Büdcənin formalaşmasında
qeyri-neft sektorunun rolu
Bir neçə il
əvvəl dünya bazarlarında neftin qiymətinin birdən-birə
kəskin ucuzlaşması
neft ölkəsi kimi Azərbaycana da təsirsiz ötüşmədi.
2015-ci ildə baş verən devalvasiyalar ölkənın
maliyyə sisteminə
və iqtisadiyyatına
müəyyən təsirlər
göstərdi. Lakin Prezident
İlham Əliyevin yürütdüyü uzaqgörən
və praqmatik siyasət nəticəsində
ölkəmiz dünyanı
bürüyən bu böhrandan minimum itki ilə çıxmağı
bacardı.
2017-ci ilin iqtisadi
göstəriciləri sübut
etdi ki, Azərbaycan artıq böhranın təsirlərini
minimuma endirə bilib və iqtisadi
inkişafın yeni mərhələsinə qədəm
qoyub. Mütəxəssislər
hesab edirlər ki, ötən illərdə iqtisadiyyatın
şaxələndirilməsi istiqamətində aparılan
siyasət öz nəticəsini göstərir
və 2018-ci il
bu baxımdan əhəmiyyətli dövr
olacaqdır. Bu, özünü Azərbaycanın
cari ildəki dövlət büdcəsinin
formalaşmasında da göstərir.
Xatırladaq ki, 2018-ci ildə
Azərbaycanın dövlət
büdcəsinin xərcləri
21 milyard 47 milyon manat proqnozlaşdırılıb.
Büdcə kəsiri
isə 920 milyon manat proqnozlaşdırılır
ki, bu, əvvəlki
illərlə müqayisədə
21,3 faiz azdır. Bu da ümumi daxili məhsulun (ÜDM) cəmi 1,3 faizinə
bərabərdir ki, belə göstərici ən yüksək uğur hesab edilə bilər.
Bütün məsələlərin müqayisədə daha aydın göründüyünü nəzərə
alaraq Azərbaycanla eyni regionu paylaşan
digər Cənubi Qafqaz ölkələrinin
büdcələrinə nəzər
salmaqla ölkəmizin
iqtisadi tərəqqisinin
miqyasını qiymətləndirmək
mümkündür. Belə ki,
qonşu Gürcüstanın
cari ildə dövlət büdcəsi
4,965 milyard ABŞ dolları
təşkil edəcək.
Bu, Azərbaycanın dövlət
büdcəsindən təqribən
2,4 dəfə azdır. Regionda hər zamankı kimi, ən az
büdcə işğalçı
Ermənistana məxsusdur:
1 trilyon 465 milyard dram,
yəni təqribən
3 milyard ABŞ dolları
həcmindədir ki, bu da Azərbaycan büdcəsindən 4 dəfə
azdır. Yeri gəlmişkən, Ermənistanın xarici borcu 7 milyard dollardır ki, bu da ÜDM-in 60 faizindən
çoxdur. Bu isə o deməkdir ki, ölkə yaxın gələcəkdə
daha ağır iqtisadi vəziyyətə
düşəcək.
Azərbaycanın uğurlu iqtisadi inkişafı bir sıra beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən
də yüksək qiymətləndirilir. Nüfuzlu
“Standard & Poor’s”
(S&P) beynəlxalq reytinq
agentliyi 2018-ci ildə
Azərbaycan dövlət
büdcəsinin profisitlə
icra olunacağına dair məlumat yayıb. Agentliyin hesabatında qeyd edilir ki, təşkilat
2014-cü ildən bəri
ilk dəfə Azərbaycanın dövlət
büdcəsi barədə
müsbət saldo proqnozlaşdırır. Qurum
büdcənin 2018-ci ildə
ÜDM-in 1,5 faizi həcmində, 2019-cu il -
0,6 faiz, 2020-ci il - 1,1 faiz, 2021-ci ildə isə ÜDM-in 1,7 faizi həcmində profisitini ehtimal edir. Agentlik Azərbaycanın dövlət
büdcəsinin orta illik profisitinin növbəti 4 ildə
ÜDM-in 1,1 faizi həcmində olacağını
proqnozlaşdırır. Büdcənin
proqnozlaşdırılmasında ölkəmizin iqtisadi inkişafındakı göstəricilər
əsas mənbə kimi qəbul edilib.
Ekspertlər hesab edirlər ki, Azərbaycanın dövlət büdcəsinin
artımında son dövrlərdə dünya
bazarlarında neftin bahalaşmasının da müəyyən təsiri
var. Hazırda neftin bir bareli
70 dollar civarında dəyişsə də dövlət büdcəsində
bir barel neftin qiyməti 45 dollar nəzərdə tutulub. Lakin büdcənin formalaşmasında
qeyri-neft sektorunun payı nəzərəçarpacaq
dərəcədə artmışdır.
Qeyd edək
ki, dövlət büdcəsi gəlirlərində
neft sektorunun xüsusi çəkisi
55,1 faiz təşkil edir ki, bu
da 2009-2015-ci illərdəki
göstəricilərdən azdır.
Ekspertlərin fikrincə, beynəlxalq təşkilatların Azərbaycan
iqtisadiyyatı barədə
yüksək proqnozlarının
xarici investisiyanın ölkəyə cəlb olunmasında mühüm təsiri olacaqdır. Nəzərə alsaq ki, Dünya İqtisadi Forumu da son
hesabatında Azərbaycanı
iqtisadi rəqabətlilik
qabiliyyətinə və
inklüziv inkişaf indeksinə görə yüksək reytinqlə qiymətləndirib, bu, ölkəmizin investisiyaların
cəlb edilməsində
üstünlüyünü xeyli artırır.
Taleh Turqut
İki
sahil.- 2018.- 1 fevral.- S.-11