Təkmil islahatlar yolu

ilə addımlayan ölkə

 

Strateji yol Xəritələri Azərbaycanın beynəlxalq aləmdə qazandığı bu mövqeyi daha da möhkəmləndirəcək

 

Bu günümüzün əsas çağırışı budur: daxili bazarımız, yerli istehsal qorunsun, inhisarçılıq hallarına qarşı mübarizə gücləndirilsin, rəqabət qabiliyyətli məhsulların istehsalı artırılsın. Qiymətlərin tənzimlənməsi,  idxala mane olan süni maneələrin aradan qaldırılması istiqamətində görülən tədbirlər sayəsində inhisarçılıq, korrupsiya  halları aradan qaldırılır.  Xarici investisiyaların ölkəmizə cəlbi istiqamətində də önəmli addımlar atılır. İnvestisiya cəlbediciliyinə görə  xarici iş adamlarının maraq göstərdiyi Azərbaycanda ixracın təşviqi sistemi yaradılır, dünya bazarına çıxarılan məhsulların keyfiyyəti beynəlxalq standartlara uyğunlaşdırılır. Bu, onu göstərir ki, son illər ərzində  ölkə iqtisadiyyatının güclənməsinə imkan yaradan sahələrə böyük həcmli investisiyalar qoyulub, dövlət dəstəyi gücləndirilib.

 

Sadalanan uğurlara iqtisadi müstəqillik sayəsində nail olunmuşdur. Əlbəttə ki, bu uğurun təməlində son illərdə aparılan təkmil islahatlar dayanır. İqtisadiyyatın şaxələndirilməsi və qeyri-neft sektorunun gücləndirilməsi hesabına davamlı və sabit iqtisadi inkişafa nail olunması, ÜDM-nin və dövlət  büdcəsinin formalaşmasında təbii ehtiyatlar amilinin azaldılması, bütün bölgələrin sosial-iqtisadi vəziyyətinin müasir tələblər səviyyəsinə çatdırılması, ölkə iqtisadiyyatının rəqabət qabiliyyətliliyinin yüksəldilməsi və yerli məhsulların dünya bazarlarına ixrac imkanlarının artırılması, əhalinin etibarlı sosial müdafiəsinin təşkili və maddi-mənəvi, rifah halının durmadan yaxşılaşdırılması,  orta təbəqənin  formalaşdırılması və cəmiyyət həyatında rolunun artırılması bir məqsədə yönəldilir: insan amilinə artan diqqətin əsasını təşkil edən göstəriciləri daha böyük rəqəmlərlə ifadə etmək,  sosial-iqtisadi sahədə  davamlı  inkişafı gerçəkləşdirmək. Bunun üçün  potensial baza kimi neft-qaz hasilatı, nəqli və emalı sistemlərinin tikilməsi, yenidən qurulması, modernləşdirilməsi nəzərdə tutulur, neft-kimya zavodlarından ibarət kompleksin inşası planlaşdırılır. Ən əsası isə  qeyri-neft sektorunun inkişafına investisiya qoyuluşuna, sahibkarlığa əngəl olan halların aradan qaldırılmasına diqqət artırılır. Sənaye və aqrar sahənin inkişafına yönələn islahatların tətbiqi sürətləndirilir.

“Azərbaycan Respublikasında sənayenin inkişafına dair 2015-2020-ci illər üçün Dövlət Proqramı””nın həyata keçirilməsi qarşıdakı illərdə sənayenin inkişafına təkan verəcəkdir. “2016-cı il çox ciddi iqtisadi islahatlar ili olmalıdır və olacaqdır” söyləməklə proqnozlar barədə inamla danışan Prezident İlham Əliyevin vurğuladığı kimi, müstəqillik, iqtisadi inkişaf yolu ilə  irəliləyən Azərbaycanın iqtisadi böhrandan ən az itki ilə çıxması üçün yerli resurslardan istifadə imkanları və daxili potensialı tükənməzdir: “Azərbaycanda biznes mühitinin yaxşılaşdırılması istiqamətində bu gün çox ciddi addımlar atılıb. Deyə bilərəm ki, sahibkarlar bu işlərə artıq böyük ruh yüksəkliyi ilə qoşulurlar. Ölkəmizdə böyük ruh yüksəkliyi var, xüsusilə kənd təsərrüfatı, emal və sənaye sektorlarında. Bakıda, böyük şəhərlərdə, bütün şəhər və rayonlarımızda çox böyük fəallıq müşahidə olunur. Bu da əlbəttə ki, həm bizim siyasətimizin təzahürüdür, - çünki özəl sektor sahibkarlığının inkişafı üçün çox ciddi addımlar atılıb, - eyni zamanda, bizim sahibkarlarımızın da məsuliyyətini göstərir. Sahibkar qazandığı vəsaiti ölkə iqtisadiyyatına qoymalıdır. Bu istiqamətdə 2017-ci ildə çox ciddi addımlar atılacaq.”

