Çiyələk kimi
Rəşad Məcidin şeirlərindən öncə “Çiyələk qadın” kitabının adı maraqlı gəldi mənə. Bu adın doğurduğu assosiasiya duyğularıma çiyələk kimi sığal çəkdi. Niyə çiyələk kimi? Çünki çiyələk dadlı və sevimli giləmeyvələrdəndir.
Bir yaşıl çəməndə, bir göy biçənəkdə
ətirli köz kimi
yaxıb yandıran, zəmilər içində lalə kimi boylanan çiyələk...
Ana kəndim Faxralının dağ yamacları yazda dağ çiyələyi ilə zəngin olur. Bu mövsümdə
təbiət lətif gözəlliyə bələnir.
Çiyələkli
çöllərimizin misilsiz mənzərəsinə
heyran kəsilərdim. Göy
biçənəklərdə yenicə qızaran,
yanağına şeh düşən
çiyələk yığdığımız günlər
ömrümüzün ən bəxtəvər
günləri idi. Həsrəti
ürəyimə nisgil gətirsə də,
nəfəsi çiyələk qoxuyan
uşaqlıq ömrümün şirin çağlarının
yaşantılarına könlümün
guşəsində ayrıca bir saxlanc yeri var.
Əlçatmaz, ünyetməz xəyala dönən
uşaqlıq illəri çiyələk tamlı nəğmə
kimi ruhuma, qanıma hopub. İndi bu ruhla, bu
qanla ötən ömrü
haraylayıram.
Mənim çiyələkli
duyğularım mövzudan kənara
çıxmaq kimi yozulmaz.
Elə Rəşad Məcidin “Çiyələk
qadın” kitabının içindəki şeirlər də
çiyələk tamındadır. Şair
ömrün yarı yaşında
işıq üzünə çıxardığı əl
boyda şeirlər kitabı ilə illərdən
bəri hökm sürən sükutu pozdu. Ümid qapısını yenidən bir şair kimi
oxucularının üzünə açdı.
“Çiyələk
qadın” kitabını oxuduqca özünü ömrün
sevdalar fəslində hiss
edirsən. İnsan ömrünün
heç zaman unudulmayacaq çağlarıdır sevdalar fəsli. Kitabda
toplanmış şeirləri oxuyanda Rəşad
Məcidin sirribir, sözübir
gənclik illərinın lap sonalı
vaxtının havasına kökləndiyinə sevindim. Bu şeirlərin çoxunda görüş
dəmindən ötrü darıxan bir cavanın ürək döyüntüləri,
qəlb çırpıntıları var.
Mən bu kitabı birnəfəsə - poeziyanın
könüldaşı kimi oxudum. Dilimizin
saflığından qopub gələn bu şeirlərdəki fikirlər məni maqnit kimi tutdu.
Beləcə duyub -
düşündüklərimi yazmağa
qərar verdim. Bilirəm ki,
Rəşad Məcid tərif tamahgirliyindən çox
- çox uzaqdır. Buna
heç ehtiyacı da
yoxdur. Onsuz da qələminə və
şəxsiyyətinə hörmət edənlər Rəşad
Məcidin haqqında çox yazıblar. Özünün də qeyd
etdiyi kimi, 50
yaşının tamamında xeyli insanlar, gözləmədiyi halda
yubileyi ilə bağlı yazılar
yazıblar. Akademik İsa
Həbibbəyli yaradıcılığından kitab yazıb. Digər dəyərli insanlar - Anar müəllim,
Elçin Əfəndiyev Rəşad Məcidin
ad gününü təbrik
ediblər.
Əllini
aşırandan sonra belə nübar duyğularla,
qönçə şeir çələngiylə
oxucu görüşünə gələn
Rəşad Məcidin demək hələ cavanlığı
ötməyib. Nə olsun ki,
50 yaşı tamam olub?!
Ona heç 50 yaş vermək olmaz! Sevən
könüllərə yaş da güc etmir,
sevdalı başları qış da üşütmür. İlqarı düz olanı sevgi cavan saxlayır deyirlər. Sevənlər
qocalmır, axı!
... Elə bil, dünən idi. İndiki Bakı Dövlət Universitetinin
jurnalistika fakültəsində təhsil
alırdıq. Rəşad məndən aşağı kursda oxuyurdu. Eyni fakültədə təhsil
aldığımızdan kövrək şeirləri
münasibətimizə bir istilik
gətirmişdi. Elə zaman - zaman Rəşadın şeirlərinin
ayrı - ayrı parçaları da
yaddaşımın güvənc yolundan keçib, əzbərimdə qalıb. Tələbəlik
illərində də yaşına yaraşan
sevgi şeirləri yazdı. Nə
yazdısa, gözəl yazdı. Elə indiki
sevgi gülzarlı şeirləri də o qəbildəndir. Bircə fərq ondadır ki, bu gün
yazdığı sevgi şeirlərində
ağıl hissdən üstündür.
