Prezident İlham Əliyevin Almaniya səfəri:
Berlin əməkdaşlıqda maraqlıdır
Dövlət başçısı İlham Əliyevin Almaniyaya səfəri çox uğurlu olub. Berlində aparılan müzakirələr həm ikitərəfli əlaqələrin perspektivlərindən, həm də Azərbaycanın müstəqil dövlət kimi nüfuzundan xəbər verir. A.Merkellə Azərbaycan rəhbəri çox müxtəlif məsələləri müzakirə edib. Buraya iqtisadi, ticari, enerji, nəqliyyat sahələri ilə yanaşı, insan hüquqları və geosiyasi məsələlər də daxildir.
Tərəflər Cənubi
Qafqazın təhlükəsizliyinə maneələr
haqqında fikir mübadiləsi
aparıblar. Danışıqlar zamanı yalnız həmin regionla kifayətlənilməyib, ümumiyyətlə,
Avropada təhlükəsizliyin təmin
edilməsinə toxunulub. Bu
kontekstdə enerji təhlükəsizliyi
məsələsi daha çox
diqqət mərkəzində olub. Görünür, artıq Almaniyada
Azərbaycanın müstəqil xarici
siyasətini daha həssaslıqla qiymətləndirməyə
başlayıblar. Bu, təbii ki, ilk növbədə Prezident İlham
Əliyevin həyata keçirdiyi siyasətin
bəhrəsidir.
Dinamik inkişaf: Merkelin etirafı
Ölkə rəhbəri
İlham Əliyevin Almaniyaya
səfəri, gözlənildiyi kimi, çox uğurlu oldu. Həm müzakirə edilən məsələlərin
məzmunu, həm də onların geniş
əhatəliliyi diqqəti çəkdi. Dövlət
başçısı İlham Əliyev
və Almaniyanın kansleri xanım Angela Merkel
danışıqlardan sonra keçirdikləri
mətbuat konfransında qarşılıqlı əlaqələrin
vacib məqamlarını
vurğuladılar. Verilən bəyanatlarda hər iki ölkənin bu və ya digər məsələlərdə tutduğu mövqe
açıq ifadə edildi. Burada üzərində dayanılmalı olan bir sıra faktorlar mövcuddur.
Hər şeydən əvvəl
onu vurğulamaq
lazımdır ki, Azərbaycan Prezidenti müstəqil bir
dövlətin başçısı kimi
qəbul edildi. Yəni Almaniya
rəhbərliyi Cənubi Qafqazın uğurlu
bir ölkəsinin lideri
ilə danışıqlar apardığını aydın dərk
edirdi. Kansler A.Merkel verdiyi bəyanatın
məzmununda bunu konkret
faktlarla göstərdi. O, 5 il bundan əvvəl görüşdüyü Prezident
İlham Əliyevi yenidən Berlində
qarşılamaqdan məmnunluğunu ifadə etdi.
Ancaq bunlar adi sözlər deyildi. Çünki dərhal onun
izahı verilirdi. A.Merkel
etiraf etdi ki, “...Azərbaycanın iqtisadiyyatı dinamik şəkildə inkişaf
edir, buna görə bu ölkə bizim üçün əhəmiyyəti artan tərəfdaşdır”.
Almaniya rəhbərinin bu məqamı dilə
gətirməsi Qərbin bir sıra siyasi dairələri üçün
də yaxşı mesajdır. Çünki
son vaxtlar onlar ölkəmizə və onun
rəhbərliyinə qarşı həqiqətdən uzaq olan ittihamlar
irəli sürür, burada
müxtəlif problemlərin olduğunu
deyirlər. Təbii ki, dünyanın elə bir
dövləti yoxdur ki,
hansısa çətinliyi olmasın. Lakin
bundan sui-istifadə edib,
öz məqsədinə uyğun
davranmaq doğru deyil. Əgər A.Merkel Azərbaycanı
Almaniya üçün
əhəmiyyəti artmaqda olan tərəfdaş hesab
edirsə, deməli, o, dolayısı ilə
yuxarıda vurğuladığımız iddiaları qəbul
etmədiyini bildirir.
