QarsİğdırAralıqDilucu dəmiryol xətti
Zəngəzur dəhlizinə istiqamətlənmiş
mühüm layihə
Xəbər verildiyi kimi, ötən ayın sonlarında Türkiyənin
QarsİğdırAralıqDilucu dəmiryol xəttinin Naxçıvan Muxtar Respublikası sərhədinə
qədər uzanan birinci hissəsinin təməlqoyma mərasimi
keçirilib. Tikintisi
5 il müddətinə
nəzərdə tutulan
infrastrukturun texniki layihəsinə əsasən,
ikixətli yol tam elektrikləşdiriləcək,
qatarlar uzunluğu 224 kilometr olan xəttin
əsas hissələrində
saatda 160 kilometrə qədər sürətlə
hərəkət edəcək.
Layihənin həyata keçirilməsi üçün
10 körpü konstruksiyası,
o cümlədən ümumi
uzunluğu 2,8 kilometr olan 3 tağvari viyadük, eləcə də ümumi uzunluğu 11,3 kilometr olan 5 tunel tikiləcək.
Türkiyə hissəsində
5 stansiyanın Digör,
Tuzluca, İğdır,
Aralıq və Dilucunun tikintisi də həyata keçiriləcək. Marşrut
2030-cu ilə qədər
tam istifadəyə veriləcək.
Türkiyə-Azərbaycan,
həmçinin region
və
qitələrarası
əlaqə baxımından
çox önəmli
layihə
Nəqliyyat məsələləri
üzrə ekspert Rauf Ağamirzəyev mövzu ilə bağlı İki sahilə bildirib
ki, Qars-İğdır-Dilucu
dəmir yolunun təməlinin qoyulması
həm Azərbaycan-Türkiyə
arasında əlaqələrin
möhkəmlənməsinə, həmçinin də Zəngəzur dəhlizinə
(Tramp yolu) istiqamətlənmiş mühüm
layihələrdəndir: 224 km-lik dəmir yolunun sıfırdan qurulması, elektriklənmiş və 2 xətli layihənin icrası ilə bağlı verilmiş qərar, bu istiqamətdə
real işlərin
görülməsi bu
layihənin nə dərəcədə önəmli
olduğunu göstərir.
Həm Türkiyə,
həm Azərbaycan üçün, həm də region və qitələrarası
əlaqə baxımından
çox önəmli
bir layihədir.
Ekspert məlumat verib ki, ilkin dəyərləndirmələrə görə, layihə illik 5,5 milyon sərnişin, 15 milyon ton yükü ötürmək gücünə sahib olacaq: Bundan öncə keçən ilin sonu Türkiyədə elan edilmişdi ki, Divrinq-Qars, yəni Şərqi Anadoluda, Türkiyənin Şərqi ilə Qərbini əlaqələndirən mövcud dəmir yolunun Gürcüstan sərhədinə qədər 2-ci xəttin tikilməsi və elektriklənməsi qərarı verilib. Qeyd olunan Qars-İğdır-Dilucu dəmir yoluna bu layihənin məntiqi ardıcıllığı kimi baxa bilərik. Burada, həmçinin gələcəyə istiqamətlənmiş işlər görülməkdədir. Azərbaycan ərazisində bu işlər son 5 ildə daha aktiv sürətdə icra olunur. Horadiz-Ağbənd layihəsi demək olar ki, tamamlanma mərhələsindədir. Gələn il istifadəyə verilməsi gözlənilir. Naxçıvan ərazisində olan dəmir yolunun təkmilləşdirilməsi, elektriklənməsi, 2-ci xəttin tikilməsi və müəyyən sahələrdə yeni xətlərin tikilməsi, Ordubad-Salmanməlik stansiyaları arasında, həmçinin Dilucu-Vəlidağ sahələri yeni tikiləcək sahələrdir. Göründüyü kimi, bölgədə aktiv tikinti bumu baş verir. Bu da həm iki tərəfli, həm çox tərəfli və qitələrarası bağlantı nöqteyi-nəzərindən çox vacib layihələrdir.
Zəngəzur dəhlizinin tam reallaşması region
ölkələrinin iqtisadi əlaqələrini möhkəmləndirəcək
Rauf Ağamirzəyev
vurğulayıb ki, burada ilkin olaraq
avtomobil yolları, dəmir yolları, internet, enerji kabellərinin və enerji daşıyan boru kəmərlərinin də çəkilməsi
nəzərdə tutulub:
Yekunda region sülh və əməkdaşlıq üçün
daha əlverişli, daha cəlbedici olacaq. Azərbaycan tərəfindən baxanda
bizim mövcud marşrutlarımız var
və bu layihələr şaxələndirmə
yönündə verilmiş
doğru qərardır.
Son illərdə Orta Dəhliz üzrə yükdaşımaların
artması Azərbaycanın
tranzit potensialının
yüksələn reallığını
göstərir. Azərbaycan
bu marşrutun etibarlı və dayanıqlı hissəsinə
çevrilib. Bu, ölkəmizə həm iqtisadi dividendlər qazandırır, həm də beynəlxalq tərəfdaşlıq imkanlarını
genişləndirir.
