Sonuncu kadr
AZƏRTAC-ın Fotoinformasiya baş
redaksiyasına rəhbərlik etmiş mərhum Oqtay Aydın
oğlu Məmmədov 70-ci doğum günündə ən
xoş duyğularla xatırlanır
Fotoqraf ömrü
çəkdiyi şəkillərdə, lentə
aldığı kadrlarda yaşayır. O, fotoaparatın
düyməsini basmaqla zamanın, həyatın bir
anını əbədiyyətə, yaddaşa çevirir.
İllər ötür keçir, vaxt, zaman dəyişir,
lakin onun lentə aldığı kadrlar tarix olaraq
yaşayır.
Oqtay
Aydınoğlu (Məmmədov) o qədər də uzun olmayan
ömründə təkcə fotoobyektivin yaddaşına
köçürdüyü şəkillərdə deyil,
özündən sonra yaddaşlarda xatırlanan, həmişə
diri və canlı izlər qoyub...
O,
Azərbaycan Dövlət Bədən Tərbiyəsi
İnstitutunu bitirəndən sonra L.Krasin adına Elektrik
Stansiyasında bədən tərbiyəsi təlimatçısı
işləyib. Boksla məşğul olub, reqbi və
üzgüçülük üzrə SSRİ və
respublika miqyaslı yarışlarda dəfələrlə
çempion adı qazanıb, İdman ustasının
çalışdığı energetika müəssisəsində
bədən tərbiyəsi və idman sahəsində də
bir sıra uğurlu nəticələrə nail olmuşdu. Bir
dəfə AZƏRTAC-ın əməkdaşı Malik Şərifov
həmin müəssisənin idman sahəsində əldə
etdiyi göstəricilər barədə fotosüjet
hazırlayıb.
Hərə
şey də oradan başlayıb...
Foto sənətinin
izi ilə
Oqtayın
təlimatçısı olduğu müəssisə,
buradakı üzgüçülük hovuzu, idman
qurğuları, eləcə də bədən tərbiyəsi
təlimatçısının fəaliyyətini əks etdirən
şəkillər çəkir və bu barədə material
dərc olunur.
Əslində,
onun foto sənətinə gəlişində həmin hadisə
çox mühüm rol oynayıb.
1980-ci
illərin ortalarında o, qızı Aytənin, bundan bir il
sonra oğlu Aydının şəkillərini çəkmək
üçün Maliki evə dəvət edir.
Fotonun
çəkilməsi, plyonkaların yuyulması, işıq
düşməyən yerdə onun təmizlənməsi və
ən nəhayət, ömrün bir anını əks etdirən
ağ-qara şəkillərin araya-ərsəyə gəlməsi
onu çox maraqlandırır.
Elə
bu həvəslə evdəki “Zenit” fotoaparatını işə
salıb, bir, iki, üç şəkil...
Aytənlə
Aydının bir neçə şəklini çəkir,
çox sevdiyi Xəzərin dalğalarını fotoobyektivin
yaddaşına köçürür, Hövsanda
yaşadığı bağ evini, ağacları, təbiəti
lentə alır...
Bayılda
yerləşən Elektrik Stansiyası öz fəaliyyətini
başa vurandan sonra o, iş yerini AZƏRTAC-a dəyişir,
bir müddət satış təmsilçisi işləyir.
Lakin
ağ-qara şəkillərin sehri Oqtay Aydınoğlunu tərk
etmir. Burada tanınmış foto ustası Oleq Litvindən bu sənətin
incəliklərini öyrənir, kursa gedir. Həvəskar
şəkillər çəkdiyi “Zenıt”
fotoaparatını “Nikon” fotoaparatı ilə əvəz edir.
Oleq
Aleksandroviçlə Azərbaycanın ayrı-ayrı
regionlarına, təsərrüfatlara üz tutur. Ustad
fotomüxbirdən bu işi ən xırda incəliklərinə
qədər öyrənməyə çalışır.
Öyrəndikcə öyrənir, ondan nə eşidirsə, əməl
etməyə başlayır. Oqtay Aydınoğlu peşəkarlaşdıqca,
püxtələşdikcə özünü ilk fotolarını
nəyə görə bəyənmədiyini anlayır.
Yavaş-yavaş bu işin ən mahir ustalarından birinə
çevrilir.
