Texniki peşə təhsili nə üçün önəmlidir
Ölkəmizdə elm və təhsilin
təşəkkülü və inkişafı bilavasitə dahi şəxsiyyət Heydər Əliyevin
adı ilə bağlıdır
Hər bir xalqın tarixinin taleyüklü dönəmlərində, daha dəqiq desək, “olum, ya ölüm” dilemması qarşısında qalanda siyasət meydanına elə şəxsiyyətlər atılır ki, onlar nəinki öz toplumlarını, bütövlükdə dünyanı gözlənilən böyük təhlükələrdən xilas etməklə adlarını tarixə qızıl hərflərlə yazırlar. Belə tarixi şəxsiyyətlər təkcə öz xalqlarını və dünyanı kataklizmlərin qorxunc “caynağından” qoparıb inkişaf, tərəqqi yoluna çıxarmaqla kifayətlənmirlər. Onlar özlərindən sonra elə bir irs qoyub gedirlər ki, bu ideologiya tarix boyu təmsil etdikləri xalqların inkişaf, tərəqqi yoluna nur saçır, qarşıya çıxan bütün problemlərin həllində açar rolunu oynayır.
Heç də təsadüfi
deyildir ki, indiyədək
bəşər tarixinin yetişdirdiyi
bu keyfiyyətlərə malik
dahi şəxsiyyətlər
sırasında Azərbaycan xalqının Ümummilli
Lideri Heydər Əliyevin adı birincilər
sırasında çəkilir. Hətta bir
az da irəli gedərək
əminliklə deyə bilərik ki, Heydər
Əliyevin adı belə tarixi şəxsiyyətlərin
siyahısında birinci çəkilməyə
layiqdir. Bu məqamda sual oluna bilər: Bu əminliyimizə zəmin yaradan
hansı amillərdir? Bu sualın
cavabını tapmaq üçün
qısaca olaraq tarixi faktlara müraciət etmək zərurəti
yaranır. Faktlar isə sübut edir
ki, dünya binə olandan indiyədək tarixin
elə bir mərhələsi olmayıb ki, hər hansı bir lider öz xalqını iki dəfə zamanın sərt
sınaqlarından, ağır imtahanlarından sağ-salamat çıxarsın, onu məhv olmaq təhlükəsindən
xilas edərək inkişaf,
tərəqqi yoluna istiqamətləndirsin.
Tərəddüd etmədən demək olar
ki, dünya tarixində
belə bir çətin missiyanı ilk dəfə məhz Azərbaycan
xalqının Ümummilli Lideri
Heydər Əliyev böyük məharətlə
yerinə yetirib.
Ötən əsrin 70-ci illərindən etibarən 30 ildən artıq bir müddətdə Azərbaycanda elm, təhsil, mədəniyyət və iqtisadiyyatın təşəkkülü və inkişafı bilavasitə Ümummilli Lider Heydər Əliyevin adı ilə bağlı olmuşdur. Onun genişmiqyaslı fəaliyyətində təhsilin inkişafı prioritet sahə kimi mühüm yer tutur. Təhsilin cəmiyyətin inkişafında rolunu və şəxsiyyətin formalaşmasında əhəmiyyətini daim yüksək qiymətləndirən dahi rəhbərin qəbul etdiyi qərarlar, uzaqgörənliklə irəli sürdüyü konseptual fikirlər və ideyalar, tarixi tövsiyələr bu gün də ölkəmizdə təhsil islahatlarının əsas istiqamətlərinin müəyyənləşdirilməsinə öz töhfəsini verməkdədir.
