Davamlı modernləşməyə və
sosial rifaha xidmət edən islahatların müəllifi
“Newtimes.az” portalı Azərbaycan
Respublikasının Baş Naziri Novruz Məmmədovun ulu
öndər Heydər Əliyevin ölkəmizdə siyasi
hakimiyyətə gəlməsinin 50 illiyi ilə bağlı
“Davamlı modernləşməyə və sosial rifaha xidmət
edən islahatların müəllifi” mövzusunda geniş məqaləsini
dərc edib. AZƏRTAC məqaləni təqdim edir.
x x x
Dünyada elə bir xalq tapmaq çətindir
ki, hansısa taleyüklü və mürəkkəb mərhələdə
onun taleyində müstəsna rol oynamış, sabit və
davamlı dövlətçilik ənənələri
formalaşdırmış milli lideri olmasın. Belə seçilmiş liderlərin mənalı və
zəngin həyat səhifələrini vərəqləyərkən
onların mənsub olduğu xalqların da dövlətçilik
ənənələri, tarixi, inkişaf səviyyəsi barədə
aydın təsəvvür yaranır. Belə dahi şəxsiyyətlər
yüksək mənəvi dünyaları ilə, ali bəşəri
və milli ideallara, ümummilli mənafelərə sidq-ürəkdən
bağlılıqları ilə milyonların qəlbində
özləri üçün möhtəşəm abidə
ucaldırlar.
XX əsr tariximizin parlaq
siması, böyük şəxsiyyəti olan ümummilli
lider Heydər Əliyevin siyasi obrazı da Azərbaycan
xalqının dövlətçilik şüurunun, tarixin
sınağından şərəflə
çıxmış unikal idarəçilik məktəbinin,
müasir ictimai-siyasi, fəlsəfi fikrin ən üstün
keyfiyyətlərinin canlı mənzərəsidir.
Tarixşünaslıq elmi Heydər Əliyev şəxsiyyətini
öyrəndikcə, əslində, müstəqil Azərbaycan
dövlətinin tarixi keçmişini, bu gününü,
ölkəmizdə həyata keçirilən dövlət
quruculuğu prosesini öyrənir.
Tarixi gerçəkliklərin müqayisəsi
böyük şəxsiyyətlərin fəaliyyətinin qiymətləndirilməsində
ən obyektiv istinad yeridir. Bu mənada, ulu
öndər Heydər Əliyevin rəhbərlik etdiyi Azərbaycan
istisnasız olaraq daim problemlərin həllinə doğru irəliləyən,
iqtisadi, sosial, humanitar və mədəni sahələrdə
intibaha can atan, hər addımda insan və şəxsiyyət
amilini uca tutan ölkə kimi görünür. Ötən yüzillikdə cərəyan edən hadisələrin
təhlili göstərir ki, respublikanın müstəqilliyə
gedən yolu 1969-cu ildən başlayaraq ulu öndər Heydər
Əliyevin ikinci dəfə Azərbaycana rəhbərlik etdiyi
dövrdə həyata keçirilən məqsədyönlü
siyasətlə tamamlanmışdır. Zaman
və ictimai-iqtisadi formasiya baxımından kifayət qədər
fərqli olan hər iki tarixi dövrün əsas bənzər
cəhətləri isə Ulu Öndərin Azərbaycana
müqayisəyəgəlməz dərəcədə
böyük nailiyyətlər qazandıran fədakar xidməti,
eləcə də ölkənin inkişafında yeni
impuls və tərəqqi meyillərinin geniş vüsət
alması olmuşdur. Beləliklə, ulu öndər Heydər
Əliyevin Azərbaycana rəhbərlik etdiyi və tarixi şərait
baxımından tamam fərqli olan dövrlər eyni
missiyanın sadəcə biri-birini tamamlayan iki mərhələsi
kimi qiymətləndirilə bilər.
Gələcək müstəqilliyə etibarlı
zəmin
İdarəçilik fəlsəfəsi
fərqli və özünəməxsus cəhətlərlə
zəngin olan Ümummilli Liderin sovet Azərbaycanına rəhbərliyi
mərhələsi ölkəni sürətli inkişaf yoluna
çıxarmaqla yanaşı, milli müstəqilliyə
etibarlı zəmin formalaşdıran amillərlə də zəngin
olmuşdur. Milli özünəqayıdış
və özünüdərkin məhz bu dövrdə
başlanğıcını qoyan, azərbaycançılığın
keçən əsrdə yazılan ən parlaq səhifələrinin
müəllifi olan ulu öndər Heydər Əliyevin Azərbaycana
gətirdiyi ideyalar ölkə həyatını
büsbütün müasirləşdirmişdir.
