Müstəqil Azərbaycanın mədəniyyət
siyasətinin inkişaf dinamikası
2019-cu
il sentyabr ayının 27-də Mədəniyyət Nazirliyinin
təşkilatçılığı ilə Bakı şəhərində,
Bulvar məkanında yerləşən Bakı İdman
Sarayında böyük Azərbaycan şairi İmadəddin Nəsiminin
650 illiyi münasibəti ilə, festival xarakterli. möhtəşəm
VI Bakı Beynəlxalq Kitab Sərgi-Yarmarkası keçirildi.
Bəli, bu tədbirin beynəlxalq festival
adlandırılması doğrudur ona görə ki, burada təkcə
Azərbaycan nəşriyyatları deyil, dünyanın 22
ölkəsindən 40 xarici nəşriyyat, poliqrafiya müəssisəsi,
kitab evləri və sair qurumlar öz nəşrlərini sərgiləyir,
kitablarının satışını həyata
keçirir və bir çox müəlliflərin imza
günləri ilə müxtəlif görüşlər
keçiriməklə, performans edirdi.
Festivalda çıxış edən
Mədəniyyət naziri Əbülfəs Qarayev ölkəmizdə
gedən ümumi inkişaf prosesində mədəniyyətimizin
əsas qolu olan və bütün cəmiyyətin
formalaşmasını öz çiyinlərində
daşıyan kitab fəlsəfəsinin mahiyyətindən
danışarkən, düşüncəm məni müstəqillik dövrümüzün mədəniyyət
siyasətinin və bu siyasət daxilində mədəniyyət
strategiyamızın son on ilinə və bir az da arxaya ekskurs
etməyə, bu illər ərzində mədəniyyətimizin
inkişaf mərhələsinə bir sənətkar nəzərləri
yetirməyə istiqamətləndirdi. Sual doğa bilər ki, niyə son on il və bir qədər də arxaya? Deməliyəm
ki, öncə gözlərim önündə dərhal,
qeyri-ixtiyari, rəhbərlik etdiyim, bu gün deportasiya həyatı
yaşayan C.Cabbarlı adına İrəvan Dövlət Azərbaycan
Dram Teatrının, bütün tarixi boyu heç vaxt nail
olmadığı, lakin son on-on üç ildə
qazandığı nailiyyətlər canlanmağa
başladı və məhz o istiqamətdən də, ümumən
mədəniyyətimizin son on ildəki, bir qədər də
əvvəldən başlayan inkişaf dinamikası diqqətimi
özünə cəlb etdi.
On illiyin və bir qədər də əvvəlin
başlanğıcına nəzər yetirmədən, təkcə
2019-cu ilin mədəniyyət hadisələrinə nəzər
yetirsək, önümüzdə parlaq şəkildə
görünən mənzərə məhz bu uğurların
bünövrəsinin monumental başlanğıca
bağlı olduğunu diqtə edir. 2019-cu ilin ən mühüm və
fövqəladə mədəniyyət hadisəsi, 1 avqust
2019-cu ildə UNESCO-nun Bakıda keçirilən Ümumdünya
İrs Komitəsinin 43-cü sessiyasında Azərbaycanın
“Şəki Xan Sarayı ilə birgə Şəkinin tarixi mərkəzi”nin
UNESCO-nun Ümumdünya İrs Siyahısına daxil edilməsi
faktıdır ki, bu hadisə ölkəmiz və mədəniyyətimiz
üçün əvəzi olmayan böyük mahiyyət kəsb
edir və mədəniyyət dinamikamızın iti hərəkətini
sərgiləyir.
Qeyd etmək vacibdir ki, birmənalı şəkildə
bütün sahələrdə olduğu kimi, mədəniyyət
sahəsində də inkişaf mərhələsinin
bünövrəsi ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuşdur.
Mədəniyyət siyasətimizin inkişafı
da məhz həmin təməllərə istinadın, bu sahəyə
rəhbərlik edən və həmin rəhbərliyin
qurduğu fəaliyyət predmetlərinə əsaslanaraq
çalışan insanların peşəsinə, millətimizə,
dövlətimizə sədaqətin səciyyəsidir.