Azərbaycanın beynəlxalq aləmdə  islahatçı ölkə kimi tanınması və nüfuz qazanması bu reallığı ortaya qoyur ki, həyata keçirilən islahatlar daim zamanın tələbinə uyğunlaşdırılır, daha da təkmilləşdirilir.  Qeyri-neft sektorunun inkişafı prioritet məsələ kimi öndədir. Neft gəlirlərinin idarə olunmasında şəffaflıq, ədalət prinsipinin öndə saxlanılması ölkənin maliyyə imkanlarının genişlənməsində və mühüm sosial-iqtisadi layihələrin həyata keçirilməsində özünü təsdiqləyir. “Biz siyasətimizi elə aparmalıyıq ki, sanki Azərbaycanda neft yoxdur. İqtisadiyyatın bütün sahələri - ilk növbədə qeyri-neft sektoru, infrastruktur inkişaf etməlidir. Ancaq bu yolla biz Azərbaycanı hərtərəfli inkişaf etmiş ölkəyə çevirə bilərik.” 13 il   bundan əvvəl proqnoz kimi səslənən bu  istək  artıq reallığa çevrilib. İqtisadi resursların insan kapitalına çevrilməsi əsas tezis kimi önə çəkilərək, müasir dövrün tələblərindən biri kimi   yüksək ixtisaslı kadrların hazırlanmasına diqqət daha da artırılıb. Rəqabət qabiliyyətli iqtisadi sistemin formalaşdırılması və davamlı inkişafın təmin edilməsi baxımından ölkənin müasir tələblərə cavab verən kadrlara ehtiyacının ödənilməsi, istedadlı gənclərin dünyanın aparıcı ölkələrində təhsil almaq imkanlarının genişləndirilməsi istiqamətində atılan addımlar davamlılığı ilə diqqət çəkir.  Dövlətimizin  başçısı İlham Əliyev  bildirir: “Əgər bizdə bu güclü təbii resurs olmasaydı, qeyri-neft sektorunu nəyin hesabına  inkişaf etdirə bilərdik?” Daxili investisiyaların həcmi artmaqdadır. Bu, sözsüz ki, dövlətimizin  sahibkarlığın inkişafına diqqət və qayğısından irəli gəlir.   ÜDM-də özəl bölmənin payı 85 faiz təşkil edir. Ötən 13  ildən artıq dövr ərzində  bir milyondan artıq  yeni iş yerinin açılması işsizlik, məşğulluq probleminin həllinə öz müsbət təsirini göstərir. Hazırda Azərbaycan kredit reytinqinin səviyyəsinə görə MDB məkanında ən irəlidə gedən ölkələrdəndir. Dünya İqtisadi Forumu  inkişafın Azərbaycan modelinin mövcudluğunu təsdiqləməklə yanaşı, bu reallığı da diqqətə çatdırır ki, uzunmüddətli iqtisadi uğurlara nail olmaq üçün əməkdaşlıq zəruridir. Hər bir ölkənin öz inkişaf strategiyası olduğunu nəzərə alsaq, səylərin birləşdirilməsinin, təcrübə mübadiləsinin genişləndirilməsinin vacibliyi daha qabarıq şəkildə özünü büruzə verər. Azərbaycanın iqtisadi inkişafın istiqamətini enerji sektorundan qeyri-enerji sektoruna yönəltməsi yüksək dəyərləndirilir, gələcək üçün uğurlu addım kimi önə çəkilir. “Hazırda bizim məqsədimiz iqtisadiyyatı şaxələndirməkdir” söyləyən dövlətimizin başçısı İlham Əliyev bildirir ki, bunun üçün biz  dünyanın biznes icmasına özümüzü nəinki mühüm coğrafi mövqeyə və təbii sərvətlərə malik, o cümlədən islahatlara, dəyişikliklərə və şaxələndirməyə sadiq  ölkə kimi təqdim etməliyik. Ölkə Prezidentinin imzaladığı “İnvestisiyaların təşviqi ilə bağlı əlavə tədirlər haqqında” Fərmandan irəli gələn vəzifələrin uğurlu icrası  sözsüz ki, maarifləndirmə işinin gücləndirilməsinə və bunun nəticəsi olaraq  iqtisadiyyata qoyulacaq investisiyaların həcminin artmasına öz müsbət  təsirini göstərəcək.

