Son 17 ildə Azərbaycanda səhiyyə
xərcləri 20 dəfəyədək
artıb
“Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev iyulun
6-da yerli telekanallara verdiyi
müsahibədə bir çox məqamlara toxundu. Ölkə rəhbəri müsahibəsində
son illər səhiyyə sektorunun inkişafı, əhaliyə
göstərilən tibbi
xidmətin keyfiyyətinin
artırılması istiqamətində
reallaşdırılan layihələr, pandemiya dövründə Azərbaycan iqtisadiyyatının vəziyyəti,
bu il büdcə
xətti ilə reallaşan sosial layihələr və digər mühüm məsələlər ətrafında
geniş məlumat verdi. Ölkə əhalisinin keyfiyyətli tibbi xidmətə çıxış imkanlarının
genişləndirilməsi məqsədi
ilə Prezident İlham Əliyevin müəyyən etdiyi vəzifələrə
uyğun olaraq ötən 17 il ərzində ciddi naliyyətlər əldə
olunub”.
Bu fikirləri
Milli Məclisin İqtisadi siyasət, sənaye və sahibkarlıq komitəsinin
sədri Tahir Mirkişili deyib.
Tahir Mirkişili bildirib
ki, hazırda ölkənin 45
xəstəxanasında koronovirus
xəstələri müalicə
alırlar ki, bu xəstəxanaların
36-sı məhz prezident
İlham Əliyevin Sərəncamı ilə
son dövrlərdə
tikilib. 2003-cü ildə
səhiyyəyə ayrılan
xərclər təqribən
70 milyona yaxın idi. Həmin
dövrdə mövcud
səhiyyə infrastrukturu
ilə əhaliyə keyfiyyətli tibbi xidmət göstərmək
mümkün deyildi. Prezidentin ölkədə səhiyyə
sistemini dirçəltmək
üçün müəyyən
etdiyi kursun əsas istiqamətlərindən
birini hər il dövlət büdcəsindən bu sahəyə ayrılan vəsaitlərin artırılması
təşkil etdi.
2008-ci ildə – yəni
İlham Əliyevin birinci prezidentlik müddətinin sonunda dövlət büdcəsindən
səhiyyəyə ayrılmış
vəsaitlər 558 milyon
manata çatdı. Bu, beş il
ərzinə səhiyyənin
büdcəsinin 8 dəfə
artması demək idi. Dövlət büdcəsindən səhiyyə sektoruna yönəldilən vəsaitlər
ilk növbədə ən zəruri ehtiyaclara – xəstəxanaların
əsaslı təmir
olunmasına və yenilərinin tikilməsinə,
köhnəlmiş tibb
avadanlıqlarının yenilənməsinə,
tibb kadrlarının hazırlanmasını təkmilləşdirməyə yönəldildi.
Komitə sədri söyləyib
ki, son 17 ildə Azərbaycanda səhiyyə xərcləri
20 dəfəyədək artıb:
“2020-ci il səhiyyə sahəsinə
ayrılan vəsait
2019-cu illə müqayisədə
31 faiz artaraq təqribən 1 milyard 400 milyon manat təşkil
edir. Beləliklə, prezident İlham
Əliyevin prezidentlik fəaliyyətinin nəticələrindən
biri olaraq 2003-cü illə
müqayisədə Azərbaycanda
səhiyyə xərcləri
20 dəfəyədək artdı.
Məhz bunun nəticəsində Prezident
İlham Əliyevin rəhbərliyi altında
son 17 il ərzində ölkəmizdə
750-dən çox tibb
müəssisəsi
tikildi və ya əsaslı şəkildə təmir
edildi. Bölgələrimizdə
2004-2020-ci illər ərzində
20-yə yaxın müalicə-diaqnostika
mərkəzi inşa
edildi. Prezident İlham Əliyevin
ötən 17 il ərzində səhiyyəyə
ayrılan xərcləri
müntəzəm olaraq
artırması nətəsində
Azərbaycanda əhaliyə
göstərilən tibbi
xidmətin keyfiyyəti
həmin dövrlə
müqayisədə əhəmiyyətli
dərəcədə yaxşılaşıb”.
T.Mirkişili qeyd edib ki,
COVID-19 pandemiyası dövründə
də dövlət lazımi tədbirlərə
davam etdirir: “Modul tipli beş
xəstəxana qısa
müddət ərzində
hazırlanaraq istifadəyə
verildi. Daha beş modul tipli xəstəxana inşa olunacaq. Fevral ayında ölkəmizdə cəmi
altı laboratoriya var idi. Bu
gün ölkəmizdə
laboratoriyaların sayı
29-a çatıb və
qısa müddət ərzində labaratoriyaların
sayının 44-ə çatacaq
ki, bu da
koronavirusla mübarizədə
çox önəmlidir”.
Prezident İlham
Əliyev müsahibəsində
bildirdi ki, neftin qiyməti hətta 14 dollar da olsa, biz
ayaqda duracağıq.
Çünki biz son illər ərzində o qədər
böyük iqtisadi-maliyyə
potensialı yaratmışıq
ki, istənilən böhranla bacara biləcəyik.
