Vüqar Bayramov: Füzuli Beynəlxalq Hava
Limanı
dünyada ən tez inşa edilən aeroportlardan biridir
Sentyabrın 5-də Füzuli Beynəlxalq
Hava Limanında əlamətdar hadisə baş verib. Hava
limanının istismara verilməsindən əvvəl
Bakıdan uçan “Azərbaycan Hava Yolları”na (AZAL) məxsus
ən böyük “Airbus A340-500” tipli sərnişin təyyarəsi
sınaq reysi həyata keçirərək işğaldan azad
olunmuş Qarabağın ilk hava limanında eniş icra edib. Sərnişin
təyyarəsi ilə Bakı – Füzuli marşrutu üzrə
uçuş müddəti təxminən 35 dəqiqə təşkil
edib.
Simvolik məqam ondan ibarətdir ki,
həmin təyyarə “Qarabağ” adını
daşıyır. Qeyd edək ki, AZAL-ın donanmasında olan
təyyarələr Azərbaycanın rayon və şəhərlərinin
şərəfinə adlandırılıb.
Bundan əlavə, Azərbaycanın
“Silk Way” aviaşirkətinə məxsus ən böyük
yük təyyarələrindən biri olan “Boeing 747-400” tipli
hava gəmisi də sentyabrın 5-də Füzuli Beynəlxalq
Hava Limanına eniş icra edib. Bu təyyarə ilə
Qarabağa ilk dəfə hava yolu vasitəsilə yüklər
çatdırılıb.
“İki sahil” qəzetinin
bugünkü müsahibi Milli Məclisin deputatı Vüqar
Bayramov bu məsələlərlə bağlı
suallarımızı cavablandırır:
- Vüqar müəllim,
sentyabrın 5-də AZAL-ın sərnişin təyyarəsi
Bakıdan işğaldan azad olunmuş
Qarabağımızın ilk hava limanına sınaq
uçuşu həyata keçirib. Bununla
əlaqədar bir füzulili
kimi hansı hissləri keçirirsiniz?
- Bu hava limanında sınaq uçuşunun həyata keçirilməsi tarixi hadisədir. Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən Füzuli Beynəlxalq Hava Limanı “Qarabağın hava qapısı” elan olunub. Bu isə ondan xəbər verir ki, sözügedən hava limanının istifadəyə verilməsi bir tərəfdən Qarabağın, digər bölgələrimizin, eyni zamanda, daha geniş anlamda dünya ilə əlaqələrinin daha genişləndirilməsinə imkan verəcək. Bu, Qarabağımızın Azərbaycan iqtisadi birliyinə inteqrasiya baxımından vacib bir hadisədir. Bu baxımdan təbii ki, bütövlükdə hava limanının istifadəyə verilməsi hər bir Azərbaycan vətəndaşı kimi, məndə də qürur hissi yaratdı və təbii ki, tarixi gündür. Çox qısa zamanda Füzuli Beynəlxalq Hava Limanının istifadəyə hazır olması təbii ki, fəxr edilməli bir faktdır.
- Qarabağda tikilən beynəlxalq hava limanlarının nə vaxt istifadəyə verilməsi planlaşdırılır?
- Zəngilan və Laçın rayonlarında artıq hava limanının inşası ilə bağlı proseslər başlayıb. Gözlənilir ki, Zəngilan Beynəlxalq Hava Limanının ilkin infrastrukturu növbəti ilin sonuna qədər formalaşacaq. Laçın rayonunda təbii ki, yer seçimi həyata keçirilib. Relyef baxımından Laçında hava limanının inşasına bu kontekstdən müəyyən zaman lazım oldu. Çünki Laçın relyef baxımından dağlıq və meşəlik əraziyə malik olan rayondur. Amma təbii ki, artıq proses başlayıb. Həm Zəngilan, həm də Laçın beynəlxalq hava limanları Azərbaycan iqtisadiyyatı üçün, eyni zamanda, xüsusən təhlükəsizlik və strateji baxımdan vacib layihələrdir. Füzuli Beynəlxalq Hava Limanının çox qısa müddətdə inşa edilməsi ondan xəbər verir ki, digər iki hava limanımızda da işlər intensiv şəkildə həyata keçiriləcək. Ümumiyyətlə, Füzuli Beynəlxalq Hava Limanı dünyada ən tez inşa edilən və istifadəyə hazır olan bu tipli aeroportlardan biridir. Nəzərə alsaq ki, bu hava limanı təxminən 9 ay ərzində inşa edilib, bu da ondan xəbər verir ki, proseslər intensiv şəkildə həyata keçirilir.