Baxın, Ulu Öndərimizin Prezidentliyi dövründə
“Üzeyir Musiqi Gününün keçirilməsi
haqqında” 1995-ci il 18 sentyabr tarixli Fərmanına
uyğun olaraq, hər il sentyabr ayının 18-də ənənəvi
Üzeyir Musiqi Günü keçirilir. Bu elə bir
mühüm məsələdir ki, Ümummilli Liderimizin
imzaladığı bu Sərəncam təkcə böyük
bəstəkarın yaradıcılığına qiymət
vermək niyyəti ilə məhdudlaşmır həm də,
bütün Şərqdə ilk peşəkar bəstəkarın
məhz Azərbaycan xalqının yetişdirdiyini dünyaya bəyan
edən böyük azərbaycançılıq məfkurəsi
niyyəti ilə, geniş miqyas alır.
Mədəniyyət
sferasına bünövrədən bu cür yanaşma ilə sabaha açılan pəncərədən
Azərbaycan mədəniyyətinin strategiyası Heydər
Əliyev Fondunun öncüllüyü ilə daha geniş
miqyas aldı. Əminliklə deməliyik ki, təməli
düzgün qoyulmuş, fövqəladə həssaslıqla
müasir dünyanın tələblərinə uyğun
şəkildə, dünya mədəniyyət xəritəsinə
ilmə-ilmə toxunan bu genişmiqyaslı mədəniyyət
siyasətimizin strategiya müəllifi Aərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev, beynəlxalq
miqyasla əhatələnən böyük nailiyyətlərin
əldə olunmasının təminatçısı Azərbaycan
Respublikasının Birinci vitse-prezidenti xanım Mehriban
Əliyevadır.
Məhz mədəniyyətimizin
hamilərinin ardıcıl zəhməti və böyük
xidmətləri hesabına Azərbaycan muğamının,
aşıq sənətinin, tar ifaçılığı,
xalçaçılıq, Lahıc misgərlik sənətlərinin,
Novruz bayramı, çövkən atüstü oyunu, kəlağayı
sənəti, Qobustan Milli Tarix-Bədii Qoruğu və
“İçərişəhər” Dövlət
Tarix-Memarlıq Qoruğunun Qız qalası və
Şirvanşahlar Sarayı Kompleksi ilə birlikdə UNESCO-nun
Ümumdünya İrs Siyahısına daxil edilməsi, 2008-ci
ildə Azərbaycan muğamları UNESCO-nun Bəşəriyyətin
Qeyri-Maddi-Mədəni İrs Siyahısına daxil edildikdən
sonra Heydər Əliyev Fondunun dəstəyi ilə Bakıda
Beynəlxalq Muğam Mərkəzinin yaradılması,
muğam sənətimizin dirçəlişində və
inkişafında xüsusi yer
tutan 18-25 mart 2009-cu il tarixində Birinci Beynəlxalq Muğam
Festivalının keçirilməsi və sair bu kimi zəngin
mədəni hadisələr mədəniyyət siyasətimizin
düzgün strategiyasının və bu istiqamətdə
aparılan mühüm işlərin parlaq təzahürüdür..
Azərbaycan
Respublikası təkcə milli mədəniyyətimizin deyil,
ümumtürk ortaq mədəniyyət şəbəkəsinin
də inkişaf etdirilməsini və əsasən bir-birinə
zəncirvari bağlılıq kriteriyalarının zənginləşməsinə
töhfə verən layihələrin həyata keçirilməsini
də daim diqqətdə saxlamaq və bu istiqamətdə real
addımlar atmaq məqsədi ilə TÜRKSOY-un fəaliyyətinə
misilsiz dəstək göstərməyi və türk
dünyasının mədəniyyət dəyərlərini
birləşdirən, qoruyan və inkişaf etdirən bu
yüksək qurumun işlərində bilavasitə yaxından
iştirak etməyə, daha doğru olar deyək ki,
öncül olmağa çalışır. Bu məqsədlə
bir neçə layihələrin həyata keçirilməsinin
gerçəkləşməsində təşəbbüskar
olan Azərbaycan Respublikasının Mədəniyyət
Nazirliyi növbəti ən maraqlı layihələrdən
birinin, 2009-cu ildə Azərbaycan milli opera sənətinin
şah əsəri olan Ü.Hacıbəylinin “Koroğlu” əsərinin
bir neçə türk dövlətləri ilə birgə
tamaşaya hazırlanmasına və həmin türk dövlətlərinin
səhnələrində nümayiş etdirilməsinə nail
oldu. TÜRKSOY-un təşəbbüsü və Azərbaycan
başda olmaqla bir neçə türk dövlətlərinin
iştirakı ilə beynəlxalq layihə əsasında
tamaşaya hazırlanan əsərdə layihənin şərtlərinə
uyğun olaraq Azərbaycan, Türkiyə,
Qırğızıstan, Qazaxıstan, Tatarıstan,
Başqırdıstan musiqiçiləri Üzeyir Hacıbəylinin
işığına toplaşdılar. Tamaşa,
dediyimiz kimi Ankara, İstanbul, Bakı, Bişkek və Astanada
böyük uğurla tamaşaçıların ixtiyarına
verildi və yüksək maraqla qarşılandı. Belə nümunələri istənilən qədər
göstərmək olar.
