Yeganə Salman:
"İsrail xalqı
daim Azərbaycanın
haqq işini dəstəkləyəcək"
Yeganə
Salman: İsrail xalqı daim Azərbaycanın haqq işini dəstəkləyəcəkYeganə
Salman
“İsrail-Azərbaycan”
Beynəlxalq Assosiasiyası
(AZİZ) yanında Azərbaycan
Mədəniyyət Mərkəzinin
rəhbəri Yeganə
Salman təşkilatdakı
silahdaşları kimi,
Azərbaycanı təbliğ
etməyi, ölkəmizin
zəngin mədəniyyətini,
qədim tarixini, müasir inkişafını
geniş tanıtdırmağı
öz vəzifəsi hesab edir. Həmçinin hər iki ölkənin mənafeyi naminə çalışmağı da
lazım bilir.
“Report”a verdiyi müsahibəsində
Yeganə xanım Azİs-in başqa ölkələrdəki diaspor
təşkilatlarından fərqləri,
Xocalı soyqırımı
gününün bu il İsraildə necə qeyd olunması və başqa məsələlərə
dair fikirlərini bölüşüb.
- Bir neçə
il əvvəl
AZİZ üzvləri Bakıdan
gələn qonaqlarla birgə Yerusəlimlə Təl-Əviv arasında yerləşən Tzora Prezident Meşəsində
Xocalıda qətlə
yetirilmiş günahsiz
insanların şərəfinə
613 ağac əkmişdilər.
Bəs bu il İsraildəki soydaşlarımız kədərli
26 fevral gününü
hansı tədbirlərlə
qarşılayırlar?
- Həmin ağacların
əkildiyi əraziyə
o vaxtdan el arasında Xocalı parkı deyirlər. Orada qurulmuş lövhə üzərində
həm ibrani, həm də Azərbaycan dilində “Azərbaycanın Xocalı
şəhərindəki 613 qurbanın xatirəsi” yazılıb. Qeyd edim ki, İsrailin
birinci prezidenti Xaim Veizmanın şərəfinə salınmış
Prezident Meşəsini
ölkənin qonaqları
tez-tez ziyarət edir. Həmin yerdə AZİZ hər
il Xocalı qurbanlarının xatirəsinin
yad edildiyi görüşlər keçirir.
Ötən il 6 noyabr tarixində burada hamımız toplaşaraq Azərbaycan xalqının və ordusunun öz torpaqlarında apardıqları
azadlıq müharibəsinə
dəstəyimizi ifadə
etdik. Natiqlər
bildirdilər ki, İsrail xalqı bundan sonra da
Azərbaycanı haqq işində dəstəkləyəcək.
O yer erməni işğalçılarının 1992-ci ildə törətdikləri
dəhşətli cinayəti
İsrail sakinlərinə
də, qonaqlarına da xatırladır. Xocalı qurbanlarının
xatirəsi üçün
hər il həm bizim yoldaşların, həm də Knesset üzvlərinin, şəhər
bələdiyyə rəhbərlərinin,
əcnəbi alimlərin
iştirak etdikləri
konfranslar, fotosərgiləri
keçiririk. Azərbaycanın
o kiçik şəhərində
baş verənlərin
bəşəriyyətin yaddaşına
həkk olunması üçün keçirdiyimiz
tədbirlərdə mümkün
qədər çox insdanın iştirak etməsinə çalışırıq.
Bu il pandemiya üzündən bütün tədbirlərimiz
onlayn formatda keçirilir. Məsələn,
fevralın 24-dən başlayan
zoom konfransında bizim üzvlərimizlə
yanaşı, icra hakimiyyəti, ictimai təşkilatların nümayəndələri
iştirak edir. Həmin vebinar çərçivəsində litvalı telejurnalistlər
Aleks Brokas və Ricard Lapaytis tərəfindən
Xocalı hadisələrinə
həsr olunmuş “Sonsuz dəhliz” adlı sənədli film “YouTube” vasitəsilə nümayiş
olundu. Həmçinin
“Xocalıya ədalət”
beynəlxalq kampaniyası
çərçivəsində hər il keçirdiyimiz
tədbirlərin görüntüləri
son dörd gündür yayımlanır.
