“Yanımızdakı əqrəb
tullanıb bizi çalmaq istəyirdi”
Rasim Balayev: “Öz-özümə demişəm ki, bu nədir,
heç nədən başı çıxmayan insan sənə
göstəriş verir, qalırsan belə. . .”
Xalq artisti Rasim
Balayev lent.az-ın “Persona” rubrikasının qonağı olub. Aktyor ömür
yolundan, həyatda üzləşdiyi ağrı-acılardan,
sənətin çətinliklərindən və şirinliklərindən
danışıb. Müsahibəni ixtisarla
təqdim edirik.
- Rasim Balayevin
günləri necə keçir?
- Gündəlik işə gəlirəm, Kinematoqrafçılar İttifaqında müəyyən tədbirlərimiz olur. Qabaqkı kimi o qədər çəkiliş yoxdur. Düzdür, bu yaxınlarda bir filim olmalıdır, orada çəkilişə hazırlaşıram. Amma vaxt olub ki, ildə 3 filmə çəkilmişəm. Bu gün o cür yüklənmə yoxdur. Məişət qayğıları, ev... Gündəlik yaşam tərzim budur. Fikirləşirəm ki, əvvəlki kimi 3 filmə çəkilməyin, burdan ora, oradan bura getməyin, qaçmağın mən öhdəsindən də gələ bilmərəm, yorularam. O cavanlıq idi, insanda müəyyən bir dövr idi, o da keçib getdi. Xüsusi, fərqli həyat tərzi yaşamıram.
- Elə qaynar həyatdan sonra indiki həyatınızı darıxdırıcı sayırsınız?
- Bir az darıxdırıcıdır. Amma onun müqabilində özümə müəyyən iş tapıram. Dəniz qırağına gedir, gəzişirəm. Nəvələrlə də məşğul oluram. O da bu dövrdə bir məşğuliyyətdir. Belə.
- Oynadığınız rollardan taleyi, xarakteri sizə bənzəyən olubmu, hansısa bir bənzərlik görürsünüz?
- Əsasən klassik rollar oynamışam. Düzdür, müasirlərimi də oynamışam. Mənimlə taleyi, yaşam tərzi, xarakteri uyğun gələn adam olmayıb. Tamam başqa adamam. Mən deyə bilmərəm, yaxın dostlarım, ünsiyyətdə olan adamlar məni xarakterizə edə bilər.
- Məsələn, Rasim Balayev nə qədər Babək kimi sərt, Nəsimi kimi…
- Mən onlar kimi ola bilmərəm. Məsələn, ola bilsin ki, Nəsimi prinsipiallığı,
yaxud Babəkin qəhrəmanlığı bir insan kimi məndə
yoxdur. Fikirləşirəm ki, onlar edən hərəkətləri
mən edə bilmərəm. Mən o
igidliyi, qəhrəmanlığı, ölümün
üzünə dik baxmağı onlar kimi edə bilmərəm.
Mən tamam başqa adamam.
- Elə bir rol var ki, o rolu
oynamağı arzulayırsınız?
- Kinoda konkret ssenari
yazılır, bilinmir də 2 il sonra
hansı əsər çəkiləcək. Çünki
ssenari konkret yazılır, qəbul olunur və o ssenariyə
uyğun rejissor aktyorlar axtarır. Məni
tanıdıqları üçün əvvəldən deyirlər
ki, filan bir ssenari var, orada sənin rolun var. Vaxtilə məni də
çox yoxlayırdılar. Bir rola 4-5 namizəd
olurdu. Bədii Şura ona baxır, qiymət
verirdi. O rola kim daha uyğundur, 15-20 nəfərin
fikri ilə həmin rola o şəxsi təsdiq edirdilər. Bu gün elə şey yoxdur. Ona
görə də əvvəlcədən demək olmur ki,
hansı rolu oynayacağam. Ssenari
yazılır, qəbul olunur və rejissor o rollara uyğun əvvəl
xarici görkəm, sonra aktyorluq qabiliyyəti etibarı ilə
sınaq çəkilişləri aparır. Nəhayət, 1 nəfəri seçir, təsdiq
edirlər.