“Azərbaycan 2020: gələcəyə baxış”
İnkişaf Konsepsiyası, “Daşınmaz tarix və mədəniyyət
abidələrinin bərpası, qorunması, tarix və mədəniyyət
qoruqlarının fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsi
və inkişafına dair 2014-2020-ci illər üzrə
Dövlət Proqramı” kimi konseptual dövlət sənədləri
öz məzmunu ilə göstərir ki, Azərbaycan mədəniyyəti
dövrün tələblərinə uyğun olaraq
inkişafı təmin olunur və dünya mədəniyyət
müstəvisinə inteqrasiya etdirilir.
Ötən
müddətdə incəsənətlə bağlı qəbul
edilən bir sıra dövlət sənədləri - “Teatr və
teatr fəaliyyəti haqqında” Qanun, “Azərbaycan teatr sənətinin
inkişaf etdirilməsi haqqında” Sərəncam, “2009-2019-cu
illərdə Azərbaycan teatrı”, “2008-2019-ci illərdə
Azərbaycan kinosunun inkişafı haqqında” Dövlət
proqramları və sair sahələrin inkişafına
geniş zəmin yaradan mədəniyyət hadisələri əsl
canlı mənzərədir.
Hazırda
müharibə şəraitində yaşayan respublikamız
işğalçı Ermənistanın
dağıtdığı mədəni irs
nümunələrimizin, qiymətli sənət əsərlərimizin
ümumiyyətlə mədəniyyət abidələrimizin
özümüzə qaytarılması və bərpa
olunması istiqamətində də beynəlxalq miqyasda gərgin
işlər aparılmaqdadır.
Azərbaycan Respublikasının mədəniyyət
siyasətinə rəhbərlik edən nazir Əbülfəs
Qarayevin “Azərbaycan Respublikasının Mədəniyyət
Nazirliyi Azərbaycanın işğal altındakı
torpaqlarının azad olunması ilə yanaşı, Azərbaycan
mədəniyyətinə qarşı olan təcavüzlə
mübarizədə bütün ictimaiyyəti birləşməyə
çağırır!” fəlsəfəsi ilə verdiyi həyəcan
siqnalı, mədəniyyət xadimlərini səfərbər
edir və mübariz olmağa ruhlandırır.
Azərbaycan
mədəniyyətinin ailə üzvlərindən biri olan,
erməni faşizminin zərbəsinə məruz
qalmış C.Cabbarlı adına İrəvan Dövlət
Azərbaycan Dram Teatrı bu çağırışa
can-dildən qoşulur, göstərdiyi fəaliyyətlə mədəniyyət
siyasətimizin inkişaf dinamikasında xüsusi yerlərdən
birini tutur. 1882-ci ildə İrəvan şəhərində
peşəkar fəaliyyətə başlamış İrəvan
Azərbaycan Teatrı, bildiyimiz kimi, 1989-cu ildə Ermənistan
hökuməti tərəfindən bütün hüquqi
statusu və əmlakı əlindən alınmaqla, zorla
öz yurdundan - İrəvan şəhərindən didərgin
salınmışdır. Lakin 1995-ci ildə ümummilli
liderimiz Heydər Əliyevin yüksək qayğısı ilə
öz ölməzlik statusu - dövlət statusu özünə
qaytarıldı. 2007-ci ildə möhtərəm Prezidentimiz
İlham Əliyevin Sərəncamı ilə teatrın 125
illiyi təntənəli şəkildə qeyd olundu və bu tədbirlər
məhz mədəniyyət strategiyamızın inkişaf xətti
konsepsiyası çərçivəsində, Mədəniyyət
Nazirliyinin xüsusi təşəbbüsü və dəstəyi
ilə Türkiyə Cümhuriyyətinin bir neçə ən
böyük şəhərlərində davam etdirildi. Həmin tarixdən etibarən İrəvan Azərbaycan
Teatrı davamlı olaraq Mədəniyyət Nazirliyinin təşəbbüsü
və dəstəyi ilə dəfələrlə Rusiya,
Türkiyə, Gürcüstan kimi mədəniyyətin
inkişaf etdiyi ölkələrdə genişmiqyaslı
qastrol səfərləri ilə öz yaradıcılıq
potensialını nümayiş etdirib.