Tarixin axarını dəyişən
ideya və prinsiplərin daşıyıcısı olan Heydər
Əliyevin nadir idarəçilik keyfiyyətləri, xarizmatik
liderlik məziyyətləri, böyük vətənpərvərliyi
ötən əsrin 70-ci illərindən etibarən milli ruhun
hədsiz yüksəlişinin təmin edilməsində misilsiz
rol oynamışdır. Onun keçmiş sovet
idarəçilik sisteminin forma və məzmununu, bütün
incəliyini dəqiqliklə bilməsi bu prosesdə maneə
yaradıcı amilləri uğurla
neytrallaşdırmasına, eyni zamanda, öz ideyalarını
reallaşdırmaq istiqamətində mərkəzdən
lazımi dəstək almasına imkan vermişdir. Bu kontekstdə ümummilli lider Heydər Əliyevin
idarəçiliyinin digər önəmli xüsusiyyətləri
Azərbaycanın bütün əsas sahələr üzrə
inkişafının yeni mərhələsinə qədəm
qoyması, sözün əsl mənasında, öz intibah
dövrünü yaşaması olmuşdur. İqtisadi
asılılığın aradan
qaldırılmasının siyasi müstəqilliyin təməlində
duran əsas amillərdən biri olduğunu aydın görən
Ulu Öndər respublikanın istehsal potensialının
mühüm hissəsinin ittifaq şəbəkəsindən
ayrılaraq əsaslı şəkildə müstəqilləşdirilməsi,
Azərbaycanın iqtisadi muxtariyyətinin təmin
edilməsi, sənaye potensialının güclənməsi, təhsil
sferasında yeni inkişaf mərhələsinin əsasının
qoyulması, xalqın uzaq gələcəyini nəzərdə
tutan milli kadr potensialının, o cümlədən nadir
ixtisaslar üzrə mütəxəssis kontingentinin yaradılması
kimi möhtəşəm nailiyyətlərə imza
atmışdır.
Ulu Öndər həmin dövrdə
azərbaycanlıların keçmiş SSRİ-nin nüfuzlu
ali təhsil ocaqlarında təhsili üçün səylə
çalışır, respublikamıza ayrılmış
müsabiqədənkənar yerlərin sayının artırılmasını
Moskvadan israrla tələb edir, əksər hallarda buna nail
olurdu. 1970-ci ildə respublikadan kənara
oxumağa göndərilən belə tələbələrin
sayı əgər 60 nəfər idisə, 1975-ci ildə
onların sayı 600 nəfərə, 1978-ci ildə 800-900 nəfərə
çatmışdı. Beləliklə, SSRİ-nin müxtəlif
ali təhsil müəssisələrinə göndərilənlərin
sayı o zaman təxminən Azərbaycan
Dövlət Universitetinə bir il ərzində qəbul
olunanların sayına bərabər idi. Ümummilli lider Heydər
Əliyev çox sonralar – 1997-ci ildə keçmiş
SSRİ-nin müxtəlif universitetlərində ali təhsil
almış məzunlarla görüşündə bununla
bağlı demişdir: "Azərbaycanda
kadr hazırlığı məsələsi ilə şəxsən,
bilavasitə ciddi məşğul olarkən və o cümlədən
sizləri respublikamızdan kənarda ali məktəblərə
göndərərkən mütləq və mütləq Azərbaycanın
gələcəyini, müstəqilliyini
düşünürdüm. O vaxt mən
inanırdım: vaxt gələcək ki, bu kadrlar müstəqil
Azərbaycana lazım olacaqdır. Vaxt gələcəkdir ki,
nəhayət, Azərbaycan müstəqil olacaqdır və bu
kadrlar Azərbaycanın müstəqilliyini təmin edəcəklər”.
Həmin illərdə məhz
Heydər Əliyevin qətiyyəti, iradəsi və təşəbbüskarlığı
ilə keçmiş SSRİ-nin bir sıra strateji əhəmiyyətli
müəssisələri məhz Azərbaycanda inşa
olunmuş, bununla da respublikamızın gələcək
müstəqilliyinin iqtisadi əsası
formalaşdırılmışdır. Ulu öndər
Heydər Əliyev bu məsələdə daim qətiyyətli
mövqe tutmuş, keçmiş ittifaqın rəhbərliyi
qarşısında israrlı tələblərlə
çıxış etmiş, prinsipiallıq göstərmişdir.
Bu nöqteyi-nəzərdən dahi öndərin Bakı Məişət
Kondisionerləri Zavodunun inşası ilə bağlı
göstərdiyi əzmkarlığı xüsusi qeyd etmək
lazımdır.
Neft sənayesinin iqtisadi inkişafdakı rolunu
müdrikliklə nəzərə alan ulu öndər Heydər
Əliyev 70-ci illərdə bu sahənin dinamik
inkişafına nail olmuş, neft-kimya sənayesinin tamamilə
modernləşdirilməsini təmin etmişdir. Həmin
dövrdə neft sənayesinin inkişafında tamamilə yeni
mərhələ başlanmış, bu zəngin milli sərvətin
Azərbaycanın rifahına xidmət edən vasitəyə
çevrilməsi prosesinin əsası qoyulmuşdur. Heydər Əliyevin müəllifliyi ilə tərtib
olunan "Azərbaycanda neftayırma sənayesinin yenidən
qurulması” planı əsasında bu tipli müəssisələrin,
iri komplekslərin tikilməsi və yeni fəaliyyət prinsiplərinə
keçməsi prosesi sürətlə başa
çatdırılmışdır.
Milli inkişaf modelinin müəllifi
Ulu öndər Heydər Əliyevin lider kimi
böyüklüyü onun daim uzaq hədəflərə
hesablanmış və milli məqsədləri önə
çəkən siyasət yürütməsi olmuşdur. Məhz ötən əsrin 70-80-ci illərində
formalaşdırılmış iqtisadi potensial 90-cı illərin
sonlarına doğru dünyada cərəyan edən mürəkkəb
proseslərin nəticəsi kimi istiqlaliyyət qazanmış
Azərbaycanın sonrakı mərhələdə müstəqil
yaşamasını təmin etmişdir.