Azərbaycandan ictimai təşkilatların nümayəndələri,
millət vəkiləri
gələcəklər. Xocalı
hadisələri haqqında
azərbaycanlı və
əcnəbi müəlliflərin
kitablarını da tanıtdırırıq. Bunlar
arasında Rövşən
Mustafayevin “Ölüm
tanqosu” (rus, ingilis, ibrani dillərində), David Konun “Qarabağ tələsi” (ingilis dilində), Yefim Abramov, Leyla Bəyimin “Qar çiçəyi” (rus, ingilis, çex dillərində), Günel
Anarqızı, Leyla Bəyimin “Ağı” kitabları var. Videodisklər vasitəsilə
elm və siyasət adamlarının,
hər iki ölkənin millət vəkillərinin mövzuya
dair nitqləri yayılır.
- AZİZ diaspor təşkilatının fərqi,
hətta nadir cəhəti üzvlərinin
əksəriyyətinin azərbaycanlı
yox, Azərbaycanda doğulub yaşamış
yəhudilər olmasıdır.
Bunun səbəbini nədə görürsünüz?
Bu fərqli cəhət AZİZ-in fəaliyyətində necə
əks olunur?
- Bəli, bizim təşkilat, doğrudan da, özünəməxsusdur. Üzvlərimiz
arasında İsrail vətəndaşı olan,
dədə-babalarının yaşadıqları Azərbaycanın
da xatirəsini qoruyub yaşadan bir çox yəhudilər var ki, Azərbaycan mədəniyyətini, tarixini,
həyat tərzini geniş təbliğ edirlər. Bunun səbəbi nədir? Bu suala cavab vermək
üçün xeyli
tədqiqat aparılmalıdır.
Amma ilk yadıma düşən izahını verən Bakı tarixinin tanınmış tədqiqatçısı
Fuad Axundov Azərbaycan əsilli yəhudilər haqqında
belə deyib: onlar Azərbaycanda yaşamağın mənfi
hisslər yükünü
daşımır. Çox
düzgün fikirdir. Yəhudilər orada rahat yaşayıb. Çünki Azərbaycanda
həqiqi tolerantlıq
mühiti vardı. Odur ki, Azərbaycandan
gələn yəhudilərin
qəlbində gözəl
xatirələr, minnətdarlıq
duyğuları qalıb.
Qarabağ həqiqətlərini
də kiməsə rəğbət bəslədiklərinə
görə yox, sırf haqq-ədalət naminə çatdırmağa
çalışırlar. Çünki
kimin haqlı olduğunu dəqiq bilirlər. Həm də çoxları hadisələrin canlı şahidi olub və gördüklərini
də dünyaya çatdırmağa çalışırlar.
Təbii ki, qarışıq nikahların
da olması mühüm amildir, belə ailələrin övladları tarixi vətənlərini unutmur
və daim təəssübünü çəkirlər.
Bununla yanaşı, bir çox ölkələrdə olduğu
kimi burada da erməni diasporu Qarabağ münaqişəsilə bağlı
öz nöqteyi-nəzərini
ictimaiyyətə sırımağa
çalışır. Ona görə
də azərbaycanlı
yəhudilər (təəssüf
ki, çoxları Gürcüstan, Polşa və s. yəhudilərindən
fərqli olaraq özlərini Qafqaz yəhudisi kimi təqdim edir) bu kimi ehkamları
dağıtmaq üçün
geniş fəaliyyət
göstərirlər. Beləliklə, Azərbaycan
əsilli yəhudilərdə
vaxtilə Azərbaycanda
gördükləri mehribanlığın
haqqını vermək
istəyi göz qabağındadır.
