Böyük şəhərin işıqları 40 il sonra
Müsahibimiz respublikanın Xalq artisti, “Qaya” vokal qrupunun rəhbəri Rauf Babayevdir
- Rauf müəllim, musiqinin elə bir janrını seçdiniz ki, bu böyük bir inqilab demək idi. O zamanlar Azərbaycan musiqisinə gətirdiyiniz caz tamaşaçılarımız tərəfindən necə qarşılandı?
- Sizin kimi cavan
olanda Bakıda hamı cazı sevirdi. Biz də cavan uşaqlar idik və
cazın vurğunu idik. O zamanlar paytaxtda olan bütün kinoteatrlarda -
“Nizami”, “Azərbaycan”, “Araz”, “Vətən” kimi kinoteatrlarda
estrada orkestrləri var idi. Necə ki, indi hamının evində, işində
internet var. O zamanlar camaat
həftəsonu parklara gəlirdi.
Orada rəqs
meydançaları olurdu.
İnsanlar musiqi dinləyir, rəqs
edirdilər.
Bu çox gözəl bir ənənə idi.
Biz cavanlar, Asəf Zeynallı adına
musiqi məktəbinin
tələbələri
də
klassik musiqi ilə
məşğul
olmağımıza baxmayaraq
caz musiqisinə də
böyük rəğbət bəsləyirdik. Elə
həmin
Asəf
Zeynallı adına musiqi məktəbində Teymur
Mirzəyev,
Arif Hacıyev, Adil Nazarov və mən yığışıb
birlikdə
işbirliyinə
qərar
verdik. Teymur Mirzəyev
bildirdi ki, Amerikada gözəl kvartetlər
var, bizdə niyə olmasın?
İlk əvvəl ifalarımıza Amerika musiqisi ilə başladıq.
Çünki bizim musiqilərimiz mono musiqi idi. O zaman heç ağlımıza
da gəlməzdi ki, bizim mahnıları çox səsli
oxumaq olar. Biz bunu
etdik. İfalarımıza fərqli musiqiçilər
də
qulaq asırdı. O zamanlar bütün institutlarda da kiçik estrada kollektivləri
var idi. Mütəmadi olaraq bu institutlarda tədbirlər
keçirilirdi. O tədbirlərdə iştirak
etmək
elə
də
asan deyildi. Hamı iştiraka can atırdı. Yavaş-yavaş bu tədbirlərə dəvət almağa
başladıq. Artıq şəhərdə
tanınırdıq və bilirdilər
ki, belə bir caz kvarteti var. O vaxtlar qrupumuzun adı yox idi.
Biz tələbə idik və
özümüz üçün
oxuyurduq. Heç düşünmürdük
ki, nə vaxtsa
professional olacağıq. Görkəmli
bəstəkarımız Rauf Hacıyev o zamanlar estrada
orkestrinin rəhbəri idi. Eşidəndə ki, belə bir kvartet var,
bizi dəvət
etdi, qulaq asdı və bəyəndi. Həmin vaxtlar insanlar estrada acı
idi. Amma orkestrdə
işə
başlayanda Rauf
Hacıyev bildirdi ki, gərək Azərbaycan
mahnılarını ifa
edək.
Biz də
o zaman təəccübləndik, dedik
ki, biz bu mahnıları necə ifa edəcəyik? Rauf müəllim
bildirdi ki, ilk olaraq mənim
“Bakı” haqqında mahnımdan başlayaq.
Bu mahnını Leninqraddan
gətirilmiş musiqi
rəhbəri, cazmen aranjeman etdi. Biz bu mahnını 4 səslə oxuduq və
gördük ki, gözəl
də
alındı. Bu, ölkə
daxilində
də,
xaricində
də
gözəl
qəbul
edildi. Keçmiş
SSR-nın bütün
respublikalarında dəfələrlə anşlaqla keçən konsertlərimiz oldu.