Müdrik xalqımızın XX əsrdə
dünya siyasi arenasına bəxş etdiyi nadir şəxsiyyət
kimi Ümummilli Liderlik zirvəsinə ucalmış Heydər
Əliyev bu gün həm də müstəqil
respublikamızın milli inkişaf modelinin banisi kimi ehtiramla
xatırlanır. Ümummilli Lider mərkəzi planlaşdırma
və bölgü prinsiplərinin hakim
olduğu bir ictimai-iqtisadi formasiyadan azad bazar iqtisadiyyatına
optimal keçid modelini irəli sürərək, onun həyata
keçirilməsinə çalışmışdır.
İqtisadi sahədə həyata keçirilən
islahatların əsasında bazar iqtisadiyyatının
formalaşdırılması yolu ilə ümumi daxili məhsul
istehsalını artırmaq, qeyri-neft sektorunun sürətli
inkişafını təmin etmək məqsədi
dayanmışdır.
Dövlət mülkiyyətinin
xalqın mənafeyinə uyğun formada özəlləşdirilməsi
sərbəst bazar rəqabəti prinsiplərinin, xüsusi
mülkiyyətçiliyin bərqərar olmasına, habelə
milli iqtisadiyyatın dünya iqtisadi sisteminə
inteqrasiyasına, insanların şüurunda, həyat tərzində
əsaslı dəyişikliklərin baş verməsinə səbəb olmuşdur. Ölkədə
həyata keçirilmiş özəlləşdirmə
prosesi hər bir vətəndaşın iqtisadi islahatlarda
şəxsi marağını təmin etmək, əhalinin həyat
səviyyəsini yaxşılaşdırmaq, sağlam rəqabətə
əsaslanan istehsal üçün şərait yaratmaq niyyətinə
xidmət etmişdir. İqtisadiyyatın
bütün sahələrini əhatə edən özəlləşdirmə
prosesi müstəqil respublikamızda bazar iqtisadiyyatı
meyarlarının sürətlə formalaşmasına,
ölkənin xarici iqtisadi əlaqələrinin yüksəlməsinə,
dünya təsərrüfat sisteminə inteqrasiyasına
etibarlı zəmin yaratmışdır.
Ümummilli Liderin rəhbərliyi
altında həyata keçirilmiş struktur islahatları Azərbaycanda
iqtisadiyyatın bütün sahələrinin sürətli
inkişafına, o cümlədən yerli və xarici
investisiyalar, müasir texnologiyalar, idarəetmə təcrübəsi
cəlb etməklə, rəqabətqabiliyyətli məhsul
istehsal edən müəssisələrin
yaradılmasına, infrastrukturun yenilənməsinə, yeni
iş yerlərinin açılmasına imkan vermişdir.
Ümummilli Lider respublika iqtisadiyyatının keyfiyyətcə
yeni mərhələsində özəl sektoru sosial-iqtisadi
inkişafın başlıca təminatçısı kimi dəyərləndirmiş,
güclü sahibkarlar təbəqəsinin formalaşmasına,
onların cəmiyyətdəki mövqelərinin güclənməsinə
çalışmışdır.
İnvestisiyaların təşviqi
üçün respublikada daha münbit şərait yaratmaq,
daxili və xarici sərmayəni stimullaşdıran səmərəli
metodlardan istifadə etmək, xarici kapital qoyuluşunun
başlıca istiqamətini regionların, qeyri-neft sektorunun
inkişafına yönəltmək, habelə maddiləşən
işgüzar fəallığı gücləndirmək
üçün kompleks tədbirlər həyata
keçirilmişdir.
Ümumilikdə, 1993-2003-cü
illərdə ölkədə həyata keçirilən siyasət
deməyə əsas verir ki, ulu öndər Heydər
Əliyev milli ideyanın təcəssümü olan məqsədlərin
gerçəkləşməsi, ələlxüsus da müstəqillik
amilinin praktik şəkildə bərqərar olması
baxımından, ilk növbədə, iqtisadiyyatda
çoxşaxəli islahatların aparılmasını,
davamlı inkişaf üçün bazisin
formalaşmasını vacib saymışdır. Ulu Öndərin müstəqil Azərbaycana rəhbərliyi
illərində milli iqtisadiyyatda köklü islahatlar
aparılmış, sosialyönümlü bazar
iqtisadiyyatına keçidin ümdə prinsipləri müəyyənləşdirilmiş,
torpaq islahatı kimi çətin və ağrılı
proses, habelə özəlləşdirmənin birinci mərhələsi
uğurla başa çatdırılmış, milli
sahibkarlığın inkişafı üçün zəruri
qanunvericilik aktları qəbul edilmiş, respublikanın
dünya təsərrüfat sisteminə inteqrasiyası sürətlənmişdir.
İslahatlarda müasirləşmə və
novatorluq
Fəaliyyəti ilə zaman və
məkanın fövqündə dayanan tarixin yetişdirdiyi ən
böyük şəxsiyyətlərdən biri kimi Ulu Öndər
Azərbaycanın inkişafında qazandığı uğur
və nailiyyətlərin davamlı olmasını təmin etmək
üçün böyük fədakarlıqlar göstərmişdir.
Bunun ən bariz göstəricilərindən
biri də Ulu Öndərin özündən sonra ölkəmizə
layiqincə rəhbərlik edərək qazanılan
uğurların davamlılığını təmin edəcək,
xalqın alternativsiz liderinə çevriləcək
davamçı – siyasi varis yetişdirməsindədir.
