Kiçik toxunuşların böyük gücü

 

MÜSAHİBƏ

 

Hər bir şagirdin həyatına az da olsa təsir etmək, onun düşüncə bacarıqlarını inkişaf etdirmək müəllim üçün ən böyük uğurdur

 

Müəllimlik hər bir cəmiyyətin gələcəyini formalaşdıran, insan həyatında əvəzolunmaz rola malik müqəddəs peşədir. Bu peşə səbir, diqqət yaradıcılıq tələb edir. Hər bir dərs, hər bir sual hər bir uğur müəllimin zəhmətinin, qayğısının fədakarlığının nəticəsidir. Müəllim yalnız dərs deyən şəxs deyil, həm şagirdin düşüncəsini inkişaf etdirən, onları tənqidi analitik düşünməyə təşviq edən mentor, həm cəmiyyət üçün aparıcı qüvvədir.  Müsahibimiz Xətai rayonundakı İlham Məmmədov adına 261 nömrəli məktəb-liseyin riyaziyyat müəllimi Nəzakət Əbdürrəhimova da məhz belə pedaqoqlardandır. Söhbətimiz əsnasında onun müəllimlik yolundan, uğurlarından, pedaqoji fəlsəfəsindən  gələcək hədəflərindən bəhs etdik.

 

-Əvvəlcə, sizi tanıyaq

- 1998-ci ildə Oğuz rayonunun Xaçmaz kəndindəki Vüqar İbrahimov adına 2 nömrəli orta məktəbi fərqlənmə attestatı ilə bitirərək Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin Riyaziyyat fakültəsinə qəbul olunmuşam. 2002-ci ildə universiteti fərqlənmə diplomu ilə başa vuraraq riyaziyyat müəllimi kimi pedaqoji fəaliyyətə başlamışam.

2016-cı ildə müəllimlərin işə qəbulu imtahanında iştirak edərək 55 bal toplamışam. Hazırda Bakı şəhəri, 261 nömrəli məktəb-liseydə riyaziyyat müəllimi kimi fəaliyyət göstərirəm. 2024-cü ildə keçirilən müəllimlərin sertifikasiya imtahanında isə 89 bal (test mərhələsində 54 bal, müsahibə mərhələsində 35 bal) toplayaraq yüksək nəticəyə nail olmuşam.

Bundan əlavə, Elm Təhsil Nazirliyinin riyaziyyat fənni üzrə dərsliklərin qiymətləndirilməsi prosesində ekspert, həmçinin Dövlət İmtahan Mərkəzində buraxılış qəbul imtahanlarının qiymətləndirilməsində marker  (Buraxılış qəbul imtahanlarında istifadə edilən qiymətləndirmə materiallarını yoxlayan   qiymətləndirən  mütəxəssis) kimi fəaliyyət göstərirəm. Elm Təhsil Nazirliyinin təşkil etdiyi beynəlxalq təlimlərdə iştirak etmiş, bu təlimlərdə əldə etdiyim bilik təcrübələri pedaqoji fəaliyyətimdə uğurla tətbiq etmişəm. Pedaqoji fəaliyyətimdə göstərdiyim səmərə, şagirdlərin inkişafına verdiyim töhfə fənn üzrə peşəkarlığımın nəticəsi olaraq

Elm Təhsil Nazirliyi tərəfindənAzərbaycan Respublikasının qabaqcıl təhsil işçisidöş nişanı ilə təltif olunmuşam.

-Niyə məhz müəllimlik?

-Mən müəllimlik peşəsini seçərkən bu qərarda ailəmin, xüsusilə valideynlərimin böyük rolu olmuşdur. Bizim nəsildə elmə, savada müəllimə hörmət yüksək qiymətləndirilirdi. Anam, babalarım, bibilərim xalalarım da müəllim olublar bu da mənim peşə seçimimə təsir göstərmişdir.

- İlk dərs gününüzü necə xatırlayırsınız?