- Azərbaycan Qarabağdakı yeni hava limanlarının tikintisinə nə qədər investiya qoymağı proqnozlaşdırıb?
- Bu investisiya qoyuluşları daxili mənbələr hesabına həyata keçirilir və beynəlxalq hava limanlarının inşası Azərbaycan üçün vacib layihələrdir. Ona görə də daxili mənbələrdən bu istiqamətə vəsaitin ayrılması həyata keçirilib. Artıq Füzuli Beynəlxalq Hava Limanının inşası tamamlanmaq üzrədir. Digər hava limanlarının inşası da qısa müddətdə reallaşacaq. Təbii ki, bütün hallarda investisiya daxili mənbələr hesabına həyata keçiriləcək. Azərbaycanın mövcud potensialı həmin investisiya qoyuluşlarını həyata keçirmək və tələb olunan maliyyəni qarşılamaq imkanındadır.
- Sizcə, bu hava limanlarının sosial-iqtisadi əhəmiyyəti nədən
ibarətdir?
- Hava limanları iqtisadi baxımdan vacibdir. Çünki Qarabağın və
eləcə də Şərqi Zəngəzurun
böyük iqtisadi potensialı var. Bu potensialın
reallaşması və
xüsusən də həmin ərazilərimizdə
istehsal ediləcək
məhsulların daxili
bazara, o cümlədən
xarici bazara ixrac edilməsi baxımından hava limanlarına ehtiyac var idi. Nəzərə alsaq ki, Şərqi Zəngəzur və Qarabağ iqtisadi rayonları potensial baxımından Azərbaycan
iqtisadiyyatının 8 faizini
formalaşdırmaq imkanına
malikdir, belədə güman olunur ki, bərpa və yenidənqurma mərhələsindən sonra
bu istiqamətdə işlər daha da sürətlənəcək.
Bu da imkan
verəcək ki, potensialın məhsula, dəyərə çevrilməsi,
həm də hava limanları vasitəsilə həmin məhsulların ixracatına
imkan yaratsın.
Digər
tərəfdən, Qarabağ
və eləcə də Şərqi Zəngəzur böyük
turizm potensialına malikdir. Şuşa və Kəlbəcər
Cənubi Qafqazda fasiləsiz turizm xidməti təklif etmək baxımından azsaylı şəhərlərdən
biridir. Təbii ki, bu, həmin turizm potensialını reallaşmasına
imkan verəcək.
Bu infrastrukturlar Azərbaycana gələn turistlərin sayının
artması və xüsusən daxili turizmin daha da
genişlənməsi üçün
yeni imkanlar yaradacaq. Bilirsiniz ki, Azərbaycanın
daxili turizm potensialı kifayət qədər böyükdür.
Xüsusən də pandemiyadan əvvəlki dövrdə ölkəmizə
gələn turistlərin
sayı 3,2 milyon nəfər olmuşdur. Azərbaycandan
xaricə turist kimi gedənlərin sayı isə 5,7 milyon nəfər
idi. Bu isə
ondan xəbər verir ki, daxili
turizm potensialı kifayət qədər böyükdür. Ona görə
də bu, turizm potensialının reallaşmasına ciddi təkan verəcək.
Xüsusən də nəzərə
alsaq ki, Şuşaya gəlmək
istəyənlərin sayı
kifayət qədər
çoxdur, bu da həmin potensialın
reallaşması üçün
yeni imkanlar deməkdir. Bütövlükdə, bu addımlar
Qarabağın və
Şərqi Zəngəzurun
turizm imkanlarının
reallaşmasına xüsusi
töhfə verəcək.
Digər
tərəfdən, həm
Zəngilan, həm Füzuli limanları, həmçinin infrastruktur
vasitəsilə Zəngəzur
dəhlizinə inteqrasiya
olunacaq. Bu da daha geniş
anlamda Şərq-Qərb
nəqliyyat dəhlizinə
inteqrasiya deməkdir.
Bu isə nəticə
etibarilə Azərbaycan
vasitəsilə daşınan
beynəlxalq yüklərin
həcminin artmasına
imkan verəcək.
Bu, hava limanlarının
Azərbaycana daxil olan valyutanın həcminin artmasına xüsusi töhfə verəcəyindən xəbər
verir.