Müasir Azərbaycanın dönüş mərhələsini təşkil edən 14 iyul 1969-cu il milli tariximizə Heydər Əliyevin ölkəmizə rəhbərlik etdiyi böyük bir dövrün başlanğıcı kimi daxil olmuşdur. Həmin ildən başlanan tarixi mərhələ Azərbaycan təhsilinin, elm və mədəniyyətinin intibah dövrü kimi dəyərləndirilir. Bu, bir həqiqətdir ki, bütün sahələrdə olduğu kimi, Azərbaycanda təhsilin dünyanın inkişaf tendensiyalarına cavab verən hazırkı səviyyəyə çatması və inkişafında Ümummilli Lider Heydər Əliyevin müstəsna xidmətləri olmuşdur. Bu gün ölkəmizdə fəaliyyət göstərən məktəbəqədər, ümumi, peşə, orta ixtisas və ali təhsil müəssisələrinin geniş şəbəkəsi, güclü elmi-pedaqoji kadr potensialı öz mənbəyini məhz ötən əsrin 70-ci illərindən Heydər Əliyevin rəhbərliyi altında təhsil sahəsində aparılan məqsədyönlü siyasətdən almış, həyata keçirilən genişmiqyaslı təhsil quruculuğu gələcək inkişafın güclü təməlini yaratmışdır. Həmin dövrdə Azərbaycanda bütün təhsil ocaqları əvvəlki illərlə müqayisədə yeni inkişaf pilləsinə yüksəlmişdir. Bu istiqamətdə aparılan ardıcıl dövlət siyasəti Azərbaycan əhalisinin təhsil, ümummədəni və intellektual səviyyəsinin yüksəldilməsində müstəsna rol oynamışdır. Heydər Əliyev tərəfindən yaradılmış etibarlı iqtisadi zəmin və siyasi sabitlik əsasında təhsilin inkişafı ilə bağlı mühüm strategiya və proqramlar qəbul edilmiş, nəticədə dövlət büdcəsindən təhsilə ayrılan xərclər əhəmiyyətli şəkildə artmışdır.
Ulu Öndər Heydər
Əliyev hər zaman müəllim peşəsinə
böyük dəyər vermiş,
“Müəllim adı ən yüksək addır. Mən yer üzündə müəllimdən
yüksək ad tanımıram” demiş, bu yanaşmadan çıxış edərək
müəllimlərin sosial müdafiəsinin
gücləndirilməsi ilə bağlı davamlı qərarlar
qəbul etmişdir. Heydər Əliyevin bir özəlliyi də ondan
ibarət idi ki, hər
yeni tədris ilinin ilk günündə məktəblərdə olur, müəllim və şagirdlərlə görüşür, onları dinləyir və
öz müdrik
tövsiyələrini verirdi.
Azərbaycan təhsilinin mühüm tərkib hissəsi olan texniki peşə təhsilinin yüksəliş dövrü də məhz Heydər Əliyevin ölkəmizə rəhbərliyinin birinci mərhələsinə təsadüf edir. 1970-ci ildə Azərbaycanın texniki peşə təhsili özünün yeni yüksəliş dövrünə qədəm qoymuş, həmin ildə texniki peşə məktəblərinin sayı 1965-ci illə müqayisədə 1,7 dəfə, təhsil alanların sayı isə 2,5 dəfə artmışdı. Həmin illərdə Azərbaycanda gedən iqtisadi quruculuq prosesi, sənaye və kənd təsərrüfatının coşqun inkişafı yüksək ixtisaslı fəhlə kadrların hazırlanması tələbatını meydana çıxardı. Bu tələbat texniki peşə təhsilinin inkişafına təkan verdi. Buna görə də o illərdə Heydər Əliyevin şəxsi təşəbbüsü ilə təhsilin bu sahəsinin inkişafını təmin edən direktiv sənədlər qəbul edildi. 1969-cu ilin sonlarında qəbul edilmiş “Texniki peşə təhsili sistemi məktəblərində ixtisaslı fəhlə kadrlarının hazırlanmasını daha da yaxşılaşdırmaq tədbirləri haqqında” Qərar təhsilin bu pilləsinin sonradan ahəngdar inkişafına təkan verdi. Heydər Əliyevin göstərişi ilə ilk dəfə olaraq 1971-1975-ci illər üçün Azərbaycanda texniki peşə təhsilinin təkmilləşdirilməsi və inkişafı yollarına dair Strategiya müəyyənləşdirilmişdir. Həmin illərdə 35 şəhər və rayonda 54 yeni texniki peşə məktəbi yaradılmışdır. Ümumiyyətlə, bu dövrdə həmin məktəblərdə 165120 nəfər ixtisaslı fəhlə kadrları hazırlanmışdır ki, bu da əvvəlki illərdən 1,7 dəfə çoxdur.
