Xanəli Kərimlinin
şeirlərində vətənpərvərlik
mövzusu
Ədəbi
mühitdə öz dəst-xətti, cığırı olan
Xanəli Kərimli (Kərimli Xanəli Abbas oğlu) 1951-ci
ilin noyabr ayının 27-də Şahbuz rayonunun Mahmudoba kəndində
anadan olub. Şair, ədəbiyyatşünas, filologiya üzrə
fəlsəfə doktoru, Naxçıvan Dövlət
Universitetinin dosenti, ikinci çağırış
Naxçıvan Muxtar Respublikasının Ali Məclisinin
deputatı, Naxçıvan Muxtar Respublikasının əməkdar
müəllimi, Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin
üzvüdür.
O bir
sıra elmi, ictimai və publisist məqalələrin “Ay
işığında” (1988), “Anamdan məktub” (2001), “Bu da bir
nağıldır” (2004), “Mənə elə gəlir ki,...”
(2008), “Duyğularım, düşüncələrim”, “Mənim
könlüm bir ümmandır” (İran, Urmiya 2011) şeir
kitablarının, “Ali və orta məktəblərdə Cənubi
Azərbaycan ədəbiyyatının tədrisi metodikası”
(2000) metodik vəsaitin müəllifidir. Haqqında “Şairə
məktub” (2007), “Sözün Əlincə qalası” məqalələr
topluları və fəlsəfə doktoru Sabir Bəşirovun
“Xanəli Kərimli: Bir ömrün nağılı”(2011)
monoqrafiyası nəşr edilib.
Yuxarıda
qeyd edildiyi kimi onun ilk əsəri “Ay işiğında”
adlı şeirlər kitabıdır. Bu ad təsadüfi
seçilməyib. Ay gecəni öz işığı ilə
nura qərq etdiyi kimi, Xanəli Kərimli də bir məşəl
kimi oxucusunun qəlbini sözlə nurlandırmağa
çalışır. “Dünyanın kilidlərini sözlə
açmaq”, “sözü sözlə yaşatmaq” onun ən
böyük arzusu və amalıdır. Onunla hərdən
söhbətləşəndə deyir:
Söz
meyvə kimidir. Vaxtında dərilməyən meyvə gərəksiz
olduğu kimi, vaxtında deyilməyən söz də gərəksizdir.
Çünki söz əxlaqdır, mənəviyyatdır.
Onun qüdrəti Tanrı qüdrəti qədər
böyükdür. Vaxtında yazılmış əsərlər,
şeirlər torpağa basdırılmış minalar kimidir.
Zamanı gələndə partlayacaqlar. Ona görə də
şeirlərimi toxumluq dənlik kimi xalqın əbədi
yaddaşına, şəhid qanı çilənmiş
torpağına, daşına səpirəm ki, onlardan bəlkə
ikisi, üçü, beşi göyərdi. Çünki bu
toxumlar xalqımızın gerçəkləri, gələcək
arzularıdır. Bu arzuya çatmaq üçün hər
bir vətən övladı vətənpərvər
olmalıdır. İndi Azərbaycan müstəqil dövlət
kimi yaşadığı zamanda vətənpərvərlik hər
bir insanın ən ümdə borcu və vəzifəsinə
çevrilməlidir. Hər kəs vətənin layiqli vətəndaşı
olmasını özünün vicdani borcu hesab etməlidir.
Bir şeirimdə yazıram:
Ocağın
közü mənəm,
Zamanın
sözü mənəm,
Rəngim
Vətən rəngidir
Astarı,
üzü mənəm.
Bu
daş Vətən daşıdı,
Yol
yoldaşım naşıdı,
O
bilmir, bu daş deyil,
Ürəyimin
başıdır.
Oxucu
şairi hər addımında yanında hiss edir. Bu minvalla
şair oxucusunun əlindən tutub gah arxivlərin tozunu
alır, tariximizə işıq tutur, gah təbii sərvəti
bol olan vətənimizə göz dikən yağıların
bizdən zaman-zaman qopardıqları torpaqların halına
acıyır, gah da söz qılıncını
sıyırıb, düşmənə qəzəb və
nifrətini bildirir. “Yüz illərdir birlik olub
şüarımız, harayımız”-deyən şair vətən
övladlarını dövlətçiliyimiz ətrafında
milli həmrəyliyə, birliyə çağırır.
