Qars-Naxçıvan dəmir yolu:
Saatda 160 kilometr sürətlə
Qlobal
layihə
Son illər Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycanın həyata keçirdiyi böyük layihələrdə Naxçıvan ön plana çıxmaqdadır. Bir əsrdən çoxdur ki, blokadada yaşayan, ötən əsrin 90-cı illərində isə ölkənin əsas hissəsindən tamamilə təcrid vəziyyətinə düşən, işğal təhlükəsi yaşayan qədim diyarın bu gün dünyanın iqtisadi-ticarət-enerji qatarına qoşulması istiqamətində çox mühüm tədbirlər həyata keçirilir.
Ötən həftə
istifadəyə verilən
İğdır-Naxçıvan qaz kəməri fonunda hazırda Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin “Horadiz–Cəbrayıl–Zəngilan–Ağbənd avtomobil yolunun İran İslam Respublikası ilə bağlantısının və
Araz çayı üzərində körpünün
tikintisi işlərinin
davam etdirilməsi ilə bağlı tədbirlər haqqında”
Sərəncamı uğurla
icra olunur, İran ərazisindən keçməklə
Azərbaycanın qərb
bölgəsi ilə Naxçıvan arasında
marşrutun yaradılması
üzrə işlər
tamamlanır. Yaxın
vaxtlarda enerji ixracı və dayanıqlılığın artırılması
üçün Türkiyədən
Naxçıvana yeni elektrik xətləri də çəkiləcək.
Zəngəzur dəhlizinin
açılması isə
prioritet olmaqla, bütün layihlərin kəsişmə nöqtəsi
kimi öz aktuallığını saxlayır.
Daha bir mühüm layihə üzrə də işlər artıq başlayıb. Söhbət
Qars-Naxçıvan dəmir
yolundan gedir…
Polad iradə, polad yol
İqtisadiyyat naziri Mikayıl Cabbarovun dediyi kimi, əslində, Qars-Naxçıvan dəmir
yolunun inşası planı Orta Dəhlizin (Transxəzər
Beynəlxalq Nəqliyyat
Marşrutu) yeni bir qolunun yaranması
kimi qiymətləndirilməlidir.
Qeyd edək ki, Orta Dəhliz
2014-cü ilin fevral ayında Azərbaycan, Qazaxıstan və Gürcüstanın müvafiq
strukturlarının iştirakı
ilə yaradılıb.
Sonrakı illərdə
layihə genişlənib
və iştirakçıların
sayı Ukrayna, Rumıniya və Polşa kimi dövlətlərin hesabına
genişlənib. Çin-Qazaxıstan
sərhədindən başlayan
Orta Dəhliz Mərkəzi Asiya ölkələri və Xəzər dənizi üzərindən, bundan sonra isə Azərbaycan, Gürcüstan,
Türkiyə ərazisindən
keçərək Avropaya
qədər uzanır.
Bu, Avropa ilə Asiyanı birləşdirən ən
qısa və rahat marşrutdur. Orta Dəhlizin yeni nəfəsi olan Qars-İğdır-Naxçıvan dəmir yolu layihəsi 223,9 kilometr uzunluğunda yüksək
standartlı dəmir yolu xəttini əhatə edir. Saatda 120-160 kilometr sürət üçün
nəzərdə tutulan
layihə 5 ilə tamamlanacaq: Uzunluğu 638 metr olan 10 körpü,
5,5 kilometr uzunluğunda
144 yeraltı keçid
tikiləcək. Prezident
İlham Əliyevin dəmir yumruğu ilə bölgədə yaranan yeni reallıqlar
fonunda dövlət başçısının polad
iradəsi ilə həyata vəsiqə almaqda olan Qars-İğdır-Naxçıvan
dəmir yolu layihəsi muxtar respublikanın nəqliyyat
və iqtisadi potensialını artıracaq,
eyni zamanda beynəlxalq ticarətə
yeni imkanlar yaradacaq. Təbii ki, Zəngəzur dəhlizinin tərkib hissəsi olan Qars-İğdır-Aralıq-Dilucu-Sədərək-Naxçıvan-Culfa
dəmir yolu xətti, təkcə Türkiyə və Naxçıvanı Azərbaycanın
əsas ərazisi ilə birləşdirmək
xarakteri daşımır.
Bu layihələr daha qlobal xarakter
daşıyır və
Avropa ilə Asiyanın ticarət əlaqələri üçün
olduqca əlverişlidir.
Həmçinin dəmir
yolu xəttinin Bakı-Tbilisi-Qars dəmir
yolu ilə inteqrasiyasını nəzərdə
tutur.
Mütəxəssislər
nə deyir?
Mütəxəssislər və siyasi ekspertlər isə Layihənin Əsas Faydalarını aşağıdakı
kimi sadalayırlar:
1. Qısa səyahət
vaxtı: Dəmir yolu xətti Dilucudan Qarsa səyahət müddətini
85 dəqiqəyə endirəcək,
həm sərnişinlər,
həm də yük daşımaları
üçün böyük
rahatlıq yaradacaq.