XX əsrin sonlarına doğru
müstəqil dövlətçiliyin bərpasına nail
olmuş, onu möhkəmləndirərək yeni inkişaf
magistralına çıxarmış müdrik xalqımız
taleyini məhz qəlbən inandığı, etimad göstərdiyi
siyasi liderə etibar etmişdir. "Əsl siyasət - konkret,
real iş görməkdən ibarətdir”
deyərək fəaliyyətə başlayan cənab İlham
Əliyev hələ 2003-cü ildə verdiyi vədə sadiq
qalaraq ötən 15 illik fəaliyyəti ilə hər bir Azərbaycan
vətəndaşının layiqli Prezidenti olduğunu
sübuta yetirmişdir.
2018-ci ilin 11 aprel seçkilərində
xalqın böyük dəstəyi ilə Azərbaycana rəhbərlik
kimi məsuliyyətli missiyanı növbəti mərhələdə
də üzərinə götürmüş cənab
İlham Əliyev ona göstərilən etimadı fəaliyyəti
ilə hər zaman doğruldur, Azərbaycanı daha
qüdrətli dövlətə çevirmək
üçün əzmlə, qətiyyətlə
çalışır. Təkcə onu demək
kifayətdir ki, respublikamız son prezident seçkilərindən
sonra daha da güclənmiş, zənginləşmiş, hərtərəfli
inkişaf yolunda yeni uğurlara imza atmış, insan amili həyata
keçirilən siyasətin ana axarında yer
almışdır.
Ulu öndər Heydər
Əliyevin idarəçilik ənənələrini yeni
dövrün tələblərinə uyğun daha da zənginləşdirən
cənab İlham Əliyev xalqın problemlərinə, arzu və
istəklərinə həssaslıqla yanaşır və bunu
bütün məmurların qarşısında zəruri tələb
kimi qoyur. Fəaliyyətində xalqına güvənən,
arxalanan dövlət başçısı xalqa xidmətdən
böyük şərəf duyur. "Mənim işim ondan
ibarətdir ki, xalqa xidmət etməliyəm. Onu da edirəm və
bundan sonra da edəcəyəm. Bütün
işlərimdə mən xalqa arxalanıram. Əgər təşəbbüslərimiz
xalq tərəfindən dəstəklənməsəydi,
bütün bu işləri görmək mümkün
olmazdı” deyən ölkə başçısı idarəçilikdə,
fəaliyyətdə, düşüncədə yenilik və
sivil dəyərlərin tətbiqini zəruri sayır.
Dövlət başçısının
gerçəkləşdirdiyi uğurlu diplomatiya son 15 ildə
Azərbaycanın bölgədə və dünyada layiqli
yerini tapmasını, regional liderliyini təmin etmişdir.
Bakı-Tbilisi-Ceyhan əsas ixrac boru, Bakı-Tbilisi-Ərzurum
qaz kəmərinin istismara verilməsi, TAP, TANAP layihələrinin
reallaşdırılması, üç süni peykin orbitə
buraxılması Azərbaycanın beynəlxalq münasibətlər
sistemindəki mövqelərini daha da gücləndirmişdir.
Dövlət başçısı cənab İlham
Əliyevin diplomatik səyləri nəticəsində
Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu layihəsi də uğurla
gerçəkləşmiş, respublikamızın Şərqlə
Qərb arasında tranzit-kommunikasiya imkanları genişlənmişdir.
Xatırlatmaq yerinə düşər ki, 2018-ci
il mayın 29-da Cənub Qaz Dəhlizinin, iyunun 12-də isə
onun tərkib hissəsi olan TANAP boru kəmərinin rəsmi
açılış mərasimi olmuş, bu layihələrin
icrası Azərbaycanın regionda və Avropada geoiqtisadi əhəmiyyətini
artırmışdır. Eyni zamanda, 2018-ci il
sentyabrın 18-də 204 kilometr uzunluğunda Ələt-Astara-İran
İslam Respublikası magistral avtomobil yolunun istifadəyə
verilməsi mühüm hadisələrdən olmuşdur.
Səmərəli idarəetmə
sistemi xalqın mənafeyinə cavab verən strateji əhəmiyyətli
qərarların qəbulu ilə yanaşı, konkret zamanda həyata
keçirilmiş tədbirlər sistemi ilə bağlı
müntəzəm olaraq ictimaiyyətin məlumatlandırılmasını
da zəruri tələb kimi önə çıxarır.
Səmərəli və şəffaf idarəçiliyi
hökumət qarşısında mühüm vəzifələrdən
biri kimi müəyyənləşdirmiş Azərbaycan
Prezidenti cənab
İlham Əliyevin idarəçilik
konsepsiyasında da bu mütərəqqi prinsip daim önə
çəkilir. Dövlət
başçısı ötən 15 ildə ayrı-ayrı məmurlara
etimad meyarını məhz onların fəaliyyətinə nəzərən
müəyyənləşdirərək, ictimaiyyətin
görülmüş işlər, qarşıda duran məqsədlər
və həyata keçiriləcək layihələr barədə
məlumatlandırılmasını zəruri
saymışdır. Bu cür hesabatlar konkret
dövrdə əldə edilmiş nailiyyətlərin qiymətləndirilməsi,
qazanılmış uğurların ictimaiyyətə
düzgün, obyektiv çatdırılması, mövcud
problemlər ətrafında obyektiv müzakirələrin
aparılması, bu problemlərin həlli yollarının
tapılması üçün səmərəli vasitəyə
çevrilmişdir.