- Təyinatımı başa vurduğum orta məktəbə vermişdilər bir vaxtlar mənə dərs deyən müəllimlərin yanında işləmək mənim üçün həm qürur, həm böyük həyəcan mənbəyi idi. Həmin müəllimlər yalnız riyaziyyatı öyrətməklə kifayətlənmirdilər, həm məni müəllimlik peşəsinin məsuliyyətinə incəliklərinə hazırlayırdılar. Bütün bu məqamlar məni həm həyəcanlı, həm qürurlu, həm həvəsli, həm məsuliyyətli olmağa sövq edirdi.

-Fəaliyyətiniz dövründə hansı çətinliklərlə qarşılaşmısınız?

-Ən böyük çətinliklərdən biri şagirdlərin riyaziyyatı yalnız əzbərləmə vasitəsi kimi görmək vərdişi ilə mübarizə aparmaqdır. Riyaziyyat düşünmək üçündür, cavab tapmaq üçün yox. Uşaqlara bu fərqi izah etmək bəzən illər tələb edir. Lakin nəticədə onların məntiqi düşünmə bacarıqlarının inkişaf etdiyini görmək müəllimə böyük məmnuniyyət verir.

-Deyirsiniz ki, 2016-cı ildə müəllimlərin işə qəbulu imtahanında 55 bal, 2024-cü ildə isə sertifikasiya imtahanında 89 bal topladınız. Bu imtahanlara hazırlaşarkən hansı metodlardan istifadə etdiniz yüksək nəticəyə çatmaq üçün hansı strategiyalar tətbiq etdiniz?

-İmtahanlara hazırlaşarkən hər şeyi planlı şəkildə həyata keçirirəm. 5–11-ci siniflərdə dərs dediyim üçün daim axtarışdayam, yeni tədris mənbələrini araşdırıram, mövzuları təkrar edir, testlər üzərində çalışır yeni pedaqoji metodlarla tanış oluram. Bu yanaşma həm mənim peşəkar inkişafıma, həm imtahanlara daha inamla hazırlaşmağıma kömək edir.

-Riyaziyyatı uşaqlara sevdirmək üçün dərslərdə hansı kreativ müasir metodlardan istifadə edirsiniz?

-Riyaziyyatı uşaqlara sevdirmək üçün onu sadəcə qaydalar formulalar toplusu kimi təqdim etmək doğru deyil. Əsas məqsəd şagirdləri düşünməyə məntiqi nəticələr çıxarmağa yönəltməkdir. Dərslərdə çalışıram ki, şagirdlər cavabı əzbərləməkdənsə, sualın mahiyyətini onun həll yollarını araşdırsınlar. Mənim üçün dərsi maraqlı etmək yalnız kompyuter, təqdimat ya texnologiyadan istifadə ilə ölçülmür. Əsas məqsəd şagirdlərin riyaziyyatın daxili gözəlliyini, nizamını məntiqini görməsi ondan həzz almasıdır.

-Şagirdlərinizi hər zaman nəyə təşviq edirsiniz?

-Şagirdlərimi ilk növbədə verilənləri anlamağa, düşünməyə sual verməyə təşviq edirəm. Riyaziyyat doğru düşünməyi, nəticə çıxarmağı məntiqi mühakimə aparmağı öyrədir. Mən onlara deyirəm ki, cavabı əzbərləmək kifayət deyil cavabın arxasında duran məntiqi anlamaq vacibdir, çünki anlayış olmadan bilik uzunömürlü olmur. Həmçinin şagirdlərimə səbirli olmağı tələsmədən düşünməyi öyrədirəm. Riyaziyyatda olduğu kimi, həyatda da ən gözəl nəticələr səbir davamlılıqla əldə olunur.

-Elm Təhsil Nazirliyinin dərslik qiymətləndirməsi prosesində iştirak edirsiniz. Sizcə, dərsliklərin effektivliyini artırmaq üçün hansı əsas meyarlar nəzərə alınmalıdır? Müasir dərsliklərdə rast gəlinən çatışmazlıqlar nələrdir onları düzəltmək üçün hansı təklifləriniz varmı?

