Gülüstan
Əliyeva: Pandemiya dövründə
həyat düzənimi
qaydaya salmağa çalışdım
İkisahil.TV-nin bugünkü
qonağı Azərbaycanın sevilən müğənnisi,
Əməkdar artist Gülüstan
Əliyevadır
- Gülüstan
xanım, ölkəmizdə muğama böyük diqqət və qayğı
göstərilir. Bu məqsədlə də
möhtəşəm Muğam mərkəzləri
tikilib istifadəyə verilib.
Bu gün ölkədə
Muğam mərkəzlərinin fəaliyyətini
qənaətbəxş hesab edirsinizmi?
- Muğam sənəti Azərbaycan xalqının qədim mədəniyyətinin böyük bir hissəsini təşkil edir. Yaşı xalqımızın ömrü qədər uzun olan muğamlarımıza Azərbaycan dövləti böyük qayğı ilə yanaşır, bu sənətin qorunması üçün təqdirəlayiq işlər görür. Sözsüz ki, bu sahədə Heydər Əliyev Fondunun əməyi danılmazdır. Birinci vitse-prezident, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, UNESCO - nun və İSESCO-nun xoşməramlı səfiri Mehriban xanım Əliyevanın muğama bəslədiyi böyük sevgi və qayğı, diqqət bu sənətin inkişafına güclü təkan verir, onu yeni inkişaf yollarına çıxarır.
Muğam sənətinin UNESCO-nun Dünya İrs Siyahısına salınması Mehriban xanımın əməyi sayəsində mümkün olub. Bu gün muğam sənətinin inkişafında xidmətləri olan sənətkarlar qiymətləndirilir, onlara fəxri adlar, təqaüdlər, mükafatlar, orden və medallar verilir. Mübaliğəsiz deyə bilərik ki, bu gün bütün muğam məktəblərinə yüksək diqqət, qayğı bəslənir. Əlbəttə, dövlətin həyata keçirdiyi qayğı siyasəti muğam sənətkarları ilə yanaşı, tamaşaçıların da ürəyincədir. Azərbaycan dövlətinin muğam ifaçılarının sənətinə, fəaliyyətinə, xalqın sərvətini könlündə daşıyanlara verdiyi önəm misilsizdir.
- Ancaq bütün bunlara rəğmən yenə də
bayağı musiqilər zövqləri korlamaqda
davam edir...
Azərbaycan musiqisinin, musiqi mədəniyyətinin “qara yarası”na çevrilən bu nümunələr zövqdən, yüksək keyfiyyətdən uzaqdır. Nəzərə alsaq ki, musiqinin əsas işi, vəzifəsi, funksiyası zövqü oxşamaq, əhvalı dəyişmək, insana ruh verməkdir, barəsində danışdığımız nəsnələr bundan tamamilə uzaqdır. Onu da qeyd edək ki, bu nümunələr cəmiyyətə kütləvi şəkildə sirayət etdikcə gənclərin ona marağı artır. Bəllidir ki, ucuz musiqinin ardınca gedənlər tamam başqa kəsimin təmsilçiləridir, ancaq bununla belə, bu “epidemiya” digər qrup gənclərə də sirayət etməyə bilmir. Bilirik ki, burada informasiya-kommunikasiya texnologiyalarının rolu danılmazdır. Bu insanlar sosial şəbəkələr vasitəsilə bərbad musiqiləri insanların beyninə qeyri-iradi yeridirlər. Bununla da bir çox insanların zövqünü korlamış olurlar. Ancaq bayağı musiqilər hər zaman, bütün dövrlərdə olub. İllərlə yaşayan, bugünümüzə gəlib çatanlar isə yaxşılar olub.
- Sənətdə
uğur qazanmaq üçün yalnız səs və istedad kifayətdirmi?
- Kifayət deyil. Birinci növbədə zəhmət lazımdır. Hər bir peşəkar sənətçi zəhməti hesabına nəyəsə nail olur. Sənətdə uğur qazanmaq üçün təkcə səs və istedad kifayət deyil. Gərək səhnə mədəniyyəti, nitq qabiliyyəti də yetərincə olsun. Tamaşaçı təkcə sənin oxumağından ləzzət almır. Adi danışığın da yerində olmalıdır. Əgər sənətə gəlmək istəyirsənsə, bunların hamısının komplekt olmasına diqqət yetirməlisən.
- Yaşanan illərə dönüb
geri baxanda nəyi dəyişmək
istərdiniz? Yəqin ki, bu
pandemiya dövründə saf-çürük
etməyə vaxtınız oldu...
