərar olmasında rolu və əhəmiyyəti artmaqdadır. Regionun lider dövləti kimi Azərbaycan bu bölgənin
siyasi, iqtisadi atmosferinin formalaşmasında həlledici təsirə
malikdir. Məhz bu
imkanlarından yararlanaraq ölkəmiz daxili sabitlik və
çoxşaxəli xarici əlaqələr
əsasında bölgədə sülh və
sabitliyin təmin olunmasında öz mövqeyini konkret fəaliyyəti ilə ortaya
qoyur. Azərbaycan başqa
dövlətlərlə münasibətdə suveren
hüquqlara hörmət və
qarşılıqlı etimad prinsiplərini
rəhbər tutur. Bu,
həm də ölkəmizin müstəqil inkişafından
və öz gücünə
arxalanmasından irəli gələn bir məsələdir.
Azərbaycanın kənar təsirlərə tabe
olmadan müstəqil siyasət yeritməsi,
öz yolu ilə irəliləməsi
ölkənin siyasi nüfuzunu
artırır. Məhz respublikamızın beynəlxalq
siyasi nüfuzunun durmadan artmasının nəticəsidir ki, ölkəmizin dövlətlərarası
və regional münasibətlərdə fəaliyyəti
xarici ekspertlər və siyasi
analitik mərkəzləri tərəfindən
yüksək dəyərləndirilir. Bütün
bunlar ölkənin milli
mənafeyi ilə dövlətlərarası münasibətlərin
etik və hüquqi cəhətlərinin
keyfiyyətli uzlaşdırılması sayəsində mümkün olub.
Mövcud vəziyyətə əsaslanaraq deyə
bilərik ki, Azərbaycanın bölgədəki
siyasəti regionun siyasi,
iqtisadi gələcəyinə əhəmiyyətli
dərəcədə təsir etmək gücündədir. Bu isə o deməkdir ki, Azərbaycanın
beynəlxalq mövqeyinin möhkəmlənməsi
və xarici əlaqələrinin
genişlənməsi təkcə ölkəmiz üçün deyil,
bütövlükdə regionun stabil inkişafı baxımından çox böyük
önəm daşıyır. Avratlantik
məkana sürətlə inteqrasiya edən
respublikamızın regionun siyasi, iqtisadi həyatındakı
əvəzedilməz rolu bölgənin inkişaf perspektivlərinin yüksəlməsinə
yardım edir.
Əlbəttə, bu siyasət normal əməkdaşlığa
və tərəfdaşlığa əsaslansa da, bölgədə marağı olan bəzi xarici qüvvələr
bütün bunlardan
qıcıqlanır. Onlar Azərbaycana təzyiq
etməyə çalışır, müstəqil siyasət
yürütməsinin qarşısını almağa
cəhd edirlər. Avropa Parlamentinin
qəbul etdiyi son qətnamə
məhz bu faktorla əlaqədardır.
Hesab edirəm ki, bütün bunların hamısı Azərbaycanın
artan imicinə zərbə endirmək cəhdləridir
və erməni lobbisi tərəfindən
dəstəklənən xarici qüvvələrin
işidir. Amma buna baxmayaraq, Azərbaycanın
müstəqilliyinə heç bir təhdid yoxdur, ölkəmiz,
o cümlədən, iqtisadiyyatımız
çox güclüdür.
Bu qüvvələrin yalnız buna imkanı çatır ki,
hansısa formada Azərbaycanın demokratik inkişafı, insan
hüquqları sahəsində vəziyyətə, bir sözlə ölkəmizin təmiz imicinə
zərər gətirməyə cəhd göstərsinlər.
- Belə hallara son qoyulması məqsədilə AVRONEST çərçivəsində Avropa Parlamentinin təmsilçiləri ilə müzakirələrin aparılması müsbət nəticə verə bilərmi?