İdarəçiliyin
asanlaşdırılması və bu zaman vətəndaş məmnunluğunun
təmin edilməsi də strateji xətt olaraq diqqət mərkəzindədir.
Prezident 2018-ci ilin avqust ayında əhalinin məşğulluğu,
əmək və sosial müdafiəsi ilə bağlı
çevik və innovativ xidmətlərin göstərilməsi
üçün Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi
Nazirliyinin nəzdində Dayanıqlı və Operativ Sosial Təminat
Agentliyini (DOST) yaratmışdır. Ümumilikdə, "ASAN
xidmət”, "ASAN Kommunal” və "DOST” kimi modern xidmət
mərkəzlərinin yaradılması Azərbaycanda
müasir idarəetmə sisteminin mahiyyətini, fəlsəfəsini
açır.
Regionların inkişafında tarazlıq təmin
edilir
2003-cü ildən etibarən Azərbaycanın
iqtisadi sahədə həyata keçirdiyi siyasətin
uğurlarını şərtləndirən əsas amillərdən
biri də məhz inkişafın mərkəz və regionlar
üzrə tarazlı xarakter daşıması, rentabelli
istehsal sahələrinin ölkənin bütün
regionlarını əhatə etməsi, yerli resurslardan
istifadənin səmərəliliyinin artırılması,
infrastrukturun yeniləşdirilməsi tədbirləri ilə
sıx şəkildə bağlıdır. Məhz bu iqtisadi
strategiya regionlarda sahibkarlığın inkişafını
sürətləndirməklə, oradakı əmək
ehtiyatlarından, təbii və iqtisadi potensialdan səmərəli
istifadə edilməsinə imkan yaratmışdır.
Azərbaycan Prezidenti cənab
İlham Əliyevin 2004-cü il 11 fevral tarixli "Azərbaycan
Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı (2004-2008-ci illər)”, 2009-cu il 14 aprel
tarixli "Azərbaycan Respublikası regionlarının
2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı” və 2014-cü il 27 fevral tarixli
"Azərbaycan Respublikası regionlarının 2014-2018-ci illərdə sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı” regionların iqtisadi inkişafında
tamamilə yeni səhifə açmış, insanların kəndlərdən
şəhərlərə axınının
qarşısını almış, xüsusilə də
qeyri-neft sektorunun, sahibkarlığın inkişafına
xüsusi təkan vermişdir.
2004-2018-ci illər ərzində
reallaşdırılan regionların sosial-iqtisadi
inkişafı dövlət proqramlarının təhlili
göstərir ki, ötən müddətdə ölkənin
makroiqtisadi göstəricilərində regionların xüsusi
çəkisi əhəmiyyətli dərəcədə
yüksəlmişdir. Yerlərdə
sahibkarlığın inkişafının sürətləndirilməsi,
yerli istehsal və emal müəssisələrinin fəaliyyətinin
bərpası və genişləndirilməsi, iqtisadi və
sosial-mədəni infrastruktur obyektlərinin yenidən
qurulması, yoxsulluğun azaldılması, yeni iş yerlərinin
açılması nəticəsində əhalinin həyat səviyyəsinin
yüksəldilməsi istiqamətində böyük
uğurlar əldə olunmuşdur.
Azərbaycan Prezidenti cənab
İlham Əliyev "Azərbaycan Respublikası
regionlarının 2014-2018-ci illərdə sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramı”nın icrasının
yekunlarına həsr olunmuş konfransda bölgələrin
inkişafı üçün dördüncü dövlət
proqramının da hazırlandığını diqqətə
çatdırmışdır. Ötən illərdə
görülən tədbirlərə rəğmən əlavə
dəyərin formalaşdırılmasında özünü
göstərən fərq sayca dördüncü dövlət
proqramının qəbulunu da zəruri etmişdir. Azərbaycan
Prezidentinin 2019-cu il 29 yanvar tarixli fərmanı ilə təsdiq
edilmiş "Azərbaycan Respublikası regionlarının
2019-2023-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı
Dövlət Proqramı” qarşıdakı illərdə
bölgələrin inkişafına yeni təkan olacaqdır.
Statistik göstəricilər son
15 ildə Azərbaycan iqtisadiyyatının
inkişafını və dayanıqlılığını
bir daha təsdiq edir: Ötən dövrdə ölkənin
strateji valyuta ehtiyatları 27 dəfə artaraq 46,7 milyard
ABŞ dollarına çatmışdır. 2004-2018-ci illərdə
ümumi daxili məhsul (ÜDM) real ifadədə 3,2 dəfə,
o cümlədən qeyri-neft sektoru 2,7 dəfə
artmışdır. Davamlı sosial-iqtisadi inkişafın təmin
edilməsi məqsədilə dövlət büdcəsində
dövlət əsaslı vəsait qoyuluşu xərcləri
dinamik olaraq artmış, investisiya xərcləri dövlət
büdcəsində əhəmiyyətli çəkiyə
malik olmuşdur.
Görülən tədbirlərin nəticəsi
olaraq bölgələrdəki rayon və şəhərlərlə
paytaxt Bakı şəhərinin inkişafı
arasındakı fərq getdikcə azalır. Dövlət
proqramları nəticəsində regionların tərəqqisinə
50 milyard manatdan çox vəsaitin yatırılması
inkişafdakı tarazlığı təmin etmişdir.