Ekspert əlavə edib ki, ŞƏT platforması qarşılıqlı maraqlara əsaslanan əməkdaşlığı gücləndirən bir mühitdir: Tiencin Sammitində Azərbaycan Prezidentinin çıxışı regional əməkdaşlığın yeni mərhələsinə təkan verəcək. Azərbaycanın strateji coğrafi mövqeyi və müasir nəqliyyat-logistika infrastrukturuna qoyduğu sərmayələr ölkəmizi beynəlxalq daşımaların aparıcı iştirakçısına çevirir. Yaxın perspektivdə Zəngəzur dəhlizinin tam reallaşması həm region ölkələrinin iqtisadi əlaqələrini möhkəmləndirəcək, həm də Avrasiya məkanında inteqrasiyanın dərinləşməsinə xidmət edəcək.
Regionda nəqliyyat, ticarət və
iqtisadiyyat üçün yeni dövrün başlanğıcı
İqtisadi İslahatların
Təhlili və Kommunikasiya Mərkəzinin
şöbə müdiri,
iqtisad elmləri doktoru Aqil Əsədov
İki sahilə
bildirib ki, təməli qoyulan Qars-İğdır-Aralıq-Dilucu dəmir yolu isə təkcə Azərbaycan və Türkiyə üçün
deyil, bütövlükdə
region üçün
strateji bir qazancdır: Tarixən parçalanmış marşrutların
bərpası Türk
dünyası arasında
körpü funksiyasını
yerinə yetirəcək.
Eyni zamanda, Avrasiya məkanında nəqliyyat-tranzit fəaliyyətlərini
gücləndirəcək mühüm
bir marşruta çevriləcək. Beləliklə,
Zəngəzur dəhlizi
qarşıdakı onilliklərdə
regional proseslərə
təsir edən əsas layihələrdən
biri kimi tarixdə qalacaq. Qars-İğdır-Naxçıvan
dəmir yolu Zəngəzur dəhlizinin
bir hissəsidir və təkcə Türkiyəni Azərbaycanla
birləşdirməyəcək, həm də qlobal nəqliyyat və ticarət yollarının əsas arteriyalarından birinə
çevriləcək. Azərbaycan
Zəngəzur dəhlizinin
öz ərazisindən
keçən hissəsində
110 kilometrlik Horadiz-Füzuli-Ağbənd dəmir yolu tikintisinin, 67 faizindən çoxunu başa çatdırıb.
Xəttin tikintisinin 5 il müddətində tam yekunlaşması planlaşdırılıb. Dəmir
yolu dəhlizinin tam gücü ilə işləməsi üçün, Türkiyə
öz ərazisinə
düşən 224 kilometrlik
hissəni tikir, Naxçıvan sərhəddində
olan, təqribən,
170 kilometrlik hissəni
Azərbaycan tərəfi
tikəcəkdir. Burada
150 km öncədən
mövcud idi və müəyyən rekonstruksiya işləri aparılacaqdır, 20 km dəmir yolu isə sıfırdan salınacaqdır. 43 kilometrlik
Zəngəzur dəhlizinin
tikintisi ilə bağlı məsələlər
də aydınlaşmaq
üzrədir və bütün hallarda qeyd edilən dəmir yolu tikintisi işlərinin eyni vaxtda tamamlanması
planlaşdırılır. Bundan başqa, dəhliz uzun müddətdir blokada şəraitində olan Naxçıvan üçün
iqtisadi inkişaf baxımından yeni imkanlar yaradacaq.
A.Əsədov qeyd edib ki,
Qars-İğdır-Aralıq-Dilucu yolu bütün Türk dünyasını
birləşdirən strateji
bir layihənin mühüm tamamlayıcı
hissəsidir: Hansı
ki, bu yol
Azərbaycana, Türkiyəyə,
region dövlətlərinə
və Qərb ölkələrinə uzunmüddətli
dividendlər vəd edir. Başqa sözlə, Qars-İğdır-Aralıq-Dilucu
xətti təkcə Azərbaycanı dünya ilə qovuşdurmur, həm də keçdiyi ölkələrin
regional əhəmiyyətini
artırır, qlobal inteqrasiya proseslərini sürətləndirir. Qars-İğdır-Aralıq-Dilucu
dəmir yolu layihəsi regionda nəqliyyat, ticarət və iqtisadiyyat üçün yeni bir dövrün başlanğıcı kimi
qəbul edilə bilər. Qlobal və regional inkişafa xidmət edəcək bu layihə təkcə bölgənin, regionun deyil, ümumilikdə qitələrarası münasibətlərin
inkişafında mühüm
rol oynayacaq.
Orxan Vahidoğlu
İki sahil.- 2025.- 5 sentyabr, ¹158.-
S.7.