Bu bahar ümidli olmadı
Həmişə zarafatcıl, səmimi, mehriban insan olan
Telman Adıgözəlovun qəfil ölümünə
inanmaq çətindi
"Əsl sənətkarın
yeri əbədiyyətdir" deyirlər. Əbədiyyətə
qovuşmaq üçünsə fitri istedad, bir də sənətini
candan artıq sevmək, əzizləmək, onun yolunda
bütün əzablara qatlaşmaq, məhrumiyyətlərə
dözə-dözə yaşamaq və yaratmaq gərəkdir.
İstedadıyla həmişə narahat, daim
axtarışda olan Xalq artisti Telman Adıgözəlov da belə
sənətkarlardan idi.
Həmişə
zarafatcıl, səmimi, mehriban insan olan Telman Adıgözəlovun
qəfil ölümünə inanmaq çətindi. Dost-tanışları,
ailə üzvləri, həmkarları, nəhayət minlərlə
onu sevən tamaşaçılar bu qəfil ölümə
inana bilmirlər.
Hələ
dünənə qədər həyatı qədər sevdiyi
teatrda həvəslə səhnəyə qatılardı. Bəzən
ürəyinin kövrəkliyinə sərtlik qatıb
roldan-rola girərdi. Hələ dünənə qədər
oynadığı hər tamaşadan sonra səhnəyə
al-əlvan gül dəstələri səpilər,
ünvanına deyilən xoş sözlərdən qanadlanar,
ürəyi köksünə darlıq edərdi. Sənətə
və insanlara olan sevgisinə görə də bu gün hamı
onun haqqında keçmiş zamanda danışmağa çətinlik
çəkir. Təkcə deyirlər ki, nə
yaxşı, bu etibarsız dünyada köçünü
çəkib gedən sənətkarlardan sonra onların
etibarlı sənəti, bir də ömürlərinin
davamı olan, yaddaşlardan silinməyəcək xatirələri
yaşayır.
Yaddaqalan rollar qalereyası
Telman Adıgözəlovun
bir insan olaraq özü kimi sadə və maraqlı tərcümeyi-halı
var. Telman Adıgözəlov 1953-cü il iyulun 17-də
Balakən rayonunda doğulub. 1975-ci ildə Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun dram və kino
aktyorluğu fakültəsini bitirib. 1980-ci ildən Akademik
Milli Dram Teatrında fəaliyyətə
başlayan aktyor, teatr səhnəsində maraqlı obrazlar oynayıb. «Dəli
yığıncağı»nda Zəncirvuran, »Xurşidbanu Natəvan»da
Daşdəmir, «Mahnı dağlarda qaldı»da Rəhman,
«Maqbet»də Flins, «Közərən
ocaqlar»da Xanəhməd, «İblis»də Şeypurçu,
«Vaqif»də Təlxək, «Nişanlı qız»da
Çeşməkli kişi, «Ah
Paris…Paris!..»də Əhməd, «Mənim
sevimli dəlim»də Professor və s. obrazlar qalareyası
aktyorun səhnə bacarığından və istadadından
söz açır. Aktyor həmçinin “Azərbaycanfilm”
kinostudiyasında istehsal olunan «Nəsimi»,
«Üzü küləyə», «Mən dəniz sahilində
böyümüşəm» kimi filmlərdə yaddaqalan rollar
oynayıb.
Hər şey olduğu kimi
Telman
Adıgözəlov haqqında çox danışmaq,
çox yazmaq olar. Peşəkar aktyorluğundan tutmuş,
xarakterindəki ciddi yumora qədər. Heç
şübhəsiz, bu, mərhumun sənət dostları,
onunla işləyən aktyor və rejissorların üzərinə
düşən bir missiya, son insani borcdur. Belə vida
sözləri ilə çox güman ki, qəzet səhifələrində,
televiziya ekranlarında
Narahatlıq
Həyatda bəxtə
o qədər də inanmayan aktyor sənətdə hər
şeyi zəhməti ilə qazanmışdı. Onu 30 ilə
yaxın çalışdığı, özünün
doğma evi bildiyi teatrın taleyi cox narahat edirdi. Teatra
tamaşaçı məhəbbətinin azalması, repertuar
siyasətinin düzgün qurulmaması, maraqlı əsərlərin
olmamasını... ürək ağrısı ilə dilə
gətirirdi: “Mənə elə gəlir ki, cavan aktyorun
şansı, daha doğrusu, vaxtı daha çoxdur. Yaradıcılıq üçün ilham
olmalıdır. Məncə, Səttar Bəhlulzadənin
əsərləri yalnız onun ruhunun məhsulu idi. O, bu
əsərləri ilham gələndə yaradıb. Aktyorlar da elədir. Daxili
sarsıntılar, çətin vəziyyətlər olur ki, səni
ağrıdır və hansısa bir əsərdə
onların həllini görürsən. Əsərlər
seçildikcə, bizə daxilimizdə toplananları izhar eləmək
üçün həm meydan, həm də əsər
lazımdır. Əsərlərdə
seçim olmalıdır. Dünya
dramaturgiyasına da müraciət etmək lazımdır.
Həmçinin ən ümdə, milli
dramaturgiyanı gücləndirməyə ehtiyac var. Ancaq
problem eyni olduğu üçün dünya
dramaturgiyasından eyni əsərləri də götürmək
olar. Əminəm ki, bəşəriyyət
eyni problemi yaşayır. Sadəcə,
dinlər, adət-ənənələr müxtəlifdir.
Bizdə milli dərketmə bir qədər
çətindir. Çünki biz kandarda
oluruq. Mənə elə gəlir ki, hər
şeydən əvvəl milli şüurun
formalaşmasına xidmət etməliyik” deyə aktyor
bildirmişdi.
