“Sığallı
xatirələr” bizi xatirələr
dünyasına aparır
Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin üzvü, Prezident təqaüdçüsü
Adəm Asnın yenidən oxucularının
görüşünə gəlib
Dünyagörüşümüzün formalaşmasında, mənəvi dünyamızın,
söz xəzinəmizin zənginləşməsində,
mövqeyimizin, həyata
baxışımızın formalaşmasında, Vətən,
torpaq sevgisinin, vətənpərvərlik hissinin
aşılanmasında əhəmiyyətli
rol oynayan kitablar, eyni zamanda, onun müəllifinin mənəvi
aləminin, məqsəd
və məramının
nədən ibarət
olduğunun, oxucu ilə nəyi bölüşmək
istədiyinin təqdimatıdır.
Yeni nəşrin geniş oxucu auditoriyası qazanmasını
şərtləndirən əsas
amil də məhz bu özəlliyi qoruması, yeni mövzu ilə diqqəti çəkməsidir.
Təxəllüsünü başlanğıcını doğulub böyüdüyü
Qarabağlar kəndindən
alan, bol sulu olduğu üçün “Asnı çayı” adlanan bulağın adından götürmüş Adəm
Asnı (Adəm Əkbərov) ədəbi
mühitə həyatın
özündən gələn
və o həyatı ədəbiyyata gətirməyə çalışan
yazıçılardandır.
Hekayələri və şeirləri toplanmış “Sığallı
xatirələr” kitabı
ilə dördüncü
dəfə
oxucuları ilə görüşə
gələn A.Asnı,
həmçinin “Ovqat”
adlı təmsillər,
satirik hekayələr
və lətifələr,
“Duyğuların ifadəsi”
və “Bir röya həsrətində”
şeirlər kitabının müəllifidir.
A.Asnının kitablarının oxucusu, yaradıcılığının izləyicisi kimi qeyd edə bilərəm
ki, hər bir kitabda yer
alan hekayələr, şeirlər həyatın
müəyyən dövrləri
ilə bağlı çağırışlar, şeirlərdə mənəvi dünyamızı daha da zənginləşdirmək üçün dəyərlərimizə rəğmən
bir öyüd-nəsihət
öz əksini tapıb. Şeirlər ailəminə baş vurduqda şeiriyyətin içində bir mənəvi rahatlıq tapır, xoş ovqat bəxş olunur, sakitliyə çəkilərək insanların fərqli olduqları qədər də fərqli düşüncəyə sahiblikləri fonunda özünə aid, özünü necə görmək istədiyin məqamları mənimsəməyə
imkan yaranır. Adəm Asnı yaradıcılığını oxucuya sevdirən də məhz bu düşüncələrin
bolluğu əsasında
həyatda uğur qazanmağın, düzgün
formalaşmağın yollarını
axtarmaqdır.
“Sığallı xatirələr”də
son dövrlərdə
qələmə alınmış
hekayə, şeir və bir bənddən
ibarət “dördmisralıqlar”
toplanmışdır. Bəzi yazıların altında tarixin son dövrlərə aid olmadığı diqqət çəkir. Müəllif bildirir ki, həmin yazılar bir neçə il əvvəl yazılmağa
başlansa da, son dövrlərdə tamamlanıb. Kitabda hekayələrin
mövzusu digər
nəşrlərdə, xüsusilə
“Ovqat” kitabında olduğu kimi, əsasən müasir dövrdə qarşılaşdığımız hadisələri əhatə
edir. Belə hadisələr müxtəlif olduğundan
hekayələr də
öz qəhrəmanları, mövzusu və süjet xətti ilə tamamilə fərqlidir.
Hər
yeni nəşrin “Ön söz”ü seçilən mövzu barədə ümumi təsəvvür yaradır,
bir sözlə, onun kitabının təqdimatçısı kimi
çıxış edir.
Xalq
şairi Nəriman Həsənzadə “Həyata-işığa
çağırışlar” adlı “Ön söz” də bildirir ki, Adəm
Asnı həyatı,
insanı həssas müşahidə etmək
qabiliyyətinə malik ürək və qələm sahibidir. N.Həsənzadə Adəm Asnının iki hekayəsinin timsalında oxucuları onun “fikir və təəssüratları,
həyata baxışı”
ilə tanış edir. “Mişka” hekayəsində Alxanı
oxucuya təqdim edir. Bu obrazın
ümumiləşdirilmiş mənzərəsi budur ki, özündən başqa heç kimi düşünmür,
cəmiyyət arasında
olmaqdan çəkinir,
heç kimə faydası olmur, yalnız əlindəki dəyənəkdən başqa
dayağı yoxdur. Bu obrazın timsalında ümumilikdə dövrün bəlalarından olan, özündən
başqa heç
kimi sevməyən kimi dəyərləndirmə
apardığımız insanların
toplusunu görürük.