Mədəniyyət
hadisələrinin ən dolğun nümunələrindən
biri də ölkə Prezidenti tərəfindən
böyük Azərbaycan şairi İmadəddin Nəsiminin
650 illiyi münasibəti ilə imzalanmış Sərəncama
əsasən keçirilən “Nəsimi - 650” tədbirlər
zənciri vasitəsi ilə bir-birindən maraqlı, bir-birinə
bənzəməyən, müxtəlif və
çoxsaylı, həm də beynəlxalq miqyas alan layihələrin
həm ölkəmizdə, həm də xaricdə həyata
keçirilməsi, mədəniyyətimizin hansı mahiyyətlə,
hansı dinamikada vüsət almasını öz məğzində
özü ifadə etməkdədir. Onu da demək yerinə
düşür ki, 1 oktyabr 2018-ci ildə Heydər Əliyev Fondunun təşkilatçılığı
ilə keçirilən Nəsimi - şeir, incəsənət
və mənəviyyat festivalında təqdim olunan “Bahariyyə”
musiqi layihəsi maraqlı layihə olaraq diqqət çəkmişdir.
Bütün bu hadisələr bir
anlıq gözlərim önündə canlanarkən, Mədəniyyət
naziri Əbülfəs Qarayev VI Bakı Beynəlxalq Kitab Sərgi-Yarmarkasındakı
çıxışında vurğuladığı fikirlərlə
diqqəti kitab aləminin mədəniyyətimizin
inkişafındakı roluna cəlb etməsi, həqiqətən də müstəqillik dövrümüzün
inkişaf prosesində mədəniyyət siyasətinin parlaq
şəkildə özünə yer tutmasını aydın
nəzərlərlə görmək mümkünlüyü
ilə məni bu sahənin nümayəndəsi olaraq
düşündürməyə başladı. Əcəba,
bu qədər zəngin və dolğun mədəniyyət
fəaliyyəti hansı gücün, qüdrətin
imkanları ilə hərəkət edir? Bu işlərin ahəngi
hansı səsin avazı ilə ən zil nöqtəyə
yüksəlir? Bu qədər çevik dinamika nəyin
potensial imkanları ilə səngimədən inkişafa
doğru irəliləyir? Mütləq ki, burada
bir sirr, bir sehr vardır deyə düşünərkən
belə qənaətə gəlirəm ki, bütün sirrlər
və sehrlər yalnız və yalnız dərin idrakın,
sarsılmaz əzmin, böyük zəhmətin, səngimədən,
fasiləsiz çalışmanın, ən
başlıcası isə ölkə rəhbərinin
qurduğu və apardığı işıqlı siyasətin
nəticəsidir.
Beləliklə, yaranan təsəvvür budur
ki, Azərbaycan mədəniyyəti sağlam köklər
üzərində öz çevik dinamikası ilə davam
etdirilir. Bu yolda Mədəniyyət Nazirliyinin,
eləcə də bu quruma daxil olan müəssisələrin,
bu sahədə çalışan bütün insanların
üzərinə düşən vəzifələr əzm və
dəyanətlə, sarsılmayan və səngiməyən
güc və qüvvətlə Azərbaycanımızın dövlət
siyasətinin bir hissəsi olaraq sağlam şəkildə
aparılır.
Qazanılan uğurlar, yüksək nəticələr
göstərir ki, getdiyimiz bu yol ən doğru və ən
düzgün yoldur. Ona görə də bu
gün mədəniyyət strategiyamız öz çevik
dinamikası ilə səngimək bilmədən hərəkətdədir
və intibah edir. İnandırıcı olan odur ki, Azərbaycan
Respublikasının möhtərəm Prezidenti İlham
Əliyevin “Qarabağ Azərbaycandır və nida işarəsi!”
fəlsəfəsinin nüvə potensialı ilə
qaynayan və coşan Azərbaycan mədəniyyətinin
amalı səngimədən, gecikmədən, çevik
dinamika ilə gecəli-gündüzlü çalışmaq
hikmətini qoruyub saxlayacaqdır. Bu da görünən həqiqətdir
ki, tərəqqi və inkişaf məhz bu yoldadır -
ölkə rəhbərinin müəyyən etdiyi sağlam təməllərlə
döşənmiş işıqlı yolda! Yolumuz daim
açıq olsun!
İftixar
Əməkdar mədəniyyət
işçisi,
Sənətşünaslıq üzrə
fəlsəfə doktoru
İki sahil.- 2019.- 23
oktyabr.- S.14