“Bir ailə” filmi Azərbaycan kinosunda
ilk filmdir ki, müstəqilliyin ab- havası duyulur
Nizamı
Kino Mərkəzində “Bir ailə” bədii filminin təqdimatı
olub
Martın
1-də Nizami Kino Mərkəzi və “Ədibin Evi”nin təşkilatçılığı
ilə Mir Cəlal Paşayevin 110 illik və Qara Qarayevin 100
illik yubileyləri münasibətilə Azərbaycan mədəniyyətinin
bu görkəmli xadimlərinin birgə ərsəyə gətirdiyi
“Bir ailə” bədii filminin təqdimat mərasimi
keçirilib.AZƏRTAC xəbər verir ki, Azərbaycan
Respublikasının Birinci vitse-prezidenti Mehriban Əliyeva, Heydər
Əliyev Fondunun vitse-prezidenti Leyla Əliyeva mərasimdə
iştirak ediblər.Azərbaycan kinosunun tarixi
xalqımızın salnaməsidir
Filmin nümayişindən
əvvəl çıxış
edən “Ədibin Evi”nin nümayəndəsi
Elnur İmanbəyli bu mədəniyyət ocağının gördüyü
işlərdən söz
açıb. Deyib ki, son bir
ildən artıq müddətdə “Ədibin
Evi”nin fəaliyyətinin
çox vacib bir hissəsini görkəmli ədib və alim Mir
Cəlalın ədəbi
və elmi irsinə dair materialları toplamaq təşkil edib. Bu məqsədlə “Ədibin Evi” Milli Arxiv İdarəsi,
Milli Kitabxana ilə çox sıx işləyərək
Mir Cəlalın səs yazılarını,
əlyazmalarını bir
araya gətirib oxucular və tədqiqatçılar üçün
əlçatan etməyə
çalışır. Bugünkü tədbir də bu mənada önəm daşıyır.
Çünki Mir Cəlalın ssenari müəllifi olduğu “Bir ailə” filmi yenidən ictimaiyyətə təqdim
edilir.Azərbaycan Respublikası
Kinematoqrafçılar İttifaqının
icraçı katibi, Əməkdar İncəsənət
Xadimi Cəmil Quliyev ekran əsərinin
ölkəmizə qaytarılması və bərpa edilməsi
barədə danışıb.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin ötən əsrin 70-ci illərinin ortalarında kinematoqrafçılarla görüşündə
“Azərbaycan kinosunun tarixi xalqımızın salnaməsidir” fikrini xatırladan Cəmil Quliyev “Bir ailə”
filmini bu gün bu salnaməni
yaradan və yaşadan ekran əsəri kimi səciyyələndirib. O deyib:
“Bu il “Bir
ailə” filminin 75 illik yubileyidir. Bu yubiley çox
əlamətdar bir dövrə düşür.
Bu il biz
görkəmli ədib,
alim, istedadlı pedaqoq Mir Cəlal
Paşayevin 110, böyük
bəstəkar Qara Qarayevin 100, həmçinin
Azərbaycan kinosunun
120 illik yubileylərini
qeyd edirik. Bu tədbirlərlə bağlı Azərbaycan Respublikası Prezidenti İlham Əliyev müvafiq sərəncamlar
imzalayıb”.
Fransa kinematoqrafiyasının
görkəmli xadimi Anri Lanqluanın “Filmlərin taleyi insanların taleyinə bənzəyir. Hər bir yaradılan filmin üzərində zamanın izi qalır. Filmə yanaşarkən ona zamanın prizmasından baxmaq lazımdır” fikrini xatırladan Cəmil Quliyev “Bir ailə” filminin də bu qəbildən olduğunu söyləyib.
Bildirilib ki,
film 2008-ci ildə akademik Nərgiz Paşayevanın təşəbbüsü
ilə bərpa olunub. Azərbaycan Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin köməyi ilə Rusiyadan gətirilmiş bu ekran əsəri
hazırda Dövlət
Film Fondunda saxlanılır.
Filmin çəkilişləri
çox çətin
dövrdə, İkinci
Dünya müharibəsi
illərində aparılıb.
O zaman sovet rejissorları Qriqori Aleksandrov və Aleksandr İvanov Bakıya gəlmişdilər.
Bakı Kinostudiyasında üç
film - “Xəzər dənizçiləri” sənədli
filmi, “Bir ailə” və “Sualtı qayıq T9” bədii filmləri çəkildi. Əfsuslar
olsun ki, bu filmlərin ekranlara çıxmasına
qadağa qoyuldu. Çünki bu filmlərdə Azərbaycan
xalqının şücaəti,
qəhrəmanlığı, Böyük Vətən müharibəsində
qələbə qazanmaq
naminə misilsiz xidmətləri tərənnüm
olunurdu. Təbii ki, bu, Moskvada,
Kremldə əyləşənlərin
xoşuna gəlməmişdi.
Ona görə də bu filmlərə
qadağa qoyuldu.
“Bir ailə”nin
əsas qəhrəmanı
Azərbaycan xalqıdır
Filmin çox
cəsarətli ekran əsəri olduğunu vurğulayan Cəmil Quliyev deyib: “Bu filmdə heç bir şüar yoxdur. Filmin əsas qəhrəmanı Azərbaycan
xalqı, onun fədakar övladlarıdır.
Ekran əsərində
çox maraqlı qadın surətləri də var. Onlar
Azərbaycan qadınının
vətənpərvərliyini, gücünü əks etdirir. Filmin bütün dramaturji quruluşu və bədii təsviri Mir Cəlal Paşayevin rəhbərliyi
altında həyata keçirilib”.