Qarşıdakı on il üçün əsas məqsəd Azərbaycanı inkişaf etmiş ölkələr sırasında görməkdir. Cənubi Qafqaz regionunun iqtisadiyyatının 85 faizinə sahib çıxan  Azərbaycan dövlət büdcəsi ilə də  regionun ən güclü iqtisadiyyata malik olduğunu nümayiş etdirir.  Bu fikir hər zaman qeyd olunur ki,  əgər biz doğrudan da inkişaf  etmiş  ölkəyə çevrilmək istəyiriksə, hər sahədə şəffaflığın yüksək səviyyədə qorunmasına nail olmalıyıq.  O da məlumdur ki,  ölkəmiz 2011-ci ildə  şəffaflığın artırılması və açıq hökumətin təşviqi ilə bağlı  fəaliyyətin təkmilləşdirilməsi, bu sahədə beynəlxalq   təcrübənin mübadiləsi və beynəlxalq səylərə  öz töhfəsini verməsi  üçün Açıq Hökumət Tərəfdaşlığına qoşulmuşdur. Bu inam ifadə olunur ki, müəyyən bürokratik əngəllərin aradan qaldırılması və biznes mühitinin yaxşılaşdırılması istiqamətində  atılan   addımlar  biznes cədvəlində  Azərbaycanı daha da  yüksək pilləyə çıxaracaq.

Məhz davamlı  islahatlara, əldə olunan uğurlara söykənərək dövlətimizin başçısı İlham Əliyev bu inamı ifadə etmişdir ki,  ilin sonuna qədər bütün vəzifələr icra  olunacaq. 2016-cı ili   uğurla başa vuracağıq. Ondan sonra iqtisadi inkişaf  daha da sürətli olmalıdır. Reallıqlara söykənərək ölkə  Prezidentinin 6 dekabr 2016-cı il tarixdə imzaladığı  “Milli iqtisadiyyat və iqtisadiyyatın əsas sektorları üzrə strateji yol xəritələrinin təsdiq edilməsi haqqında”  Fərman təqdir olunur.  Strateji yol xəritələri 2016-2020-ci illər üçün iqtisadi inkişaf strategiyasını və tədbirlər planını, 2025-ci ilədək olan dövr üçün uzunmüddətli baxışı və 2025-ci ildən sonrakı dövrə hədəf baxışı özündə ehtiva edir. Bu xəritələr  milli iqtisadiyyatın perspektivini, neft-qaz sənayesinin inkişafını, kənd təsərrüfatı məhsullarının istehsalı və emalını, kiçik və orta sahibkarlıq səviyyəsində istehlak mallarının istehsalını, ağır sənaye və maşınqayırmanın, ixtisaslaşmış turizm sənayesinin, logistika və ticarətin, uyğun qiymətə mənzil təminatının, peşə təhsili və təliminin, maliyyə xidmətlərinin, telekommunikasiya və informasiya texnologiyalarının, kommunal xidmətlərin (elektrik və istilik enerjisi, su və qaz) inkişafını nəzərdə tutur. Sənədə uyğun olaraq həyata keçiriləcək tədbirlər, təsdiqlənəcək Dövlət Proqramları, İnkişaf Konsepsiyaları və onların uğurlu icrası  sonda bu hədəflərə yüksək səviyyədə nail olacağımıza inamı artırır. Əsas hədəfin düzgün seçilməsi və buna çatmağın yollarının müəyyənləşdirilməsidir. Azərbaycanın  25 illik müstəqillik tarixini təhlil etdikdə ayrı-ayrı dövrlər üçün müəyyənləşdirilən  hədəflərə nail olmaqla  bugünkü uğurlara geniş yol açıldığının şahidi oluruq. Azərbaycanın təşəbbüsləri gerçəkliyə çevirən, təkmil islahatlar yolu ilə addımlayan ölkə imicini qazanması səbəbsiz deyil.

 

Yeganə Əliyeva

 

İki sahil.- 2016.- 20 dekabr.- S.4.