Avrasiyaya rifah, inkişaf
gətirəcək yeni strateji
layihə
Zəngəzur dəhlizi
Böyük geosiyasi çəkisi və strateji hədəfləri olan Zəngəzur dəhlizi
(TRIPP) Ermənistandan keçməklə
Türkiyə, Azərbaycan,
Mərkəzi Asiya arasında sıx əlaqələr qurmağa
imkan verəcək və bu üç
ölkə arasında
logistik əlaqələrin
daha da möhkəmlənməsini
təmin edəcək.
Dəhlizin açılması,
həmçinin Azərbaycanın
Qafqazdakı mövqeyini
gücləndirərək, bölgənin nəqliyyat,
enerji və iqtisadi inteqrasiyasını
sürətləndirəcək.
Qırx iki
kilometrlik “Tramp sülh yolu” adlanan avtomobil və dəmir yolunun hərəkəti ilə yanaşı, enerji və kommunikasiya xətlərinin
reallaşmasına əlverişli
şərait yaradacaq,
regionda davamlı sülhün təmin edilməsinə, etimad mühitinin, əməkdaşlıq
və təhlükəsizliyin
möhkəmləndirilməsinə töhfələr verəcək.
Eksperetlərin hesablamalarına
görə, TRIPP-ın
Orta Dəhlizə birləşməsi ölkəmizin
ərazisindən ildə
35 milyon ton yükün daşınmasına
şərait yaradacaq.
Prezident İlham
Əliyev bu yaxınlarda Qazaxıstan səfəri zamanı Prezident Kasım-Jomart Tokayevlə birgə mətbuata bəyanatında
bildirmişdi ki, TRIPP layihəsi mütləq reallaşdırılacaq: “Bildiyiniz
kimi, avqustda keçirilən Vaşinqton
sammitinin nailiyyətlərindən
biri TRIPP layihəsidir.
Prezident Tramp layihəyə öz adını verib və bu, layihənin
mütləq reallaşdırılacağından
xəbər verir. Bununla da Orta
Dəhlizin daha bir marşrutu açılır. Ənənəvi
mövcud olanlara daha biri əlavə
olunur- Zəngəzurdan
ən yüksək müasir standartlarla 15 milyon ton yük
dövriyyəsi. Beləliklə,
Asiyadan Avropaya və əks istiqamətdə bizim ölkələrimizdən keçən
yüklərin həcmi
özlüyündə artım
potensialına malikdir,
amma həm də onların qəbulu və göndərilməsi üçün
daha böyük potensial olacaq”.
Ermənistanın baş naziri Nikol Paşinyan 8-ci Paris Sülh Forumunda TRIPP layihəsindən danışarkən
onun hər iki ölkə üçün əhəmiyyətini
qeyd edib və bölgədə kommunikasiya şəbəkələrinin
inkişafının Azərbaycan
və Ermənistanın
bir-birinin ərazisindən
daxili və beynəlxalq tranzit üçün istifadə
etməsinə imkan yaradacağını vurğulayıb.
Baş nazir qeyd edib ki,
bu layihə Fars və Oman
körfəzləri, Qara,
Xəzər və Aralıq dənizləri arasında yeni marşrutların açılmasını
təmin edəcək
və Ermənistan üçün yeni imkanlar yaradacaq: “Regional qarşılıqlı əlaqə
o deməkdir ki, biz - həm Ermənistanı, həm də Azərbaycanı nəzərdə tuturam-bir-birimizin
ərazisindən daxili,
ikitərəfli və
beynəlxalq kommunikasiyalar
üçün istifadə
etmək imkanı əldə edəcəyik.
Bu da ərazimizdən
yeni beynəlxalq tranzit marşrutunun açılması deməkdir.
Dünyanın hazırda
təchizat zənciri böhranı yaşadığını
nəzərə alsaq,
bu, həqiqətən
də beynəlxalq ticarət, eləcə də regionumuz üçün dönüş
nöqtəsi ola bilər”.
Bu günlərdə
qardaş Türkiyə
Cümhuriyyətinin nəqliyyat
və infrastruktur naziri Abdulkadir Uraloğlu “Kanal7” televiziyasına
müsahibəsində bildirib
ki, Zəngəzur dəhlizi Orta Dəhlizin ötürücülük
qabiliyyətini artıracaq.