“Çiyələk
qadın” kitabındakı şeirlərin hamısı sevgidəndir.
Kitabın adı ilə içindəki şeirlərin
mayasında da bir
uyarlıq gördüm. Burada
çiyələk sevgi və romantik münasibətlər assosiasiyası doğurur. Çiyələyin həm də sevgi meyvəsi olduğu bəllidir.
Bu mənada “Çiyələk qadın”
kitabı oxucu ürəyində sevgi nidasına dönən, çiyələk
tamında bir könül
nəğməsidir. Kitabdakı şeirlər isə
abırın - ismətin zərifliyindən xəbər verən
poetik nümunələrdir.
İnsan hərdən təklənəndə öz - özünə oxuyur,
oxuya - oxuya
könlünə güzgü tutduğu məqama köklənir. Bu şeirlərin
eləsi var ki, sanki məhəbbət dastanı boyunca oxuyursan, oxuduqca könül
göynədən saz havacatlarına
sarı yol gedirsən. “Üzünə qurban” şeirinin nəğməyə
bənzər ahəngdarlığı “Gəraylı”
üstündə gəzişməyə, bir
nəfəs sərgiləməyə səsləyir:
Ötən hər sirli gecənə,
Gələn
gündüzünə qurban.
Kədərlənən
baxışına,
Gülən gül üzünə qurban.
Əsən qara tellərinə,
Nur yayan ağ
əllərinə,
Doğru deyən dillərinə,
Hər yalan sözünə qurban.
Gah müdriksən, gah uşaqsan,
Həm günahkar, həm də haqsan.
Ayrılmaram hardan
baxsam,
Qurban,
hər üzünə
qurban.
Dəlicəsinə
sevgisi baş tutmayanlardan fərqli, ağılla, təmkinlə
sevən bir aşiqin bu cür nidaları şeirin özü qədər təbiidir. Misraların söz sığalı, söz sırası, söz cilası, sətirlərin səliqə
- səhmanı, məna
və məzmun dolğunluğu da yerindədir.
“Bir də gəlməyəcək...” adlı
şeirin birinci bəndində müəllif
yazır:
Elə möcüzələr
yaratmısan ki,
Elə dəqiqələr
yaşatmısan ki,
Olmayıb heç
onun mində biri də
Nə
mənim dünyamda, nə bu dünyada.
Bu misraları oxuduqda
insanın qəlbindən
o qədər söz gəlib keçir ki... Rəşad Məcidin şair fəhmi isə az sözlə
çox mətləblərdən
agah edir oxucunu. Bu misraların
yükü söz üstündən söz yığını deyi.
Buradakı deyim tərzi
də inandırıcı
və səmimidir.
Bir şairin təbii hisslərinin tərcümanıdır.
Sonuncu
bənddə də fikir həm şairanə, həm də sərrast deyilib. Şairin nə demək
istədiyi Gün kimi aydındır. Bu misraların həniri
- hərarəti, istiliyi
Gün işığı
kimi adamın ürəyindən keçib,
kürəyindən çıxır.
Misraların poetik siqləti
hissə, duyğuya dərindən təsir edir. Bu şeirdə sevən bir könülün məhəbbəti
ilə yanaşı, qəlb möhnəti də duyulur:
Bilmədim İblissən,
ya Mələk, qadın,
Ətri, gözəlliyi
çiyələk qadın!
Bir də gəlməyəcək sənintək
qadın
Nə mənim
dünyama, nə bu dünyaya!!!
Rəşad
Məcid söz borcunu bu gün
oxucularına sevgi şeirləri ilə qaytarıb. Mən “Çiyələk
qadın” kitabının
oxunan, xüsusən də çiyələk gözlü sabahlardan gələn gənclərin
sevilən kitabı olacağının qənaətindəyəm.
Çox
istərdim ki, Rəşad Məcidin içində sözlər
çiçəklədikcə kitabdan - kitaba oxucu görüşünə
gəlsin. Özünün
də yazdığı
kimi:
Ömrün hər
məqamı olmur ki, dərin,
Üzürəm
içində neçə
dərd - sərin.
Qarşıda yaşayıb
görəcəklərim
Ağlıma gəlməzdi
iki il
öncə.
Həzi
Həsənli,
Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin
üzvü,
şair - publisist
İki
sahil .- 2015.- 7 yanvar.- S.12.