Əməkdar artist: İndiki
gənclər sənətə daha yaradıcı fikirlərlə
gəlirlər
Müsahibimiz
respublikanın Əməkdar artisti Elçin Həşimovdur
-
Müsahibəmizə belə bir sualla başlamaq istəyirik:
tələbələrinin çox sevdiyi Elçin müəllim
uşaqlıq dövrünü necə xatırlayır?
-Hər
normal azərbaycanlının keçirdiyi bir uşaqlıq
keçirmişəm. Əslimiz
qarabağlıdır. Ancaq mən
Bakıda anadan olmuşam. Atam Azərbaycanda tütün
texnologiyası üzrə çalışan ilk ali təhsilli insan, tütün
texnologiyasından dərs deyən ilk mütəxəssis olub.
Bunlara baxmayaraq, biz qarabağlıların
qanında, canında muğam sevgisi mütləq var. Atam həvəskar
olaraq tarla məşğul olub. Eyni zamanda,
səsi də qəşəngdir. Uşaq
yaşlarımda evdə atamın tarlarını
görmüşəm. Ustad müəllimlərim
atamın dostları olub. Anam tarzən
olmağımı çox istəyirdi. Qara Qarayev adına 8 saylı məktəbdə təhsil
aldım. Sənət dostum, Əməkdar artist
Elnur Əhmədov da oranı bitirib. Orta məktəbi
də, kolleci də fərqlənmə ilə bitirdim. Ailəmizdə təhsilə xüsusi diqqət olub.
Bacım da Bakı Dövlət Universitetini
qızıl medalla bitirib.
Uşaqlıqda kəndimizə çox gedirdim. Çox
şükür ki, kəndimiz işğaldan azad olunmuş
yaşayış məntəqələrindəndir. Kəndə gedəndə uşaqlarla qoyuna, quzuya
gedirdik, gözəl çaylarımız var, oyunlar
oynayırdıq, amma hara getsəm özümlə
tarımı da aparırdım. Uşaqlığım
çox maraqlı keçib. Özüm
Keşlə qəsəbəsində böyüsəm də
yay aylarını Qarabağda keçirirdim. Ətrafımda hər zaman yaxşı insanlar olub.
Onlarla bu gün də dostluq edirəm. Həyət evində böyümüşəm.
Mənə elə gəlir ki, həyət evində
yaşayan insanların mühiti fərqli olur. Yadıma gəlir ki, ilk qar yağanda gecə saat
neçə olmasından asılı olmayaraq məhəllənin
bütün uşaqları küçəyə
axışardıq. Yaxşı
xatırlayıram, məhəllədə biri yemək
bişirəndə, “qoxusu yayılar” deyib öz
uşağından əvvəl qonşunun
uşağını yedizdirirdi. Bu gün
də həmin insanlarla münasibətim var. Özümdə
bir müsbət cəhəti sevirəm ki, həyatda
küsülü qaldığım insan yoxdur. İstər sənət aləmində, istərsə
də həyatda. Bunu məni tanıyan
bütün insanlar təsdiq edə bilər.
- Xalq
artistləri Mənsum İbrahimov, Nəzakət Teymurova,
Aygün Bayramova və bir çox digər xanəndələrimizi,
sənət adamlarımızı müşayiət edirsiniz,
muğam üçlüklərinin tərkibində
çalışırsınız. Bu sənətçilərin
hansı ilə çalışmaq sizə daha rahat gəlir?
-Onlar
ayrı-ayrılıqda mənim sənət dostlarım
olduğu kimi, həyatda da dostlarımdır. Onların
hər biri Azərbaycan musiqisinə tövhələr verib.
İstər musiqi səhnəsində, istərsə
də opera səhnəsində hər birindən zövq
almışam. Təbii ki, biz ən
çox Mənsum İbrahimovla fəaliyyət göstəririk.
