Orta Dəhliz Avropa ilə Asiyanın
iqtisadi əməkdaşlığı
üçün unikal
layihədir
Onun qlobal
əhəmiyyəti Azərbaycanın
iqtisadi potensialını
yüksəldir
Bu gün Orta Dəhliz Çin–Qazaxıstan sərhədindən başlayaraq Qazaxıstan, Xəzər dənizi (Ələt limanı vasitəsilə), Azərbaycan, Gürcüstan üzərindən Avropaya çıxan qısa və sürətli marşrutdur. Bu dəhliz Avropa və Mərkəzi Asiya arasında quru bağlantını təmin edən ən əlverişli marşrutdur. Hazırda Orta Dəhlizdən istifadə sürətlə artmaqdadır.
Ona görə
də ötən həftə Çinin Sian şəhərində
keçirilən «Çin–Avropa Dəmir Yolu II Beynəlxalq Əməkdaşlıq Forumu»nda
Trans-Xəzər Beynəlxalq
Nəqliyyat Marşrutu
və Orta Dəhliz strategiyası əsas müzakirə mövzusu oldu. Bu beynəlxalq tədbirdə Çin Dəmir Yollarının konteyner daşıma şirkəti
CRCT Qazaxıstan, Azərbaycan
və Gürcüstan
dəmir yollarının
ortaq müəssisəsi
«Middle Corridor Multimodal
Ltd»yə qoşulmaq barədə müqaviləyə
imza atdı.
Forumda, həmçinin
«Trans- Xəzər Beynəlxalq
Nəqliyyat Marşrutu
Sifarişli İnkişafı
üzrə Birgə Təşəbbüs» sənədi
imzalanaraq marşrutun rəqəmsal məlumat mübadiləsi, tarif siyasətinin yaxşılaşdırılması,
infrastruktur yatırımının
artırılması və
«yaşıl logistika»
prinsiplərinin tətbiqi
ilə bağlı razılıq da əldə edildi. Ümumilikdə, iştirakçılar
Asiya–Avropa ekspres dəmir yolunun səmərəliliyinin
artırılmasını, yüklərin həcmcə
genişləndirilməsini, müasir logistika sisteminin qurulmasını və multimodal nəqliyyat əlaqələrinin
möhkəmləndirilməsini vacib hesab etdilər.
İndi Orta Dəhliz üzrə çəkilən maneələrin
aradan qaldırılması
üçün Bakı
limanında yeni intermodal terminallar, Qazaxıstan sərhədində
isə dəmir yollarının genişləndirilməsi
işləri davam edir. Məsələn, Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı (Ələt) və Qazaxıstanın Aktau (Kuryk) limanlarının
tranzit imkanları artırılır.
Məlumdur ki,
son 10 ildə Qazaxıstan ilə Çin arasında yük daşımalarının
həcmi 4,5 dəfə
çoxalaraq rekord səviyyəyə çatıb
və 2024-cü ildə
32 milyon tona yaxınlaşıb. Qazaxıstan
və Çin arasında yük dövriyyəsinin 2025-ci ildə
35 milyon tona çatacağı proqnozlaşdırılır,
bu ilin ötən
10 ayında artıq
29 milyon tonu ötüb və əvvəlki ilin müvafiq dövrünə
nisbətən 11 faiz artım qeydə alınıb. Konteyner daşımaları da kəskin artıb: Lianyungang, Xorqos, Si’an kimi logistika
qovşaqlarında formalaşan
mərkəzlərin sayəsində
son 10 ildə konteyner tranziti beş dəfədən çox artaraq 1.4 milyon TEU-nu keçib.
Orta Dəhliz
həm də geopolitik baxımdan ona görə əhəmiyyətlidir ki,
Şimal-Cənub nəqliyyat
dəhlizində Rusiya
-Ukrayna müharibəsi
ilə əlaqədar
ciddi gərginliklər
mövcuddur. Bu mənada, sözügedən layihə
Qərb və Asiya arasında sanksiyalardan azad alternativ yol olaraq diqqəti çəkir. Bu marşrutla Avropa bazarlarına çıxan
Çin şirkətləri
üçün logistik
xərclər azalır
və çatdırılma
vaxtı qısalır.
Nəticədə Orta
Dəhliz layihəsinin
təşviqi Avrasiya logistika inteqrasiyasına təkan verir, qitələrarası ticarəti
və investisiyaların
həcmini genşləndirir.
Hazırda Azərbaycan
Orta Dəhlizdə mərkəzi tranzit ölkə rolundadır. Yəni, Bakı-Tbilisi-Qars
( BTQ) dəmir yolunun reabilitasiyası və gücləndirilməsi sayəsində
BTQ-nin ötürücülük
qabiliyyəti 2019-cu ildə
təxminən 1 milyon
tondan 5 milyon tona çatdırılıb.
