Heydər Əliyev və yaradıcı insanlar
Müasir
Azərbaycanın memarı ulu öndər Heydər Əliyev
hələ Sovet dövründə bütün sahələrdə
olduğu kimi, mədəniyyət və incəsənətin
inkişafına da xüsusi diqqət göstərib,
yaradıcı insanlara qayğı ilə yanaşıb. O
dövrdə ümummilli
lider Heydər Əliyevin yaradıcı insanlara, mədəniyyət
sahəsinə göstərdiyi
böyük dəstək
və qayğı daim xatırlanır, heç zaman unudulmur. Məhz həmin dövrdə atılan genişmiqyaslı
addımlar mədəniyyət
sahəsinin gələcək
inkişafı üçün
etibarlı zəmin yaratdı.
Azərbaycan Teatr Xadimləri
İttifaqının və
Azərbaycan Jurnalistlər
Birliyinin üzvü, ölkəmizdə və xarici ölkələrdə
dərc olunan çoxsaylı publisistik yazıların, elmi məqalələrin, kitabların,
eləcə də sənədli filmlərin müəllifi Etibar Babayev Ulu Öndər
Heydər Əliyevlə
bağlı xatirələrini
“İki sahil”in oxucuları ilə bölüşür.
-Etibar müəllim,
siz ümummilli lider Heydər Əliyevlə görüşən,
danışan, onunla eyni dövrdə işləyən şanslı
insanlardan birisiniz. Eyni zamanda, mərhum
atanız Adil Babayevdən də yəqin ki, Ulu Öndər haqqında çox tarixi faktları eşitmisiniz...
-Təbii ki
ulu öndər Heydər Əliyevlə bağlı atam Adil Babayevdən də çox eşitmişəm. Bu gün danışacağım
mövzu mənə ikiqat doğma və əzizdir.
1979-cu ildə ümummilli lider Heydər Əliyevlə şəxsən söhbət
etmişəm. Ulu Öndərlə 20 dəqiqə
söhbət edəndən
sonra məni Mərkəzi Komitənin katibliyində mədəniyyət
şöbəsinə məsul
vəzifəyə təyin
etdilər. Mən gənc vaxtlarımdan yaradıcı insanların,
yaradıcı şəxslərin
əhatəsində olmuşam.
Azərbaycan Komsomolu Mərkəzi Komitəsində
təlimatçı, daha
sonra təbliğat və mədəni kütləvi işlər
şöbəsinin müdiri
kimi yaradıcı gənclərlə daim əlaqədə idim. Saysız Ümumittifaq səviyyəli tədbirlərin
keçirilməsində yaxından
iştirak edirdim.
Bütün bunları nə üçün qeyd edirəm? Çünki ulu öndər Heydər Əliyevin fəaliyyətində yaradıcı
insanlarla görüşləri,
o tədbirlərin yaxından
iştirakçılarından biri kimi söyləmək
istədiklərim çoxdur.
Amma əsas məqamlara diqqət çəkmək istəyirəm.
Hamıya çox yaxşı bəllidir ki, Ulu Öndərin
Azərbaycana rəhbərliyə
başlaması 1969-cu ilə
təsadüf edir. Onun gəlişinə qədər də Azərbaycan Kommunist Partiyasının Mərkəzi
Komitəsinə rəhbərlik
edən insanlar vardı. Onların hər biri müəyyən
dövr çalışıb
getmişdilər. Həmin insanların
əməlləri, gördükləri
işlər çox da əhəmiyyətli olmadığından onların
sadəcə adları
qaldı. Ümummilli lider Heydər Əliyevin isə böyüklüyü onda
idi ki, Onun
rəhbərliyə gəlişi
ilə sanki yeni nəfəs, yeni idarəçilik dəst-xətti gəldi, bir canlanma baş verdi. Bilirsiniz, bu, canlanmadan daha çox bir səfərbəredici qüvvə idi. Heydər Əliyev öz gəlişi ilə azərbaycançılıq ideyasını
ortaya qoydu. Bununla Ulu Öndər
bizə kimliyimizi tanıtdı.
-Ulu öndər
Heydər Əliyevin sənətə və sənətkara verdiyi qiymət onun böyüklüyünün göstəricisi
idi...
- Şübhəsiz. Bilirsiniz ki,
o zamanlar senzura vardı. Amma Heydər Əliyev şəxsiyyətinə arxalanan
yaradıcı insanlar
o çərçivələri poetik şəkildə keçərək xalqın
demək istədiyi sözləri, fikirləri
çatdırırdılar. İstər açıq, istərsə
də sətiraltı
məna ilə insanları azərbaycançılıq
ruhunda tərbiyə edirdilər.
O dövrdə tarixi şəxsiyyətlərimiz, o cümlədən
“Nəsimi”, “Koroğlu”,
“Babək” filmləri çəkildi, böyük
əsərlər ərsəyə
gəldi. Ümumiyyətlə, bədii ədəbiyyatın
inkişafına imkan və maraq yarandı.
Azərbaycan Dövlət Akademik Dram Teatrında bir sıra tamaşalar oynanılırdı. O tamaşaların
hər birinə ümummilli lider Heydər Əliyev şəxsən tamaşa
edirdi. Hər tamaşadan sonra
Ulu Öndər pərdə arxasına keçib yaradıcı heyətlə görüşürdü.