2. Regional ticarət və inkişaf: Tikinti mərhələsində
bölgədə iş
yerləri artacaq, yerli bizneslər üçün isə gəlir mənbələri
yaranacaq, yerli iqtisadiyyatı gücləndirəcək.
3. Beynəlxalq ticarət bağlantısı:
Bu strateji layihə Naxçıvanla
Türkiyə arasındakı
iqtisadi əlaqələri
daha da möhkəmləndirəcək
və regionu müasir İpək Yolunun bir hissəsinə
çevirəcək.
4. Ticarətdə yeni perspektivlər: Layihə təkcə yerli iqtisadiyyatı deyil, həm də beynəlxalq yükdaşıma və ticarət marşrutlarını
dəstəkləməklə, Avropa və Asiya arasında yeni körpü rolunu oynayacaq.
Naxçıvanda vəziyyət necədir?!
Regionda nəqliyyat,
ticarət və rəqabətqabiliyyətli iqtisadiyyat
üçün yeni bir dövrün başlanğıcı olan
Qars-İğdır-Naxçıvan dəmir yolu layihəsinin icrası çərçivəsində Ordubaddan Sədərəyə
qədər uzanan Naxçıvanın dəmir
yol infrastrukturu da öz növbəsində
tamamilə yenilənməyi
gözləyir. Sovet hakimiyyəti illərində
çəkilən bu
xətlər artıq
ömrünü başa
vurub və Naxçıvan
dəmir yollarında saatda 40 kilometr sürətdən artıq
hərəkət mümkün
deyil. Bu təşəbbüsün
təkcə bölgənin
deyil, bütün regionun inkişafında mühüm rol oynayacağını nəzərə
alsaq, Naxçıvandaxili
yolların da yenidən tikintisi zərurətə çevrilir.
Əldə etdiyimiz məlumata görə,
2025-ci ildə layihələndirmə
işləri aparılmaqla
2026-cı ildən tikinti
işlərinə başlanılacaq,
Naxçıvanda yeni
dəmir yolu xətləri, vağzallar,
körpülər, depo
və təmir infrastrukturları qurulacaq.
Naxçıvanın kənd
təsərrüfatı, sənaye
və digər istehsal məhsulları Londondan Çinə qədər uzanan geniş şəbəkəli
bir bazara sahib olacaq. Təbii
ki, hadisələrin bu cür inkişafı
müstəvisində Naxçıvanın
yerli rəhbərliyi,
icra orqanları da səmərəli və planlı işləməli, kənd
təsərrüfatı, sənaye,
xammal, xidmət sahələrini, insan resurslarını, azad iqtisadi zonaları, sənaye park və məhəllələrini
yeni iqtisadi-ticarət münasibətlər sisteminə
uyğunlaşdırmalıdırlar…
Ermənistan: İsti qucaq axtarışı
Əsrlərdir həyata keçirdiyi soyqırımı və işğal siyasəti ilə Cənubi Qafqazın “acı bağırsağına” çevrilən
Ermənistan haqlı olaraq Azərbaycanın təşəbbüsü və
iştirakı ilə
həyata keçirilən
bütün enerji və nəqliyyat layihələrindən kənarda
qalıb. Nədənsə,
Vətən müharibəsindəki
böyük Qələbəmizdən
sonra da ağıllanmayaraq “isti qucaq” axtarışlarını
davam etdirir, silahlanır, yeni müharibələrə hazırlaşır.
Qərbin kölgəsində
daldalanan Paşinyan iqtidarı iflic vəziyyətdə olan iqtisadiyyatı dirçəltmək
haqqında düşünmür.
Qoy, onlar düşünməsin, biz
də öz işimizi görək… Qarsdan Naxçıvana çəkilən dəmir
yolu xəttinə də baxa-baxa qalsınlar, yəqin onun-bunun maşası olmaqdan vaxt tapıb
nə vaxtsa yuxudan ayılacaqlar… Onların havadarlarına isə biz çoxdan
öz sözümüzü
demişik: “Ay uşaq, gedib
başqa yerdə oynayın!
P.S.
Naxçıvan Televiziyasının qardaş
Türkiyəyə ezam
olunmuş əməkdaşları
hazırda Qars şəhərindədirlər və dəmir yolu xəttinin çəkilişlərindən ilk görüntüləri
əldə ediblər.
Fotolar mediada ilk dəfə yayımlanır. Qars-Naxçıvan
dəmir yolu xəttinin çəkilişindən
xüsusi reportajı da ilk dəfə
Naxçıvan Televiziyası
yayımlayacaq. Bu layihə ölkəmiz və bölgəmiz üçün xeyirli, uğurlu olsun!
Sahil Tahirli
İki
sahil.- 2025.- 13 mart, №46.- S.5.