- Ölkəmiz nə
Avropa Birliyinin, nə
də Avropa Parlamentinin
üzvü deyil. Buna baxmayaraq, Azərbaycan
digər bir neçə ölkə ilə
birlikdə Şərq tərəfdaşlığı
prosesində aktiv iştirak
edir. Bu qonşuluq siyasəti, Şərq tərəfdaşlığının
elementlərindən biri də palament ölçüsüdür.
Artıq xeyli müddətdir AVRONEST
yaradılıb. Bu o
deməkdir ki, Azərbaycanın da parlamentariləri Avropa Parlamentinin deputatları ilə vahid
bir qurumda fəaliyyət
göstərir. Eyni zamanda,
biz bu quruma,
Parlament Assambleyasına qatılanda bir sıra təkliflərimizi,
iradlarımızı da bildirmişdik.
Onlardan biri ondan ibarət idi ki, ölkələrlə
bağlı hansısa məsələ müzakirə ediləndə,
qərarlar qəbul olunanda rahat
bir kommunikasiya olacaq, yəni milli parlament nümayəndələri Avropa Parlamenti ilə birbaşa əlaqədədir, katibliyimiz
mövcuddur, hansısa mübahisəli məsələləri
araşdırmaq mümkün olacaq. Amma görünən
odur ki, müəyyən
beynəlxalq güclər siyasi korrupsiyaya bulaşmış şəxslər
vasitəsilə bu cür
əsassız sənədlər qəbul etməkdə davam edirlər. Bu isə normal əməkdaşlıq prinsiplərinə
ziddir.
Hesab edirəm ki, Avropa Parlamentinin bu qətnaməsi əvvəl qəbul olunan bu tipli
sənədlərin davamı olaraq tamamilə
həqiqətdən uzaqdır. Mən əvəllər
də bildirmişəm ki, Avropa
Parlamenti Azərbaycanla bağlı, burada baş verən hadisələr,
insan haqları, demokratiya,
iqtisadi proseslər, istənilən məsələ
ilə bağlı hər hansı qərar qəbul etməmişdən
öncə özünün
yaratdığı AVRONEST-dəki bizim
katibliklə, nümayəndə heyəti ilə
hansısa diskussiyalar aparmalı, məlumatlar
əldə etməli və əsaslandırılmış qərarlar
qəbul etməlidir. Bu fikrimi
avropalı parlamentariləri ilə də görüşlərimizdə
bildirmişəm. Amma təəssüf ki, hələ də belə qeyri-obyektiv
yanaşma davam edir.
- Əli müəllim, bəzi Qərb dairələri Azərbaycanda QHT-lərin fəaliyyəti üçün normal şəraitin olmadığını iddia edir. Hətta ABŞ prezidenti də bildirib ki, ölkəmizdəki qanunvericilik QHT-lərin fəaliyyətini məhdudlaşdırır. Bu iddialara münasibətiniz necədir?
- Bilirsiniz ki, Azərbaycan ABŞ-la birgə anti-terror
koalisiyasında fəal əməkdaşlıq edir. Eləcə də, Qərb dövlətlərinin
enerji təhlükəsizliyinin təmin
olunmasında ölkəmiz mühüm rol oynayır. Yəni ölkələrimiz
arasında bir çox
sahələrdə fəal əməkdaşlıq mövcuddur. ABŞ rəsmiləri də hər
zaman çıxışlarında
dövlətlərimizin strateji tərəfdaş
olduğunu vurğulayırlar. Bu baxımdan, prezident Barak Obamanın
çıxışının ruhu Azərbaycan-ABŞ
strateji münasibətlərinə adekvat deyil. Hesab edirəm ki, bu dövlət regionda Azərbaycanın
tərəfdaşı olaraq dəyərləndirmə
qabiliyyətinə malik deyil.
Yaxud bu məsələdə
ABŞ administrasiyasının məmurlarının, ya da ölkəmizdəki
səfirliyinin yanlış, qərəzli mövqeyi
var.