Bununla yanaşı, kansler
Azərbaycanın böyük potensiala malik, xüsusilə
də enerji daşıyıcıları
ilə zəngin olan məkan olduğunu ayrıca vurğulayıb. Bu da səbəbsiz deyil - A.Merkel bu fikri Avropanın enerji təhlükəsizliyinin təmini
kontekstində vurğulayıb, “Cənub qaz
dəhlizi”ni də məhz həmin bağlılıqda
xatırladıb. Deməli, Almaniya Azərbaycanın
bütün Avropanın enerji
ilə təchiz edilməsində aktiv
iştirakını tam dəstəkləyir.
Üstəlik, bu istiqamətdə Bakı
ilə hərtərəfli əməkdaşlığa
hazır olduğunu da
ifadə edir.
Belə olan halda hansı əsasla
Qərbdə Azərbaycanı özlərinin uydurduqları bu və ya digər məsələlərdə
günahlandırmağa çalışırlar? Bunu başa düşmək
çox çətindir. Enerji
ehtiyatları ilə zəngin, dinamik inkişaf edən və beynəlxalq təşkilatlarda
aktivlik göstərən müstəqil bir ölkəyə qarşı ədalətli
davranmaq gərəkdir - A.Merkelin
məntiqindən bu nəticə hasil olur. Onun
Azərbaycan rəhbəri ilə yalnız iqtisadi
deyil, geosiyasi vəziyyəti
və insan hüquqları məsələlərini
də geniş müzakirə etməsi həmin
aspektdə çox düşündürücüdür.
Bu sırada Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin ədalətli həllini də ehtiva edən regional təhlükəsizliyin
təmini məsələsi daha çox aktuallıq kəsb edir.
Bu bəndlə bağlı A.Merkel, digər Qərb siyasətçiləri
kimi, bir qədər üstüörtülü danışıb.
“Almaniya vasitəçi olmaq
istəyir”, “Avropa İttifaqı da fəal mövqe tuta bilər”, “Avropa
Şurasının imkanlarından istifadə etmək
lazımdır” və s. bu
kimi tezisləri biz dəfələrlə
eşitmişik. Lakin
reallıqda Dağlıq Qarabağla
bağlı heç nə dəyişmir.
Siyasət və iqtisadiyyat:
səmimiliyə olan ehtiyac
Almaniya kansleri özü də bildirir ki, ATƏT-in Minsk qrupunun üzvüdürlər. Eyni zamanda, həmsədr
dövlətlərin ABŞ, Fransa və Rusiya olduğunu
vurğulayır. Ardınca da, atəşkəsin
pozulmasında Moskvanı günahlandırır. A.Merkel bununla bağlı deyir: “Təbii ki, atəşkəsin
tez-tez pozulması xoşagəlməz
haldır. Mən düşünürəm ki,
Rusiya bu məqamda
müəyyən rol oynayır. Mən sadəcə
olaraq bunu qeyd etmək istərdim. Düşünürəm
ki, Rusiya və Ermənistan
bu münaqişə ilə əlaqədar
müəyyən amilləri birgə həyata keçirirlər”.
Ola bilsin ki, vəziyyət məhz bu
cürdür. Lakin
Avropanın qüdrətli dövlətlərindən biri kimi Almaniya
hansı addımları atıb? Müqayisə üçün deyək ki,
Berlin Ukraynanı aktiv
şəkildə müdafiə edir. A.Merkel bununla bağlı tez-tez V.Putinlə müzakirələr
aparır. Almaniya bütün
vasitələrdən istifadə edərək Ukraynanın ərazi
bütövlüyünü dəstəkləyir.
Hətta ABŞ belə Berlinin bu cür fəallığından
müəyyən məqamlarda narahatdır.
Almaniyanın
Krımla əlaqədar tutduğu prinsipial mövqe də dünyaya məlumdur. Almaniya
Ukrayna məsələsi ilə
bağlı qəbul edilən hər bir qərarın
yerinə yetirilməsi istiqamətində səylər göstərir.
Bunlar təbii ki,
yaxşı əlamətlərdir. Ancaq nəyə
görə eyni qətiyyəti Berlin Dağlıq Qarabağ
məsələsində nümayiş etdirmir? Vəziyyətin bu
tərəfinə, təəssüf ki, heç bir Qərb siyasətçisi
aydınlıq gətirmir.
Xanım Merkel də fürsətdən istifadə edib ABŞ, Fransa və
xüsusilə də, Rusiyanı günahlandırır.
Hazırda Ukrayna hadisələrinə
görə Moskva ilə münasibətlər
gərgin olduğundan, burada
başa düşülməyən məqam
yoxdur. Lakin bu da Ermənistanın Azərbaycana
təcavüzünün üstündən sükutla
keçməyə əsas vermir.