Düzdür,
“Nəsimi” filmi mənim ilk böyük işim olduğu
üçün çox yoxlandım, çox məşq
oldu. Bəzən soruşurlar ki, oynadığınız
rollardan hansı sizə daha əzizdir, deyirəm ki,
rolların hamısı əzizdir, onları
yaşamışam, pis-yaxşı nail olub-olmamışam, o
başqa şeydir. Epizod rola da ciddi
yanaşmışam, çünki o da bir insandır və
onun da taleyini oynamaq lazımdır. Amma Nəsimi
mənim üçün bir vəsiqə verib, yaşıl
işıq yandırıb. Yaxşı
yadımdadır ki, “Nəsimi” filmindən sonra mən SSRİ
məkanında sınaq çəkilişləri olmadan
çoxlu rola dəvət aldım. Deyirdilər
ki, bizdə filan əsər var, təsdiqlənmisiniz, xahiş
edirik ki, gəlin. Düzü, mən həmişə
ciddi yanaşırdım, deyirdim ki, ssenari ilə
- Aktyor olmaq, bu sənətə
gəlmək fikrinə necə düşmüsünüz?
- Bu, birdən-birə məndə
yaranmayıb. Filmlərə baxdım, mənim
12-14 yaşım olanda o vaxt bizdə televizor yox idi. Bizim evdə televizor 1962-1963-cü illərdə, mənim
15 yaşımda oldu. Onda da televizor necə
idi? Bir konsert, bir kino verirdilər,
çünki televiziya təzə yaranmışdı. Biz əsasən, kinolara baxırdıq. Orta məktəbdə oxuduğumuz uşaqlarla kinoya
baxmağa gedirdik. Ola bilsin ki, eyni maraqla
baxırdıq, onlarda yox, amma mənim içimdə o sənətə
bir meyl əmələ gəlirdi. Sonra
yavaş-yavaş bədii qiraət, ədəbiyyat dərsində
şeir deməklə fərqləndim. Deyilənə
görə, diksiyama, səsimə görə məndə
yaxşı alınırdı. Məktəbdə
radio qovşağı vardı, uzun tənəffüslərdə
verilişlər hazırlayırdıq. Bayramlarda,
valideyn iclasında səhnəciklər düzəldirdik.
Lap əlaçı olmasam da, mən həm də
orta məktəbdə çox yaxşı oxumuşam. 9-10-cu siniflərdə ədəbiyyata, sənətə
meylim olduğu üçün dəqiq elmlərə o qədər
fikir vermədim. Çünki qərara
almışdım ki, aktyor olacağam. 9-10-cu
sinifdən sonra aktyorların həyatı barədə,
romanlar, ədəbiyyat oxumağa başladım. Evdə istəmirdilər və inanmırdılar da
ki, bu instituta qəbul olacağam. Evdə
yol pulu verdilər, gəlib qohum evində düşdüm,
imtahan verib qəbul oldum. Qəbul
kağızını aparanda məəttəl qaldılar.
- Ailəniz necə bir ailə
idi?
- Atam partiya sovet
işçisi olub, “raykom”da işləyib. Rəhmətə
gedəndə İcraiyyə Komitəsində katib işləyirdi.
Anam cavanlığında kolxozda işləyib,
“staxanovçu”, yaxşı pambıq yığan olub. Sonra da evdar qadın olub.
- Ali məktəbə qəbul
olanda sevinmədilər?
- Yox, o qədər sevinmədilər.
İstəmirdilər, aktyor olum. Amma mane də olmadılar. Bir var
ki, istəməyəsən, deyəsən ki, yox, bizim nəsildən
artist-filan çıxmayacaq. Belə
şey olmadı. Dedilər ki, tarix fakültəsinə,
hüquqa sənəd ver. Mən o vaxt çox yaxşı
hazırlaşmışdım, hələ orta məktəbdə
ali məktəb kitablarından oxuyurdum. Bu fakültələrə qəbul olmağa potensial
imkanım vardı. Amma həvəsim
aktyorluğa oldu. Sonra mən tələbə
vaxtı radioda, televiziyada çıxış edəndə
yavaş-yavaş fəxr etməyə başladılar. Valideynlərimə zəng edirdilər ki, oğluna
baxırsanmı?! Hiss edirdim ki, yavaş-yavaş mənimlə
barışırlar, inanırlar ki, yaxşı sənətçi
olacağam.