-Dərsliklərin hazırlanması qiymətləndirilməsi çox məsuliyyətli strateji işdir. Effektiv dərslik yalnız şagirdin biliyini artırmamalı, həm onların məntiqi, analitik tənqidi düşünmə qabiliyyətini inkişaf etdirməlidir. Bunun üçün dərslik:

  -Təhsil proqramına uyğun olmalı;

  - Mövzuları ardıcıl təqdim etməli;

  -Elmi etibarlılığı dəqiqliyi təmin etməli;

  - İnkişafyönümlü, tərbiyəyönümlü dəyəryönümlü olmalı;

  -Şagirdlərin yaş psixoloji xüsusiyyətlərinə uyğun hazırlanmalı;

  -Pedaqoji metodiki yanaşmalar qabaqcıl nəzəriyyələrə əsaslanmalı;

  - Dizayn tərtibat isə məntiqli, estetik müasir olmalıdır.

Dərslik canlı bir orqanizm kimidirzamanla dəyişməli inkişaf etməlidir. Məqsədasan dərslikhazırlamaq deyil; məqsəd şagirdə düşünməyi öyrədən, yaradıcı tənqidi yanaşmanı inkişaf etdirən dərslik hazırlamaqdır. Dərslik komplektlərinin layihələri www.trims.edu.az saytınınİctimai müzakirədə olanlarbölməsində yerləşdirilir. Toplanan tövsiyə iradlar araşdırılır, müzakirə olunur dəyərli təkliflər nəzərə alınır.

-Dövlət İmtahan Mərkəzində marker kimi fəaliyyət göstərərkən qiymətləndirmə zamanı qarşılaşdığınız çətinliklər hansılardır onları necə həll edirsiniz?

-Marker kimi qiymətləndirmə prosesi çox diqqət məsuliyyət tələb edir. Çünki minlərlə şagirdin nəticəsi bizim qiymətləndirməmizdən asılıdır. Ən böyük çətinliklərdən biri subyektivlikdən qaçmaq hər cavabı eyni standartlara uyğun qiymətləndirməkdir. Bunu həll etmək üçün mən hər zaman əvvəlcədən hazırlanmış qiymətləndirmə meyarlarına ciddi riayət edir, bir neçə nümunə cavab üzərində təcrübə keçirirəm. Qiymətləndirmə zamanı isə diqqətli ardıcıl olmağa çalışıram. Əlavə olaraq, qeyri-müəyyən hallarda komanda daxilində məsləhətləşmə aparmaq çox faydalıdır; bu da nəticələrin ədalətli olmasını təmin edir.

-Beynəlxalq təlimlərdə iştirak etmisiniz. Bu təlimlərdən hansı metodları dərslərinizdə tətbiq edirsiniz?

-Beynəlxalq təlimlərdə gördüyüm ən önəmli məqam odur ki, uğurlu dərs şagirdi aktiv edir, yalnız müəllim izah etmir. Dərslərimdə bu yanaşmanı tətbiq edirəm: şagirdlər suallar verir, müxtəlif yollarla problemi həll etməyə çalışır nəticələrini müzakirə edirlər. Bu metodlar yalnız riyazi bilikləri deyil, eyni zamanda təfəkkür məntiqi düşüncəni inkişaf etdirir. Nəticəni dərhal görmək mümkün olmasa da, davamlı şəkildə tətbiq etdikdə şagirdlərin inkişafını müşahidə etmək mümkündür.

-Pedaqoji fəaliyyətinizə görəAzərbaycan Respublikasının qabaqcıl təhsil işçisidöş nişanı ilə təltif olunmusunuz. Bu, sizə hansı motivasiya verir gələcəkdə nəyi hədəfləyirsiniz?

-Bu təltif mənə daha da məsuliyyətli olmağı pedaqoji fəaliyyətimi yüksək səviyyədə davam etdirməyi həvəsləndirir. Gələcəkdə məqsədim həm şagirdlərin təhsil keyfiyyətini artırmaq, həm müasir tədris metodlarını dərslərdə tətbiq etməkdir. Eyni zamanda, müəllim həmkarlarımla təcrübə mübadiləsi aparmaq məktəbimizin uğurlarını daha da artırmaq da hədəflərim arasındadır.