Bu da ixrac-idxal
həcmini artırmaqla
Azərbaycana yeni tranzit yüklər cəlb edir və ərazisinin strateji rolunu gücləndirir. Həmçinin
Azərbaycan Xəzər
dənizi vasitəsilə
Türkiyə və Mərkəzi Asiya arasında quru körpü rolunu artırır.
Bu gün
ölkəmizin nəqliyyat-loqistika
sahəsində geniş
quruculuq və müasirləşmə işləri
davam edir. Xüsusilə Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanının inkşaf planına əsasən, ilk mərhələdə ümumi
yük dövriyyəsi
15 milyon tona və konteyner tutumu 100 min TEU-ya yüksəldilib. İkinci mərhələnin
tamamlanmasından sonra
bu göstəricilər
müvafiq olaraq 25 milyon tona və
500 min TEU-ya çatacaq. Xüsusilə,
2024-cü ilin noyabrında
Azərbaycan, Qazaxıstan
və Çin üçtərəfli investisiya
şirkəti quraraq Bakı (Ələt) limanında 40 hektarlıq intermodal terminal inşasına başladılar.
Bu terminal konteyner tutumunu artıraraq Çin–Avropa marşrutunda konteyner qatarlarının həcmcə genişlənməsinə,
xərclərin azalmasına
və yüklərin yenidən yüklənmə
müddətinin qısaldılmasına
xidmət edəcək.
Digər diqqətçəkən məqam Azərbaycan hökumətinin
nəqliyyat-logistika infrastrukturuna
yatırım üçün
xarici sərmayələrin açıq olmasıdır. Son dövrlərdə
Azərbaycan Dəmir Yolları (ADY) və «Port of Baku» rəhbərliyi ilə Çin «Xian Free Trade Port» və Qazaxıstan Dəmir Yolları ilə çoxsaylı görüşlər
keçirilmiş, yeni
layihələr müzakirə
olunmuşdur. Rəqəmsal
informasiya sistemlərinin
tətbiqi, tariflərin
harmonizasiyası və
“yaşıl logistika”
təşəbbüsləri Azərbaycanın digər
ölkələrlə birgə
strateji layihələrdə
prinsipial olaraq vurğulanır. Bütün
bu tədbirlər Azərbaycanın Avrasiya nəqliyyat şəbəkəsinin
mərkəzi hissəsi
kimi etibarını və investisiya potensialını artırır.
Bəli bu
gün Azərbaycanla Çin kimi fövqəlgüc bir ölkənin əməkdaşlığı güclənir. Azərbaycan
Dəmir Yolları
(ADY) rəhbərliyi bildirir
ki, Çin Azərbaycanın strateji ticarət tərəfdaşı
olmaqla yanaşı, etibarlı logistika müttəfiqidir və ortaq multimodal layihələr bütün
regionda yolların diversifikasiyasına və yüklərin artımına
xidmət edir. Ticarət həcmləri ilə yanaşı, nəqliyyat axınlarında
da artım müşahidə olunur. Qeyd edək ki, bu ilin
yanvar-oktyabrında Azərbaycan
dəmir yolu ilə 6 milyon tondan çox beynəlxalq yük daşınmışdır. Azərbaycan-Qazaxıstan
münasibətləri çərçivəsində
Orta Dəhliz layihələrinə sərmayə
qoyuluşu artmaqdadır.
Bu, qarşılıqlı
ticarət həcminin genişlənməsi ilə
də müşayiət
edilir. Məsələn,
bu ilin 3 rübündə Azərbaycan
Qazaxıstan bazarından
buğda idxalını
əhəmiyyətli dərəcədə
artırmışdır. Həmçinin
iki ölkə yeni yük tranzit
imkanlarını gələcəkdə
Zəngəzur dəhlizi
kimi infrastruktur layihələri ilə prioritetləşdirir.
Ümumiyyətlə, ölkəmizdə imanların,
dəmir yollarının
və multimodal terminal infrastrukturlarının
genişlənməsi, habelə
Qazaxıstan və Çinin birgə nəqliyyat layihələri
ölkəmizin qlobal ticarət marşrutunda rolunu artırır. Bu amillər Azərbaycanın iqtisadi potensialını yüksəldir,
xarici sərmayəni cəlb edir və Orta Dəhliz
marşrutunun regional əhəmiyyətini gücləndirir.
Elçin Zaman
İki sahil.- 2025.- 25 noyabr, ¹214.- S.5.