-Əlbəttə. Pandemiya dövründə həyat düzənimi qaydaya salmağa əməllicə nail oldum. Sağıma-soluma nəzər saldım. Nə qədər dost bildiyim insanları həyatımdan sildim. Gördüm ki, bunlar, əslində dost deyilmişlər. Sadəcə məndən yararlanan insanlar toplusu imiş. Hesab edirəm ki, hər kəs həyatında bir neçə ildən bir təmizləmə işləri aparmalıdır. Bu gün artıq geriyə baxanda, yalnız yaxşı hadisələri xatırlayıram. Həmişə deyirəm ki, nə edirsən et, sonda özündən qaça bilməzsən. Ona görə də insan özü qarşısında pak olmalıdır.
- Həyatda özünüzü bəxti gətirmiş insan hesab edirsiniz,
yoxsa..?
- Heç kəs deyə bilməz ki, tam xoşbəxtdir. Hamının içində hansısa reallaşmamış arzuları qalıb. Eləcə də mənim. Şükürlər olsun, arzularımın yetmiş faizinə çatmışam. Ancaq mən özümü xoşbəxt insan hesab edirəm. Həyata keçməyən arzularım bundan sonrakı həyatımla bağlıdır. Yəni elələri qalıb ki, onlar üçün çalışmaq lazım deyil. Ömür yaşandıqca Allah qismət eləsə, onlar da real olacaq. Bütün bunlar qismətə bağlıdır.
- Gözəl
xanımsınız. Təbii ki, sizi sevən, ailə qurmaq
istəyənlər olub. Buna
necə reaksiya vermisiniz?
- Təbii ki, olub. Heç düşünmədiyiniz qədər. Ancaq mən oğluma heç vaxt yad atanı yaraşdırmamışam. Oğlumu tək böyütməyimə qərar vermişəm. Həyatımızda elə adamlar var ki, onların yeri dolmur, boş qalır. Yoldaşımdan bir neçə il sonra qardaşım da şəhid oldu. Anam tək qaldı, evin böyük uşağı olduğuma görə, ailənin bütün ağırlığı mənim üzərimə düşdü. Bütün bunlar öz həyatımı qurmağa imkan vermədi. Övladım var, Allaha şükür, o mənim həyatımın işığıdır. Sənətimdən də qabaq övladım gəlir.
-
Konservatoriyanı bitirməyinizə baxmayaraq
peşəkar şəkildə sənətlə həyat
yoldaşınızın vəfatından sonra
məşğul oldunuz...
- Həyat həmişə öz
qurbanını özü seçir.
Mən zatən işimi ailəmə qurban vermişdim. Sənətdən uzaqlaşmışdım. Hər bir qadının ilk növbədə ailəsi
olmalıdır. Amma həyat
bu yolu özü
seçdi.
- Başqa çıxış yolunuz
yox idi?
- Həm başqa çıxış yolum
yox idi, həm də rayonda mənə bir iş tapılmırdı.
Yevlaxa gələndə heç
kimi tanımırdım.
Orta məktəbi, konservatoriyanı
Bakıda oxumuşdum.
Ağlım kəsən vaxtdan
Bakı mühitində
böyümüşdüm. Tanıdığım insanların da
hamısı Bakıda
idi. Ona görə də
paytaxta gəlməli oldum. Açığı, əvvəl sənətə
gəlmək istəmirdim.
Çox
çətinlik çəkdim.
Məktəbdə musiqi müəllimi
işlədim. Bir
az “Zabitlər
evi”ndə ansamblda çalışdım. Hətta tələbə
qəbulu zamanı sənədlərimi verdim.
Həyat
yoldaşımın işini
davam etdirmək, hüquq sahəsində çalışmaq istədim.
Cəmi iki balım çatmadı. Bugünkü kimi yadımdadır.
Tələbə Qəbulu Komissiyasında
Əziz müəllim
vardı. Yanına getdim.
Dedi ki, məni tarix, ədəbiyyat fakültəsinə
sala bilərlər, amma hüquqa yox. Bəlkə də o iki balı əlavə etsəydilər, indi başqa sənətin sahibi olardım.
- Görünür
qismətiniz müğənni
olmaq imiş...
- Bəlkə də belə yaxşı imiş. Bakıya qayıtdıqdan sonra mütəmadi konservatoriyaya gedib tələbə yoldaşlarımla,
müəllimlərimlə görüşürdüm. Hər dəfə Arif müəllim məni görəndə deyirdi: “Gəl operaya, sənin yerin oradır, təyinatını da ora vermişik”. Nəsə çox tərəddüd
edirdim. Nəhayət, 1996-cı ildə müsabiqə yolu ilə Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrına
qəbul olundum.
O vaxtdan da teatrda çalışıram.