Bunların fonunda A.Merkelin Azərbaycanın
“Şərq tərəfdaşlığı” proqramında
iştirakı haqqında daha konkret danışması da
diqqəti çəkir. O ümid edir ki, Bakı bu layihəyə öz
töhfəsini verəcək. Eyni fikri, yəni Almaniyanın Dağlıq Qarabağ probleminin ədalətli
həlli üçün
çalışacağını deyə bilərikmi? Təəssüf
ki, hələlik buna əmin
olmaq çətindir. Digər
böyük dövlətlərin təkrar-təkrar
dedikləri kimi, “münaqişə
yalnız sülh yolu
ilə həll edilməlidir”, “tərəflər səylərini
gücləndirməlidirlər” və s. bu kimi ifadələrlə
həmin mürəkkəb problemi həll
etmək mümkün deyil.
Belə
çıxır ki, Almaniya
kansleri iqtisadi, ticari və enerji sahələrində
Azərbaycanla əməkdaşlığa böyük
ehtiyaclarının olduğunu etiraf etsə də, insan
haqları və Dağlıq Qarabağ məsələsində
onun mövqeyi qərbli
həmkarlarının mövqeyindən elə də fərqlənmir. Bu isə müsbət
hal kimi qəbul edilə
bilməz. Hansı mərhələdəsə münasibətlərdə
çətinliklər yarana bilər. Bunu rəsmi Berlinin nəzərə
alması, bizcə, düzgün addım
olardı.
Əslində, Prezident İlham Əliyev
tutarlı, lakonik və dərin məzmunlu
fikirləri ilə bütün məqamlara
aydınlıq gətirib. Dövlət başçısı
konkret faktlarla Azərbaycanın
Avropanın enerji təhlükəsizliyinə
verdiyi töhfələri sadalayıb. Bu sırada cənab Prezident TANAP-a 2012-ci ildə,
TAP-a isə 2013-cü ildə start verildiyini vurğulayıb. Bu layihələr 2018 və
2019-cu illərdə işə
düşməlidir. Bunlardan
başqa, “Cənub qaz dəhlizi”nin
2014-cü ilin sonunda təməlqoyma mərasimi
keçirilib. Ölkə rəhbəri
xüsusi qeyd edib ki, “Bütün
bu layihələrin təşəbbüskarı Azərbaycandır.
Eyni zamanda, Azərbaycan bu layihələrin icrası üçün
böyük maliyyə
yükünü öz
üzərinə götürür
və əminəm ki, bütün işlər vaxtında icra ediləcək”.
Bu fikirlər onu göstərir ki, Azərbaycan sözdə deyil, reallıqda vədlərinə
əməl edir. Dövlət
başçısı digər
məsələlərdə də Azərbaycanın praktiki addımlar atdığını ifadə
edib. Bunun fonunda isə
beynəlxalq təşkilatlar
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin
həlli ilə əlaqədar qəbul etdikləri sənədləri
həyata keçirmir.
Almaniya kanslerinin bu sözləri bir daha eşitməsi, təbii ki, onun əsl vəziyyəti
bir daha dərk etməsi üçün çox vacib idi. Həm də Avropa dövlətlərinin tutduqları
qeyri-müəyyən mövqenin
fonunda Azərbaycanın
öz sözünə
sahib çıxması bir
çox məqamlardan
xəbər verir.
Bütün
bunlar Prezident İlham Əliyevin Almaniya səfərinin xüsusi əhəmiyyət
kəsb etdiyini göstərir. Ölkə rəhbərinin
milli maraqları böyük inamla müdafiə etdiyi aydın görünür.
Berlindəki görüş Azərbaycanın
Avropada müstəqil
və güclü dövlət kimi qəbul edildiyinin əyani sübutu oldu. Almaniya rəhbərliyi Cənubi
Qafqazın lider ölkəsinin başçısı
ilə müzakirələr
apardığını nümayiş
etdirdi. Hiss olunur
ki, Avropa ölkələri Azərbaycanla
əməkdaşlığa getdikcə daha çox ehtiyac duyurlar. Xüsusilə enerji ilə
təminat məsələsi
onları çox narahat edir. Ancaq Avropa da anlamalıdır
ki, səmimilik birtərəfli olmur, onlar da Azərbaycanın
haqqını tanımalıdırlar.
İki sahil.- 2015.- 28 yanvar.- S.7.