“Zəngəzur dəhlizi
Xəzər üzərindən
Türk dünyası
ilə birbaşa əlaqədir” deyən A.Uraloğlu qeyd edib ki, Bakı-Tiflis-Qars
dəmir yolunun potensialının açılması
səyləri ilə yanaşı, Azərbaycanın
qərb bölgələri
ilə Naxçıvan
Muxtar Respublikası arasında marşrutun işə salınması
üçün də
addımlar atılır.
Uraloğlu bildirib ki, Türkiyə daxilində uzunluğu 224 kilometr olan dəmir
yolu hissəsində işlərə başlanılıb.
Bu hissə Qarsı, İğdırı
və Dilucunu birləşdirəcək. Naxçıvanda
da mühüm işlər görüləcək.
Azərbaycanda infrastruktur
layihələrinin böyük
hissəsi artıq tamamlanıb. Əsas gözlənti Ermənistan
ərazisindən keçəcək
43 kilometrlik Zəngəzur
dəhlizinin tikintisinə
başlanmasıdır: “ABŞ-ın təşəbbüsü
ilə bu istiqamətdə razılıq
əldə olunub və biz yaxın
zamanda işlərin başlanacağını gözləyirik.
Türkiyə Asiyanı,
Avropanı və Afrikanı birləşdirən
ən mühüm ticarət xətti üzərində yerləşir
və faktiki olaraq körpü rolunu oynayır. Bu strateji mövqeyimiz
çərçivəsində biz artıq Orta Dəhlizi və Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolunu yaratmışıq, indi isə onun tam
potensialını üzə
çıxarmaq istiqamətində
işlər davam edir. Bununla yanaşı,
Xəzər üzərindən
Azərbaycan və türk dünyası ilə birbaşa əlaqə üçün
alternativ Zəngəzur
dəhlizi layihələndirilir.
Bu dəhliz Orta Dəhlizin buraxılış gücünü
əhəmiyyətli dərəcədə
artıracaq”.
Türkiyə Nəqliyyat və İnfrastruktur Nazirliyinin əvvəlki məlumatına
görə, Zəngəzur
dəhlizinin Türkiyə
ərazisindən keçən
hissəsinin 2026-cı ilin
sonunadək tamamlanması
planlaşdırılır. Qeyd edilir ki,
yeni xətt mövcud Bakı-Tbilisi-Qars
dəmir yolunu əvəz etməyəcək,
əksinə, onu tamamlayaraq bütün Orta Dəhliz marşrutu üçün
yeni perspektivlər açacaq. Bütün bunlarla yanaşı, artıq Naxçıvanda
da mühüm işlər görülür.
Burada SSRİ dövründən
qalan mövcud dəmir yolu xəttinin- Ermənistan sərhədindən Culfa və oradan Sədərək stansiyasına
qədər olan hissəsinin modernləşdirilməsi
nəzərdə tutulur.
Böyük strateji əhəmiyyət
kəsb edən bu dəhliz dövlətimizin başçısının
bildirdiyi kimi, azad edilmiş torpaqlara Böyük Qayıdışa əhəmiyyətli
töhfələr verəcək,
eləcə də Naxçıvan Muxtar Respublikasının Azərbaycanın
əsas ərazisi vasitəsilə Şərq-Qərb
və Şimal-Cənub
nəqliyyat dəhlizlərinə
çıxışını təmin edəcək. Şübhəsiz, bu unikal layihənin regionda yeni nəqliyyat
imkanları yaratması
Qərblə Şərqin,
Cənubla Şimalın
daha sıx birləşməsinin geosiyasi
əhəmiyyətini artıracaq,
Azərbaycan-Türkiyə əlaqələrinin
yüksəlməsinə böyük
töhfələr verəcək,
türkdilli dövlətlər
arasında əməkdaşlığa
yeni nəfəs gətirəcək. Zəngəzur
dəhlizinin reallaşması
ilə Asiya və Avropa arasındakı Orta Dəhlizin dəmir yolu və avtomobil
yolu ilə yükdaşıma gücü
artacaq ki, bu da Pekindən
Londonadək uzanan Şərq-Qərb ticarətinin
yüksəlməsinə ciddi
təkan verəcək.
Zəngəzur dəhlizi
reallaşdıqdan sonra
bu layihə regionun mənzərəsini
dəyişəcək, Asiyadan
Avropaya qədər geniş bir əraziyə rifah, inkişaf gətirəcək.
Zahid Rza
İki sahil.- 2025.- 4 noyabr, ¹200.- S.10.