Yalnız onu demək kifayətdir ki, 2019-cu ildə Azərbaycanın
34 şəhər və rayonu mərkəzdən dotasiya
almadan özünü maliyyələşdirir. Son 15 ildə
açılmış 1,9 milyona yaxın iş yerinin 50 faizdən
çoxunun məhz regionların payına düşməsi də
Azərbaycan Prezidenti cənab İlham Əliyevin regional siyasətinin
uğurlarının əyani təcəssümüdür.
Son 15 ildə ölkə Prezidentinin
sahibkarlığın inkişafı istiqamətində həyata
keçirdiyi tədbirlər ardıcıllığı, səmərəliliyi
və sistemliliyi ilə diqqəti cəlb etmişdir. Hələ 2004-cü il 1 fevral tarixində Bakı
Biznes Mərkəzində yerli sahibkarlarla görüşən
dövlət başçısı onları narahat edən məsələləri
diqqətlə dinləmiş, sahibkarları dəstəklədiyini,
iş adamlarına gələcəkdə də lazımi
köməyi göstərəcəyini bəyan
etmişdir. Dövlət rəhbəri
inhisarçılıq, sahibkarlara süni maneələrin
yaradılması, hüquq mühafizə orqanlarının
iş adamlarının fəaliyyətinə müdaxiləsi
hallarını pisləmiş, bu münasibət konkret qərarlarla
müşayiət olunmuşdur. Antiinhisar fəaliyyətinin
gücləndirilməsi, inflyasiyanın
qarşısının alınması üçün əsaslı
tədbirlərin görülməsi, qeydiyyat sisteminin sadələşdirilməsi,
yerlərdə regional iqtisad məhkəmələrinin
yaradılması və s. kimi tədbirlər bunun əyani təcəssümüdür.
Cənab İlham Əliyev Azərbaycanı
müasir və qüdrətli dövlətə çevirmək
məqsədini sadəcə deklorativ bəyanatlarla ifadə
etmir, onun konkret icra mexanizmlərinin müəyyənləşdirilməsi
istiqamətində konkret addımlar atır. Dövlət
başçısının son illərdə
imzaladığı "Azərbaycan 2020: gələcəyə
baxış” İnkişaf Konsepsiyası və "Milli
iqtisadiyyat və iqtisadiyyatın əsas sektorları üzrə
strateji yol xəritələri” kimi konseptual əhəmiyyətli
sənədlər deməyə əsas verir ki, cənab
Prezident uzunmüddətli inkişaf strategiyasının
dərin elmi proqnozlar əsasında işlənib
hazırlanmasına çalışır.
Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin İqtisadi İslahatlar üzrə Köməkçisi
Xidmətinin, eləcə də Maliyyə Bazarlarına Nəzarət
Palatasının, İqtisadi İslahatların Təhlili və
Kommunikasiya Mərkəzinin, Maliyyə Sabitliyi və Turizm,
habelə Apelyasiya şuralarının, Sosial Tədqiqatlar Mərkəzinin
yaradılması iqtisadi islahatların səmərəliliyini
yüksəltmişdir. Dövlət
başçısının siyasi iradəsilə həyata
keçirilən sistemli islahatlar – imzalanan fərman və sərəncamlar
respublikamızın postneft dövrünə
uyğunlaşdırılması, sahibkarların hərtərəfli
dəstəklənməsi yolu ilə qeyri-neft sektorunun
inkişafının sürətləndirilməsi məqsədini
önə çəkir. Bu baxımdan 3 fevral
2016-cı il tarixli "Azərbaycan Respublikasının mərkəzi
və yerli icra hakimiyyəti orqanlarında Apelyasiya
Şuralarının yaradılması haqqında”, 20 aprel
2016-cı il tarixli "İnvestisiyanın həyata
keçirildiyi iqtisadi fəaliyyət sahələri, investisiya
layihəsinin həcmi ilə bağlı minimal məbləğ
və həyata keçiriləcəyi inzibati ərazi
vahidləri”nin təsdiq edilməsi haqqında, 2016-cı il 19
may tarixli "Dövlət əmlakının özəlləşdirilməsi
prosesinin təkmilləşdirilməsi sahəsində əlavə
tədbirlər haqqında” və "Bəzi tikinti obyektlərinin
istismarına icazə verilməsinin sadələşdirilməsi haqqında” fərmanları, habelə 2016-cı il
21 may tarixli fərmanla təsdiq edilmiş "Malların və
nəqliyyat vasitələrinin gömrük sərhədindən
keçirilməsi üçün "Yaşıl dəhliz”
və digər buraxılış sistemlərindən istifadə
Qaydaları”, 21 aprel 2016-cı il tarixli "Azərbaycan
Respublikasında "Sahibkarlar Günü”nün təsis
edilməsi haqqında” və digər sənədlər
ölkədə sahibkarlığın inkişafına ciddi təkan
vermiş, ölkəmizin qlobal böhran meyillərinə
çevik müqavimətini təmin etmişdir.
İnsan amili daim prioritetdir
Nazirlər Kabinetinin 2019-cu ilin
birinci rübünün sosial-iqtisadi inkişafının
yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrin
müzakirəsinə həsr olunmuş iclası
respublikamızın dinamik inkişaf yolunda olduğunu bir daha təsdiqləmişdir.