1975-ci ildə Heydər Əliyevin təşəbbüsü ilə “Orta kənd texniki peşə məktəblərinin şəbəkəsini genişləndirmək və onların işini yaxşılaşdırmaq tədbirləri haqqında” Qərar qəbul edilmiş və onun qəbulundan ötən 4 il ərzində kənd texniki peşə məktəblərinin şəbəkəsi 3 dəfə artaraq 44-ə çatdırılmışdır. Demək olar ki, həmin məktəblər respublikanın bütün rayonlarını əhatə etmişdir. Heydər Əliyevin göstərişi ilə 1976-1980-ci illərdə texniki peşə təhsili sisteminin iqtisadi və sosial inkişaf planı hazırlanıb təsdiq olunmuşdur. Bu plana uyğun olaraq peşə təhsili müəssisələri 235 peşə və ixtisas üzrə 43 nazirlik və baş idarə üçün ixtisaslı fəhlə kadrları hazırlamışdır. 1970-1982-ci illərdə respublikada texniki peşə təhsili şəbəkəsinin inkişaf dinamikasının təhlili göstərir ki, 1970-ci ildə 76 texniki peşə məktəbi fəaliyyət göstərir və orada 40,9 min şagird təhsil alırdısa, bu rəqəm müvafiq olaraq 1980-ci ildə 173 məktəbə və 99,8 min şagirdə, 1982-ci ildə isə 184 məktəbə və 109 min şagirdə çatdırılmışdır. Deməli, məktəblərin sayı bu illərdə 2,5 dəfə, təhsil alanların sayı isə 2,5 dəfədən çox artmışdır. Bu rəqəmlər Heydər Əliyevin təhsilin bu vacib sahəsinə qayğı və diqqətini çox dəqiq əks etdirir.
Heydər Əliyev o illərdə ölkə
iqtisadiyyatının durmadan
inkişafı, sənaye və kənd təsərrüfatı
sahələrinin modernləşdirilməsi ilə
bağlı kadr hazırlığını
yaxşılaşdırmaq sahəsində texniki
peşə təhsili sistemi
qarşısında ciddi vəzifələr
qoyur və onların reallaşdırılması üçün hər
cür şərait yaradırdı.
1978-1987-ci illərdə Azərbaycanda 5276 şagird
yeri olan texniki peşə kompleksləri, 2400 şagird yeri olan tədris binaları, 2800 şagird
yeri olan laboratoriya-təcrübə
korpusları, ümumi sahəsi 15559 kv.m olan yataqxana
binaları tikilib istifadəyə verilmişdir. Bu illərdə
194 tədris-istehsalat emalatxanası, 786 tədris kabineti və laboratoriyası, ümumi
torpaq sahəsi 1427 hektar
olan 22 təlim təsərrüfatı
yaradılmışdır. SSRİ-də
1982-1987-ci illərdə təhsil sisteminə rəhbərlik etmiş Heydər Əliyev ümumtəhsil, o cümlədən texniki
peşə təhsili sahəsində əsaslı
islahatların aparılması istiqamətində böyük xidmət göstərmişdir. İslahat Proqramı respublikada
da texniki peşə təhsilinin
inkişafına və təkmilləşdirilməsinə
böyük təkan vermişdir.
Nəzərə almaq lazımdır ki, o illərdə Azərbaycan
iqtisadiyyatının müxtəlif sahələrində
çalışan ixtisaslı fəhlələrin 70-80 faizini məhz texniki
peşə məktəblərinin məzunları təşkil
edirdi.
Heydər Əliyevin 1982-1987-ci illərdə keçmiş SSRİ kimi böyük dövlətin təhsil siyasətinə rəhbərlik etməsi bütün Sovetlər Birliyində, o cümlədən Azərbaycanda ümumilikdə təhsilin inkişafına, keyfiyyət dəyişikliklərinə gətirib çıxarmışdır. 1984-cü ildə keçmiş SSRİ-də ümumtəhsil və peşə təhsili üzrə islahatların əsas istiqamətlərinin müəyyənləşdirilməsi və yerinə yetirilməsi mexanizminin işlənib hazırlanması, internat tipli müəssisələrin işinin təkmilləşdirilməsi məhz Ulu Öndər Heydər Əliyevin adı ilə bağlıdır. Həmin illərdə ümumi təhsilə 6 yaşdan başlanılması, onun müddətinin 11 illik olması təklifləri də Heydər Əliyev tərəfindən irəli sürülmüşdü.
Cavid Əkbərov
İki sahil 2023.- 12 avqust.- S.4.