Aygün Bayramova, Nəzakət Məmmədova ilə bir yerdə,
xüsusilə opera səhnəsində çox olmuşuq. Sənət dostum Elnur Əhmədovla opera səhnəsində
birlikdə ifa etmişik. Ümumiyyətlə,
musiqiçi müxtəlif xanəndələri müşayiət
etməyi bacarmalıdır. Xanəndəni
müşayiət etmək üçün onun
yaradıcılığına bələd olmaq
lazımdır. Hər xanəndəni eyni
cür müşayiət etmək olmaz. Onu
elə duymalı, qarşındakına elə ötürməlisən
ki, səndən zövq alıb ən gözəl
performansını sərgiləsin. Bunu etməsən
iş getməyəcək.
- Bəzən
konsert zamanı qəfildən hər hansı bir hadisə
baş verir. Ya alət qaydasında olmur, ya qeyri-adi bir hadisə
həmin sənətçinin səhnəyə
çıxmasına maneə olur və ya mane ola
biləcək məqamlar yaranır. Bu cür
hadisələrlə rastlaşmısınız?
-Tar,
kamança təbii alətlər olduğu üçün
belə hallar tez-tez yaşanır. Dəriyə,
ağaca, simə adicə işıq da dəyəndə
görürsən ki, kök dəyişir. İfa etdiyin
zaman sim qırıla bilər və s. Amma getdiyin yolda təcrübə
öz işini deyir. Dəfələrlə olub
ki, ifa etdiyim məqamda tarımın simi qırılıb. Bu alətdə
qoşa sim olduğu üçün digərləri köməyimə
çatıb. Təbii ki, həmin effekt
alınmır. Şair də əbəs yerə deməyib:
“İki simin titrəməsi” . Tarın əsl səsini iki sim bir-birinə dəyəndə
alırıq. Təbii ki, solo
ifaçılığımız da olur. Məsələn,
İtaliyanın məşhur “Cinema” simfonik orkestrı ilə
Verona şəhərində konsert verdik. Çox
gözəl keçmişdi. Konsertdə Mənsum
İbrahimov, Aygün Bayramova, Elnur Əhmədov kimi xanəndələrimiz
də konsertdə iştirak edirdilər. Orkestrin
dirijoru Yalçın Adıgözəlov idi. Mənsum müəllim səhnəyə
çıxanda möhkəm yağış başladı.
O da Fikrət Əmirovun “Kor ərəbin mahnısı”nı oxuyurdu. Yağış
yağanda tarın dərisi aşağı düşür və
alətin üzü yatır. Tarı
qucaqladım, sıxdım və ifa etməyə
başladım. İstəyirdim ifa tez
qurtarsın ki, dəri yatmasın. Elə ifanı bitirməyə
az qalırdı ki, artıq üz tamam
yatdı. Bir az professionallıqla, tez
ifanı yekunlaşdırdım. Konsertimiz
nöqsansız, yüksək səviyyədə keçdi.
Yadıma gəlir, bir dəfə Mənsum müəllimlə
Tehranda konsertdə
idik. Tehranın, Səmərqəndin havası
çox qurudur. Quru havada da tarın
üzü bərkiyir. Bilirik ki,
Bakının havasında rütubət var, alət də o
rütubətə öyrəşib. İfa etdiyimiz məqamda nəsə
səs eşitdik. Nə olduğunu anlamadıq.
Elnurun da kamançasından qəribə səs gəldi . Mənsum müəllim dönüb
soruşdu ki,o nə səsdir? Yaxşı ki, nömrənin axırı idi. İnanırsınız, alətləri güclə
kökləmişdik.
- Xarici səfərlərinizdən
söz düşmüşkən, söhbətimizi belə
bir sualla davam etmək istəyirik: mahir bir tarzən kimi milli
musiqimizi dünyanın bir çox ölkələrində,
Amerikada, Fransada, İngiltərədə, İsveçrədə,
Fillandiyada, yəni saysız hesabsız ölkələrdə
tanıdırsınız, təbliğ edirsiniz. Bu ölkələrin hansında musiqimiz daha çox
sevilib?
-Demək
olar ki, hamısında. Düzdür,
tamaşaçılar fərqlidir. Məsələn,
biz Brazilyanın Rio- de- Janeyro şəhərində olduq.