O görüşlərdə bir səmimiyyət vardı. Hər aktyorun obrazını,
quruluşçu rejissorların
peşəkarlığını və s. ayrı-ayrılıqda
təhlil edirdi. Bu, görüşlərin hər biri bir
dərslikdir. Ümumiyyətlə, Heydər Əliyevi dinləyəndə hər
kəs bu şəxsiyyətdən qiymət
almaq istəyirdi.
Çünki onun sözü
çox mötəbər
idi. Belə görüşlərdə həm də mədəniyyət işçilərinin
qarşılaşdıqları problemlər öz həllini tapırdı.
Bəzi məsələləri isə
Heydər Əliyev şəxsən öz nəzarətinə götürürdü.
Bütün yaradıcı insanların,
böyük yazıçıların,
ədəbi xadimlərimizin
yubileyləri də yüksək səviyyədə
qeyd olunurdu. Əlbəttə, söylədiklərimin hər biri ulu
öndər Heydər
Əliyevin mədəniyyətimizə
və incəsənətimizə
diqqətindən irəli
gəlirdi. Ümummilli Liderin
diqqəti və diktəsi olandan sonra hərə öz dərsini alırdı. Hamı yaradıcı
insanlara diqqətlə
yanaşırdı. Digər bir
məqamı da qeyd etmək istəyirəm.
Bilirsiniz
ki, bir çox
əsərlər Heydər
Əliyevin sayəsində
ekran həyatı gördü. Məsələn, “Bir cənub şəhərində” filminin
yayımına icazə
vermirdilər. Heydər Əliyevin
bu məsələləri
birbaşa nəzarətə
götürməsindən sonra
tamaşaçılar o filmi
izləyə bildilər.
Yaradıcı insanların məişət
qayğıları da həmişə
Heydər Əliyevin diqqət mərkəzində
olub. Yazıçılar üçün ayrıca yaradıcılıq
evləri, daha sonra aktyor evləri
tikildi. Hər addımda, hər
anda yaradıcı insanlara diqqətlə yanaşılırdı. Bu
mövzuda istənilən
qədər misallar çəkilə bilər.
Azərbaycan həmin dövrdə Ümumittifaq səviyyəsində
bir mədəniyyət,
mənəviyyat mərkəzinə
çevrilmişdi. Azərbaycan müxtəlif
respublikalardan nümayəndələr
gəlirdilər və
bir çox nümayəndə heyətlərinə
də o respublikaların
birinci şəxsləri
rəhbərlik edirdilər.
Bu, o demək idi ki, onların
hər biri Heydər Əliyevin şəxsiyyətinə hörmət
edirdi.
Bütün yaradıcı şəxsiyyətlərin
heykəlləri Ulu Öndərin bilavasitə
tapşırığı, göstərişi ilə
ucaldıldı. Sizə bir məqamı çatdırım... Cəfər Cabbarlının
heykəlinin ucaldılması
ilə bağlı qərar olsa da işlər aparılmırdı.
Heydər Əliyev bu
məsələni şəxsi
nəzarətinə götürdü.
Çox
yaxşı xatırlayıram
ki, Mərkəzi Komitədə xüsusi iclas keçirildi. Heykəltəraş, memar, Mədəniyyət
Nazirliyinin rəhbərliyi
də həmin iclasda iştirak edirdilər. Məlum oldu
ki, heykəlin müəyyən olunan ərazidə qoyulması üçün nəzərdə
tutulan daş yoxdur. Ulu Öndərin göstərişi
ilə lazımi ölçüdə daş
Ukraynadan tapıldı,
alındı və mn bir əziyyətlə
yerində yonularaq nəhayət heykəl ucaldıldı. Açılışında da yenə Heydər
Əliyev şəxsən
iştirak etdi.
1992-ci ildə, ölkəmizin
yeni müstəqillik qazandığı dövrdə
böyük Azərbaycan
aşiqi Barış Manço Bakıya gəlmişdi. Xatırladım ki, həmin
vaxt Türkiyənin
TRT kanalını Bakıda
izləmək mümkün
deyildi. Həmin il türk
dünyasının sənətkarının
iştirakı ilə
burada 4 veriliş hazırlandı. 1992-ci ilin
may ayında hər
bazar günü türk
televiziyasında o verilişlər
yayımlandı. Qeyd edim
ki, o 4 verilişin hər biri Azərbaycana
həsr olunmuşdu.
Bir gün Barış Manço ilə şəhəri gəzirdik
və mən ona bir-bir ucaldılan
heykəlləri göstərirdim.
Sabirin, Füzulinin, Nizaminin, Natəvanın heyəllərini türk xalqlarına təqdim edə-edə şeirlər
səsləndirirdi. Barış
Manço o qədər
riqqətə gəlmişdi
ki, dedi Bakı heykəllər şəhəridir. Dedi ki, mən 150 ölkədən veriliş
hazırlamışam, dünyanı
dolaşmışam hələ
heç bir ölkədə sənət
adamına, söz sahibinə bu qədər hörmət,
sayqı görməmişəm.
Günel Eyyubova
İki sahil.- 2021.- 4 iyun.- S.-12.