İclasda səslənən statistik rəqəmlər
dövlət başçısının rəhbərliyi
ilə həyata keçirilən islahatların səmərəliliyini
və insan amilinin yüksəlişinə xidmət etdiyini bir
daha təsdiqləyir. Hesabat dövründə
dövlət büdcəsinə vergi və gömrük
orqanlarının xətti ilə 200 milyon manatdan artıq əlavə
vəsait toplanmış, ümumi daxili məhsul 3 faiz, sənaye
istehsalı 4,4 faiz, qeyri-neft sektorunda sənaye istehsalı 15,6
faiz artmışdır. Hesabat
dövründə kənd təsərrüfatının 3,6
faiz, əhalinin gəlirlərinin 5,5 faiz artması,
inflyasiyanın aşağı həddə – 2,1 faiz
civarında olması, ölkə iqtisadiyyatına 2,8 milyard
dollar sərmayənin qoyulması inkişafdakı müsbət
dinamikanın əyani göstəriciləri kimi qeyd
olunmalıdır.
Azərbaycanda sahibkarlığın inkişaf
etdirilməsi ilə bağlı aparılan siyasət,
görülmüş işlər nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən də yüksək qiymət alır.
Dünya Bankının "Doing Business” hesabatında Azərbaycan
Respublikası 2016-cı ildəki 63-cü yerdən 2019-cu ildə
25-ci yerə yüksəlməyə nail olmuşdur. Davos
İqtisadi Forumunun hesabatına əsasən Azərbaycan
iqtisadiyyatı 2018-ci ildə rəqabət qabiliyyətinə
görə 138 ölkə arasında 35-ci yerdədir və
ardıcıl olaraq 8 ildir ki, MDB ölkələri arasında
birincidir. Forumun "İnklüziv İnkişaf İndeksi
2018” hesabatında Azərbaycan ən yaxşı inkişaf etməkdə
olan ölkələr sırasında üçüncü,
MDB məkanında isə birinci yerdə qərarlaşmışdır.
BMT İnkişaf Proqramının insan inkişafı indeksinə
görə Azərbaycan "orta insan inkişafı” qrupu
ölkələrini tərk edərək, "yüksək
insan inkişafı” ölkələri kateqoriyasına daxil
olmuşdur.
Azərbaycan Prezidenti cənab
İlham Əliyevin son 15 ildə yürütdüyü
sosialyönümlü siyasətin məqsədi təkcə
sosial bərabərsizliyi aradan götürmək olmayıb, həm
də onu tarazlaşdırmaq, vətəndaşların maddi vəziyyətindəki
fərqliliyi aradan qaldırmaq, kəskin təbəqələşməyə
yol verməmək, cəmiyyətin bütün üzvlərinin
layiqli həyat səviyyəsini təmin etməkdən ibarətdir.
Dövlət başçısı tərəfindən son 10
ildə imzalanmış sərəncamlar sosial təminat və
yoxsulluğun səviyyəsinin aşağı
salınması baxımından mühüm əhəmiyyətə
malikdir. Buna misal olaraq "Əhalinin təbii qazdan istifadəsi
üzrə yaranmış borclarının silinməsi tədbirləri
barədə” 29 dekabr 2009-cu il tarixli fərmanı
xatırlatmaq mümkündür. Fərmana əsasən,
əhalinin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi və
istehlak edilmiş təbii qazın dəyərinin ödənilməsində
yaranmış vəziyyətin tənzimlənməsi məqsədilə
vətəndaşların 1 oktyabr 2009-cu il tarixinə Azərbaycan
Respublikası Dövlət Neft Şirkətinin "Azəriqaz”
İstehsalat Birliyinə yaranmış 327 milyon manat məbləğində
borcları silinmişdir.
Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 2011-ci il 1 aprel tarixli fərmanı ilə əhalinin
"Azərsu” Açıq Səhmdar Cəmiyyətinə
olan 294,2 milyon manat borcunun dövlət büdcəsi
hesabına silinməsi də dövlətin
sosialyönümlü siyasətinin növbəti təcəssümü
olmuşdur. 2012-ci ilin iyun ayının 1-dən vətəndaşların
SSRİ dövründən əmanət bankında
qalmış əmanətlərinin indeksasiya olunaraq
qaytarılması da respublikamızın
sosialyönümlü iqtisadi siyasətinin mahiyyətindən
irəli gəlmişdir.
Bu və digər faktlar göstərir
ki, ölkədə bazar iqtisadiyyatı prinsiplərinin cəmiyyətdə
möhkəm dayaqlar tapması, iqtisadiyyatın
liberallaşdırılması sosial himayəyə ehtiyacı
olan vətəndaşların maraqları ilə qətiyyən
ziddiyyətə girmir. Əksinə, əldə edilən dividendlər
insanların sosial problemlərinin həllinə, vətəndaşların həyat səviyyəsinin
yaxşılaşdırılmasına yönəldilir. 2018-ci
ilin 11 aprel seçkilərindən sonra sosialyönümlü
islahatlarda keyfiyyətcə yeni mərhələnin
başlanması, xüsusən də bu ilin əvvəlindən
başlayaraq əhalinin aztəminatlı və imtiyazlı təbəqələrinin
sosial müdafiəsinin gücləndirilməsinə xidmət
edən kompleks tədbirlərin həyata keçirilməsi Azərbaycanın
"sosial dövlət” konsepsiyasına sadiqliyinin bariz göstəricisidir.