Onlarda istiqanlıq var, eləcə də
italiyanlar, ispanlar. Onlar ingilislər kimi
qulaq asmırlar. İngilislərdə bir az
soyuqluq var. Avropa tamaşaçısı muğama bir
başqa cür qulaq asır. Ərəb ölkələrində
və Asiya qitəsində, Fransada dəfələrlə
konsertdə olmuşuq. Biz hətta bir
gün əvvəldən, ya da səhər tezdən gedib
mikrafonları yoxlayır, qaydasına salıb
qayıdırdıq. Mən gedəndə
gördüm ki, bizim mikrafonların hamısı
hazırdır. Çünki musiqiçilərimiz
o ölkələrdə o qədər konsert veriblər ki,
onlar artıq bizim musiqimizi yaxşı bilirlər. Onların tamaşaçısı elektron ünvan
vasitəsilə mütəmadi olaraq illik qastrol səfərlərinə
kimlərin gələcəyini öyrənirlər. Oraya konsert vermək üçün müxtəlif
ölkələrdən gəlirlər. Tamaşaçılar
bileti öncədən internet vasitəsilə əldə
edirlər. Konsert zamanı əlimizdən
gələn performansı sərgiləyirik. İnsanlardan heç bir şey hiss etmirsən, elə
ki, konsert bitir, insanların alqışları konsert salonunun
başına götürür. Bu
tempramentlik bizdə də var. Məsələn, Çində
tamaşaçılar başqa cürdür. Normal qulaq asırlar, reaksiyasızdırlar. Amma onların musiqilərinə oxşar nəsə
ifa edəndə artıq reaksiyaları dəyişir.
İfamızı bitirmişdik, xahiş gəldi ki,
“Qarabağ şikəstəsi”ni bir daha ifa edək. Həmin gün səhnədə
“Qarabağın şikəstəsi”ni
üç dəfə ifa etdik. Görünür “Qarabağ
şikəstəsi”nin onlara da toxunan bir məqamı
var. Konsertdən sonra bir neçə səfir bizə
yaxınlaşıb dedi ki, “Qarabağ şikəstəsi”i
bizim xüsusilə çox xoşumuza gəldi.
- Milli
musiqi ilə məşğul olan sənətçilərimizin
əksəriyyətinin ən çox sevdiyi bir muğam olur.
Bilmək istəyirik ki, bu muğamlardan hansı sizin iç
dünyanızın təzahürüdür?
- Gözəl
sualdır. Yəqin ki, belə olur. Amma bilirsiniz necədir? Bir
valideyndən soruşursan hansı övladını daha
çox sevirsən? Mən bu suala cavab verərkən,
elə vəziyyətdə qalıram. Birinin
adını çəksəm, mənə elə gəlir ki,
digərinin xətrinə dəyər. Muğamların
hamısı gözəldir. Sadəcə kim
nə cür ifa etməyi bacarır, həm də alətlərə
düşmək məsələsi var. Elə muğam var ki,
kamançada, balabanda və yaxud tarda daha gözəl səslənir.
Xanəndələrdə də belədir.
Görürsən elə muğam var xanəndənin
səsinə düşmür.
- Siz həm
də Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet
Teatrının simfonik orkestrində
çalışırsınız. Opera,
muğam, elə sənət sahələridir ki, burada tək
xanəndə təsadüf hallarda yüksək səviyyədə
ifa edə bilər. Orkestr səhnədəki
sənətçilərin işini tamamlayır. Opera səhnəsində çıxış etmək
sizin üçün maraqlıdırmı?