Telman Adıgözəlov klassik teatr arzusu ilə yaşayırdı: “Biz italyan kostyumunu, alman markalı maşını xoşlayırıq. Bizə elə gəlir ki, onun-bunun dilində danışıb, paltarını geyinsən, yaxşıdır. Onda simasızlıq yaranır. Simaya malik olmaq üçün güclü milli dərk, milli dramaturgiya yazılıb, hələ yazanlar da var. Mənə elə gəlir ki, onları səhnəyə gətirib millətin milli şüurunun formalaşmasına çalışmaq lazımdır. Özümüzü ona həsr eləməliyik”.
Bundan gözəl sənət
varmı?
Aktyor son vaxtlar teatrda səhnələşdirilən tamaşalarda o qədər də görünmürdü. Bununla bağlı sualımı isə “ Yeni əsərlərdə rol məsələsi gəlib rejissorlara dirənib. Bilirsiniz ki, aktyor sənəti asılı sənətdir. Görünür, mənə uyğun rolları yoxdur” deyə cavablandırmışdı.
Aktyor hər rolunu özü üçün hesabat və böyük sevinc sayırdı. Deyirdi ki, əsl sevinci tamaşanı oynayıb qurtarandan sonra - evə gedərkən yaşayırsan. "Mən necə oynadım, harada səhv elədim?" və s. suallara cavab axtarırsan. Məşq prosesinin axırında obraz alınanda dünyada ondan böyük sevinc olmur. Ona görə aktyorlar mənən varlı, fiziki cəhətdən kasıb olurlar. Çünki onlar üçün çox şey lazım deyil. Bir rol almaq və yaxud alqış yetərlidir. Amma dövr elə gəlib ki, məsələn, Amerika aktyorları maddi cəhətdən çox zəngindirlər. Hansısa bir dahi deyib ki, incəsənət varlı adamların sənətidir. Yəni aktyor maddi cəhətdən o qədər təmin olunmalıdır ki, səhnədə qaz, işıq pulunu düşünməməlidir. Beyin hüceyrələri o qədər sərbəst olmalıdır ki, obraz haqqında düşünə biləsən. Maddi cəhətdən qaçhaqaç, qovhaqov aktyora təsir eləməməlidir. Aktyorun yaxşı evi və yəqin ki, maşını olmalıdır. Ümumiyyətlə, aktyorun sıxıntısı az olmalıdır. İş ondadır ki, maddi çətinliklərlə səhnəyə çıxıb şah, milyonçu obrazı oynamaq olmur. İnsan bu yolların hamısını keçməlidir ki, oynayanda onun içindən çıxsın. Və yaxud padşah oynayanda onun içindəki ruh padşah olmalıdır” – bu sözlər aktyorun müasir teatra və aktyorların sosial durumuna real və ürəkağrıdan baxışı idi..
Telman Adıgözəlov sənətinə sədaqətli idi. Bu sənətsiz yaşaya bilməyəcəyini həmişə təkrarlayırdı. “Hərdən fikirləşirəm ki, necə olur, adamların hamısı aktyor olmur. Bundan gözəl sənət varmı? Bu ki ömür boyu axtarışdır. Allah-təalanın bizə verdiyi ömür vaxtını doldurmaq və mənalı olması üçün yaradıcılıq olmayan yerdə necə yaşamaq olar? Sənət zirvəsiz bir şeydir. Bu yolun özü maraqlıdır” deyirdi aktyor.
Son
şans
Bu gün aktyor yoldaşları sənət dostları haqqında “Telman Adəgözəlov gözəl insan idi” deyirlər. Xalq artisti Yaşar Nuri sənət dostunun qəfil ölümündən sarsıldığını bildirib: “İki gün əvvəl onunla görüşmüşəm. İnanmıram... Heç vaxt inanmaram da. Telman Adıgözəlovun heç bir narahatlığı yox idi. Onun görəsi hələ çox iş var idi. Telmanın deyilməmiş çox sözü, çox zarafatı qaldı”. Xalq artisti Rasim Balayev T. Adıgözəlovu səmimi bir insan kimi dəyərləndirərək onun ölümünü kino və teatr sənətimiz üçün böyük itki adlandırıb.
Telman Adıgözəlovun özünün də İNSAN haqqında tərifi vardı: “Həyatda bir nəfər hamı üçün yaxşı ola bilməz. Gözəl insan öz hisslərini idarə edən, ümumiyyətlə, pislik eləməyən adamdır. Pisliyi bağışlamayan, onun cavabını verən, ancaq yaxşılıq edən adam yaxşı ola bilər. Yaxşılıq edənin ürəyi böyükdür. Əgər bir adam heç kəsə pislik etmək haqqında fikirləşmirsə, mənə elə gəlir ki, o özünü cavan saxlayır. "Səhər durub kiməsə pislik edim" - deyə heç vaxt beynimi yormamışam. Həmişə deyirəm ki, yaxşılıq etməyə vaxt çatmır, bunlar pislik eləməyə vaxtı hardan tapırlar? Mənə elə gəlir ki, insanın daxili nə qədər xıltsız olsa, nə qədər özündə mənfi hissləri boğub işıqlı hislərə doğru getsə, o adam cavan qalar, qaməti bükülməz, gözləri acıqlı olmaz. Əsas ruhdur, bədən köynək, paltar kimi bir şeydir”.
Yadımdadır, müsahibəmizin sonunda Telman Adıgözəlovun “cavan aktyorların şansı” barədə fikirlərinə qayıdaraq “Bəs sizin şansınız nə qədərdir?”- deyə verdiyim suala “Bunu Allah bilir...” deyə cavab vermişdi.
Məhərrəmova Təranə
Kaspi. -2010. – 16 aprel. – S.13.