"Arzulara aparan yol"

 

Sara Bağırovanın eyni adlı romanında gəncliyin bitib-tükənməyən arzularından bəhs olunur

 

Oxucularına biri-birindən maraqlı hekayələri,  «Yaşanılmayan illər», «İstəyərək ayrılmışıq», «Əjdaha mağarası» romanları ilə tanış olan, bütün əsərlərində milli koloriti, Vətəninə, torpağa  bağlılığını  sözün qüdrəti ilə vəsf edən Sara Bağırova  yeni çapdan çıxmış «Arzulara aparan yol» kitabını da  sabahımız olan müasir gəncliyin bitib-tükənməyən istəklərinə həsr edib. İlk kitabında   özü haqqında yazdığı  sözlərdən də aydın olur ki, yazıçı olmağı qarşısına məqsəd qoymasa da, düşüncələrini qələmə almaq istəyinin bəhrəsi olan romanları onun ömür yolunun bələdçisidir. «Əsərlərimi tam olaraq beynimdə yazılmayınca vərəqlərə köçürə bilmirəm. Beynimdə olanları yazdıqdan sonra hər hansı əlavələr etmək xoşuma gəlmir. Sanki, təzə paltara yamaq vururmuş kimi oluram» sözləri ilə həyata olduğu kimi baxmağa, qiymət verib, dəyərləndirməyə, təbiiliyə üstünlük verən Sara xanım öz «Mən»ini gizli saxlamağa çalışsa da,  əsərlərində canlandırdığı  obrazlarının simasında, hadisələrin axarında həyatda rastlaşdığı, müşahidə etdiyi, el ağsaqqallarından eşitdiyi əfsanələrə, rəvayətlərə işıq salır.  Romanlarında  minilliklərdən xəbər verən tarixi məkanların, abidələrin, ziyarətgahların adlarını çəkməklə kifayətlənmir. Həmin yerlər haqqında  ətraflı məlumat verən müəllif  etnoqraf, tədqiqatçı, tarixçi  kimioxucusuna bələdçilik edir.

 «Arzulara aparan yol» romanında araşdırmaçı  filoloq kimi, tədqiqatlar aparan Sara xanım əvvəlki əsərlərində də olduğu kimi, bu romanında da Azərbaycan dilinin saflığı məsələsinə  xüsusi diqqətlə yanaşır. Ümumiyyətlə,  milli-mənəvi sərvətlərimizin , adət-ənənələrimizin yaşadılmasına,  tərbiyəvi, əxlaqi dəyərlərə  bağlı olan Sara Bağırova yaradıcılığı gənc nəsil üçün nümunədir.  «Həyat təsadüflərdən ibarətdir» deyimi  «Arzulara aparan yol»da dəfələrlə təsdiqini tapır.

 Tələbə olsa da,  Ana dilimizin yaşadılması, saflığının qorunması üçün araşdırmalar aparmağı qarşısına məqsəd qoyan Sevinclə yenicə işə başlayan gənc hüquqşünas Taryelin hər görüşünün arxasında əvvəlki illərdə yaşanan «təsadüflər» səmimi münasibətlərə çevrilir.

 Valideynlərinin  etirazına baxmayaraq seçdiyi ixtisasa tam, mükəmməl yiyələnmək üçün ata ocağına- kəndə üz tutan Sevinc sakinlərlə hər görüşünü dəyərləndirərək cib dəftərində qeydlər edir, ilk dəfə eşitdiyi  sözlərin mənasını araşdırır. Müəllifin qeyd etdiyi kimi, Sevincin tədqiqatları üçün məhz kəndə üz tutması da təsadüfi deyil. Elmi dildə  işlədilən sözlərlə yanaşı regionlarda hələ də yaşadılan dialekt və şivələrin bugünkü nəslə çatdırılması baxımından, romanı dövlət səviyyəsində həyata keçirilən  Azərbaycan dilinin qorunması siyasətinə dəstək kimi də dəyərləndirmək olar.  Sevincin ən böyük arzusu doğma dilini yad təsirlərdən,  unudulmaqdan  qorumaqdır.

 Sevinclə Taryelin simasında  müasir gəncliyimizin  həyata baxışlarını, hadisələrə yanaşma tərzlərini, açıqsözlü, yalan və saxtakarlıqdan kənar olduqlarını bildirməklə yaşlı nəslin  məsləhətlərindən dərs almaq keyfiyyətlərini də obrazlı şəkildə  təsvir edən müəllif yerində və zamanında işlətdiyi  sözləri ilə hadisələrin canlı təsvirini diqqətə çatdırır.

Səmimi görüşlərinin arxasında başqa məqsəd və niyyətlərinin  olmadığını qarşılıqlı olaraq bildirən gənclər   özlərinin belə xəbərləri olmadan rastlaşdıqları təsadüfləri anlayışla qarşılayırlar. Sual- cavabları ilə biri-birini günahlandırmadan, nöqsan axtarmadan dostluqlarını davam etdirən gənclər  yaşlı nəslə  hörmət və ehtiramları ilə fərqlənirlər. Romanın əsas surətlərindən olan  Xəzəngül nənə kimi digər yaşlı nəslin nümayəndələrinin  davranışlarında, el adətlərinə qayğı ilə yanaşmaları  mərhum xalq şairimiz Məmməd Arazın «Atamın kitabı» poemasını xatırladır.    Həmin poemada ata öz oğlu üçün evdə həyat müəlliminə çevrilirsə , həyatın əsl dərslərini «macqal»” dilində anladırsa  «Arzulara aparan yol»da Sevincə bələdçilik edən nənəsi Xəzəngül olur. Nəvəsi ilə  qədim əkinçilik adətlərini əks etdirən folklor motivləri, torpağın dili  ilə danışan Xəzəngül nənənin məsləhətləri, ata yurduna bağlılıq duyğularının əvəzedilməz hiss kimi çatdırılması  Sevincin simasında gənclərə nümunədir.

Romanın sonunda yazılan « Sevinc özü fərq etməsə də , həyatının cığırı ata ocağından başlayırdı. Onun sahib olacağı ixtisasın sevinc dolu anları bu cığırdan başlayırdı» sözləri ürəyi yaradıcılıq  həvəsi ilə dolu gənc qızı arzularına aparan yolun uğurla başa çatacağına əminlikdir.

 

Xuraman İsmayılqızı

 

İki sahil.- 2022.- 8 sentyabr.- S.6.