Qanunvericilik məsələsinə gəlincə, biz son illər
«Qeyri-hökumət təşkilatları haqqında» və «Hüquqi şəxslərin dövlət
qeydiyyatı və dövlət reyestri
haqqında» qanunlara bir
sıra dəyişikliklər etmişik.
Dəyişikliklər edərkən, bu
sahədə beynəlxalq təcrübəni öyrənmişik,
xüsusilə xarici hüquqi
şəxslərin dövlət qeydiyyatı ilə
bağlı təcrübəni. Və bu
təcrübə elə ABŞ təcrübəsinə uyğundur. Necə ki, həmin
dövlətdə QHT-lər qeydiyyata
alınır, xarici hüquqi
şəxslərin və milli QHT-lərin
hansı azadlıqları var, həmin
azadlıqlar Azərbaycanda da mövcuddur.
Bununla yanaşı, QHT-lərin maliyyələşdirilməsi
məsələsində şəffaflıqla əlaqədar biz yeni addımlar
atmalıyıq. Çünki Azərbaycan
Avropa Şurasının Nazirlər Komitəsinə
sədrlik edir, biz korrupsiyaya qarşı mübarizənin, şəffaflığın
artırılması ilə bağlı nümunələr
göstərməliyik.
Dövlətimizin QHT-lərlə bağlı həyata keçirdiyi siyasətin əsas məqsədi
şəffaflığın artırılmasıdır. Həm
vətəndaş cəmiyyəti, həm dövlət, həm
də QHT-lər maliyyənin necə xərclənməsi haqda məlumatlı olmalıdır.
Atdığımız addımlar buna
yönəlib. O ki, qaldı
bu addımların ABŞ və bəzi Qərb
dairələrini qane etməməsinə,
bu, başqa məsələdir.
Çünki bir
sıra hallarda, bəzi Qərb dairələrindən,
beynəlxalq QHT-lərdən Azərbaycana qrant
adı altında milli təhlükəsizliyimizə
xələl gətirən fəaliyyətə yönəltmək
üçün maliyyələr
ayrılıb. Yəni həmin qrant layihələrinin
adı insan haqları və demokratiya ilə əlaqədar olsa
da, əsil məqsəd başqa
olub. Təbii ki,
hüquq-mühafizə orqanları bu məsələləri
araşdırırlar və zaman gələndə
bunlar geniş ictimaiyyət
üçün də məlum olacaq. Bu dairələrin
içərisində erməni lobbisinin də
fəaliyyəti var ki,
bu da bizim
milli təhlükəsizliyimiz üçün təhlükə törədir
və buna görə də müvafiq tədbirlər görülür.
Bundan da bəzi Qərb
dairələri narahat olurlar,
amma ictimaiyyətimiz bilməlidir ki, bu hadisələrin
arxasında hansı qüvvələr dayanır. O qüvvələr
ki, insan haqları, demokratiyadan danışırlar, amma onlar bu
cür layihələr vasitəsilə
Dağlıq Qarabağ probleminin
ermənilərin xeyrinə həlli üçün
cəhdlər edirlər. Təəssüf ki,
Azərbaycanda bir sıra «hüquq
müdafiəçiləri», «vəkillər» də bu işin
icraçısına çevriliblər.
Yeri gəlmişkən, qeyd etmək
istəyirəm ki, parlamentin
Hüquq siyasəti və dövlət quruculuğu komitəsi qeyri-hökumət təşkilatları
və qrant haqqında qanunvericiliyin
daha da təkmilləşdirilməsi
üçün təkliflər
hazırlayır və bu məsələni
bir müddət sonra
müzakirəyə
çıxaracaq. Əminəm ki, həmkarlamız
bu təşəbbüsümüzü dəstəkləyəcəklər.
Təklif etdiyimiz dəyişikliklər
qanunvericiliyə daxil olandan
sonra isə qrantların verilməsi, eləcə
də QHT-lərin fəaliyyəti ilə bağlı tam şəffaflıq təmin olunacaq.
İki
sahil.- 2014.- 1 oktyabr.- S.6.