- İstərdik
ki, “Böyük Qayıdış” proqramı
barədə məlumat
verəsiniz?
- “Məskunlaşma və
Böyük Qayıdış”
proqramı artıq demək olar ki, icra olunur. Çünki infrastrukturun formalaşması
Böyük qayıdışın
bir mərhələsidir.
Ümumiyyətlə, məskunlaşma 4 mərhələdə həyata
keçiriləcək. Birincisi, minadan təmizlənmə
və dəymiş ziyanın qiymətləndirilməsidir.
Bununla bağlı işlər davam etdirilir. İkinci istiqamət infrastrukturun formalaşmasıdır. Füzuli Beynəlxalq
Hava Limanının istifadəyə verilməsi
ondan xəbər verir ki, intensiv
şəkildə infrastruktur
formalaşdırılır. Nəqliyyat və logistika layihələri infrastrukturunun
formalaşdırılması intensiv şəkildə və kifayət qədər sürətlə
həyata keçirilir.
Formalaşdırılmış infrastruktur da
müasir standartlara uyğun olaraq reallaşır. Digəri isə
təbii ki, sosial obyektlərin, inzibati binaların və eləcə də yaşayış evlərinin inşasıdır.
Dördüncü mərhələ isə məskunlaşmadır.
Bu baxımdan prosesin intensiv şəkildə həyata
keçirilməsi ondan
xəbər verir ki, məskunlaşma proqnozlaşdırıldığından və ya bizim
gözlədiyimizdən daha
tez baş verəcək. Xüsusən də artıq Zəngilanda ilk “ağıllı
kənd”in qurulması
həyata keçirilir.
Bu da ondan
xəbər verir ki, artıq “ağıllı kənd”
tam formalaşandan sonra
biz paralel olaraq məskunlaşma prosesinə
də başlayacağıq.
Amma təbii ki, məskunlaşma mərhələli
şəkildə həyata
keçirilən bir prosesdir. Azərbaycanın mövcud gücü,
iqtisadi potensialı imkan verir ki,
müasir standartlara uyğun infrastrukturu formalaşdırmaqla məskunlaşma
prosesini daha intensiv şəkildə, gözləniləndən qısa
müddətdə həyata
keçirə bilsin.
- Azərbaycanın dövlət
büdcəsindən cari
il üçün
işğaldan azad olunmuş ərazilərimizin
bərpasına nə
qədər investisiya
qoyulması nəzərdə
tutulub?
- Dövlət büdcəsindən
bu istiqamətə ayrılan vəsaitin həcmi 2,2 milyard
manatdır. Digər daxili mənbələrdən
də vəsaitin cəlb edilməsi istiqamətində işlər
görülür. Növbəti illərdə də gözlənilir ki, büdcə bu istiqamətdə maliyyələşdirməni
uğurla həyata keçirəcək. Bütövlükdə, bu gün Qarabağda,
eləcə də Şərqi Zəngəzurda
reallaşdırılan işlər
ancaq daxili mənbələr hesabına
həyata keçirilir.
Azərbaycan xaricdən hər
hansı bir borc almadan, heç
bir asılılıq
olmadan öz daxili imkanları hesabına Şərqi Zəngəzuru və Qarabağı yenidən qurur və müasir,
beynəlxalq standartlara
uyğun infrastruktur formalaşdırır.
- Hazırda işğaldan azad olunmuş ərazilərimizin
bərpasında hansı
ölkələr iştirak
edirlər?
- Azərbaycanın haqq işinə dəstək olan ölkələr bu prosesdə iştirak edirlər. Təbii ki, Azərbaycan şirkətləri də
bu prosesdə fəallıq nümayiş
etdirirlər, infrastruktur
layihələrinin formalaşmasında
və icrasında yaxından iştirak edirlər. Qardaş Türkiyəni təmsil
edən şirkətlər
bu prosesin fəal üzvüdür.
İtaliya şirkətləri isə enerji şəbəkəsinin formalaşmasında
iştirak edirlər.
Bu baxımdan Azərbaycan elan etdiyi kimi, məhz
birmənalı şəkildə
savaş zamanı haqq işinə dəstək olan ölkələrin bərpa
və yenidənqurma prosesinin daha fəal şəkildə iştirakında maraqlıdır
və bu istiqamətdə intensiv işlər həyata keçirilir.
Cavid Əkbərov
İki sahil.- 2021.- 9 sentyabr.- S.13.