- Sənətə gəldiyinizə
görə peşmançılıq keçirdiyiniz anlar
olubmu?
- Peşmançılıq
keçirdiyim anlar olub. Müəyyən
müstəqil sənətlər var. Məsələn, bəstəkar,
yazıçı. Bu insanlar müstəqildir,
gecə, yaxud gündüz işləyir, 1 gün keçəndən
sonra oturub oxuyur, cırıb, təzədən yazır, yaxud
xoşuna gəlir, davam etdirir. Bizim sənətə
gəlincə, məsələn, mən bir neçə rol
oynamışam. Kiminsə dəvətindən
asılıyam. Məni dəvət etməyə
də bilərlər. Deyə bilmərəm
ki, mənə rol ver, xahiş edirəm. Bir
növ asılı sənətdir. Düzdür, bu sənətin
özündə müəyyən müstəqillik də,
yaradıcılıq da var. Amma dediyim sənətlərdən
fərqli olaraq bir az asılılıq var.
Bəzən hamı öz planları barədə
danışır, aktyor danışa bilmir. Axı bilmirsən
ki, sabah kim səni nə vaxt və
hansı filmə dəvət edəcək.
Düzdür,
çox olmayıb, amma bəzən səbatsız, yerində
olmayan rejissorla işləmişəm. Öz-özümə
demişəm ki, bu nədir, gəlmisən, heç nədən
başı çıxmayan insan sənə göstəriş
verir, qalırsan belə. Yaxud çətin
anlar olub, ac-susuz, Qobustanda çölün düzündə.
Demişəm ki, camaat oturub gül kimi şəraitdə,
kabinetdə, məktəbdə dərsini deyir, bu nə sənətdir,
tozun-torpağın, əqrəbin yanında. Baxırdıq ki, yanımızda bir əqrəb
tullanıb bizi vurmaq istəyir. Bu hisslər
məndə olub, amma ötəri, tez keçib. Axı
bu sənətin şirinliyi də var! Həmişə
məndən sonra gələn aktyorlara, sayılan adamlara
deyirdim ki, çox göydən getməyin. Ümumiyyətlə, sadə insanları çox
sevirəm. Deyirdim ki, siz heç kimdən
artıq deyilsiniz, sənətə görə sizə hörmət
edirlər və bunun qədrini bilmək lazımdır. Bəzən uğurdan baş gicəllənmələr
də olur. Adam küçəyə çıxır,
ictimai yerə gedir, hamı salam verir. Bəzi adamlar bundan çaşır. Gərək çaşmayasan. Bu
uğurlar normal adamı daha məsuliyyətli edir. Çünki sənin hər hərəkətinə,
necə oturub-durduğuna göz qoyurlar. Ona
görə sənətin şirinlikləri də var. Hər
yerdə diqqətdəsən, bu da var. Bu, çəkilən əziyyətləri
silib aparır.
Təsəvvür et ki, “Babək” filmində 50 dərəcə
istinin altında, atın üzərində durmuşam, bədənimdə
14 kiloqramlıq ağır paltar. Rejissorun
komandasını gözləyirik ki, indi hücuma keçəcəyik.
Bir də görürsən ki, fişəng atdılar, 300 atlı tərpəndik. Sonra bir də
fişəng atdılar ki, yox, dayanın. Təzədən
qayıdırsan. O adamlar təzədən qayıdıb
yerini alınca xeyli vaxt keçir. İsti, qan-tər gedir,
saqqal, bığ... Belə çətinliklər də var.
Ancaq o iş yaxşı alınırsa, xoş hisslər
çəkilən əzabı silib süpürür.
