“Mən öləndə Şaxandanda
basdırın...”
İmaddədin Nəsimi Azərbaycan
xalqının zülmə,
istibdada, köləliyə
və cəhalətə
qarşı çıxan
şairlərindəndir. Əsrinin
böyük mütəfəkkiri
olan şairimiz Şamaxıda dünya ilə görüşə
gəlib, həyat və yaradıcılığının
bir hissəsi bu şəhərlə sıx bağlı olub.
Azərbaycan Dövlət Universitetinin
(indiki BDU) qədim dövr Azərbaycan ədəbiyyatı kafedrasının
müəllimi, məşhur
Nəsimişünas Əli
Fəhmi böyük şairin həyat və yaradıcılığını
sevə-sevə tədris
edir, onu tələbələrinə də
sevdirirdi. Əli Fəhmi onun qəzəllərini
saatlarla və əruz vəzninin özünəməxsus ahəngi
ilə elə gözəl söyləyirdi
ki, hamımız diqqət kəsilirdik. Sevimli müəllimimiz deyirdi ki, Nəsiminin Şahxəndan adlı böyük qardaşı
vaxtsız vəfat etdiyindən bu ölüm onu sarsıtmış, bir çox qəzəllərində
onu anmışdı.
Şahxəndan el-obada
güclü təsirə
və hörmətə
malik olduğundan onun dəfn olunduğu qəbiristanlığı
“Şaxandan” (Şahxəndan)
adlandırmışdılar.
Nəsimi bədii
vəsiyyətnaməsində belə yazıb: Mən öləndə Şaxandanda basdırın,
Çünki onun Şahidi-Xəndanı var.
Şahxəndanın dəfn olunduğu yer müqəddəs sayıldığı üçün
dövrünün üləmaları,
hörmətli şəxsiyyətləri
də “Şaxandan qəbiristanlığı”nda dəfn
olunurdular. Bu, o zaman böyük şərəf sayılırdı.
Yada salaq ki, Azərbaycan ədəbiyyatının məşhur
simalarından biri olan şair Seyid Əzim Şirvani və bir çox tanınmış şəxsiyyətlər
bu qəbiristanlıqda
dəfn olunublar.
İmadəddin Nəsimi dünya
poeziyasının ən
kamil nümunələri
sırasında diqqətəlayiq
yer tutan, əruz vəznində yazdığı
qəzəllərində daim
insanın əzəmətini,
insani məhəbbəti,
ilahi eşqi və şəxsiyyət azadlığını
tərənnüm edib.
Anadilli şeirin humanist ideyalarla, yeni məzmun, deyim tərzi və obrazlı şəkildə, təşbihlərlə,
bənzətmələrlə daha da zənginləşməsində
unudulmaz şairin misilsiz xidmətləri xüsusi qeyd olunmalıdır. Şairin
mənbəyini xalq ruhundan almış parlaq üslubu orta əsrlər Azərbaycan dilinin məna imkanlarını rəngarəngliyi ilə əks etdirir. Sənətkarın yaradıcılığı
bir sıra xalqların bədii-ictimai
fikrinin təkamülünə
qüvvətli təsir
göstərib.
Nəsimi irsinin Azərbaycan
xalqının mənəviyyat
xəzinəsində layiqli
yerini tutması keçən əsrin yetmişinci illərində
öz geniş fəaliyyəti sayəsində
tarixi-mədəni dəyərlərimizə
münasibətdə əsaslı
dönüş yaratmış
ümummilli lider Heydər Əliyevin adı ilə bilavasitə bağlıdır. Ulu öndərimiz Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə Azərbaycan ədəbiyyatının görkəmli
nümayəndələrindən ilk dəfə Nəsiminin 600 illik yubileyi UNESCO-nun tədbirləri siyahısına
daxil edilib və 1973-cü ildə beynəlxalq miqyasda qeyd olunub. O dövrdən başlayaraq
Nəsimi irsinin daha əhatəli araşdırılması
istiqamətində mühüm
tədbirlər görülüb.
Azərbaycan ədəbiyyatı və incəsənətində
Nəsiminin yaddaqalan obrazı yaradılıb,
“Nəsimi” adlı baxımlı bədii film çəkilib, həmçinin paytaxtımızın
mərkəzində şairin
əzəmətli heykəli
ucaldılıb, görkəmli
şairin adına gözəl bağ salınıb, Bakının
ən böyük rayonlarından biri onun adını yaşadır. Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının
Dilçilik İnstitutu
da Nəsiminin adını özündə
əbədiləşdirib. Bütün bunlar bir daha sübut
edir ki, şairin yaradıcılığı
və həyatı həmişə diqqətdə
olub və 2019-cu ilin Azərbaycanda Prezident İlham Əliyev tərəfindən
“Nəsimi İli” elan edilməsi də bu diqqətin
məntiqi davamıdır.
Vəli İlyasov
İki
sahil.- 2019.- 2 fevral.- S.19