Yürüdülən uğurlu
iqtisadi siyasət – çevik və şəffaf
vergi-gömrük islahatları nəticəsində son aylarda
ölkəmizin maliyyə imkanlarının daha da artması ilə
paralel dövlət başçısı uğurlu sosial
islahatlar paketinin reallaşdırılmasını təmin
etmişdir. Təkcə onu demək lazımdır ki, bu
prosesin əyani təzahürü olaraq icbari tibbi
sığorta sisteminin tətbiqi təmin edilmiş, bu sistemin
2020-ci ildən bütün ölkədə tətbiqi nəzərdə
tutulmuşdur. Daha sonra, İşsizlikdən Sığorta
Fondunun yaradılması, məşğulluq
strategiyasının qəbulu, ünvanlı sosial
yardımın əhatə dairəsinin genişləndirilməsi,
özünüməşğulluq proqramlarının təmin
edilməsi sosial islahatların mühüm tərkib hissəsidir.
Qısaca demək kifayətdir ki,
son aylarda Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünün müdafiəsi zamanı şəhid
olmuş insanların ailələrinə 11 min manat məbləğində
birdəfəlik ödəniş edilmiş, minimum əməkhaqqı,
sosial müavinət, pensiya və tələbə təqaüdləri
artırılmış, zəlzələdən
ciddi zərər çəkmiş vətəndaşlar
üçün evlərin inşasına
başlanılmış, devalvasiya nəticəsində
banklara borcu yaranmış vətəndaşların
borcları müəyyən şərtlər çərçivəsində
kompensasiya edilmiş, yanğından zərər çəkmiş
sahibkarlara kompensasiya ödənilmiş, mavi yanacağa
görə nəzərdə tutulmuş limit
artırılmışdır. Bu və digər
sosialyönümlü addımlar, şübhəsiz, vətəndaşlar
tərəfindən də rəğbətlə
qarşılanır.
İslahatların hazırkı mərhələsində
mütərəqqi meyarlara söykənən çevik idarəetmə
modelinin formalaşdırılması Azərbaycan
üçün də kifayət qədər aktualdır. Son illərdə həyata keçirilən kadr
islahatlarının əsas məqsədini əhalinin sosial rifahının
yaxşılaşdırılması, neftdən asılı
olmayan dayanıqlı inkişaf strategiyasının
formalaşdırılması ilə yanaşı, ümumilikdə,
dövlət idarəçilik fəlsəfəsinin dəyişdirilməsi
təşkil edir. Cənab İlham Əliyev, ilk növbədə,
vətəndaşların mənafeyini düşünərək
dövlət idarəetməsi ilə bağlı bu və digər
qərarlar qəbul edir, struktur islahatları həyata
keçirir. Dövlət
başçısının 2019-cu il 14 yanvar tarixli "Azərbaycan
Respublikasında dövlət idarəçiliyinin təkmilləşdirilməsi
ilə bağlı əlavə tədbirlər haqqında” fərmanı
idarəetmə sistemində çevikliyin və səmərəliliyin
təmin olunması baxımından mühüm əhəmiyyət
kəsb edir.
Qlobal planda cərəyan edən
mürəkkəb siyasi, iqtisadi və humanitar proseslər
müasir islahatçı baxışın tətbiqini
aktuallaşdırdığından dövlət
başçısı hökumətin bu
çağırışlara hazır olmasını da son dərəcə
vacib sayır. 2017-ci il 21 fevral tarixdə Heydər Əliyev
Fondunun prezidenti, UNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı
səfiri Mehriban xanım Əliyevanın Azərbaycanın
Birinci vitse-prezidenti vəzifəsinə təyin olunması, bu
mənada post-neft dövründə Azərbaycanda həyata
keçirilən çoxşaxəli islahatların
davamlılığını və dövlət idarəçiliyinin
səmərəliliyini yüksəltmək məqsədinə
xidmət etmişdir.
Mehriban xanım Əliyevanın Birinci
vitse-prezident kimi uğurlu fəaliyyəti bu prosesin sürətlənməsini
təmin etmiş, idarəçiliyə yeni nəfəs gətirmişdir.
Cəmiyyətdə mütləq
çoxluğun qənaəti bundan ibarətdir ki, Heydər
Əliyev Fondunun prezidenti kimi vətənpərvər fəaliyyəti,
humanizmə, mərhəmətə, nəcibliyə söykənən
layihələri ilə böyük nüfuz qazanmış və
yüksək idarəçilik keyfiyyətlərini təsdiqləmiş
Mehriban xanım Əliyeva üzərinə
götürdüyü məsuliyyətli missiya ilə ölkə
başçısının və xalqın etimadını
inamla doğruldur.
2018-ci ilin 11 aprel seçkilərinin
nəticəsi olaraq Azərbaycan cəmiyyəti uzun illərin
sərt sınaqlarından üzüağ çıxaraq
yüksək etimad qazanmış Heydər Əliyev siyasətinin
davamlılığının təmini, hər bir fərdin mənafeyinə
hesablanmış siyasi, hüquqi, sosial-iqtisadi islahatların
ardıcıl şəkildə davam etdirilməsi naminə
ciddi siyasi iradə ortaya qoymuşdur.
Cəmiyyətdə mütləq
çoxluğun alternativsiz milli lider olaraq qəbul etdiyi cənab
İlham Əliyev Azərbaycanın perspektiv inkişafı
üçün qarşıda duran strateji hədəfləri
inamla gerçəkləşdirmək, ölkəmizi
yaxın illərdə ən müasir və inkişaf
etmiş dövlətə çevirmək istiqamətində əzmlə,
yorulmadan, qətiyyətlə çalışır.
İki sahil.- 2019.- 12 1iyul.-
S.3-4