“Ön söz” müəllifi ötən əsrin böyük türk şairi Nazim Hikmətin söhbətlərinin birində
söylədiyi “obrazı
gərək gözünlə
görüb, əlinlə
də tuta biləsən” fikrinə istinad edərək Adəm Asnın hekayələrindəki
yaratdığı obrazların
bu təəssüratı yaratdığını
diqqətə çatdırır.
Bildirir ki, Alxanın bir obraz, xarakter kimi açıqlanmasında
“dəyənək” öz
sözünü deyir.
O, Alxanın qəzəbinin,
kininin, hirsinin nümunəvi icraçısıdır.
Hadisələrin sonrakı
inkişafında
artıq Alxan dəyənəyi yox, dəyənək onu idarə etməyə başlayır. Müəllif
hekayələrində yaratdığı
belə obrazlarla sanki bütöv bir epoxanı görməyə və göstərməyə çalışır,
təəssüf etdiyi
hadisələrin içərisində
qovrulur, lakin yanıb kül olmur. Zülmətdə işıq görür.
Adəm
Asnının nəsri-
onun təsviri, cümlələrarası nəfəsi
əsl xalq dili olduğu üçün zəngindir,
ifadəlidir. Yazıçı
oxucuya köhnə tanışı, dostu, qələmə aldığı
obrazı gözü ilə baxıb həmsöhbət olduğu üçün
hekayələrinin qəhrəmanlarını
hansı şəraitdə
danışdırsa da,
onlar daxilən oxucuya tanışdır. Məsələn, “Dəb” hekayəsində yazıçı
Qulam dayının şəxsində
dəbə qarşı
başqa bir dəbi, israfçı adətə qarşı başqa bir adəti mütərəqqi,
səfərbəredici bir
qüvvə kimi qoymaqla, nəinki hekayənin bədii həllini tapmış, həm də onun təsir gücünü artırmışdır.
Bu reallıq hər kəsə aydındır
ki, hər bir yeni nəşrin
məqsədi həyat
dərsidir. Əsas olan kitabı oxuduqca yazıçının
çatdırmaq istədiklərini
düzgün dərk etmək, bu dərsin bizə verdiklərindən sözün
həqiqi mənasında
dərs almaq, öyrənməkdir. Hər
bir oxucu oxuduğu hekayələrin, şeirlərin qəhrəmanına
çevrilərək özünü
o hadisələrin içərisində
hiss etməlidir. Düşündürücü, tərbiyəvi fikirləri
özlərinin
yaddaş kitabına
köçürməlidirlər.
“Adam
var ki”, “Arzularım”, “Bumeranq qanunu”, “Dinlə ki, dinlənəsən”, “Əli qabarlı dost”, “İntiqam, qisas hissi”, “Kin-küdurət”, “Müdrik
qadın”, “Nanəcibə,
namərdə” və sair kimi şeirlərinin
hər birində bir çağırış
yer alıb. Fərqli insanların fərqli
dünyaları olmaqla
yanaşı, cəmiyyətdə
özləri barədə
necə fikir formalaşdırdıqları, insani
keyfiyyətlərdən uzaqlığın
varkən yox kimi qəbul olunmaqda nə kimi rol oynadığı,
edilən pisliklərin,
əməllərin bumeranq
effekti verməsi kimi həyati dərslər şeirlərdə öz əksini tapır. “Arzularım” isə insanları arzuların qanadına alıb çox-çox uzaqlara aparır. Vurğulanır
ki, bitib- tükənməyən arzular
insan ömrünün
əsas dəstəkçilərindəndir.
Müəllif də oxucularının görüşünə bu
fikirlə gəlir ki, hər bir
kitabı oxuyandan sonra oxuduqlarının təsiri ilə oxucuda hər hansı fikir, duyğu, təəssürat
yaranırsa, deməli,
kitab əbəs yerə yazılmayıb və əbəs oxunmayıb. Adəm Asnın, eyni zamanda, kitabı ən yaxşı yol yoldaşı kimi dəyərləndirərək
bildirir ki, ərsəyə gələn
hər yeni nəşrin hansı təəssüratı yaradacılığı
onun necə dərk olunmasından və qəbulundan asılıdır. Müəllif
oxucularla görüşünün
davamlı olması istəyini də diqqətə çatdırır.
“Sıgallı
xatirələr”in oxucular
üçün maraqlı
yol yoldaşı olacağı, Adəm müəllimin görüşlərinin
qarşıdakı illərdə
daha geniş auditoriyanı əhatə etməsi arzusu ilə…
Yeganə Əliyeva
İki sahil.- 2020.- 2 dekabr.- S.21.