Gəlin kitab oxuyaq!
Yaşlı nəslin nümayəndələri indi də sovet dövrü ilə müqayisədə bilik mənbəyi olan kitablara, eləcə də oxumağa və öyrənməyə münasibətin kəskin fərqləndiyini yada salır, asudə vaxtlarında necə böyük həvəslə kitab oxumalarından, mətbuatı izləmək vərdişlərindən ağız dolusu danışırlar.
Əksər evlərdə
şəxsi kitabxanalar vardı, şagirdlər,
tələbələr bayramlarda, ad günlərində bir-birinə kitab hədiyyə edərdilər. Metroda, avtobuslarda sərnişinlərin
əksəriyyəti kitab, jurnal,
qəzet oxuyardılar. İndi
kitabxanaların oxu zalları universitetlərdə
keçirilən semestr imtahanları
müddəti istisna olmaqla
digər vaxtlarda demək olar
ki, tamamilə boş
qalır. Hətta bəzən yüzlərlə qiymətli
kitabın şəhərin küçələrinə,
zibilliklərə atıldığının da
şahidi olursan.
Təkcə
Bakı şəhərində fəaliyyət göstərmiş
300-dən çox kitab
mağazası özəlləşdirildikdən sonra əsasən müştəri
qıtlığı səbəbindən öz
profillərini dəyişərək ərzaq mağazası,
iaşə obyekti, yaxud
ofis kimi fəaliyyət
göstərir. Onu da qeyd
etmək lazımdır ki, anoloji
vəziyyət təkcə Azərbaycanda deyil,
digər MDB ölkələrində də yaşanmaqdadır.
Avropa və digər inkişaf
etmiş ölkələrdə isə
istirahət günləri kitab oxumaq üçün ən
yaxşı fürsət hesab olunur. Statistik məlumatlara
görə 1 yapon 1 ildə 25, isveçli 10, fransalı 7 kitab
oxuyur. Türkiyədə isə 7 nəfərə
1 kitab düşür.
Qeyd olunan məlumatlar
kitab oxumağa
marağın həmin ölkələrin inkişaf
səviyyəsi ilə birbaşa
bağlı olduğuna əyani sübutdur.
Böyük Britaniyalı alimlər tərəfindən
aparılan araşdırmaların nəticələrinə
görə cəmi 6 dəqiqə kitab oxumaqla stress vəziyyətinin
3 dəfə azaldılmasının mümkün
olduğu müəyyən olunmuşdur. Qiraət etməklə əzələlərin
gərginliyi azalır, ürək döyüntüləri
normallaşır. Kitab oxumaq
eyni zamanda zehni məşq etdirmək üçün
də ən yaxşı vasitədir. Daimi
mütaliə yaddaşı yaxşılaşdırır, məntiqi
gücləndirir, öyrənmə və qavrama
qabiliyyətini artırır. Nəticədə insan hadisələri daha düzgün analiz edə bilir, gözəl nitq
qabiliyyətinə sahib olur,
məntiqlə danışmağı öyrənir. Kitab oxumaq uşaqların
zehinlərinin, hisslərinin, danışıq qabiliyyətinin
inkişafında, dünyagörüşünün
formalaşmasında da önəmli rol oynayır. Müqəddəs Peyğəmbərimiz
Həzrəti Məhəmməd oxumağı, öyrənməyi
insanlara belə tövsiyyə etmişdir: “Mənim hümmətimdən hər
bir ağıl sahibinə bu
4 şey vacibdir. Elmi eşitmək, onu
öyrənmək, yaymaq və ona əməl etmək”, “Beşikdən məzara
qədər elm öyrənin”.
Respublika Prezidentinin
30.12.2007-ci il tarixli sərəncamına
əsasən “Dünya ədəbiyyatı
kitabxanası”na daxil edilmiş
150 adda bədii əsər nümunələrinin
latın qrafikası ilə çap
olunması vaxtilə kiril əlifbası
ilə oxuyanların bəhanəsinə son
qoymalıdır.
Bir sözlə, faydalı nəsə
öyrənmək istəyiriksə, bizə doğru
yol göstərən kitablara
olan münasibəti dəyişməliyik.
Çünki, oxumaqla
öyrənmək yaş həddindən
asılı olmayaraq heç
vaxt gec deyil.
Cavid Əkbərov
İki sahil.- 2014.- 29 yanvar.- S.10.