- Həyatınızda
falçıya müraciət etdiyiniz, ünsiyyətdə
olduğunuz anlar olubmu?
- Olub. Mən
institutu qurtarmışdım. Azərbaycan
Dövlət Dram Teatrına getmək istədim, götürmədilər.
Tədris Teatrında qaldım, sonra mənə
saat hesabı dərs verdilər. Lakin bu, məni
qane etmirdi. Çox ruhdan
düşmüşdüm. Bir dostum
vardı, rəhmətliyin qardaşı itkin
düşmüşdü. Qardaşı əsgərliyə
getmişdi, nə ölüsü, nə dirisi bilinirdi. Dostum qardaşı ilə bağlı SSRİ
Müdafiə Nazirliyinə müraciət etdi. Nə qədər çalışdı, bir məlumat
öyrənə bilmədi. Günlərin birində mənə
dedi ki, sirkin yanında bir baxıcı var, mənimlə ora
gedək, tək getmək istəmirəm. Ora adətən
qadınlar gəlirdi. Razılaşdım.
Getdik, gördük ki, orada çoxlu qadın
var, gözləyir. O, qolları şikəst bir qadın
idi, kartla fala baxırdı, qızı da kömək edirdi. Adı Dusya idi, azərbaycanlı deyildi, deyəsən,
yəhudi idi, qarışığı vardı. Birdən 1 nəfər gəldi. Bizi
növbədən kənar içəri keçirdi.
Dedi ki, qadınlar bura çox gəlir, kişilər çox
az gəlir, kişilər gələndə
növbəsiz olur. İçəri
keçdik. Dostum dərdini dedi. Qadın da o yana, bu yana baxdı, dedi ki, naməlumdur,
qardaşınızı axtarmayın, o adamı siz görməyəcəksiniz,
ölməyib, siz də onu görməyəcəksiniz. Birdən qadın qayıtdı ki, cavan oğlan, sən
nəyə baxdırmaq istəyirsən? Mənim
o zaman 21-22 yaşım vardı. Əvvəl fikrim yox
idi, sonra dedim ki, mənə də baxın. Kartı
açdı. Mən o vaxt kirayədə
qalırdım, perspektivim bəlli deyildi. Az
qalırdım ki, rayona çıxıb gedəm, klubda, mədəniyyət
şöbəsində bir işdə işləyəm. Çünki görürdüm ki, perspektiv yoxdur.
Belə bir anda bu qadın karta baxdı. Mənə
3 şey dedi. Mən o vaxt heç ev
növbəsinə götürməmişdilər. Sovet
vaxtı insanı növbəyə götürür, 10-15 ildən
sonra ev verirdilər. Qadın dedi ki, bu
yaxınlarda evim olacaq. Təbii ki, buna
inanmadım. Sonra dedi ki, siz çox məşhur adam olacaqsız. Buna da inanmadım ki,
işim-gücüm yox, necə məşhur adam
olacağam. Sonra da dedi ki, çox əziz adamınızı
itirəcəksiniz. Çıxıb gəldik.
Üstündən 4-5 ay keçəndən
sonra qəfil atamı itirdim, ürəyi dayandı. 1 il sonra məni “Nəsimi” filminə
çağırdılar. O filmə çəkildim və mənə
dərhal ev verdilər. “Nəsimi” filmindən
sonra məşhur adam oldum. Fikirləşdim
ki, bu qadının dedikləri düz çıxdı.
Həyatımda birinci və axırıncı dəfə
falçı ilə bağlı belə bir şey olub, ondan
sonra heç kimə müraciət etməmişəm.
-
Övladlarınızın, nəvələrinizin bu sənəti
davam etdirmələrini arzulamısınız?
- Yox. Belə bir arzu ürəyimdən
keçməyib. Çünki elə məşəqqətlər,
əziyyətlər çəkmişəm ki, bunu
uşaqlarımın çəkməsini istəməmişəm.
Ramiz Mikayıloğlu
Kaspi. -2010. – 1 iyul. – S.12.