AZƏRTAC-da
keçən illər
1990-cı
ildən AZƏRTAC-ın fotomüxbiri kimi dünyanı
dolaşıb.
Azadlıq
meydanındakı izdiham, Şəhidlər xiyabanında 20
Yanvar hadisələri qurbanlarının dəfni, ötən əsrin
90-cı illərinin əvvəllərində ölkədə
olan dramatik hadisələr, Milli Məclis iclasları onun
fotoobyektivinin yaddaşındakı lentlərdə əbədiliyə
qovuşub.
20
Yanvar hadisələri vaxtı küçə və
meydanlarda faciə qurbanlarının, əzilmiş
maşın və texnikaların, atəşə məruz
qalmış bina və evlərin şəkilləri məhz
Oqtay Aydınoğlunun çəkdiyi kadrlar vasitəsilə
dünyanın aparıcı kütləvi informasiya vasitələrinə
yol tapıb. Həmin günlərdə sovet hərbçiləri
bir neçə dəfə fotoqrafın çəkdiyi kadrların
qarşısını almaq üçün onun
üst-başını axtarsalar da, əvvəlcədən
özündə saxladığı boş və ya istifadə
edilmiş plyonkaları verərək məşum günləri
əks etdirən kadrları qoruya bilib.
Oqtay
Aydınoğlu1998-ci ildən agentliyin Fotoinformasiya baş
redaksiyasına rəhbərlik edib. Həmin illər ərzində
ölkəmizdə cərəyan edən ən mühüm
sosial-ictimai, mədəni hadisələrin fotosalnaməçisi
olub. O, xalqımızın ümummilli lideri Heydər
Əliyevin, Prezident İlham Əliyevin çoxsaylı xarici və
ölkədaxili səfərlərində AZƏRTAC-ın
fotomüxbiri kimi iştirak edib. Onun çəkdiyi fotolar təkcə
respublika mətbuatında deyil, “Reuters”, “Frans Press” və
“Associated Press” kimi xəbər agentlikləri vasitəsilə
də yayılırdı. Azərbaycan həqiqətləri və
reallıqları onun fotoaparatının kiçik obyektivindən
dünyaya pəncərə açıb.
Oqtay
foto sənətini qəlbən, daxildən gələn bir istəklə
və bütün varlığı ilə sevirdi. O, bu məhəbbəti
uşaqlarına da aşılamışdı. Qızı Aytənin
lentə aldığı bir neçə şəkil Rusiyada
çıxan “Komsomolskaya pravda” qəzetində dərc olunub.
Oğlu Aydına isə öz sənətini daha peşəkar
səviyyədə öyrədib. 2004-cü ildən onunla
birlikdə çalışıb. Ata-bala bir yerdə Litva,
Latviya, Sloveniya, Türkiyənin Adana şəhərində
Bakı-Tiflis-Ceyhan neft kəmərinin
açılışında iştirak ediblər.
Fotomüxbir
ömrünün son anları
2009-cu
ilin 20 yanvar səhəri... Həmişəki kimi evdən
çıxıb işə gedib. Şəhidlər
xiyabanında faciənin ildönümü ilə əlaqədar
ziyarətin çəkilişindən az sonra qəflətən
ürəyindən ağrı tutub. Onu maşına qoyub
iş yerinə gətirirlər. Həkimlər, tibb
işçiləri çox çalışsalar da, Əməkdar
mədəniyyət işçisi Oqtay Aydınoğlunun həyatını
xilas edə bilmirlər...
Öz
iş otağında anları, hadisələri, tarixi ədəbiləşdirən
fotosənətkar ömür təqviminin 58-ci ilində əbədiyyətə
qovuşur.
Əgər
fotojurnalist Oqtay Aydınoğlunun həyat yolunu,
yaşadığı ömrü fotolarla dolu bir alboma bənzətsək,
yəqin ki, fotolaboratoriyada dünyaya “əlvida” dediyi gün
sonuncu kadr olar.
2006-cı
ildə Fotoqraflar Birliyi tərəfindən “İlin ən
yaxşı siyasi fotomüxbiri”, 2009-cu ildə isə Mətbuat
Şurasının “Media açarı” mükafatına layiq
görülüb.
Ustad
fotojurnalistin çəkdiyi şəkillər indi Azərbaycan
fotojurnalistikasının salnaməsi kimi xatırlanır.
İki sahil.-2021.-17 iyun.-S.18.