-
Artıq uzun illərdir ki, Opera və Balet Teatrında fəaliyyət
göstərirəm. Vasif Adıgözəlovun
sonuncu əsəri olan “Natəvan” operasını mən ifa
edirəm. Allah rəhmət eləsin Vasif
müəllimə. O, məni özü şəxsən
dəvət etmişdi. Vasif müəllim
operanı yazanda bərabər işləyirdik. Hətta elə yerlər var idi ki, mənim ifama
görə əsərə daxil edib. Şəfiqə
Axundovanın “Gəlin qayası” və s. başqa
operalarında da ifa etmişəm. Opera çox
maraqlı bir yerdir. O məkanı tərk etmək
çox çətindir. İnandırım
sizi ki, istəmirsən çıxasan. İstəyirsən
elə o nağılın, əfsanənin içərisində
qalasan. Səhnə ilə opera tamamilə
başqadır. Məsələn, operada mən
Leylinin, Məcnunun əzabını, iztirabını,
ölümünü hiss etməsəm mənə elə gəlir
ki, onu yaşayıb ötürmürəmsə, işimi tam
görmürəm. Ortaya qoyulan iş kollektiv işidir. Bu, çox gözəldir, eyni zamanda da məsuliyyətlidir.
Məsələn, elə vaxtlar olur ki, xanəndə
yaxınlaşır deyir ki, səsim yaxşı vəziyyətdə
deyil, mümkünsə bunu bir az
aşağıdan ifa edin. Elə adam var
ki, qəbul etmir, amma bu, yalnışdır. Çünki
ortada birgə görülən iş var, xanəndənin
performansı nə qədər gözəl olsa mənim
ifamı tamamlayır.
- Hər
kəsin bir müəllimi olur. Maraqlıdıır, həm sənətdə,
həm də ailədə sizin müəlliminiz kim olub?
-Ümumiyyətlə,
sənətdə müəllimlərim çox olub. Onların
hər biri tanınmış insanlardır və
adlarını xüsusi hörmətlə çəkirəm.
Dünyasını dəyişənlər də,
yaşayıb-yaradanlar da var. Mənim musiqi kollecində müəllimim
hazırda Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və
İncəsənət Univesitetində də
çalışan Fikrət Manaxov olub. Daha sonrakı müəllimlərim
də böyük sənətkarlar olub. Kamil Əhmədov,
Akif Novruzov, Ağasəlim Abdullayev, professor Oqtay Quliyev,
Möhlət Müslümov kimi
müəllimlərdən dərs almışam. Hazırda mənə
ötürülən bu sərvəti, Azərbaycan musiqisini
çalışıram ki, öyrəndiyim qədər məndən
sonra gələn nəslə ərmağan edim. Tələbələrim
var. Həyat müəllimim deyəndə ilk olaraq
gözümün qarşısına valideynlərimi gətirirəm.
İlk tərbiyəni ailədən görürsən. Onu
bilirəm ki, mən valideynlərimə görə
başıuca gəzə bilirəm. Daha sonra hər bir insandan
həyatın üçün nələrisə
götürürsən. Uşaq yaşlarımda yaxşı
tar ifaşılarını özümə nümunə
götürürdüm. Bəzən tarla az məşğul
olurdum və öz-özümə deyirdim ki, demək, mən
onlar kimi ola bilməyəcəyəm. Onlardan stimul
alırdım.
- Davamçınız ola biləcək tələbələriniz
varmı?
- Həqiqətən də çox gözəl
tələbələrim var. Artıq bu gün xalqımız
da onları tanıyır. Onların səsi xarici ölkələrdən,
böyük səhnələrdən gəlir. Hətta mənim
sinfimdə 3 nəfər Prezident təqaüdü alan tələbələrim
var. Hansı ki, onlar imtahansız qəbul olunublar. Beynəlxalq
müsabiqənin qalibi var. Onların hər biri potensial gələcəyi
olan ifaçılardır. Rövşən Qurbanov, Nahid Məmmədov,
Ədalət Behbudov, Rəşad İbrahimov, Tofiq Məmmədov,
Səxavət Məmmədov və başqa tələbələrim
çox bacarıqlıdırlar. Yeni tələbələrimdən
Atabəy İsmayılov Prezident təqaüdçüsü
və çox gözəl ifaçıdır. Amma tək mənim
deyil, bir çox müəllimlərin gələcəyi olan
tələbələri var. Onlar bizim gələcəyimizdir.
Həm də indiki gənclər sənətə daha
maraqlı, yaradıcı fikirlərlə gəlirlər.
Şəmsiyyə
Əliqızı
İki
sahil.- 2017.-20 aprel.- S.12