-Müəllim olmaq istəyən gənclərə hansı tövsiyələri verərdiniz?

-Müəllim olmaq böyük məsuliyyət tələb edir yalnız bilik verməkdən ibarət deyil. Eyni zamanda, səbirli anlayışlı olmaq, hər şagirdin fərdi xüsusiyyətlərini nəzərə almaq vacibdir. Müasir uşaqlar texnologiya informasiya ilə erkən tanış olurlar, buna görə onların diqqətini saxlamaq, maraqlarını dərsə cəlb etmək daha interaktiv metodlardan istifadə etmək vacibdir.

-Bəzən deyirlər ki, indiki uşaqlar əvvəlki nəsillərdən fərqlidir. Sizcə bu günün gəncləri hansı xüsusiyyətləri ilə seçilir?

-İndiki uşaqlar texnologiya informasiya ilə daha erkən tanış olduqları üçün sürətli öyrənmə çoxistiqamətli düşünmə qabiliyyətinə malikdirlər. Eyni zamanda, bu nəsil diqqətini tez itirən, seçici bəzən səbr çatışmazlığı ilə fərqlənir. Onların formalaşma prosesi yalnız məktəbdə deyil, həm internet, sosial şəbəkələr ətraf mühit vasitəsilə baş verir. Müəllim kimi mən çalışıram ki, şagirdlərin diqqətini dərsə cəlb edim onları dərsin mövzusuna aid problemlərlə aktiv şəkildə maraqlandırım.

-Bir şagirdinizin həyatına verdiyiniz ən böyük töhfə olub?

-Hər bir şagirdin həyatına kiçik olsa təsir etmək, onların düşüncə bacarıqlarını inkişaf etdirmək müəllim üçün ən böyük uğurdur. Xüsusilə bəzi şagirdlərimin özünə inam qazanaraq təhsilində uğur əldə etməsi mənim üçün həm qürur, həm pedaqoji fəaliyyətimi davam etdirmək üçün motivasiyadır.

-Müəllim kimi hansı prinsiplərə əsla güzəşt etmirsiniz?

-Ən vacib prinsipim şagirdlərə dürüst ədalətli yanaşmaqdır. Hər bir şagird fərqlidir onlara eyni standartlarla, diqqətlə ədalətlə yanaşmaq vacibdir. Mən təhsilin keyfiyyətindən etik davranışdan güzəşt etmirəm.

-Azərbaycan təhsilinin bugünkü durumu barədə düşünürsünüz?

-Azərbaycan təhsili müasir dövrün tələblərinə uyğun olaraq təkmilləşir yenilənir. Ölkəmizin qarşısında dayanan hədəflərin gerçəkləşməsinə təhsil sistemi öz töhfəsini verir. Son illərdə Azərbaycan şagirdlərinin beynəlxalq respublika olimpiadalarındakı uğurları əhəmiyyətli dərəcədə artıb. Beynəlxalq respublika fənn olimpiadalarının, eləcə müsabiqə yarışların qalibləri ali təhsil müəssisələrinə müsabiqədənkənar qəbul olunurlar ki, bu da çox müsbət haldır.

-Gələcəklə bağlı kimi planlarınız var? Daha hansı uğurlara imza atmaq istərdiniz?

-Gələcəkdə əsas hədəfim şagirdlərin yaradıcı tənqidi düşünmə bacarıqlarını inkişaf etdirməkdir. Onlara yalnız doğru cavabı verməyi öyrətmək kifayət deyil; əsas məqsəd onları düşünməyə, analiz etməyə dünyanı sistemli görməyə yönəltməkdir. İstəyirəm ki, hər şagird öz qərarını verə bilsin, problemlərə müxtəlif yanaşmalar tapsın nəticələrə tənqidi yanaşma qabiliyyətini inkişaf etdirsin. Eyni zamanda, milli dəyərlərimizi qoruyub saxlamaqla, onları müasir dünyaya açıq məsuliyyətli vətəndaşlar kimi yetişdirmək mənim əsas hədəfimdir.

 

Yaqut Ağaşahqızı

 

İki sahil.- 2025.- 15 noyabr, ¹208.- S.8.