Diqqətə çatdırılıb ki,
bu filmdə ilk dəfə Azərbaycan kinosunda kinosimfonizmdən istifadə
olunub. Burada musiqi ilə təsvirin vəhdəti tamaşaçını heyran
qoyur.
“Sənət ölməzdir. Azərbaycan
kinosunun uğuru olan bu filmin
yenidən bərpa olunması və ekranlara çıxması
sənətin ölməzliyinin
təsdiqidir”, - deyə
Cəmil Quliyev vurğulayıb.
Sonra filmin
nümayişi oldu.
1943-cü ildə Bakı Kinostudiyası tərəfindən çəkilmiş
bu film İkinci
Dünya müharibəsində
faşizm üzərində
qazanılan qələbədə
Azərbaycan neftinin rolundan və xalqımızın vətənpərvərliyindən
bəhs edir. Filmin ssenari müəllifi Mir Cəlal Paşayev, bəstəkarı Qara Qarayev, rejissorları Rza Təhmasib, Mikayıl Məmmədov və Qriqori Aleksandrovdur. Rollarda Xosrov Məlikov, Mərziyyə Davudova, Lyubov Orlova, Hökümə Qurbanova, Mirzə Babayev və digərləri çəkiliblər. Film
bəstəkar Qara Qarayevin kinoda ilk işidir.
Sovet arxivlərindən
tapılan sənəddə
filmə qadağa qoyulması ilə bağlı yazılıb:
“Bir ailə” kinofilmində Böyük
Vətən müharibəsi
və həmin müharibədə Kommunist
Partiyasının rolu
kifayət qədər
əks olunmayıb”...
Səbəb aydındır:
Mir Cəlal Paşayev öz ssenarisində göstərirdi
ki, müharibənin bütün yükü sadə xalqın üzərinə düşür.
O, öz çörək
payını da müxtəlif millətlərin
Bakıya təxliyə
edilmiş nümayəndələri
ilə bölüşən
Azərbaycan xalqının
qonaqpərvərliyindən, fədakarlığından bəhs
edirdi. Amma ssenaridə partiya fəallarının mənəviyyat
moizələrinə, nitqlərinə
yer verilməmişdi...
Məsələnin kökündə
həm də Azərbaycana qarşı müstəmləkəçi və
qısqanc baxış
dayanırdı. Elə
Bakıya Qəhrəman
şəhər adı
verilməməsinin də
səbəbi bu idi...Film vahid
süjet xətti ilə bir-birinə bağlı olan üç novelladan ibarətdir. Ekran əsərinin süjeti cəbhədə olan azərbaycanlı tankçı
Nəcəfin birgünlük
məzuniyyət zamanı
aşiq olduğu Katya adlı rus qıza məhəbbəti
ətrafında qurulub.
Belə ki, əsgər yoldaşı
yaxınlıqdakı şəhərdə
tanış-bilişi olmayan
Nəcəfə öz
ev ünvanını verir. Nəcəf isə ünvanı səhv salır, başqa ailənin qapısını döyür.
Ailə onun səhv gəldiyini bilsə də, üzünə vurmur, mehribanlıqla qarşılayır.
Bir gündə Nəcəflə ailənin
qızı Katya arasında sevgi bağı yaranır. Katya rolunu Lyubov
Orlova, Nəcəf rolunu isə görkəmli aktyor Xosrov Məlikov ifa edib.
Naməlum şedevr
Sovet kinosunun
ulduzlarından biri Lyubov Orlova xatırlayırdı:
“Bakı qaçqınlarla
dolu idi, almanlar isə artıq Krımı, Rostovu alıb Qafqazın üzərinə
yeriyirdilər. Biz isə Bakı Kinostudiyasından çıxmayaraq
gecə-gündüz çəkiliş
aparırdıq”.
Kinoşünas Aydın Kazımzadə “Azərbaycan kinematoqrafçıları”
kitabında filmlə bağlı belə bir maraqlı faktı qeyd edib: “Çəkiliş zamanı səhnələrdən
birində tankın partladılması lentə
alınmalı idi. Rejissorun və Orlovanın xahişi ilə çəkiliş
meydançasına hərbi
hissədən tank gətirilir. Tankın çəkilişdən sonra
hərbi hissəyə
qaytarılacağı deyilir.
Partlayış saxta olmalı, səhnəni müxtəlif nöqtələrdən
dörd kamera çəkməli idi. Amma tank həqiqətən
partlayır. Həyəcan
siqnalı verilir və partlayış səsinə yaxınlıqda
yerləşən hərbçilər
gəlirlər. Bir göz qırpımında
çəkiliş meydanı
əhatəyə alınır.
Partlayış vaxtı
dörd kameradan üçü işləmir.
Çünki partlayışdan
şok yaşayan operatorlar kameranı işə sala bilmirlər. Yalnız operator Koretski özünü itirməyib
və çəkilişi
davam etdirib. Beləliklə, cəbhəyə
göndəriləcək tank
məhv olub...”
Tanınmış kinoşünas Ayaz Salayev filmlə bağlı fikirlərini jurnalistlərlə bölüşərkən
deyib: “Bir ailə” filmi naməlum şedevrdir. Bu, Azərbaycan kinosunda ilk filmdir
ki, müstəqilliyin
ab-havası duyulur. Bu da Mir
Cəlal Paşayevin ssenarisi əsasında reallaşıb. “Bir ailə” Azərbaycanın
son dərəcə ləyaqətli övladlarının
İkinci Dünya müharibəsində əvəzsiz
rolundan bəhs edən filmdir. Bu gün bu
filmin üzə çıxması çox
əhəmiyyətlidir”.
İki
sahil.- 2018.- 2 mart.- S.3.