- İkinci Qarabağ
müharibəsi günlərində
bizim ölkədə
dost ölkə olan İsrailin bayrağını da Azərbaycan və Türkiyə bayraqları
ilə yanaşı görmək olardı. Həmin o 44 gün siz Azərbaycan əsillilər üçün
necə keçdi?
- Hamımız televizor qarşısından
ayrılmadan xəbər
gözləyirdik. Təbii
ki, hamımız Azərbaycan kanallarına da baxdığımız
üçün elə
sizin kimi ekran qarşısından çəkilmirdik. Hər
qələbə xəbərini
sevinclə, iftixar hissilə qarşılayırdıq.
Və Qarabağ münaqişəsinə həsr
olunan hər tədbiri “Gələn il Şuşada görüşərik” sözlərilə
başa vururduq. Bu sözlər hələ Yerusəlim romalılar tərəfindən qarət
olunandan sonra dünyaya səpələnmiş
yəhudilər arasında
adət olmuş “gələn il Yerusəlimdə görüşərik”
diləyinin bənzəri
olan bu sözlərdə
Ermənistanın işğal
etdiyi torpaqlarımızın qaytarılacağına
inamı itirməməyin
vacibliyi əks olunur. Nəhayət, o arzularımız çin oldu!
Adətən İsrail KİV-ləri xaricdə baş verənlərə o qədər
diqqət yetirmirlər.
Bu da, görünür, ölkənin daxili siyasət həyatının
qaynar olmasından irəli gəlir. İkinci Qarabağ müharibəsi isə işıqlandırılırdı, özü də İsrail və Türkiyənin Azərbaycanı
dəstəklədikləri qeyd olunurdu. Əhalinin müəyyən
qismində bu birmənalı qarşılanmadı,
çünki yarandığı
gündən İsrailin
qonşu müsəlman
ölkələrilə müharibə
vəziyyətində yaşamalı
olduğu üçün
indi müsəlman ölkəsini dəstəklədiyimizi
başa düşməkdə
çətinlik çəkirdilər.
Həm də erməni təbliğatının
bu münaqişənin
mahiyətini təhrif
etməsi təsirsiz ötüşmədi. Digər
tərəfdən, siyasətdən
azca baş çıxaranlar Azərbaycanı
həm geosiyasi, həm də iqtisadi amillər baxımdan niyə dəstəklədiyimizi aydın
başa düşürlər.
Hələ Birinci Qarabağ müharibəsi
dövründə o vaxtkı
baş nazir İtskax Şamir müşavirlərindən biri,
Bakı yəhudisi Aleks Vekslerdən soruşur: “Mənə bax, orada nələr
baş verir? Sən orada yaşamış adam kimi danış görüm”. Veksler də Azərbaycanla
Ermənistanda yəhudilərin
vəziyyətini müqayisəli
şəkildə izah
edərək Ermənistanda
yəhudilər üçün
ən yaxşı vaxtlarda belə sayları min nəfərdən artıq
olmadığını, Azərbaycanda
isə on minlərlə yəhudinin
yaşadığını bildirib, Bakıda ailəliklə yaşadığı
illərin təəssüratını
bölüşür. Onda
Şamir belə deyir: “Yəhudilərə
belə gözəl münasibət olduğu ölkə ilə dost olmalı, onları dəstəkləməliyik”.
Belə ki, hər hansı ölkədə yəhudilərə
olan münasibət İsrail üçün
bir nömrəli amildir.
- Amma İsraildə
ölkəmizə bu cür münasibətin olmasında Sizin də təşkilatın
əməyi az deyil, yəqin ki...
Hər halda iki xalq və dövlət
arasında münasibətlərin
günü-gündən inkişaf
etməsi, daha da genişlənməsi üçün əlimizdən
gələni edirik. İstərdik ki, Azərbaycanı başqaları
da elə Azərbaycan əsillilər
kimi sevsinlər.
Rövşən Tahir
İki sahil.- 28 fevral.- S.22.