- Bir yerdə
mahnı oxumağı,
bulvarda gəzməyi
sevən
4 dost, 4 yoldaş yaratdıqları
ansambla “Qaya” adını qoydular. Niyə məhz
“Qaya”?
- Bu sualı illərdir
mənə verirlər.
Hər dəfə bu sualı cavablandıranda
uşaqlardan soruşurdum
ki, doğrudan bu kimin ağlına
gəldi?
Teymur deyirdi sən
dedin, mən deyirdim axı mənə elə
gəlir
ki sən
dedin, biri deyir Arif dedi.
Kimin bu adı seçdiyi
əsas
məsələ deyil.
Əsas odur
ki, hamımızın
ürəyincə oldu. Yəqin ki, bizim dənizdə olmusunuz, Bakının bərk
küləyində qayalar oxuyur. Bu, gözəl
səslənir.
- “Qaya” vokal
instrumental ansamblı o dövrün
möhtəşəm musiqi qrupu idi. “Qaya” vokal ansamblının xarici səfərləri haqqında
danışardınız...
-Biz 50 ölkə
gəzmişik.
Səfərlər zamanı bizim ansambla xüsusi diqqət
edirdilər.
Konsertlərimiz çox maraqlı
keçirdi. Hər kəs
bizi sevərək
dinləyirdi.
Hətta
uzaq Afrika ölkələrinə
də
uzunmüddətli səfərlərimiz olmuşdu. Afrikada biz ilk
dəfə 4 ay, ikinci dəfə 3 ay qalmışıq. Bu 7 ay ərzində Afrikanın 15 ölkəsində olmuşuq. Mən həmişə demişəm
ki, artist gərək konsertsiz
yaşamasın. İndiki zamanda
da ansamblımın fəaliyyətini qənaətbəxş hesab
edirəm.
Bu uşaqlar həm Azərbaycan mahnılarını, həm də
xarici mahnıları gözəl
ifa edirlər. Biz gərək bunu bütün dünyaya göstərək ki, Azərbaycanda
necə
səslər, necə
oxuyanlar var.
- Rauf müəllim, sonradan
“Qaya” vokal ansamblı tədricən
dağılmağa başladı.
Buna səbəb nə
idi?
- Dağılmaq deməyək, “Qaya” vokal instrumental ansamblı fəaliyyətini dayandırdı. Səbəbi isə
ölkədə baş verən dəyişikliklər oldu. Qastrol səfərləri olmadı.
Biz dövlətin ansamblı
idik. O zaman dörd nəfərdən başlayan qrupumuz 110 nəfərlik bir kollektivə çevrilmişdi.
Zamanla hərə bir yerə
dağılmağa başladı.
Kimi xaricə
getdi, kimi də
özfəaliyyətə başladı.
Beləliklə də,
“Qaya” ansamblı fəaliyyətini dayandırdı. Həmin vaxtlarda dostum
Rafiq Əzizovla küçədə qarşılaşdım. Hal-əhval
tutduq. Soruşdu ki, nə işlə
məşğul
olursan? Vəziyyəti danışdım. O da təklif
etdi ki, gəl
məktəbdə dərs de. Əvvəlcə razılıq
vermədim. Daha sonra
qəbul
etdim. Bilirsiniz, bizim xoşbəxtliyimiz ondadır ki, öz sevdiyimiz işlə
məşğul
oluruq. Çünki insan sevdiyi işlə
məşğul
olanda yorulmur. 1995-ci ildən
öz qrupumu yaratdım.
“Bəri
bax” qrupu yaranandan üç ay sonra artıq Heydər
Əliyev Sarayında Gənclər Günü ilə bağlı
tədbirdə ilk çıxışlarını etdilər.
- Azərbaycanda
caz musiqisinə olan münasibət sizi qane edirmi?
- Deyərdim
ki, o illərdən
fərqli
olaraq bu gün demək olar caza elə
də
tələbat yoxdur. Əvvəllər paytaxtda çoxlu caz klublar var
idi. Bu gün onların demək olar ki, böyük əksəriyyəti bağlanıb. Ancaq caz ifa edən
gözəl
pianoçularımız var.