Tahir Mirkişili
bu məsələyə
də toxunaraq bildirib ki, 2019-cu ildə Azərbaycan neftinin dünya bazarlarında orta satış qiyməti 66.8
ABŞ dolları olub:
“Bu 19 milyard
manatdan 11.3 milyard manatı dövlət büdcəsinə köçürülüb,
200 milyon manatı isə qaçqın və məcburi köçkünlər üçün
mənzillərin inşasına
yönəldilib. Əgər
neftin qiyməti 14
ABŞ dolları
olsa idi, nə baş verərdi? Təxmini hesablasaq, o zaman
Azərbaycanın neftin
ixracından əldə
edəcəyi gəlir
təqribən 3 milyard
manat olacaqdı. Digər fəaliyyətlərdən
də əldə olunan gəlirlərin təqribən dəyişməz
olacağını qəbul
etsək, onda Dövlət Neft Fondunu gəlirləri 7.4
milyard manat olacaqdı. Heç bir xərcləri ixtisar etməsək və Neft Fondundan
dövlət büdcəsinə
köçürmələri 2019-ci ildəki kimi yüksək səviyyədə
saxlasaq, onda təqribən 4 milyard manat çatmayacaqdı
(11.4-7.4). Bu da 2.35 milyard dollar edir. Heç bir əlavə
tədbirlərin görülməməsini
fərz etsək, Azərbaycanın strateji valyuta ehtiyatlarının
50 milyard dollardan çox olduğunu nəzərə
alsaq, onda bu fərqin illərlə ödənməsi
Azərbaycan üçün
heç bir çətinlik tələb
etməzdi. Yəni, neftin
qiymətinin 14 ABŞ dolları
olması bəzi insanların təsəvvür
və arzu etdiyi kimi Azərbaycan
üçün heç
bir faciəyə gətirib çıxarmır
və çıxarmayacaq.
Əlavə olaraq islahatları və qeyri-neft sektorunun inkişadı tempini nəzərə alsaq onda mənzərə xeyli daha yüngülləşir”.
Tahir Mirkişili
həmçinin, pandemiyanın
iqtisadiyyata vurduğu zərər və bu sahədəki mövcud vəziyyəti də şərh edib: “Bu ilin
5 ayı ərzində
xəstəliyin yayılmasının
qarşısını almaq
məqsədilə görülən
məhdudlaşdırıcı tədbirlər nəticəsində
Azərbaycan iqtisadiyyatı
itki ilə üzləşib, ümumi
daxili məhsul 1,7 faiz azalıb. Bu o deməkdir ki, iqtisadiyyatda zərərlə üzləşmiş
bir çox sahələrdə yeni dəstək mexanizmlərinin
tətbiqinə zərurət
yaranıb. Xatırladım ki, hələ
bir neçə ay əvvəl Prezident İlham Əliyevin müvafiq Fərmanı ilə pandemiyadan zərərçəkmiş
sahibkarlara dəstək
mexanizmi vasitəsilə
büdcədən 1 milyard
manat vəsait ayrılıb və bu məbləğ 3,5 milyard manata çatdırılıb. Hazırlanmış proqramlar
əsasən 3 istiqaməti
özündə birləşdirir.
Birinci istiqamət pandemiyadan zərərçəkmiş
sahibkarlara birbaşa verilən kompensasiyalardır
ki, artıq həyata keçirilib. Üstəlik, fərdi sahibkar kimi 130 min sahibkar bu
dəstəkdən faydalanıb.
Bu mexanizm çərçivəsində
pandemiyadan zərərçəkmiş
sahələrdə çalışan
sahibkarlara işçilərini
ixtisar etməməsi üçün əməkhaqqının
böyük bir hissəsi dövlət tərəfindən ödənilib,
təxminən 210 min muzdlu işçi bundan faydalanıb. İkinci istiqamət daha uzunmüddətli, bütövlükdə
2020-ci ili əhatə
edən vergi və sosial sığorta haqlarının
ödənilməsini əhatə
edir. Qanunvericilikdə edilən dəyişikliklərə
görə cari il ərzində sahibkarların böyük
bir hissəsi üçün vergi dərəcələrinin, sığorta
haqlarının aşağı
salınması, vergi ödənişlərində müddətlərin
verilməsi və cərimələrin hesablanması
təmin edilib. Üçüncü istiqamət
yeni layihələr
həyata keçirməyə
çalışan, yeni
iqtisadi artım mənbələri yaradan,
eyni zamanda, postpandemiya dövründə
iqtisadi artıma dəstək verə biləcək sahələri
əhatə edir. Pandemiyanın təsirinə
məruz qala biləcək sahələrin
dəstəklənməsi üçün
əlavə maliyyə
resurslarının, xüsusilə
güzəştli maliyyə
resurslarının sahibkarlara
təqdim edilməsi aktual vəzifələdəndir.
Sahibkarlar bir çox
hallarda kredit götürdükləri zaman
ya zəmanət mexanizmlərindən çətinlik
çəkirdilər, ya
da faizlərin yuxarı olmasından şikayət edirdilər.
İndiki halda sahibkarların daha qısa müddətə daha güzəştli kreditlər əldə etmələri üçün
yeni mexanizmlər hazırlanıb və bu da
İqtisadiyyat Nazirliyi
Sahibkarlığın İnkişafı
Fondunun kredit vermək qaydalarında dəyişikliklərdə öz
əksini tapıb”.
Tahir Mirkişili.
İki sahil.- 2020.- 10
iyul.- S.11.