- İşləmək
məcburiyyətdində qalan
bir qadının tək-tənha övlad böyüdüb boya-başa
çatdırması çox
çətin olub, şübhəsiz ki...
- Çox çətindir. Ancaq valideynlərimdən, ana-bacımdan
çox razıyam.
Onlar mənə dayaq olublar. Uşağım onların köməkliyi
ilə böyüyüb.
Onlar olmasaydı, bəlkə də mən bu gün sənətdə
də olmazdım.
Onların köməyi ilə
uşağımı da
böyütdüm, sənətə
də gəldim.
Vaxtımı düzgün bölüşdürürəm.
Mənim
aləmimdə vaxt insanın ən dəyərli sərvətidir.
Bu sərvətdən səmərəli, düzgün
istifadə edəndə
hər şeyə vaxt çatır. Yaradıcılıqla, pedaqoji işlərimlə,
oğlumun qayğıları
ilə də məşğul oluram.
Dincəlməyə də vaxtım
qalır. Elə müğənnilər
var ki, axşam
toya gedir, səhərə yaxın evə gəlir, günortaya qədər yatır və axşam yenə toya gedir. Çünki onların toydan başqa gedəcəkləri yer, məşğul olacaqları
iş yoxdur.
- Toydan söhbət
düşmüşkən, el şənliklərinə gedirsiniz?
- Əlbəttə, gedirəm. Necə deyərlər,
aşıq eldən dolanar. Həm də toy sənətçi
üçün sınaq
meydanıdır. Toyda oxumaq
hər müğənninin
işi deyil. Elə tanınmış sənətçi
var ki, el şənliyində iki mahınını bir-birinin
ardınca oxuya bilmir. Aylarla məşq edib
səsyazma studiyasında
mahnı oxumağa nə var ki.
Amma toyda saatlarla canlı oxumaq hünər istəyir.
- Operada hər bir xanım sənətçinin ən
böyük arzusu səhnədə Leyli rolunu ifa etməkdir.
Gənc yaşlarınızdan Leylini
oynadınız. Qısqanclıqlardan qorxmadınız ki?
- Mən 100 dəfədən
çox Leylini oynamışam. Hər dəfə də
fərqli. Heç vaxt
təkrar olmayıb.
Düzdür, mizanlar, sözlər
eyni qalıb. Amma hisslər, yaşantılar
dəyişib. İllər keçdikcə
insanın eyni şeyə baxışı
dəyişir, dərk
etməsi kamilləşir.
Leylinin sevgisinə də başqa cür münasibət bəsləyirsən... Ola bilər ki, 23 yaşım olanda həyat yoldaşımı
yaraşıqlı, dəyərli
bir oğlan kimi, sevgili kimi
sevmişəm. İllər
keçdikcə, ona olan sevgim dəyişib
- onu bir vətənpərvər kimi,
əsl kişi
kimi, cəmiyyətdə
dəyərli bir insan kimi sevmişəm.
İnsan
yaşa dolduqca dolğunlaşır, kamilləşir.
Aydın
məsələdir ki,
zövqləri də dəyişir, ifası da.
- Bir vaxtlar Türkiyədə bahalı
kliplər çəkdirirdiniz.
Tamaşaçılar sizi yeni bir imicdə görürdü. Bu işin davamı niyə gəlmədi?
- Deyirlər ki, hər işin öz vaxtı var. Bu fikirlə razıyam. Siz dediyiniz həmin kliplər o zaman bir yenilik idi.
Çünki xarici ölkədə
və yüksək səviyyədə çəkilən
kliplərimiz demək
olar ki, yox idi. Bu üzdən çox
maraqla qarşılandı.
Klipin baxımlı və yaddaqalan olması üçün gərək
mahnı da gözəl olsun. Ən əsası isə ifaçı gərək
mahnını yüksək
səviyyədə oxusun.
Hesab edirəm ki, sənətçi istedadına,
imkanına arxayındırsa,
özünü müxtəlif
janrlarda sınamaqdan çəkinməməlidir. Kliplərimin
davamlı olmasına gəlincə, daxilən bu işə hazır olan kimi çəkilişlərə
başlayıram.
- Tələbələrinizin musiqi istedadı sizi qane edirmi?
- Çox istedadlı tələbələrim var. Pandemiya
dövründə də
mütəmadi surətdə
onlarla məşğul
olmuşam. Ümid edirəm ki,
bu gənclər gələcəkdə öz
istedadları ilə tamaşaçıların rəğbətini
qazana biləcəklər.
Bayaq dediyim kimi, gənclərin
muğama, klassik musiqimizə marağı bizi sevindirməyə bilməz.
Şəmsiyyə Əliqızı,
Könül Əliyeva
İki sahil.- 2020.- 21
may.- S.13.