- Bizə elə gəlir,
caz musiqisindən danışmaq və Vaqif Mustafazadəni xatırlamamaq
günah olar. Bir qədər də
Vaqif musiqisindən danışmağınızı, ümumiyyətlə, Vaqif Mustafazadənin Azərbaycan caz musiqisinə verdiyi töhfələrdən söhbət açmağınızı xahiş
edirəm.
-Biz hələ Asəf
Zeynallı adına
musiqi məktəbində oxuyanda Vaqif tez-tez ora gəlirdi. Bizim sinifimizdə
zərb
alətləri var idi. Yığışıb caz çalırdıq.
Vaqifin çox gözəl bir pianino texnikası
var idi. Çox
professional insan idi.
Deyərdim ki, Azərbaycan musiqisinə
cazın ən yaxşısını
Vaqif gətirdi. Vaqif caza
yeni br xətt gətirdi.
Vaqifdən
əvvəl heç kim
muğamı cazla sintez etməmişdi.
Ona görə
bu gün də
Azərbycan
cazı deyəndə Vaqifi xatırlamamaq mümkün
deyil. O muğamın
çalarlarını caz
üzərində tətbiq
etdi.
- Musiqiçilər
adətən cazda muğam elementlərinin
olduğunu deyirlər. Bu gün əksər musiqiçilərimiz cazla muğamın sintezində
musiqi əsərləri ifa edirlər.
Fikrimcə, çox gözəl alınır. Cazı Azərbaycan musiqisinə
gətirən insanlardan biri kimi siz bu
sintezin yaranmasına necə
baxırsınız?
- Mən cazın sintezini sevmirəm. Deyə bilərəm ki, təmiz cazı və təmiz muğamı sevirəm - ayrı-ayrılıqda. Mən cazın dərinliyini sevirəm. Bugünkü cazı anlamıram. Musiqidə gözəlliyi sevirəm. Mən muğamla cazın sintezini sevmirəm. Bəlkə də düzgün demirəm, ancaq bu mənim şəxsi fikrimdir. Muğamı bizim görkəmli muğam ustadları, korifeylər oxuyanda insanın ağlını başından alır. Bir neçə il bundan əvvəl muğam müsabiqəsində münsif kimi əyləşmişdim. Ora rayondan uşaqlar gəlmişdi. Oturmuşdum, gözlərim yaşla dolmuşdu. Muğam sırf hisslərlə əlaqəlidir. Mən o uşaqları dinləyəndə heyrətə gəlirdim. Fikirləşirdim, möcüzədir, kiçik uşaqlar necə hiss edir bunu?
- Hər sahənin bir məktəbi və bu məktəbin bir müəllimi olur. Azərbaycan caz məktəbinin müəllimi kimi Rauf müəllim bu gün gənclərimizə cazın sirlərini öyrədirmi?
- Mən deməzdim ki, Azərbaycan cazının müəllimiyəm. Mən çoxsəsli cazın müəllimiyəm. Bacardığımı etməyə çalışmışam.
- Ailədə sizin yolunuzu davam etdirən varmı?
- Bir oğlum, bir də
nəvəm var. Oğlum pianoçudur. Bizim ansamblın direktorudur.
- Bu il sizin
üçün yubileylər ilidir. Həm sizin yubileyinizdir,
həm
“Qaya” ansamblının,
həm
də
SSRİ-də
ilk şou proqramının
40 illiyidir.
- Mən
uşaq olanda Çarli Çaplinin bir kinosu var
idi - “Böyük şəhərin işıqları”.
İndi istəyirəm ki, keçirəcəyim
yubiley konsertinin adını elə belə
də
qoyum: “Böyük şəhərin işıqları 40 il sonra”.
Şəmsiyyə Əliqızı
İki sahil.- 2017.- 16 mart.- S.16