“Əllərdə dustaq olan, saçın yolub haray salan”
torpaqlarımızın bir gün azad olacağına
inanır. İnanır ki, milli ruhu bir olan xalqı nə əymək,
nə də sındırmaq olar. Şair deyir: “Bu gün
yaşadığımız həyat nə qədər sakit
görünsə də xalqın içində bir təlatüm,
bir vulkan yatır”:
Məstəm-
Ya
ağlın yoxluğundan,
Ya da
dərdin çoxluğundan
Tükənir
yavaş-yavaş
Səbrim
də, gücüm də
Ancaq
...
Bir
vulkan püskürməsi
gözlənilir
içimdə!
El
sözüdür: Hər kəsin bir dərdi var, kimsəyə
deməz ağlayar. Xanəli Kərimlinin də içində
və misralarında yaşatdığı bir dərdi, sevinci
var. -Ta ki, o gün gəlsin. Ordumuz bir vulkan kimi
püskürsün, zəfər yürüyüşünə
çıxsın, işğal altında olan
torpaqlarımız azad olunsun, Vətən bütövləşsin!
Çünki “vətəni bütöv olan xalqın ürəyi
də, çörəyi də, yumruğu da bütöv
olar”. Xanəli Kərimli həmin günün yaxın zamanda
olacağını hiss edir və deyir:
Zaman
döyür qapımızı,
Yaman
döyür qapımızı.
Şair illərdir ki, bu yolu tutub
gedir. Bu yol
həqiqət yoludur.
Bu yol insanın
mənəvi sağlamlığının
keşiyində durmaq yoludur. Onu heç kəs
bu yoldan döndərə bilməz.
Şair şeirlərinin
birində Ulu tanrıya xitabən deyir:
Əsirgəmə lütfünü,
Mənimtək bir qulundan.
Mən ki, sənin yolçunam,
Yolçu dönməz yolundan.
yaxud
Şair
haqqın yolçusudur,
Haqq yolu kəfən yoludur.
Kəfəni özü biçənin,
Yolu da Vətən
yoludur.
Can ruhsuz, ruh da cansız yaşaya bilmədiyi kimi Xanəli Kərimli də məqsədsiz, məramsız, arzusuz və diləksiz yaşamaq istəmir. “Quş öz
balasını yemləyən
kimi”, o da öz şeirlərini, “sevinclə,
kədərlə, qəmlə,
fərəhlə” yemləyir.
Şair məqsədsiz
və məramsız insanların həyat yolunu küləyin o yana, bu
yana oynatdığı
saman çöpünə
bənzədir. Çünki külək hansı tərəfə əsirsə,
həmin insanlar da o tərəfə əyilir.
Amalı,
məsləki, əqidəsi
düz olan insanların yolu isə bir istiqamətədir.
Bu yol xalqın
yoludur. Bu yolu tutanlar özlərini
xoşbəxt hesab edə bilərlər.
Çünki bu cür insanların seçdiyi yol xalqı üçün olduqca əhəmiyyətli və
faydalıdır.
Məqsədsiz, məramsız yola
çıxanda,
Adam sərsəriyə dönür bir anda.
Yaşamaq cəhənnəm rənginə
çalır,
Közərir ürək də, soyuyur qan da.
Məramla yaşayıb bizim
babalar,
Onunçün dünyanı tutmuş şöhrətim.
Bu gün bölünsə də beş
yerə vətən
Məramsız yaşamaq olmaz millətim!...
Milli dəyərlərin,
ləyaqət hissinin qorunması və yaşadılması da şairin
yaradıcılığının tərkib hissələrindən
biridir. Deyirlər Allah yaratdığı bütün canlılardan fərqli olaraq yalnız insana gülmək bacarığın
və utancaqlıq hissin vermişdir ki, insan gülmək
yolu ilə həm eyiblərini, həm də dərdlərini aradan qaldıra bilsin. Utanmaq hissini qorumaqla insanlığını qoruyub
insan aliliyini dərk etsin. Çünki utancaqlıq xalqımızın
ləyaqət hissidir.
Şair bu hissi oxucusuna bir ali dəyər kimi qoruyub yaşatmağı tövsiyə edir. Bu hissi ata-babalarımız,
xanım-xatın nənələrimiz,
ağbirçək analarımız,
qız və gəlinlərimiz bizə ərmağan etmişlər.
Şair bu ləyaqət hissinin hər kəsin qəlbində var olmasını istəyir və deyir:
Utanmaq özü də bir ucalıqdır,
İndi çox az
qalıb bu ucalıqlar.
Utanmaq hissindən məhrum olandan,
Bütöv bir millətə qara-qorxu var.
Hərdən özümüzə qayıtmaq üçün,
Hərdən utanmağı bacarmalıyıq.
Bir dəfə verilən ləyaqət hissin,
Gələn nəsillərçün qorumalıyıq.
Xanəli Kərimlinin yaradıcılıq
dairəsi olduqca geniş və əhatəlidir. Elə bir mövzu
tapa bilməzsən ki,
şair bu sahəyə müraciət
edib, müvəffəqiyyət
qazanmasın. Şairin insan
qəlbini vəzdə
gətirən, onun duyğularına qol-qanad verən şeirlərindən
biri də doğulduğu, boya-başa
çatdığı Vətəninə
həsr etdiyi “Naxçıvanım mənim”
adlı şeiridir.
Bu şeir neçə-neçə
oxucuların dillər
əzbərinə çevrilib.
Şeirində “köküm, soyum,
izim mənim, rəngim, ruhum, özüm mənim, ucalığım, tacım
mənim” -deyən şair Naxçıvanın
“azadlığın bayraqdarı,
inqilablar müjdəçisi,
peyğəmbərlər Vətəni”
olmasından, onun gündən-günə çiçəklənməsi
və ucalmasından qürurla söhbət açır.
Ey şəhidlər qanı
ilə
yoğrulan torpağım
mənim!
Fırtınalar qucağında
sönməyən günəşim
mənim.
Sən cahana sığışmayan
özün boyda bir qüdrətsən,
Sən peyğəmbərlər vətəni,
bir müqəddəs
məmləkətsən.
Şairi tanıyanlar onu üzdən nə qədər sakit görürlərsə, söhbətləşəndə,
dərdləşəndə isə içinin həmişə bir dəniz kimi təlatümlü, fırtınalı,
qasırğalı, qovğalı
olduğu qənaətinə
gəlirlər. Özünün söylədiyinə görə, o, yaradıcılıq
ilhamını fövqəladə
bir qüvvə kimi kənarda yox, qəlbinin dərinliklərində, düşüncəsində,
həyata baxışlarında
axtarır. Onun yuxarıda söylədiyimiz
kimi bir arzusu var. Bu arzu xalqımızın arzusudur:-Əldə etdiyimiz dövlət müstəqilliyini
göz bəbəyi kimi qorumaq və
Vətənimizin bütövlüyünə
nail olmaq! Bu yolda
sözünü döyüşə
göndərən və
“sözünün şəhidi”
olan şairin milyonların içindən
gur səsi eşidilir, mətin addımlarının nəfəsi
duyulur. O, bu yolu tutub gedir.
Üzü Günəşə
sarı! Haqqa, ədalətə
doğru! Bu yol vətənpərvər övladlarımızın
yoludur!
Milyonların içindən seçilir
səsim mənim,
Gələcək nəsillərə çatar
nəfəsim mənim.
Bir yol tutub gedirəm
üzü Günəşə
sarı,
Bu yolda yoldaşladım ləyaqəti, vüqarı
Bu yol mənim əzəli, əbədi bir yolumdur,
Məsləyindən dönənin yolu ancaq ölümdür!!
Rövşən Hüseynov,
İki sahil.- 2020.- 18
avqust.- S.17.
Rovşən
Hüseynov
Azərbaycan Respublikasının
Əməkdar mədəniyyət işçisi